Skocz do zawartości

30-50tys, coś używanego!


rafciojuve

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

obecnie pełnoletni accord 1.8 z gazem 🙃, szukam następcy:

-jeżdżę 10kkm rocznie,

-tylko benzyna, jeśli duża to lubiąca gaz,

-koszty serwisu na poziomie poprzedniego auta,

-nierdzewiejące,

-z silnikiem który nie ma problemów,

-fajna skrzynia, raczej manual,

-dla kawalera bez dzieci :_)

 

rozsądne czym jeździłem to octa3/golf7 1.4, 3-5 letnie...

Volvo V60 jest super dla mnie, dobrze się w tym czuje, ale ten budżet to diesle,

 

350z jeździłem, ale nie nadaje się na moje drogi i zbyt ekstremalne :_D

 

Nowej dacii nie chce! Rozważałem nową astreJ nową za 60kpln, ale nie jestem przekonany! Wolałbym pozostać w używce.

 

Jakieś pomysły?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rafciojuve napisał:

lepsze od b7?

i tak i nie.

W b6 masz 3.0 V6  z posrednim wtryskiem paliwa co daje mozliwosc montazu LPG. dodatkowo silnik wystepował równie z manualna skrzynia biegów.

w b6 patrzyłbym jeszcze na 2.0  136km, tez mozna zamontowac lpg;    -ale nie FSI

 

 

w B7 v6 jest FSI czyli wtrysk bezposredni.  chybajeszcze było zwykłe 2.0 z wtryskiem posrednim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, nielubiekotow napisał:

i tak i nie.

W b6 masz 3.0 V6  z posrednim wtryskiem paliwa co daje mozliwosc montazu LPG. dodatkowo silnik wystepował równie z manualna skrzynia biegów.

w b6 patrzyłbym jeszcze na 2.0  136km, tez mozna zamontowac lpg;    -ale nie FSI

 

 

w B7 v6 jest FSI czyli wtrysk bezposredni.  chybajeszcze było zwykłe 2.0 z wtryskiem posrednim.

Kwestia tego, że to niewiele młodsze od mojego i ciężko znaleźć. Trzeba się doktoryzować z silników jak to u vw.

 

Astra, nie jestem przekonany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

 

nie mam pojęcia

ja już nie kawaler więc sobie nie kupie, ale jakbym był bez dzieci... to chyba bym kupił

ładna linia, nie sedan;), mocny silnik, myślę że tanieć nie powinien mocno... a z czasem zrobi się z niego jak z w124 w coupe;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, 62545tomasz napisał:

nie mam pojęcia

ja już nie kawaler więc sobie nie kupie, ale jakbym był bez dzieci... to chyba bym kupił

ładna linia, nie sedan;), mocny silnik, myślę że tanieć nie powinien mocno... a z czasem zrobi się z niego jak z w124 w coupe;)

 

Nie powiem, podoba się, trzeba poczytać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rafciojuve napisał:

Jak to się ma 350z? Nissan jest wg mnie tylko na gładkie drogi.

Nie mam porównania. Do Speedstera ma się mniej więcej podobnie. Dla mnie w sam raz. I tak musiałbyś zrobić rundkę aby ocenić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rafciojuve napisał:

 

Jakieś pomysły?

 

Civic i wszystko jasne

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-salon-polska-elegance-bezwypadek-oryginalny-lakier-f-vat-aso-honda-ID6Cm0MR.html?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rafciojuve ja mam takie wrażenie, że ostatnio ceny samochodów używanych oszalały, i niestety taki budżet to większe od tej Astry będzie stare, nowszy model też już będzie mocno używana, mimo swoich wad Astra J zapewni więcej spokoju i będzie jeździć parę lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bielaPL napisał:

 

Sorry, po przeczytaniu opisu w tym ogłoszeniu jakoś mi się odechciewa kontaktów ze sprzedającym...

