Jump to content
tomata

1.6 czy 1.4tce?

Recommended Posts

Zdecydowałem się na megane 3 w kombi. Do wyboru dwa ww silniki. 1.6 100KM (to K4M bez KZFR?) lub 1.4 tce. Obie budy w podobnych cenach i przebiegach. Miałem w clio 1.6 i byłem zadowolony. W megane jest dodatkowy 6bieg więc powinno być ciszej i mniejsze spalanie? Który szanowne grono poleca? :)

ps. Zdjęcie dla uwagi  ;]20190809_070828.jpg.3bbc3259c4aab4f4f000c72ee10e7530.jpg

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, tomata napisał:

Zdecydowałem się na megane 3 w kombi. Do wyboru dwa ww silniki. 1.6 100KM (to K4M bez KZFR?) lub 1.4 tce. Obie budy w podobnych cenach i przebiegach. Miałem w clio 1.6 i byłem zadowolony. W megane jest dodatkowy 6bieg więc powinno być ciszej i mniejsze spalanie? Który szanowne grono poleca? :)

ps. Zdjęcie dla uwagi  ;]

 

Jezeli planujesz tym jezdzic po autostradach to bierz 1.4tce.

Ten 1.6 w Megane mimo 6 biegow ma przelozenia jak przy 5-ce i wyje strasznie powyzej 130km/h.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Jezeli planujesz tym jezdzic po autostradach to bierz 1.4tce.

Ten 1.6 w Megane mimo 6 biegow ma przelozenia jak przy 5-ce i wyje strasznie powyzej 130km/h.

Auto w 90% do miasta. Kręci mnie ta turbina :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, tomata napisał:

Auto w 90% do miasta. Kręci mnie ta turbina :]

 

Stałem kiedyś przed podobnym wyborem i pech chciał, ze trafiłem na 1.6 110KM w idealnym stanie z symbolicznym przebiegiem.

O ile auto było świetne, fajnie skręcało, wygodne, itp to silnik tragedia. Psuł całą przyjemność z tego auta.

Mimo skrzyni 6 biegowej to przy 110km/h ma już 3000rpm. W mieście trzeba za to sie na wachlować lewarkiem, a i tak nie jechało.

W miescie spalanie licz na 10l noPb.

Jak znajomy kupił M3 1.4 TCE i sie z nim przejechałem, to moje auto poszło do ludzi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co z panewkami? Bo słyszałem że też lubią stroic fochy? Ogólnie silnik polecany?  @Muzyk Ty pewnie będziesz wiedział  ;)

Ps. Po vinie jesteś w stanie sprawdzić auto i wyposażenie?  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

1.4 to przy zakupie glownie sprawdz UPG, najwieksza zmora tych silnikow. Zobacz ile kosztuje slupek i bedziesz mial odpowiedz.

Na Twoim miejscu bym szukal 2.0 TCE najmniej kaprysny, lpg mozna zalozyc

Edited by czachabrava

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, czachabrava napisał:

1.4 to przy zakupie glownie sprawdz UPG, najwieksza zmora tych silnikow. Zobacz ile kosztuje slupek i bedziesz mial odpowiedz.

Znaczy dużo czy mało? 👏

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, tomata napisał:

Znaczy dużo czy mało? 👏

 

Jak za slupek 7tys wydaje mi sie spora cena. Ale wedlug sredniej na AK to zaden wydatek.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, czachabrava napisał:

 

Jak za slupek 7tys wydaje mi sie spora cena. Ale wedlug sredniej na AK to zaden wydatek.

Mam na oku takie z przebiegiem 105tyskm.  Może nie będzie z nim problemów  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mam 1,6 110KM w kombi i jest to silnik na miasto i trasę do pracy, bo rzeczywiście największą wadą jest ryk powyżej 120km/h. Ale da się przeżyć. Spalanie do 10 litrów LPG (średnio 9) i za to go lubię. Teraz moja jazda do pracy to wleczenie się za ciężarówkami po DK91. Spokojnie mi wystarcza.

Kolega właśnie oddał za grosze 1,4 TCE z pęknięciem między cylindrami. Przebieg około 130kkm. Jeżdżony spokojnie. Może miał pecha, a może dlatego słupek 1,4 tyle kosztuje.

Ale jeździ to zdecydowanie lepiej.

 

Edited by biniu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
25 minut temu, biniu napisał:

Mam 1,6 110KM w kombi i jest to silnik na miasto i trasę do pracy, bo rzeczywiście największą wadą jest ryk powyżej 120km/h. Ale da się przeżyć. Spalanie do 10 litrów LPG (średnio 9) i za to go lubię. Teraz moja jazda do pracy to wleczenie się za ciężarówkami po DK91. Spokojnie mi wystarcza.

Kolega właśnie oddał za grosze 1,4 TCE z pęknięciem między cylindrami. Przebieg około 130kkm. Jeżdżony spokojnie. Może miał pecha, a może dlatego słupek 1,4 tyle kosztuje.

Ale jeździ to zdecydowanie lepiej.

 

 

Mi K4M po mieście spalał średnio 10-11,5l lpg, w trasie przy 110km/h 9-10. Ale przekraczając próg 140km/h potrafił spalić 13-14l oczywiscie gazu.

