Skocz do zawartości

Asystenci jazdy


siwyyy77

Rekomendowane odpowiedzi

Używam, ale aktywnego tempomatu trzeba sie nauczyć, m.in wiedzieć kiedy to wyłączyć, żeby auto ciągle na przemian nie przyspieszało i ostro hamowalo ;)

W Polsce niestety trzeba go wyłączać w momentach do jakich został stworzony, ale w cywilizowanym świecie ;] Czyli do jazdy w gęstym ruchu na autostradzie - u nas co chwilę z prawego ktoś ci wskakuje przed maskę, co kończy się ostrym hamowaniem i zostawieniem na tyle dużego odstępu, żeby wcisnął ci sie tam następny, co kończy sie ostrym hamowaniem i zrobieniem miejsca dla kolejnego ;]

 

  • Lubię to 4
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vadero napisał:

Używam, ale aktywnego tempomatu trzeba sie nauczyć, m.in wiedzieć kiedy to wyłączyć, żeby auto ciągle na przemian nie przyspieszało i ostro hamowalo ;)

W Polsce niestety trzeba go wyłączać w momentach do jakich został stworzony, ale w cywilizowanym świecie ;] Czyli do jazdy w gęstym ruchu na autostradzie - u nas co chwilę z prawego ktoś ci wskakuje przed maskę, co kończy się ostrym hamowaniem i zostawieniem na tyle dużego odstępu, żeby wcisnął ci sie tam następny, co kończy sie ostrym hamowaniem i zrobieniem miejsca dla kolejnego ;]

 

Ja mam zwykły, ale lubię sterować przyciskami + i - dostosowując prędkość i wyhamowując w czasie jazdy bez udziału pedału gazu :)

Niestety nie działa przy niskich prędkościach.

Wtedy w korkach bawię się ręczną +/- zmianą biegów ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko asystenta martwego pola z sygnalizacją na lusterkach. Dodatkowo jak włączę kierunkowskaz a coś jest w zasięgu radaru ostrzega głośnym pikaniem i miganiem symbolu samochodzika na lusterku. Skubany łapie bardzo szeroko i wykrywa auta dobre 10-15m za mną i te, które minęły już przedni słupek. IMO bardzo przydatny "ficzer". 

 

10 minut temu, rwIcIk napisał:

Ja mam zwykły, ale lubię sterować przyciskami + i - dostosowując prędkość i wyhamowując w czasie jazdy bez udziału pedału gazu :)

Niestety nie działa przy niskich prędkościach.

Wtedy w korkach bawię się ręczną +/- zmianą biegów ;]

 

 

Ja również nie mam aktywnego i również zdarza mi się regulować prędkość przyciskami bez hamulca i gazu. U mnie tempomat działa już w okolicy 40-50km/h

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, siwyyy77 napisał:

Takie weekendowe pytanie, asystenci jazdy czy używasz? czy może wyłączasz bo Ci przeszkadzają?

 

Po kolei...

- asystent pasa ruchu - mam z takich prostszych, starszego typu  czyli wibracje kierownicy przy przekraczaniu linii - w trasach włączam, w mieście i w obszarach robót drogowych wyłączam, bo trzęsie kierownicą zbyt często, a jak są naklejone żółte linie na białych to działa już całkiem bez sensu,

- asystent kontroli zmęczenia - wyłączony, nadwrażliwy jakiś jest :phi:,

- automatyczne światła drogowe - na zwykłych drogach świetna sprawa, na A i S wyłączam, bo włączą i wyłącza światła drogowe zupełnie bez sensu,

- asystent martwego pola - chociaż można wyłączyć to chyba nikt normalny tego nie robi ;].

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACC praktycznie non stop w trasie ale tez w miescie jak sa korki (do tego jest chyba osobny wspomagacz do jazdy w korku choc dla mnie dziala na tej samej zasadzie co acc) czy sznurek aut. Podobnie z asystentem pasa ruchu.

System wykrywania pieszych, przeszkod i zapobiegania kolizji caly czas wlaczony i kilka razy sie przydal.

Za to jeszcze nigdy nie uzylem automatycznego parkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktywny tempomat włączony praktycznie cały, assist line również. Asystent jazdy w korkach tez przyjemny, praktycznie korzystam z wszystkiego co dała fabryka. Ostatnio odkryłem porównywarkę cen paliwa i co ciekawe pokrywała się w pełni z cenami na stacjach.  

