Jump to content
arogal01

Wymiana klocków po za Renault

Recommended Posts

Cześć jak to jest z gwarancja (mam ta przedłużona 5 letnia) potrzebuje wymienić klocki w Aso krzyknęli 700zl za klocki z wymiana, znajomy w swoim warsztacie na klockach ATE zrobi to łącznie za 300zl. Z jednej strony gwarancje (nie wiem jak traktowane ) z drugiej 400zl na szali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, arogal01 napisał:

Cześć jak to jest z gwarancja (mam ta przedłużona 5 letnia) potrzebuje wymienić klocki w Aso krzyknęli 700zl za klocki z wymiana, znajomy w swoim warsztacie na klockach ATE zrobi to łącznie za 300zl. Z jednej strony gwarancje (nie wiem jak traktowane ) z drugiej 400zl na szali.

 

Gwarancja i tak pewnie nie obejmuje klockow czy tarcz, wiec smialo wymieniaj poza ASO :ok:

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Gwarancja i tak pewnie nie obejmuje klockow czy tarcz, wiec smialo wymieniaj poza ASO :ok:

 

 

Mam tez info z aso ze można wymieniać wiec spoko. Teraz pytanie jakie klocki bo oryginały koło 250zl a ludzie ogólnie chwała ATE wtedy jeszcze z 90zl taniej pytanie jak go jakościowo 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Mam tez info z aso ze można wymieniać wiec spoko. Teraz pytanie jakie klocki bo oryginały koło 250zl a ludzie ogólnie chwała ATE wtedy jeszcze z 90zl taniej pytanie jak go jakościowo 
Ate to producent OEM, tak jak TRW, Jurid i Textar najwyższa półka będzie ok.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli w ASO za klocki zaspiewali 250PLN to za robote biora 450PLN? Co to za renault?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, SebeKK napisał:

Jezeli w ASO za klocki zaspiewali 250PLN to za robote biora 450PLN? Co to za renault?

 

Kadjar, klocki 250 na rynku w aso koszt chyba 400 i 300 wymiana 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po jakim dystansie zjadło Ci te klocki. Pytam z ciekawości, bo też mam Kadjara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rafaltd napisał:

Po jakim dystansie zjadło Ci te klocki. Pytam z ciekawości, bo też mam Kadjara.

Prawie 60k ponoć automat tak ma 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, arogal01 napisał:

Cześć jak to jest z gwarancja (mam ta przedłużona 5 letnia) potrzebuje wymienić klocki w Aso krzyknęli 700zl za klocki z wymiana, znajomy w swoim warsztacie na klockach ATE zrobi to łącznie za 300zl. Z jednej strony gwarancje (nie wiem jak traktowane ) z drugiej 400zl na szali.

 

A co ich twoje klocki obchodzą - wymieniaj i się nie chwal nikomu że zmieniłeś ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
A co ich twoje klocki obchodzą - wymieniaj i się nie chwal nikomu że zmieniłeś  
Przy gwarancji dodatkowej może ich, czyli Renault to bardzo obchodzić. Wszystko zależy od zapisów w umowie, a stanowią one, że wszystkie czynności serwisowe tylko w ASO.

Wysłane z mojego Huawei P30 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rób poza ASO. Mój ojciec ma Clio 2017 1.2 Tce 120KM  i kupując to auto dostał 4 lata gwarancji i serwisu za 1zł. 

Po 1,5 roku emeryckiej jazdy z klocka zrobił się proch (popękał, pokruszył się). Jak dla mnie była to wada materiałowa ale wiadomo gwarancja tego nie objęła (przebieg był jakieś 15kkm i praktycznie 100% trasy  w trybie emeryckim eko). Cena za wymianę z kosmosu, ojciec wymienił poza ASO. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 5.08.2019 o 21:48, arogal01 napisał:

 

Mam tez info z aso ze można wymieniać wiec spoko. Teraz pytanie jakie klocki bo oryginały koło 250zl a ludzie ogólnie chwała ATE wtedy jeszcze z 90zl taniej pytanie jak go jakościowo 

 

Kolega w Koleosie wymienia poza ASO (w dużym warsztacie spełniającym normy producentów samochodów - oczywiście normalna procedura - zlecenie naprawy, faktura itp. itd.), tyle, że kupił w ASO oryginalne klocki z logo Renault. Mechanik jak te klocki zobaczył, to się zdziwił - grubość okładziny ponoć znacznie mniejsza, niż montowanych w fabryce (i markowych zamienników klasy OEM). W Renault za wymianę (robociznę) zawołali kilkaset złotych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.08.2019 o 20:22, Phil_ips napisał:

Przy gwarancji dodatkowej może ich, czyli Renault to bardzo obchodzić. Wszystko zależy od zapisów w umowie, a stanowią one, że wszystkie czynności serwisowe tylko w ASO.

