Skocz do zawartości

1.6 czy 1.4tce?


tomata

Rekomendowane odpowiedzi

Zdecydowałem się na megane 3 w kombi. Do wyboru dwa ww silniki. 1.6 100KM (to K4M bez KZFR?) lub 1.4 tce. Obie budy w podobnych cenach i przebiegach. Miałem w clio 1.6 i byłem zadowolony. W megane jest dodatkowy 6bieg więc powinno być ciszej i mniejsze spalanie? Który szanowne grono poleca? :)

ps. Zdjęcie dla uwagi  ;]20190809_070828.jpg.3bbc3259c4aab4f4f000c72ee10e7530.jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, tomata napisał:

Zdecydowałem się na megane 3 w kombi. Do wyboru dwa ww silniki. 1.6 100KM (to K4M bez KZFR?) lub 1.4 tce. Obie budy w podobnych cenach i przebiegach. Miałem w clio 1.6 i byłem zadowolony. W megane jest dodatkowy 6bieg więc powinno być ciszej i mniejsze spalanie? Który szanowne grono poleca? :)

ps. Zdjęcie dla uwagi  ;]

 

Jezeli planujesz tym jezdzic po autostradach to bierz 1.4tce.

Ten 1.6 w Megane mimo 6 biegow ma przelozenia jak przy 5-ce i wyje strasznie powyzej 130km/h.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Jezeli planujesz tym jezdzic po autostradach to bierz 1.4tce.

Ten 1.6 w Megane mimo 6 biegow ma przelozenia jak przy 5-ce i wyje strasznie powyzej 130km/h.

Auto w 90% do miasta. Kręci mnie ta turbina :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tomata napisał:

Auto w 90% do miasta. Kręci mnie ta turbina :]

 

Stałem kiedyś przed podobnym wyborem i pech chciał, ze trafiłem na 1.6 110KM w idealnym stanie z symbolicznym przebiegiem.

O ile auto było świetne, fajnie skręcało, wygodne, itp to silnik tragedia. Psuł całą przyjemność z tego auta.

Mimo skrzyni 6 biegowej to przy 110km/h ma już 3000rpm. W mieście trzeba za to sie na wachlować lewarkiem, a i tak nie jechało.

W miescie spalanie licz na 10l noPb.

Jak znajomy kupił M3 1.4 TCE i sie z nim przejechałem, to moje auto poszło do ludzi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1,6 110KM w kombi i jest to silnik na miasto i trasę do pracy, bo rzeczywiście największą wadą jest ryk powyżej 120km/h. Ale da się przeżyć. Spalanie do 10 litrów LPG (średnio 9) i za to go lubię. Teraz moja jazda do pracy to wleczenie się za ciężarówkami po DK91. Spokojnie mi wystarcza.

Kolega właśnie oddał za grosze 1,4 TCE z pęknięciem między cylindrami. Przebieg około 130kkm. Jeżdżony spokojnie. Może miał pecha, a może dlatego słupek 1,4 tyle kosztuje.

Ale jeździ to zdecydowanie lepiej.

 

Edytowane przez biniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, biniu napisał:

Mam 1,6 110KM w kombi i jest to silnik na miasto i trasę do pracy, bo rzeczywiście największą wadą jest ryk powyżej 120km/h. Ale da się przeżyć. Spalanie do 10 litrów LPG (średnio 9) i za to go lubię. Teraz moja jazda do pracy to wleczenie się za ciężarówkami po DK91. Spokojnie mi wystarcza.

Kolega właśnie oddał za grosze 1,4 TCE z pęknięciem między cylindrami. Przebieg około 130kkm. Jeżdżony spokojnie. Może miał pecha, a może dlatego słupek 1,4 tyle kosztuje.

Ale jeździ to zdecydowanie lepiej.

 

 

Mi K4M po mieście spalał średnio 10-11,5l lpg, w trasie przy 110km/h 9-10. Ale przekraczając próg 140km/h potrafił spalić 13-14l oczywiscie gazu.

Najmniej ekonomiczny silnik względem osiągów jaki miałem.

 

Co do hałasu to dużo dało założenie cichych opon i trochę wygłuszenie pod maskę.