Edytowane przez dranio
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał:

Mówisz, że ten handlarz opuści 12700?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to inaczej wyglądało, albo miało fajniejszy silnik...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=136446]rafciojuve[/mention] ja mam takie wrażenie, że ostatnio ceny samochodów używanych oszalały, i niestety taki budżet to większe od tej Astry będzie stare, nowszy model też już będzie mocno używana, mimo swoich wad Astra J zapewni więcej spokoju i będzie jeździć parę lat. 
Wiem, ale to takie emeryckie, chyba za młody jestem jeszcze...chociaż na 100% jeszcze nie odrzuciłem.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, rafciojuve napisał:

-dla kawalera bez dzieci :_)

VW Scirocco - spokojnie nadaje się na co dzień. Jeżeli nie to jakieś Polo lub  Golf Gti. Fiesty ST można poszukać. Jest naprawdę sporo możliwości:-)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafciojuve napisał:

Tego nie utrzymam...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Słusznie - jak najdalej od tego, otóż to.

Ceny części i napraw mogą zaboleć, poza tym ciekawe auto jak tzw. fun-car, najlepiej z silnikiem 3.2. Do Porsche naprawdę trzeba mieć gruby portfel, u mojego mechanika stoi 911 z podobnego rocznika.

Chyba drugi rok już, właściciel nie ma kasy na naprawę - coś z silnikiem, sprzedawać mu żal - takie błędne koło a auto stoi aż przykro patrzeć

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafciojuve napisał:

Ten hyunday mi się widzi !

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Na szybko dwumasa 2 tys., klocki 900zł - chyba koszty utrzymania będą wyższe niż w obecnej Hondzie. Zobacz najpierw jaka jest dostępność części oraz ceny. Napalić się i kupić jest bardzo łatwo, schody mogą (oczywiście nie muszą) zacząć się później. Ja bym szedł w auta nieco bardziej popularne. Oczywiście Twoja decyzja:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko dwumasa 2 tys., klocki 900zł - chyba koszty utrzymania będą wyższe niż w obecnej Hondzie. Zobacz najpierw jaka jest dostępność części oraz ceny. Napalić się i kupić jest bardzo łatwo, schody mogą (oczywiście nie muszą) zacząć się później. Ja bym szedł w auta nieco bardziej popularne. Oczywiście Twoja decyzja:ok:
Ja właśnie próbuje uniknąć napalenia...by potem nie kląć...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że ten handlarz opuści 12700?
Ogłoszenie przecież pogladowe ;) civic ma fajne sportowe kształty, można gazowac jak ktoś chce, miejsca też sporo. Wymagań sporo spełnia. Silnik prosty. Skrzynia też ok.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.08.2019 o 19:06, rafciojuve napisał:

Cześć,

obecnie pełnoletni accord 1.8 z gazem 🙃, szukam następcy:

-jeżdżę 10kkm rocznie,

-tylko benzyna, jeśli duża to lubiąca gaz,

-koszty serwisu na poziomie poprzedniego auta,

-nierdzewiejące,

-z silnikiem który nie ma problemów,

-fajna skrzynia, raczej manual,

-dla kawalera bez dzieci :_)

 

rozsądne czym jeździłem to octa3/golf7 1.4, 3-5 letnie...

Volvo V60 jest super dla mnie, dobrze się w tym czuje, ale ten budżet to diesle,

 

350z jeździłem, ale nie nadaje się na moje drogi i zbyt ekstremalne :_D

 

Nowej dacii nie chce! Rozważałem nową astreJ nową za 60kpln, ale nie jestem przekonany! Wolałbym pozostać w używce.

 

Jakieś pomysły?

