Skocz do zawartości

Bieżący monitoring wypożyczanych aut


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie, na ile monitoring pojazdów z wypożyczalni jest rozpowszechniony i analizowany, by sprawdzić, czy:

  • kierowca przestrzega przepisów
  • kierowca nie piłuje auta (tu nie tylko GPS by się przydał)

W autach na minuty, np. w innogy go, lojalnie ostrzegają, że będą zgłaszać na policję i banować tych, którzy przeginają z nieprzestrzeganiem przepisów.

W traficarze odpowiedzialność była wyłączona, jeżeli nie przekroczyło się prędkości o więcej niż 30 km/h (swoją drogą - najlepiej to świadczy o tym, jak "fachowo" mamy wyznaczane ograniczenia).

Którym z forumowiczów został podkablowany na policję kilka miesięcy temu.

 

A co z wynajmem długoterminowym? Też analizują przegięcia? Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym zakresie?

BTW. Osobiście uważam, że pożyczając nie swoje auto, należy je traktować w miarę łagodnie, a nie po wieśniacku "nie moje, to cisnę ile się da".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ze w interesie wypozyczajacego jest ochrona wlasnego mienia a ludzie w wielu przypadkach cudzego nie szanuja to podejrzewam ze wszystkie wypozyczalnie maja monitoring pojazdow i z niego korzystaja.

 

Inna sprawa to sensownosc danych ktore ow monitoring pokazuje. Wypozyczalem ze 3 razy auto w easyshare i w ocenie stylu jazdy bylo cos o jezdzie po wertepach i za szybko w zakretach. O ile do tego drugiego moge sie bez problemu przyznac bo owszem lubie ale pierwsze? Jak to w ogole wykrywac w sytuacji gdzie niedziurawe drogi to w zasadzie rzadkosc. A jesli trafi sie rowna to czesto jest montowany prog zwalniajacy ... i mamy po gladkiej jezdzie.

 

Kojarze tez ze byla tez informacja o slabej ekonomii jazdy, ale to pewnie dlatego ze byla to moja pierwsza jazda hybryda. Ale akurat z tego powodu zdecydowalem sie na wypozyczenie :)

 

Kolejna kwestia to przestrzeganie przepisow. Tu z kolei restrykcyjne podejscie do sprawy spowodowaloby drastyczny spadek ilosci klientow. Badzmy szczerzy, naprawde niewielu kierowcow rygorystycznie przestrzega przepisow. Bralem kiedys udzial w konkursie jazdy zgodnie z przepisami - i nawet go wygralem :puchar: co bardzo mnie zdziwilo - i pamietam ze specjalnie zjezdzalem do zatoczki by przepuscic TIRa ktory mnie dogonil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, alastair napisał:

Wypozyczalem ze 3 razy auto w easyshare i w ocenie stylu jazdy bylo cos o jezdzie po wertepach i za szybko w zakretach.

Te wertepy to rozumiem że odczytywał z jakiegoś czujnika, a nie z mapy że GPS wskazał, że jechałeś po nierównej drodze?

Ciekawe, ile jeszcze takich czujników jest i czego dotyczą ...

 

35 minut temu, alastair napisał:

Kolejna kwestia to przestrzeganie przepisow. Tu z kolei restrykcyjne podejscie do sprawy spowodowaloby drastyczny spadek ilosci klientow. Badzmy szczerzy, naprawde niewielu kierowcow rygorystycznie przestrzega przepisow.

Żadna wypożyczalnia aż tak głupia nie jest. Chodzi o totalne przegięcia - tu przyznaję rację wypożyczalniom: takiego delikwenta trzeba banować. I to nie tylko u siebie - powinni mieć wspólną listę, żeby więcej nie mógł wypożyczyć. Coś w stylu BIKa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Polarny napisał:

Te wertepy to rozumiem że odczytywał z jakiegoś czujnika, a nie z mapy że GPS wskazał, że jechałeś po nierównej drodze?

Ciekawe, ile jeszcze takich czujników jest i czego dotyczą ...

monitoring z tego co widzialem (bo w sluzbowych autach mamy) jest zrobiony w ten sposob ze technik instaluje w aucie magiczne pudelko, podlacza do zasilania po stacyjce i tyle. W pudelku jest odbiornik gps, czujniki przeciazen x-y-z, modul gsm, akumulator podtrzymujacy zasilanie na kilka dni itd. Nowsze moduly maja tez podpiecie do CAN wiec mozna monitorowac np. obroty silnika, wcisniecie hamulca, zalaczenie recznego, otwarcie wlewu paliwa itd.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynajem dlugoterminowy mi nic nie monitorowal. Nie wiem jak trzeba jechac i co trzeba zrobic zeby w autach na minuty zaraportowali. BTW traficar sie w Wawie skonczyl maja jakies beznadziejne elektryki. 95% ludzi w wynajetym aucie jedzie normalnie jak swoim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, alastair napisał:

Jak to w ogole wykrywac w sytuacji gdzie niedziurawe drogi to w zasadzie rzadkosc. A jesli trafi sie rowna to czesto jest montowany prog zwalniajacy ... i mamy po gladkiej jezdzie.