300E0B0C-C701-4BB7-884B-6B4834B3C454.jpeg

04742D51-AD29-42F6-958E-2F5CABD29375.jpeg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat bardzo często, na drogach 1 jezdniowych aktywny, na A i S zwykły. Dlaczego tak, to już przedmówcy napisali.
Asystent pasa ruchu na codzien wyłączony, na trasę załączam.
Asystent martwego pola, włączony na stałe, ale bez dźwięku
Czujniki cofania wyłączone, szlak mnie trafiał jak jadąc po osiedlowych uliczkach, podczas rozmowy przez telefon przestawałem słyszeć co mówi rozmówca bo głośniki pikały o mijanych samochodach. Włączam jak potrzebuje. Na codzien wystarcza kamera cofania.
Asystent hamowania włączony, choć raz czy dwa się głupio zachował.
Asystent długich świateł wyłączony, bo jak potrzebowałem zaświecić długimi to nie chciał, a nic z przeciwka nie jechało.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wojtas_BB napisał:

Asystent długich świateł wyłączony, bo jak potrzebowałem zaświecić długimi to nie chciał, a nic z przeciwka nie jechało

Rozumiem, że o Compassa chodzi :)

Gdybyś przeczytał instrukcję, to byś wiedział do jakiej prędkości w trybie auto można włączyć drogowe ręcznie, w trybie auto świateł mijania oczywiście :) Wiem, ale nie powiem jak włączyć sterowaniem ręczne, nie będę wyręczał leni. Jest tak banalne, że aż strach, podpowiedź masz w drugim zdaniu, z naciskiem na słowo "auto" :) W Seacie, którym jeździłem, nie zrobili wyjątku prędkości, ale wymuszone drogowe robi się tam tak samo jak w FCA.

2 godziny temu, Wojtas_BB napisał:

Asystent hamowania włączony, choć raz czy dwa się głupio zachował

Polecam przeczytać przypadki opisane w instrukcji :)

 

2 godziny temu, Wojtas_BB napisał:

Czujniki cofania wyłączone, szlak mnie trafiał jak jadąc po osiedlowych uliczkach, podczas rozmowy przez telefon przestawałem słyszeć co mówi rozmówca bo głośniki pikały o mijanych samochodach. Włączam jak potrzebuje. Na codzien wystarcza kamera cofania.

Czujniki cofania działające podczas jazdy do przodu, ciekawe... 

Nie wiem jakiego tam masz Uconnect'a, ale w 6,5" alarmowanie następuje poprzez tylne głośniki bez wyciszania rozmowy, która swoją drogą jest wygłaszana przez lewy przedni głośnik, a gdy jeszcze nawi dojdzie, to rozmowa jest przekazywana na prawy, a nawi gada lewym. Głośność pikania, jak i rozmowy, też ustawia się osobno :)

 

Wracając do tematu, korzystam ze wszystkiego co ma auto, czyli automatyczne drogowe, Lane Assist (wyłączam tylko przy dziurawym poboczu, żeby nie "siłować" się z kierownicą, Full Brake Control (automatyczne awaryjne hamowanie), martwe pole (przydatne również przy wyjeżdżaniu tyłem), czujniki parkowania, które działają tylko przy cofaniu :P+kamera. Tempomat jak mi pasuje.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, krowka napisał:

Czujniki cofania działające podczas jazdy do przodu, ciekawe... 

 

W VW czujniki przednie aktywują się przy niskiej prędkości automatycznie, abyś miał informacje o odległości przy dojeżdżaniu do przeszkody.

Dodaj do tego jakieś Renault stojące z przodu, które ma zasilanie czujników cały czas, i masz w VW pikanie, nawet jak zostaje dwa metry miejsca do poprzedniego pojazdu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, K3 napisał:

 

W VW czujniki przednie aktywują się przy niskiej prędkości automatycznie, abyś miał informacje o odległości przy dojeżdżaniu do przeszkody.

Dodaj do tego jakieś Renault stojące z przodu, które ma zasilanie czujników cały czas, i masz w VW pikanie, nawet jak zostaje dwa metry miejsca do poprzedniego pojazdu...

