Skocz do zawartości

Ustawienia na automacie


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, bielaPL napisał:

Dziś dostałem pytanie od znajomego, czemu D się nie włącza do przodu, a R do tyłu? Albo czemu pod P nie ma od razu D którego się częściej używa? 

co? :D

Image result for new honda automatic gear selector

Image result for prius automatic gear selector

 

Teraz jest chyba tyle rodzajów implementacji wybierania trybu jazdy, że każdy robi na swój sposób ... rozumiem że chodzi ci o klasyczny PRND którym trzeba przechodzić całą ścieżkę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Azbest napisał:

co? 😄

 

 

 

Teraz jest chyba tyle rodzajów implementacji wybierania trybu jazdy, że każdy robi na swój sposób ... rozumiem że chodzi ci o klasyczny PRND którym trzeba przechodzić całą ścieżkę?

 

 

Dobra ale jak widzisz na fotach D jest do dołu a R do góry. Na zdrowy rozum jedziesz do przodu to do przodu powinien iść lewarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bielaPL napisał:

 

Dobra ale jak widzisz na fotach D jest do dołu a R do góry. Na zdrowy rozum jedziesz do przodu to do przodu powinien iść lewarek.

Mnie wkurzało by takie ustawienie.

Tak jak mnie wkurza +biegu do przodu, a - do tyłu :no:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bielaPL napisał:

 

Dobra ale jak widzisz na fotach D jest do dołu a R do góry. Na zdrowy rozum jedziesz do przodu to do przodu powinien iść lewarek.

... a jak masz w samochodzie z manualem R przy jedynce to też wrzucasz do przodu, a jedziesz do tyłu :)

 

Dla mnie akurat R do góry i D w dół jest bardziej naturalne. Wrzucając wsteczny i tak się podnoszę/prostuję żeby lepiej widzieć to tyłu, to i ręka idzie do przodu (R). Jak już jadę to przodu, to się wygodnie opieram, ręka w dół i jedziemy (D). 

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bielaPL napisał:

Dziś dostałem pytanie od znajomego, czemu D się nie włącza do przodu, a R do tyłu? Albo czemu pod P nie ma od razu D którego się częściej używa? 

 

Techniczne pewnie chodzi o jakieś wysprzęglanie czy coś ;] Praktycznie - żeby nie wrzucić R albo P jadąc na D.

Przy tradycyjnym automacie, wyrzucenie biegu z D na N podczas jazdy jest możliwe i przebiega bez zgrzytów. Wrzucenie wstecznego mogłoby zakończyć się niemiłą niespodzianką ;) 

[edit] No i tak jak wyżej wspomniano - zachowanie kolejności 1-2-3-D (biegi można wrzucać na wyższy zakres podczas jazy)

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rwIcIk napisał:

Mnie wkurzało by takie ustawienie.

Tak jak mnie wkurza +biegu do przodu, a - do tyłu :no:

 

 

To, że przy sekwencyjnej zmianie + jest realizowany przez pociągnięcie do tyłu jest uzasadnione praktycznie - jak przyśpieszasz, to przez przeciążenia łatwiej pociągnąć do tyłu niż pchnąć do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grogi napisał:

 

To, że przy sekwencyjnej zmianie + jest realizowany przez pociągnięcie do tyłu jest uzasadnione praktycznie - jak przyśpieszasz, to przez przeciążenia łatwiej pociągnąć do tyłu niż pchnąć do przodu.

No właśnie u mnie jest odwrotnie. :no:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

A używasz tego w ogole? ;)

Często w korkach, albo na szutrowej drodze na wsi.

Nie lubię jak skrzynia ciągle zmienia biegi w takich sytuacjach. Wolę przejść na ręczną zmianę. ASO też zaleca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, grogi napisał:

 

To, że przy sekwencyjnej zmianie + jest realizowany przez pociągnięcie do tyłu jest uzasadnione praktycznie - jak przyśpieszasz, to przez przeciążenia łatwiej pociągnąć do tyłu niż pchnąć do przodu.

 

Tyle, że w cywilnych autach masz + u góry w zdecydowanej większości...

Ale łopatki przy kierownicy rozwiązują problem...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bielaPL napisał:

Dziś dostałem pytanie od znajomego, czemu D się nie włącza do przodu, a R do tyłu? Albo czemu pod P nie ma od razu D którego się częściej używa? 

Pewnie wynika to z założenia parkowania przodem. Ruszasz do tyłu, masz najbliżej R. Później przełączasz na D.

  • Lubię to 1
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Polarny napisał:

Pewnie wynika to z założenia parkowania przodem. Ruszasz do tyłu, masz najbliżej R. Później przełączasz na D.

Mi to pasuje :ok:

Nawet nie zastanawiam się, jak przełączam ;]

Nie pasuje mi tylko - do tyłu, a + do przodu w trybie ręcznym :no:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bielaPL napisał:

Dziś dostałem pytanie od znajomego, czemu D się nie włącza do przodu, a R do tyłu? Albo czemu pod P nie ma od razu D którego się częściej używa? 

 

Żeby wciskając gaz do oporu trzymając rękę na dźwigni nie pociągnąć w "złą stronę", taka moja teoria ;]

 

Gdybyś D miał na górze i mocno depnął w gaz to teoretycznie mógłbyś wyrzucić bieg gdybyś trzymał drążek. Analogicznie z wstecznym ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, grogi napisał:

 

To, że przy sekwencyjnej zmianie + jest realizowany przez pociągnięcie do tyłu jest uzasadnione praktycznie - jak przyśpieszasz, to przez przeciążenia łatwiej pociągnąć do tyłu niż pchnąć do przodu.

 

Dlatego nie moge zrozumiec dlaczego w wiekszosci automatow jest na odwrot - co wiecej czasem w ramach jednego modelu i roznych wersji silnikowych moze byc na roznie. W "cywilnym" Lancerze z CVT wyzszy bieg wrzucasz do przodu a w Ralliart i evo z dwusprzeglowka wyzszy do tyłu :bzik:

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomecki napisał:

 

Żeby wciskając gaz do oporu trzymając rękę na dźwigni nie pociągnąć w "złą stronę", taka moja teoria ;]

 

Gdybyś D miał na górze i mocno depnął w gaz to teoretycznie mógłbyś wyrzucić bieg gdybyś trzymał drążek. Analogicznie z wstecznym ;]

 

A po co trzymac wajche w rece w przypadku automatu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co trzymac wajche w rece w przypadku automatu???
Nigdy Ci się nie zdarzyło? Nie mówię, że cały czas, ale ruszając często trzymałem.
Szczególnie przy manewrach na parkingu

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rwIcIk napisał:

Mi to pasuje :ok:

Nawet nie zastanawiam się, jak przełączam ;]

Nie pasuje mi tylko - do tyłu, a + do przodu w trybie ręcznym :no:

 

 

A mi odwrotnie. :) Jak w Scenicu miałem + do przodu a - do tyłu to dla mnie było logiczne. Jak w S-Maxie mam + do tyłu a - do przodu to mi się myli. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ArekMiz napisał:

 

A mi odwrotnie. :) Jak w Scenicu miałem + do przodu a - do tyłu to dla mnie było logiczne. Jak w S-Maxie mam + do tyłu a - do przodu to mi się myli. :)

Dla mnie logicznym byłoby D do tyłu i + do tyłu :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy się swego czasu naoglądali sekwencyjnej zmiany biegów w WRC i innych rajdach zanim te rozwiązania zeszły "pod strzechy". Tak właśnie powinno być:

 

+ do siebie

- od siebie

 

i procedura startu :pifpaf:

 

 

Edytowane przez zejk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.