Miesiąc temu kupiłem BMW F20 w dolnej granicy Twojej ceny. 2014r, spalanie w trasie od 4,6 do 8 w mieście, lpg niepotrzebne, na razie 136 KM, ale chip za 1200 zł robi 200+ KM, fajnie się prowadzi, jak dla mnie miejsca w sam raz (2+1),  więc kawaler będzie miał wystarczająco. Za egzemplarz z max wyposażeniem trzeba dać ok 40-42 kzł. Części wyjątkowo tanie, jak na BMW.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu kupiłem BMW F20 w dolnej granicy Twojej ceny. 2014r, spalanie w trasie od 4,6 do 8 w mieście, lpg niepotrzebne, na razie 136 KM, ale chip za 1200 zł robi 200+ KM, fajnie się prowadzi, jak dla mnie miejsca w sam raz (2+1),  więc kawaler będzie miał wystarczająco. Za egzemplarz z max wyposażeniem trzeba dać ok 40-42 kzł. Części wyjątkowo tanie, jak na BMW.
A właśnie chciałem pytać czy jakieś bmw udźwigne =)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, rafciojuve napisał:

A właśnie chciałem pytać czy jakieś bmw udźwigne 😃

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Jak masz w okolicy dobrego mechanika, który traktuje tą markę, jak każdą inną, to nie ma problemu. Części są tanie, dostępne wszystko w oe i większość w zamiennikach. Przez 4 lata eksploatowałem e46 od przebiegu 220 do 305 kkm, zero awarii, sprzedane za tą samą kwotę, jaką dałem 4 lata wcześniej. Do f20 części są tańsze, niż do e46. Niestety wielu mechaników traktuje serwis BMW, jako coś ekstra i liczą dodatkowe 💲 a przecież te auta naprawia się całkiem sprawnie.

W f20 114i/116i/118i (ten sam silnik) trzeba się liczyć z wymianą napędu rozrządu co ok 150 kkm (od 1 kzł do 2 kzł) i czyszczeniem dolotu co 100 kkm.

Edytowane przez kaczorek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Miesiąc temu kupiłem BMW F20 w dolnej granicy Twojej ceny. 

 

5 letnie F20 za 30kPLN? 8] Za tyle to ciezko obecnie kupic Astre czy Focusa...

Z tego co spojrzalem na otomoto to raczej trzeba szykowac 50kPLN+.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że w temacie jesteś =) jaki silnik godny polecenia, a jaki nie bardzo? Bo Ty chyba diesla kupiłeś, skoro można zrobić 200KM?

Do mojej eksploatacji to diesel odpada, krótkie odcinki raz w tygodniu "trasa" 120km.



Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

5 letnie F20 za 30kPLN? 8] Za tyle to ciezko obecnie kupic Astre czy Focusa...

Z tego co spojrzalem na otomoto to raczej trzeba szykowac 50kPLN+.

32 to dolna granica z budżetu autora. Ceny w ogłoszeniach z używkami są chore, ale to ceny w ogłoszeniach. Auta wiszą po pół roku i dłużej. Moja była wystawiona od zimy, początkowo za dużo większą kasę. Nikt nie będzie kupował 5-6 letniego kompakta za 50 kzł, jak można dołożyć 20 i iść po coś nowego ze średniej półki. Szukałem jedynki dokładnie 1,5 roku odświeżając ogłoszenia 3-4 razy w tygodniu, wszystko rozchodziło się o cenę i widziałem jak pikują wisząc w ogłoszeniach miesiącami. Na koniec trzeba jechać do klienta z gotówką, pokazać mu, co w aucie dolega i odjechać nowym nabytkiem kilka tys. tańszym od ostatniej ceny w ogłoszeniu.

 

28 minut temu, rafciojuve napisał:

Widzę, że w temacie jesteś 😃 jaki silnik godny polecenia, a jaki nie bardzo? Bo Ty chyba diesla kupiłeś, skoro można zrobić 200KM?

Do mojej eksploatacji to diesel odpada, krótkie odcinki raz w tygodniu "trasa" 120km.



Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Ja sam sobie naprawiam auta, ale przy BMW nigdy specjalnie więcej nie musiałem robić. Dla mnie diesel to nie silnik, tylko jakiś agregat, więc nie uznaję. W 1er masz silniki 1.6T o oznaczeniach 114i/116i/118i (mowa o przedlifcie 2011-2015), różnice są tylko w programie, 114i 102 KM, 116i 136 KM, 118i 170 KM, w rzeczywistości każdy ma ok 10-15 KM więcej i każdy się chipuje po złączu obd2 tak samo. Sama mapa daje przyrost na 205-225 KM w zależności od kondycji silnika. Sam silnik znosi to normalnie, w Mini JCW ma seryjnie 218 KM, w Peugeocie RCZ seria 270 KM na innych wtryskach.