Od kiedy przednie czujniki to czujniki cofania? Od kiedy cofa się przodem? Jeżeli ktoś używa wyrażenia "czujniki cofania", to chodzi o konkretne, czyli tylne. Przednie czujniki mają inną nazwę, ale na pewno nie cofania :)

Ps. Wiem jak działają przednie czujniki odległości, przednie czujniki parkowania czy jak je zwał, ale czujnikami cofania to one nie są, mogą być użyte przy wjeździe tyłem w kopertę, ale nadal cofania to nie są. ;)

Gdyby użyte było wyrażenie "czujniki parkowania", to ok :)

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, krowka napisał:

Od kiedy przednie czujniki to czujniki cofania? Od kiedy cofa się przodem? Jeżeli ktoś używa wyrażenia "czujniki cofania", to chodzi o konkretne, czyli tylne. Przednie czujniki mają inną nazwę, ale na pewno nie cofania :)

Ps. Wiem jak działają przednie czujniki odległości, przednie czujniki parkowania czy jak je zwał, ale czujnikami cofania to one nie są, mogą być użyte przy wjeździe tyłem w kopertę, ale nadal cofania to nie są. ;)

Gdyby użyte było wyrażenie "czujniki parkowania", to ok :)

 

To skoro wiesz o co chodzi, to czemu się przypieprzasz o błahostki, prof. Miodek?

A mając w aucie przód i tył, to aktywują się one razem. Co oznacza, że jadąc z niską prędkością także tył może wykryć omijane auta, stojące z boku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, K3 napisał:

 

To skoro wiesz o co chodzi, to czemu się przypieprzasz o błahostki, prof. Miodek?

A mając w aucie przód i tył, to aktywują się one razem. Co oznacza, że jadąc z niską prędkością także tył może wykryć omijane auta, stojące z boku...

Że co? Jasno jest napisane czujniki cofania, czyli w tylnym zderzaku, więc te nie mają prawa działać przy jeździe do przodu bez przednich - autor nie napisał, że ma również przednie parkowania, więc po definicji jaką użył zakładam ich brak - ich obecność nie jest oczywista :)  Rozumiem, że domniemane przednie wtedy nie przeszkadzają? :)W takim przypadku Compass jednak serwis musi odwiedzić :) 

Proponuję jednak zrozumieć subtelną różnicę pomiędzy czujnikami cofania, a przednimi parkowania, czy jak je zwał i nie dorabiać sobie teorii.

Co więcej nie musisz mnie uczyć jak to działa, bo o tych zabawkach wiem więcej niż myślisz :) Wiesz jak kalibrować radar, czy kamerę? Jeżeli się dowiesz w praktyce, to możesz mnie pouczać :)

Równie dobrze można się domyślać, że antena radiowa służy do ściągania muzy od ufoludków :)

Proponuję pisać konkretnie, a tak napisano, a nie jak baby, czyli domyśl się :) Akurat z Miodkiem to ma mało wspólnego.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, K3 napisał:

 

W VW czujniki przednie aktywują się przy niskiej prędkości automatycznie, abyś miał informacje o odległości przy dojeżdżaniu do przeszkody.

Dodaj do tego jakieś Renault stojące z przodu, które ma zasilanie czujników cały czas, i masz w VW pikanie, nawet jak zostaje dwa metry miejsca do poprzedniego pojazdu...

Zatrzymaj też auto jak się człowiek zagapi. 

 

Aktywny tempomat używam prawie na każdej drodze, VAG już wprowadza wersje 2.0, która dostosowuje prędkość do znaków. Reszta asystentów ok, ale to aktywny tempomat z asystentem korka najbardziej się przydaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, krowka napisał:

Rozumiem, że o Compassa chodzi :)

Gdybyś przeczytał instrukcję, to byś wiedział do jakiej prędkości w trybie auto można włączyć drogowe ręcznie, w trybie auto świateł mijania oczywiście :) Wiem, ale nie powiem jak włączyć sterowaniem ręczne, nie będę wyręczał leni. Jest tak banalne, że aż strach, podpowiedź masz w drugim zdaniu, z naciskiem na słowo "auto" :) W Seacie, którym jeździłem, nie zrobili wyjątku prędkości, ale wymuszone drogowe robi się tam tak samo jak w FCA.

Szanowny panie kolego @krowka Wiem, że pozjadałeś wszystkie rozumy, jesteś najmądrzejszy i wszechwiedzący, jednocześnie jesteś również jakimś medium czy kimś o nadprzyrodzonych zdolnościach twierdząc, że nie czytałem instrukcji. Jednak sprowadzę Cię, może boleśnie, na ziemię i poinformuję Cię, że kiepski z ciebie przewidywacz bo instrukcję do auta czytałem przynajmniej kilkanaście razy (za pewne ciężko w to uwierzyć, ale tak), czytałem ją jeszcze zanim dostałem auto, jak i później. Instrukcję mam zawsze w samochodzie, a na kompie i w telefonie jej wersję elektroniczną. Jak potrzebuję, to zawsze sprawdzam w instrukcji jak coś ma działać. Nie mam obowiązku znać jej na pamięć, nie muszę wiedzieć jak działa każda funkcja w aucie, skoro za rok czasu użyłem jej może ze 2 razy.