Wysłane z mojego Huawei P30 przy użyciu Tapatalka
 

 

To wymieniaj w ASO, oni bardzo wszyscy dbają o to, żeby wytworzyć mniemanie że dotknięcie czegokolwiek skończy się tym, że szanowny producent Cię spusci na drzewo. Daj im się tak wkręcić, na koniec za parę lat jak Ci coś padnie podlegające gwarancji, to spuszczenie Cię na drzewo bądź nie na pewno będzie warunkowane wyłącznie tym, czy mają prikaz z góry spuszczać na drzewo kogo się da, czy zachowywać się jak w cywilizowanym świecie, twoje klocki nikogo nie obchodzą. 

 

  • Like 3
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 5.08.2019 o 21:09, arogal01 napisał:

Cześć jak to jest z gwarancja (mam ta przedłużona 5 letnia) potrzebuje wymienić klocki w Aso krzyknęli 700zl za klocki z wymiana, znajomy w swoim warsztacie na klockach ATE zrobi to łącznie za 300zl. Z jednej strony gwarancje (nie wiem jak traktowane ) z drugiej 400zl na szali.


Wg. prawa UE auta na gwarancji producenta można serwisować w niezależnych warsztatach. 

Poczytaj o dyrektywie GVO. 

 

https://www.autoreduta.pl/blog/prawo/wszystko-o-dyrektywie-gvo-czyli-dlaczego-warto-rozwazyc-serwis-nieautoryzowany

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kovic napisał:

Wg. prawa UE auta na gwarancji producenta można serwisować w niezależnych warsztatach. 
Poczytaj o dyrektywie GVO. 

https://www.autoreduta.pl/blog/prawo/wszystko-o-dyrektywie-gvo-czyli-dlaczego-warto-rozwazyc-serwis-nieautoryzowany

Tak, ale warsztat powinien znać procedury producenta, a dostęp do takich dokumentów jest często płatny.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista jest potrzebna tylko przy przeglądach okresowych. 
Jest w Auto Dacie, Hayns Pro i tak dalej. 
Faktycznie dla świętego spokoju przy przeglądzie okresowym warto wydrukować listę i "odptaszkować". 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Tak, ale warsztat powinien znać procedury producenta, a dostęp do takich dokumentów jest często płatny.
 


Plus mieć wszystkie narzędzia potrzebne do przeprowadzenia serwisu. Np przyrząd specjalny ABC123 do demontażu jakiejś mało waznej części.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Kadjar, klocki 250 na rynku w aso koszt chyba 400 i 300 wymiana 
A to Toyota podobno jest droga. Klocki z wymianą 412 zł.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Mike_wwl napisał:

 

Plus mieć wszystkie narzędzia potrzebne do przeprowadzenia serwisu. Np przyrząd specjalny ABC123 do demontażu jakiejś mało waznej części.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Nie znam takiej praktyki,  tzn. nie spotkałem się z tym. 
Jeśli praca została wykonana prawidłowo - a część uległa awarii i oparło się o naprawę gwarancyjną - zawsze kończyło się orzeczeniem rzeczoznawcy. Zdarzały się błędy mechaników - np. rolka nie złapana na blokadzie - wtedy 100% wina mechanika. Zdarzało się także że po naprawie w niezależnym serwisie psuł się element obok jak np. po zwichrowaniu tarcz po przebiegu 3000 km w nowym aucie i naprawie w niezależnym warsztacie serwis nie chciał uznać wycieków ze skrzyni biegów 🤣

Na pewno powszechną praktyką jest odpychanie reklamacji - jednak narzędzia serwisowe mają swoje zamienniki ( mamy wielu super producentów) i nie mamy obowiązku ich posiadać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.08.2019 o 19:38, lnk napisał:

Rób poza ASO. Mój ojciec ma Clio 2017 1.2 Tce 120KM  i kupując to auto dostał 4 lata gwarancji i serwisu za 1zł. 