O wadach już pisałem, jak w każdym nowszym silniku mniejszej pojemności z doładowaniem coś prędzej, czy później wyjdzie, raczej prędzej, więc trzeba szukać aut z niskim przebiegiem. Chciałem też kupić VAGa 1.4 TSI ea211, ale tam średnia przebiegów w 5-6 latkach to 180 kkm, odpuściłem.

Edytowane przez kaczorek79
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kaczorek79 napisał:

32 to dolna granica z budżetu autora. Ceny w ogłoszeniach z używkami są chore, ale to ceny w ogłoszeniach. Auta wiszą po pół roku i dłużej. Moja była wystawiona od zimy, początkowo za dużo większą kasę. Nikt nie będzie kupował 5-6 letniego kompakta za 50 kzł, jak można dołożyć 20 i iść po coś nowego ze średniej półki. Szukałem jedynki dokładnie 1,5 roku odświeżając ogłoszenia 3-4 razy w tygodniu, wszystko rozchodziło się o cenę i widziałem jak pikują wisząc w ogłoszeniach miesiącami. Na koniec trzeba jechać do klienta z gotówką, pokazać mu, co w aucie dolega i odjechać nowym nabytkiem kilka tys. tańszym o ostatniej ceny w ogłoszeniu.

 

Byc moze tak wlasnie jest, ale najtansze krajowe sztuki nopB  z 2014 sa wystawione za >50kPLN...

Na mobile.de jest raptem 10 sztuk na 350 z tego rocznika ponizej 10kEUR, a wygladajace sensownie to tak blizej 12k EUR.

Jezeli auto ma jakies wady to inna rozmowa, a Ty dodatkowo jestes mechanikiem, wiec ogarniesz sobie po kosztach.

Gdyby 5 letni BMW tracilo 60-70% wartosci, to bylby to wynik sporo gorszy obecnie od Fiata czy PSA ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Byc moze tak wlasnie jest, ale najtansze krajowe sztuki nopB  z 2014 sa wystawione za >50kPLN...

Na mobile.de jest raptem 10 sztuk na 350 z tego rocznika ponizej 10kEUR, a wygladajace sensownie to tak blizej 12k EUR.

Jezeli auto ma jakies wady to inna rozmowa, a Ty dodatkowo jestes mechanikiem, wiec ogarniesz sobie po kosztach.

Gdyby 5 letni BMW tracilo 60-70% wartosci, to bylby to wynik sporo gorszy obecnie od Fiata czy PSA ;]

Nie patrz na rocznik, patrz na model. Dla mnie było bez znaczenia, czy kupię z końcówki 2011, czy  z końcówki 2014, bo to te same auta, akurat wiek im nie przeszkadza, są zupełnie wolne od korozji. Na mobile.de jest też sporo takich za 7-9 kEUR z wcześniejszych lat właśnie. 

Moje auto miało wady, musiałem kupić dwa oringi w ASO za 5 zł i wymienić je w 10 minut oraz kupić nową zaślepkę nadkola, służącą do wymiany żarówki i tu znów paradoks, bo handlarze wołali za używaną zaślepkę 30 zł+ wysyłka, a w ASO nowa 23 zł. Klocki i tarcze z przodu się kończyły (nowy komplet z górnej półki kosztuje 400 zł). Jeszcze roczne Micheliny na zimę dostałem w gratisie.

Oczywiście szczęście też się liczy przy zakupie aut używanych, nie ukrywam, od 14 lat dopisuje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.08.2019 o 08:30, bielaPL napisał:

Drogi jak cholera, do tego stary, mulasty silnik 1.8.