W przypadku przedmiotowych świateł sprawa jest banalnie prosta: chciałem włączyć, nie włączyły się, wyłączyłem smart beam, światła się włączyły. Nie jest dla mnie istotna prędkość, przy jakiej ta funkcja działa albo nie, bo nie będę dostosowywał prędkości jazdy do potrzeby włączenia świateł długich. Koniec, nie ma co szukać drugiego dna. 

Jak zacznę jeździć więcej w nocy to zapewne ją włączę, bo pewnie częściej będzie mi potrzebna. Na obecną chwilę nie jest.

 

4 godziny temu, krowka napisał:

Polecam przeczytać przypadki opisane w instrukcji :)

Zapomniałem , że jako Wszechwiedzący i jedyny taki, jechałeś ze mną wówczas kiedy system zgłupiał i na widok pachołka przy przejściu dla pieszych zaczął hamować. Nadmienię, że przejeżdżając kilkadziesiąt razy przy tym samym pachołku i kilkuset jemu podobnie umieszczonych nie zaczął hamować. Rozumiem, że te przypadki jak i kilkadziesiąt tysięcy innych możliwych na drodze są w tej instrukcji opisane. Nie wiem, bo jak twierdzisz, o Wszechwiedzący, instrukcji nie czytałem.

 

4 godziny temu, krowka napisał:

Czujniki cofania działające podczas jazdy do przodu, ciekawe... 

Przepraszam, że jako jeden jedyny, o Wszechwiedzący, nie zrozumiałeś skrótu myślowego... przepraszam, postaram się, ale nie obiecuję, że to się więcej nie powtórzy. Otóż, chodzi o czujniki, które znajdują się z przodu, po bokach i z tyłu, a wyłącza się je przyciskiem na konsoli środkowej razem z czujnikami cofania, stąd pewnie ten skrót myślowy za co cholernie przepraszam. 

 

4 godziny temu, krowka napisał:

Nie wiem jakiego tam masz Uconnect'a, ale w 6,5"

mam 7", nie dumałem nigdy nad faktem przez które głośniki co gada, ważne natomiast jest to, że jak przejeżdżam koło przeszkody to dźwięk "przenosi" się łącznie z tą przeszkodą po głośnikach, m.in wyciszając głos w trakcie prowadzenia rozmowy. W przypadku nawigacji z android auto, rozmówcę słychać a nawigacja jest w tle i też ją słychać. 

Uprzedzając Twoje dalsze dociekania, nie będę analizował, które głośniki w którym momencie są zagłuszane, możliwe, że jest to napisane w instrukcji, ale ponieważ, jak twierdzisz jej nie czytałem, nie będę tego nawet szukał. Wystarczająco mi to utrudnia życie, żebym tą funkcję wyłączył na stałe, bo nie jest mi codziennie potrzebna. I nie przekonuj mnie jest ona lepsza niż mi się wydaje, tylko dlatego, że producentem samochodu jest FCA.

Pracuję na terenie FCA, pracuję dla FCA, jeżdżę samochodem produkcji FCA, codziennie rozmawiam z ludźmi z FCA, FCA jest sensem mojego obecnego życia, ale o tym co mi jest potrzebne a co nie, będę decydował sam. Nie FCA.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, johny napisał:

Aktywny tempomat włączony praktycznie cały, assist line również. Asystent jazdy w korkach tez przyjemny, praktycznie korzystam z wszystkiego co dała fabryka. Ostatnio odkryłem porównywarkę cen paliwa i co ciekawe pokrywała się w pełni z cenami na stacjach.  

300E0B0C-C701-4BB7-884B-6B4834B3C454.jpeg

04742D51-AD29-42F6-958E-2F5CABD29375.jpeg

W CRO klima na OFF ? :totalszok::totalszok:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asystent pasa - w większości czasu mam włączony

 

Aktywny tempomat - różnie, w PL raczej tylko na autostradach co i tak @Vadero trafnie opisał.