Edytowane przez czachabrava
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez ryzyka to brac 1.6

Jak lubisz ryzyko, tce.

Z czegos sie wziela uch krotka kariera i ceny w uzywce.

 

Co do spalania. Mam k4m w scenic pierwszej generacji. Na Szwedzkich drogach potrafil sie zmiescic w 6/100. Wiec potrafi byc oszczedny.

Normalnie jakies 6.5-7.

Lpg spala miedzy 8 a 11. Najwiecej skotlowal mi na autostradzie. Przy 140-150, 3 osoby i klima, wspomniane 11. Przy codziennej eksploatacji okolica 9 lpg jest najbardziej realna.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Mi K4M po mieście spalał średnio 10-11,5l lpg, w trasie przy 110km/h 9-10. Ale przekraczając próg 140km/h potrafił spalić 13-14l oczywiscie gazu.

Najmniej ekonomiczny silnik względem osiągów jaki miałem.

 

Co do hałasu to dużo dało założenie cichych opon i trochę wygłuszenie pod maskę.

Spokojnie 2-3 litry mniej można spalić załadowanym kombi. Pełnym autem z nad morza jadąc 150-160 autostradą nie przekroczyłem 12 litrów. Może kwestia instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 K4 -113KM- w życiu w 3mieście nie spalił więcej niż 8.5- zazwyczaj to poniżej 8. Jak chcesz święty spokój to bierz 1.6 tak jak @WaWeRpisał. Nie wiem co za skrzynia siedzi ale nie chce mi się wierzyć, żeby przy 110 km/h było 3 tyś. obrotów na 6 biegu, tyle to ja mam w megane II z 5 "galop kastą";] Ja Tobie jak najbardziej ten silnik polecam, kto uważa, że nieekonomiczny to nie jeździł 1.6 Daewoo, Fiata, Opla czy Forda. Pali podobnie, a w przypadku DU zauważalnie mniej. 240 tys. km nalotu i oleju nie ubywa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi obrotami to tak jest. Miałem Lagunę I z tym silnikiem w wersji 106 KM bez zmiennych faz. Skrzynia 5 biegowa i obroty względem prędkości były takie same na 5 biegu jak w megane III 1,6 110 KM na 6 biegu. Akurat jak laguna kończyła pobyt u mnie to teściowie wzięli na firmę Megane, którym teraz jeżdżę. Tak, że miałem porównanie. Po prostu jest więcej machania lewarkiem i tyle korzyści z 6 biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.08.2019 o 18:18, tomata napisał:

Panowie! Dla mnie spalanie to rzecz najmniej ważna.  Rocznie robię w granicach 8kkm  :)

 

To ja bym chyba bral 1,6...

Jest tego na rynku duzo wiecej, wiec latwiej bedzie znalezc cos w sensownym stanie :ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 10.08.2019 o 18:07, biniu napisał:

Z tymi obrotami to tak jest. Miałem Lagunę I z tym silnikiem w wersji 106 KM bez zmiennych faz. Skrzynia 5 biegowa i obroty względem prędkości były takie same na 5 biegu jak w megane III 1,6 110 KM na 6 biegu. Akurat jak laguna kończyła pobyt u mnie to teściowie wzięli na firmę Megane, którym teraz jeżdżę. Tak, że miałem porównanie. Po prostu jest więcej machania lewarkiem i tyle korzyści z 6 biegów.

Dokładnie 6-tka w reni jest taka, ze można ruszać z 2 biegu. Ta skrzynia powinna być tylko wkładana i jest :) w Dusterze 4x4 i tam ma sens, tam ten pierwszy bieg zastępuje reduktor. Wiem bo mam teraz daczke z 5 biegami i jest mega lepiej - nie wachluje ciagle biegami jak w Renacie 3 z 2015 roku ze 110km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat zrobił grandem 1.4 tce ponad 100 tys km na lpg, auto sprzedal z przebiegiem ponad 200 i nic mu się nie zepsuło.

 

Spalanie ok 10 na trasie, przy jeździe pod 160 km/h - 14 l/100

 

Przy grandzie butla pod spodem i narzekał, że jest mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.