No i to pierniczenie bez sensu - skoro wymienione jest wyposażenie w formie listy, to po co to powtarzać przy opisie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Miesiąc temu kupiłem BMW F20 w dolnej granicy Twojej ceny. 2014r, spalanie w trasie od 4,6 do 8 w mieście, lpg niepotrzebne, na razie 136 KM, ale chip za 1200 zł robi 200+ KM, fajnie się prowadzi, jak dla mnie miejsca w sam raz (2+1),  więc kawaler będzie miał wystarczająco. Za egzemplarz z max wyposażeniem trzeba dać ok 40-42 kzł. Części wyjątkowo tanie, jak na BMW.

 

sam chip ze 140 na 200+ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kaczorek79 napisał:

W 1er masz silniki 1.6T o oznaczeniach 114i/116i/118i (mowa o przedlifcie 2011-2015), różnice są tylko w programie, 114i 102 KM, 116i 136 KM, 118i 170 KM, w rzeczywistości każdy ma ok 10-15 KM więcej i każdy się chipuje po złączu obd2 tak samo. Sama mapa daje przyrost na 205-225 KM w zależności od kondycji silnika. Sam silnik znosi to normalnie, w Mini JCW ma seryjnie 218 KM, w Peugeocie RCZ seria 270 KM na innych wtryskach.

 

 

Tak nie do końca to jest ten sam silnik N13, mocniejsza wersja różni się osprzętem pod kątem większej mocy  :

 

118i ma wydech 2,5", chłodniczkę oleju i inny nr turbosprężarki, prawdopodobnie ze względu na inny downpipe

 

114/116i nie ma chłodniczki oleju i ma cieńszy wydech niż 118i

 

W JCW masz silnik N14.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał:

 

 

Tak nie do końca to jest ten sam silnik N13, mocniejsza wersja różni się osprzętem pod kątem większej mocy  :

 

118i ma wydech 2,5", chłodniczkę oleju i inny nr turbosprężarki, prawdopodobnie ze względu na inny downpipe

 

114/116i nie ma chłodniczki oleju i ma cieńszy wydech niż 118i

 

W JCW masz silnik N14.

 

 

Wiem o tym. Downpipe jest ten sam. Do pierwszego tłumika włącznie wszystkie 3 wersje mają wydech kropka w kropkę, za pierwszym tłumikiem 114 i 116i przechodzi na 2", a 118i zostaje na 2,5", z tym że wszystkie mają końcową rurkę 2", więc de facto ten wydech nic nie robi, co potwierdza hamowania. Wszystkie wersje kończą po mapie w podobnej mocy. 

Chłodniczka oleju w 118i to proteza prawdziwej chłodnicy, zbija olej max 3 stopnie.

Oczywistym jest, że w Mini nr silnika będzie inny, bo siedzi on poprzecznie. Różnice kosmetyczne w mocowaniu poduszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PawelWaw napisał:

 

sam chip ze 140 na 200+ ?

W 114i sam chip robi ze 102 na 220. Wszystkie słabsze wersje są dławione programowo, taki 114i ma max moc przy 4 krpm,  jak w dieslu, później do 7 krpm wykes nie rośnie.

114i były produkowane głównie dla ośrodków szkolenia i egzaminowania w Niemczech, świeżak nie narzekał na 102 KM i 200 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, kaczorek79 napisał:

Wiem o tym. Downpipe jest ten sam. Do pierwszego tłumika włącznie wszystkie 3 wersje mają wydech kropka w kropkę, za pierwszym tłumikiem 114 i 116i przechodzi na 2", a 118i zostaje na 2,5", z tym że wszystkie mają końcową rurkę 2", więc de facto ten wydech nic nie robi, co potwierdza hamowania. Wszystkie wersje kończą po mapie w podobnej mocy. 

Chłodniczka oleju w 118i to proteza prawdziwej chłodnicy, zbija olej max 3 stopnie.

Oczywistym jest, że w Mini nr silnika będzie inny, bo siedzi on poprzecznie. Różnice kosmetyczne w mocowaniu poduszek.

Po takim chipie az sie prosi zeby wiekszy DP i IC wstawic i wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.