 

Asystent martwego pola - używam non stop - najbardziej użyteczny ze wszystkich systemów

 

Asystent aktywnych świateł drogowych - używam na DK - mistrzostwo świata w marce mojego auta 

 

Asystent parkowania - kompletnie bezużyteczny gadżet (zazwyczaj w pakiecie) 

 

Asystent jazdy nocnej - „night vision” na DK super i polecam dołożenie każdej kwoty podobnie jak do świetnych świateł 

 

Asystent szybkiego startu ;] „Launch control” - fajny i efektywny ale nie ma to jak adrenalina z normalnego startu ;] 

 

Każdy z systemów mogę wyłączyć 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pilot assist od tygodnia. Jest to połączenie utrzymywania pasa drogowego z ACC. Zwyklego tempomatu nigdy nie używałem, pilotem przejechałem już pół EU i całkiem fajnie to wspomaga. Zarówno przy szybkiej jezdzie autostradowej jak i monotonnej w mieście. Chyba jest też opcja dostosowania V do ograniczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, angrius napisał:

W Polsce zupełnie nie będzie przydatny. System raczej nie będzie wiedział, że skrzyżowanie odwołuje ograniczenia prędkości 

Skąd to wiesz? Bo z informacji, które posiadam od właściciela, którego samochód rozpoznaje znaki, system reaguje na skrzyżowania i na zegarach znika owe konkretne ograniczenie. Wiesz, że auto zawiera ustawienia na rynek, na który jest przeznaczony, dzięki czemu z automatu są, albo nie ma, uruchamiane np. DLR, ustawiena alarmu, pikaczy zamków itp?
Co więcej system nic nie wie, a robi to według algorytmow, które stworzył człowiek. Jeżeli będzie zaimplementowane odwołanie ograniczenia przez oznakowanie skrzyżowanie, to takowa rzecz nastąpi, albo nie, w zależności od rynku przeznaczenia.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywam, co fabryka wymyslila.

1. Aktywny tempomat - ten co mam teraz dziala bardzo znosnie. Nie hamuje gwaltownie, potrafi sam jechac w korku, sam rusza. W poprzednim aucie byl bardzo zero-jedynkowy.

2. Line assist - i znowu w obecnej wersji potrafi utrzymac auto pomiedzy liniami. Poprzedni odbijal sie od lini (wygladalo to jak pileczka). bardzo wygodne ustrojstwo. Jedynie dziala przez 10 czy 15s i tyle. Dla mnie mogloby to kierowac permanentnie;-)

3. Audi pre-sense (collision) czy jak to sie nazywa. Raz mi pupsko uratowal, jak na autostradzie nie zauwazylem ze sznur hamuje awaryjnie. Zatrzymal auto bezpiecznie.

4. Asystent parkowanie - uzywam do parkowania rownoleglego. Potrafi sie wcisnac w bardzo male luki. Prostopadlego jeszcze mi sie nie zdazylo.

5. Asystent zmeczenia, dziala niezwykle dobrze, ale to tylko kontrolka;-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krowka napisał:

Skąd to wiesz? Bo z informacji, które posiadam od właściciela, którego samochód rozpoznaje znaki, system reaguje na skrzyżowania i na zegarach znika owe konkretne ograniczenie. Wiesz, że auto zawiera ustawienia na rynek, na który jest przeznaczony, dzięki czemu z automatu są, albo nie ma, uruchamiane np. DLR, ustawiena alarmu, pikaczy zamków itp?
Co więcej system nic nie wie, a robi to według algorytmow, które stworzył człowiek. Jeżeli będzie zaimplementowane odwołanie ograniczenia przez oznakowanie skrzyżowanie, to takowa rzecz nastąpi, albo nie, w zależności od rynku przeznaczenia.

W Audi dziala to dobrze. Dane bierze chyba czesciowo z navi, czesciowo ze znakow. Cociekawe potrafi rozrozniac znaki dedykowane na zjazdach z autostrady i nie zwalnia jesli jedziesz prosto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Kiwal napisał:

W Audi dziala to dobrze. Dane bierze chyba czesciowo z navi, czesciowo ze znakow. Cociekawe potrafi rozrozniac znaki dedykowane na zjazdach z autostrady i nie zwalnia jesli jedziesz prosto...

U mnie też bierze częściowo z navi, bo zauważyłem, że sam nie umie rozpoznać terenu zabudowanego, a po odpaleniu navi (choć raz i wyrażeniu zgody na coś tam) już umie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pilot assist od tygodnia. Jest to połączenie utrzymywania pasa drogowego z ACC. Zwyklego tempomatu nigdy nie używałem, pilotem przejechałem już pół EU i całkiem fajnie to wspomaga. Zarówno przy szybkiej jezdzie autostradowej jak i monotonnej w mieście. Chyba jest też opcja dostosowania V do ograniczeń.

Mam w xc40 ten nowy acc wraz system linii. Działa to naprawdę "gładlo" i intuicyjnie. Dużo lepiej niż starej v60

 

 

 

 

Wysłane z tel.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.