Najmniej ekonomiczny silnik względem osiągów jaki miałem.

 

Co do hałasu to dużo dało założenie cichych opon i trochę wygłuszenie pod maskę.

Edited by czachabrava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez ryzyka to brac 1.6

Jak lubisz ryzyko, tce.

Z czegos sie wziela uch krotka kariera i ceny w uzywce.

 

Co do spalania. Mam k4m w scenic pierwszej generacji. Na Szwedzkich drogach potrafil sie zmiescic w 6/100. Wiec potrafi byc oszczedny.

Normalnie jakies 6.5-7.

Lpg spala miedzy 8 a 11. Najwiecej skotlowal mi na autostradzie. Przy 140-150, 3 osoby i klima, wspomniane 11. Przy codziennej eksploatacji okolica 9 lpg jest najbardziej realna.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Mi K4M po mieście spalał średnio 10-11,5l lpg, w trasie przy 110km/h 9-10. Ale przekraczając próg 140km/h potrafił spalić 13-14l oczywiscie gazu.

Najmniej ekonomiczny silnik względem osiągów jaki miałem.

 

Co do hałasu to dużo dało założenie cichych opon i trochę wygłuszenie pod maskę.

Spokojnie 2-3 litry mniej można spalić załadowanym kombi. Pełnym autem z nad morza jadąc 150-160 autostradą nie przekroczyłem 12 litrów. Może kwestia instalacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle ze kombi jest sporo nizsze. Wiec i opory inne. A to daje spalanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt, że pisałeś o Scenicu. Może tak być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 K4 -113KM- w życiu w 3mieście nie spalił więcej niż 8.5- zazwyczaj to poniżej 8. Jak chcesz święty spokój to bierz 1.6 tak jak @WaWeRpisał. Nie wiem co za skrzynia siedzi ale nie chce mi się wierzyć, żeby przy 110 km/h było 3 tyś. obrotów na 6 biegu, tyle to ja mam w megane II z 5 "galop kastą";] Ja Tobie jak najbardziej ten silnik polecam, kto uważa, że nieekonomiczny to nie jeździł 1.6 Daewoo, Fiata, Opla czy Forda. Pali podobnie, a w przypadku DU zauważalnie mniej. 240 tys. km nalotu i oleju nie ubywa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tymi obrotami to tak jest. Miałem Lagunę I z tym silnikiem w wersji 106 KM bez zmiennych faz. Skrzynia 5 biegowa i obroty względem prędkości były takie same na 5 biegu jak w megane III 1,6 110 KM na 6 biegu. Akurat jak laguna kończyła pobyt u mnie to teściowie wzięli na firmę Megane, którym teraz jeżdżę. Tak, że miałem porównanie. Po prostu jest więcej machania lewarkiem i tyle korzyści z 6 biegów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Panowie! Dla mnie spalanie to rzecz najmniej ważna.  Rocznie robię w granicach 8kkm  :)

Edited by tomata

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, tomata napisał:

Panowie! Dla mnie spalanie to rzecz najmniej ważna.  Rocznie robię w granicach 8kkm  :)

 

Wiec jak nie zależy Ci na osiągach to bierz Megane z K4M. Bo poza tym silnikiem to fajne i niedocenione auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 10.08.2019 o 18:18, tomata napisał:

Panowie! Dla mnie spalanie to rzecz najmniej ważna.  Rocznie robię w granicach 8kkm  :)

 

To ja bym chyba bral 1,6...

Jest tego na rynku duzo wiecej, wiec latwiej bedzie znalezc cos w sensownym stanie :ok:

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 10.08.2019 o 18:07, biniu napisał:

Z tymi obrotami to tak jest. Miałem Lagunę I z tym silnikiem w wersji 106 KM bez zmiennych faz. Skrzynia 5 biegowa i obroty względem prędkości były takie same na 5 biegu jak w megane III 1,6 110 KM na 6 biegu. Akurat jak laguna kończyła pobyt u mnie to teściowie wzięli na firmę Megane, którym teraz jeżdżę. Tak, że miałem porównanie. Po prostu jest więcej machania lewarkiem i tyle korzyści z 6 biegów.

Dokładnie 6-tka w reni jest taka, ze można ruszać z 2 biegu. Ta skrzynia powinna być tylko wkładana i jest :) w Dusterze 4x4 i tam ma sens, tam ten pierwszy bieg zastępuje reduktor. Wiem bo mam teraz daczke z 5 biegami i jest mega lepiej - nie wachluje ciagle biegami jak w Renacie 3 z 2015 roku ze 110km :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja na 6 biegow nie narzekam, tyle ze mam f4r. 3000rmp przy jakiś 120km/h

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem f4r i 6 biegów w grand Scenicu i to było super zestawienie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój brat zrobił grandem 1.4 tce ponad 100 tys km na lpg, auto sprzedal z przebiegiem ponad 200 i nic mu się nie zepsuło.

 

Spalanie ok 10 na trasie, przy jeździe pod 160 km/h - 14 l/100

 

Przy grandzie butla pod spodem i narzekał, że jest mała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.