 

Chyba daaawno nie jezdziles po drogach skoroniedziurawe drogi to rzadkosc.

Zapraszam chocby do wroclawia, , ciezko trafic dziure by urwac kolo.

Progi sa owszem, i uwazam ze w 90% zasadnie wybudowane bo  kiedys po mojej drodze jezdzili 100-120, dluga prosta, a teraz seneda:)

Chyba, ze masz na mysli osadzenie kanalow w drodze, ze nierowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, fanlan napisał:

Chyba daaawno nie jezdziles po drogach skoroniedziurawe drogi to rzadkosc.

Zapraszam chocby do wroclawia, , ciezko trafic dziure by urwac kolo.

Progi sa owszem, i uwazam ze w 90% zasadnie wybudowane bo  kiedys po mojej drodze jezdzili 100-120, dluga prosta, a teraz seneda:)

Chyba, ze masz na mysli osadzenie kanalow w drodze, ze nierowne.

kolega widze zawsze najmadrzejszy 😛

 

mam na mysli drogi w pieknym miescie Lodzi, ktorymi jezdze np. do pracy, z dziecmi na zajecia itd. Nie, nie chodzi mi o dziury w ktorych mozna urwac kolo, wystarczajace sa drogi lekko podziurawione, sto razy połatane, rozjezdzone przez ciezarowki, torowiska itd. Po prostu miejska dzungla, w Lodzi wystepuje az w nadmiarze. Jesli we Wro nie - ciesze sie Twoim szczesciem, serio! Ale nie proboj udowadniac innym ze ich rzeczywistosc jest taka sama jak Twoja.

 

 

 

26 minut temu, wujekcybul napisał:

Nie wiem jak trzeba jechac i co trzeba zrobic zeby w autach na minuty zaraportowali.

ja wiem ale nie powiem :lol:nic specjalnie spektakularnego. hint: nie w miescie ale na autostradzie. Szybko reaguja, przynajmniej w easyshare

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

monitoring z tego co widzialem (bo w sluzbowych autach mamy) jest zrobiony w ten sposob ze technik instaluje w aucie magiczne pudelko, podlacza do zasilania po stacyjce i tyle. W pudelku jest odbiornik gps, czujniki przeciazen x-y-z, modul gsm, akumulator podtrzymujacy zasilanie na kilka dni itd. Nowsze moduly maja tez podpiecie do CAN wiec mozna monitorowac np. obroty silnika, wcisniecie hamulca, zalaczenie recznego, otwarcie wlewu paliwa itd.
a ja myślę że nawet stały plus wchodzi bardziej w grę a nie po stacyjce... Bo po stacyjce jakby było to na lawecie by wywieźli gdzie chcą... .. potrzebują stały plus żeby 24h moc monitorować gdzie jest auto.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam z rozmowy z panami z dużej wypożyczalni samochodów, to GPS montują domyślnie od klasy D w górę, chyba że sobie klient zamówi monitoring GPS swoich samochodów (w najmie długoterminowym) - wtedy użytkownik ma podgląd jak tam jego pracownicy sobie jeżdżą - podobno nawet auto można zgasić przez ten interfejs.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, DZIDA napisał:

a ja myślę że nawet stały plus wchodzi bardziej w grę a nie po stacyjce... Bo po stacyjce jakby było to na lawecie by wywieźli gdzie chcą... .. potrzebują stały plus żeby 24h moc monitorować gdzie jest auto.

toz napisalem ze modul ma wlasny akumulator, na pare dni postoju wystarcza

 

System - przynajmniej ten z ktorym mam do czynienia w firmie - raportuje tez zdarzenia ruchu gdy nie jest wlaczona stacyjka.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Vadero napisał:

Z tego co pamiętam z rozmowy z panami z dużej wypożyczalni samochodów, to GPS montują domyślnie od klasy D w górę, chyba że sobie klient zamówi monitoring GPS swoich samochodów (w najmie długoterminowym) - wtedy użytkownik ma podgląd jak tam jego pracownicy sobie jeżdżą - podobno nawet auto można zgasić przez ten interfejs.

 

 

Zgasić zdalnie nie można, zbyt duże ryzyko zrobienia komus krzywdy. Można uniemożliwić uruchomienie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, alastair napisał:

toz napisalem ze modul ma wlasny akumulator, na pare dni postoju wystarcza

 

System - przynajmniej ten z ktorym mam do czynienia w firmie - raportuje tez zdarzenia ruchu gdy nie jest wlaczona stacyjka.

 

Potwierdzam. Nowoczesny system jest w stanie zapisać zdarzenia w rodzaju uderzenia w nieruchomy pojazd na parkingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.