Po 1,5 roku emeryckiej jazdy z klocka zrobił się proch (popękał, pokruszył się). Jak dla mnie była to wada materiałowa ale wiadomo gwarancja tego nie objęła (przebieg był jakieś 15kkm i praktycznie 100% trasy  w trybie emeryckim eko). Cena za wymianę z kosmosu, ojciec wymienił poza ASO. 

 

No zaraz... Albo to zużycie normatywne - i podpada pod normalna obsługę serwisową - albo nie jest to zużycie eksploatacyjne - i wtedy podpada pod gwarancję.

 

Niezła ekwilibrystyka musiała być, żeby się z tego wyłgać...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, grogi napisał:

 

No zaraz... Albo to zużycie normatywne - i podpada pod normalna obsługę serwisową - albo nie jest to zużycie eksploatacyjne - i wtedy podpada pod gwarancję.

 

Niezła ekwilibrystyka musiała być, żeby się z tego wyłgać...


Sorry, po 1,5 roku i 15 kkm nikt nie uzna. 

Może ojciec kolegi ma nazwisko Herba czy Kuzaj ? ( wiem że to śmieszne ale zawsze spotykam się z taką retoryką). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
To wymieniaj w ASO, oni bardzo wszyscy dbają o to, żeby wytworzyć mniemanie że dotknięcie czegokolwiek skończy się tym, że szanowny producent Cię spusci na drzewo. Daj im się tak wkręcić, na koniec za parę lat jak Ci coś padnie podlegające gwarancji, to spuszczenie Cię na drzewo bądź nie na pewno będzie warunkowane wyłącznie tym, czy mają prikaz z góry spuszczać na drzewo kogo się da, czy zachowywać się jak w cywilizowanym świecie, twoje klocki nikogo nie obchodzą. 
 
Moment. Wyjaśnijmy sobie jedno.
Jest gwarancja która i tak jest dobrowolna, której działanie regulują przepisy. Z reguły trwa 2 lata. Tutaj mają zastosowanie dyrektywy unijne.
I jest tzw. "gwarancja" przedłużona, za którą klient płaci i jest tak naprawdę rodzajem ubezpieczenia mającego pełno wykluczeń. Przykładowo multimedia albo tapicerka nie podlegają tejże "gwarancji". Tutaj mają zastosowanie tylko i wyłącznie zapisy z umowy, które stanowią, że tylko ASO może dotykać samochodu. Jeśli ktoś wykryje nieautoryzowaną ingerencję w auto papa gwarancjo.


Wysłane z mojego Huawei P30 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg. prawa UE auta na gwarancji producenta można serwisować w niezależnych warsztatach. 

Poczytaj o dyrektywie GVO. 
 
https://www.autoreduta.pl/blog/prawo/wszystko-o-dyrektywie-gvo-czyli-dlaczego-warto-rozwazyc-serwis-nieautoryzowany
I owszem. Ale te zapisy nie mają odniesienia do dodatkowej, ekstra płatnej gwarancji oferowanej przez producenta. W tym przypadku mają zastosowanie tylko i wyłącznie zapisy umowy pomiędzy, w tym przypadku Renault Polska i klientem.

Wysłane z mojego Huawei P30 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z opisu kolegi auto ma 1.5 roku więc jest na standardzie. 

Chyba że przedłużenie obejmuje także zmuszenie właściciela do ASO także w tym terminie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Kovic napisał:

 

Nie znam takiej praktyki,  tzn. nie spotkałem się z tym. 
Jeśli praca została wykonana prawidłowo - a część uległa awarii i oparło się o naprawę gwarancyjną - zawsze kończyło się orzeczeniem rzeczoznawcy. Zdarzały się błędy mechaników - np. rolka nie złapana na blokadzie - wtedy 100% wina mechanika. Zdarzało się także że po naprawie w niezależnym serwisie psuł się element obok jak np. po zwichrowaniu tarcz po przebiegu 3000 km w nowym aucie i naprawie w niezależnym warsztacie serwis nie chciał uznać wycieków ze skrzyni biegów 🤣

 

"Jeżeli naprawa gwarancyjna ma dotyczyć jakiejś pierdoły, to ktoś tam pokręci nosem ale klepnie. Jeżeli jednak to ma być wymiana silnika to okaże się, że jednak potrzebne były dziwne narzędzia, które sprzedaje i ewidencjonuje tylko importer" to słowa gościa który kiedyś zajmował się gwarancjami u importera. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.08.2019 o 11:06, arogal01 napisał:

 

Kadjar, klocki 250 na rynku w aso koszt chyba 400 i 300 wymiana 

Coz, z czegos taki salon/serwis trzeba utrzymac. Koszty pracownicze, paragony/faktury. janusz dlubnie w garazu na JDG, zapewne nie wystawi paragonu i robi sie polowa kwoty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Phil_ips napisał:

Moment. Wyjaśnijmy sobie jedno.
Jest gwarancja która i tak jest dobrowolna, której działanie regulują przepisy. Z reguły trwa 2 lata. Tutaj mają zastosowanie dyrektywy unijne.

Moment. Wyjasnijmy sobie jedo.

W PL gwarancji nie regulują przepisy, a to co zapisał gwarant w gwarancji.

Jak chcesz coś wyjaśniać to dobrze byłoby znać się na tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moment. Wyjasnijmy sobie jedo. W PL gwarancji nie regulują przepisy, a to co zapisał gwarant w gwarancji.

Jak chcesz coś wyjaśniać to dobrze byłoby znać się na tym.

 

GVO - wystarczy? I dalej

 

https://www.arslege.pl/kodeks-cywilny/k9/s8915/

 

Czytanie ze zrozuminiem boli? O ile udzielenie gwarancji jest dobrowolne, o tyle po jej udzieleniu stosowane są przepisy KC.

 

Wysłane z mojego Huawei P30 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że obaj macie rację :)

Gwarancja jest wprawdzie instytucją kodeksową, ale to, co ma obejmować jest wyłącznie kwestią oświadczenia producenta i o tym kodeks, rzecz jasna, milczy.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślę, że obaj macie rację
Gwarancja jest wprawdzie instytucją kodeksową, ale to, co ma obejmować jest wyłącznie kwestią oświadczenia producenta i o tym kodeks, rzecz jasna, milczy.
Ale jeszcze np doprecyzowuje kiedy i jak gwarancja jest przedłużana np w w przypadku wymiany części istotnej.

Wysłane z mojego Huawei P30 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 13.08.2019 o 21:14, grogi napisał:

 

No zaraz... Albo to zużycie normatywne - i podpada pod normalna obsługę serwisową - albo nie jest to zużycie eksploatacyjne - i wtedy podpada pod gwarancję.

 

Niezła ekwilibrystyka musiała być, żeby się z tego wyłgać...

 

Hej. Dealer dzwonił do centrali bo chcieli pomóc ale centrala jasno dała znać, że w tym przypadku wymiana się nie należy. Coś się tłumaczyli że może je przegrzał, były tez inne domysły...ale przecież coś musieli powiedzieć klientowi.  A ojciec to naprawdę spokojny kierowca....jak 5-tkę mu to auto spali to mówi że już dużo. Po prostu jak to emeryt, nigdzie się nie spieszy i jeździ mocno przewidująco. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ink czyli wychodzi ze nic nowego. Ja jade 27go z Ceedem który ma nalot 3500 km bo na pierwszym wyjeździe na autostradę okazało się że przy V ok.140 km/h tak bije po pedale hamulce ze historia :) Zapewne tarcze "pogło", chociaż nie było żadnego gwałtownego chłodzenia, przegrzania itp. itd.:) Nawet pierwszy tysiąc jazdy na luzaku jak pisze w instrukcji. Niby gość w ASO się zdziwił że przy takim przebiegu jest problem ale to i tak zapewne będzie kwestia "pewnie wjechał pan w kałużę jak były rozgrzane" albo "pewnie lał pan wodę na rozgrzane tarcze na myjni" tudzież "musiał pan ostro przegrzać hamulce że się pogięło" :P

Edited by PAFcioKRAK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumie ze masz jakiś problem z Kia (przynajmniej czytając twoje wypowiedzi) ale, deko się mylisz. Bo okazuje się ze to tak, "pi razy drzwi",  jest pol na pol z tym uznawaniem. Bardziej mi wygląda na to ze to zależy co wymyśli konkretne ASO a nie ze nie uznamy bo nie i już. O ile pamiętam to ktoś gdzie pisał ze mu wymienili bez problemu przy przebiegu ponad 10 tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.