Skocz do zawartości

30-50tys, coś używanego!


rafciojuve

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, wujekcybul napisał:

Po takim chipie az sie prosi zeby wiekszy DP i IC wstawic i wydech.

Tylko po co? Owszem są większe IC dostępne i DP również, leżą na alle i można mieć z dnia na dzień, wtedy robi się st2 i wynik ok 250 KM. Seryjne DP na 2,5" to i tak dużo, przecież starsze uturbione Audi TT 225 KM jest na wydechu 2,5.

Wydechy fabryczne od mocniejszych wersji, chociażby 2,0T sprzedają za niewielkie pieniądze, można modzić i modzić, co kto lubi. Mi wystarczy delikatny st1 na 200/300, zrobi setkę w niskie 7 i pojedzie ponad 240, jak będzie potrzeba.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kaczorek79 napisał:

O wadach już pisałem, jak w każdym nowszym silniku mniejszej pojemności z doładowaniem coś prędzej, czy później wyjdzie, raczej prędzej, więc trzeba szukać aut z niskim przebiegiem. Chciałem też kupić VAGa 1.4 TSI ea211, ale tam średnia przebiegów w 5-6 latkach to 180 kkm, odpuściłem

 

A co tam moze tanszego czy drozszego sie wysrac? Jakies czule punkty? Typu rozrzad, slabe pierscienie, tloki, panewki czy wal? Osprzet skomplikowany i/lub elektronika silnika? 200 tys km przebiegu to dla mnie nowka. Nigdy nie kupuje z mniejszym przebiegiem;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, gregoryj napisał:

 

A co tam moze tanszego czy drozszego sie wysrac? Jakies czule punkty? Typu rozrzad, slabe pierscienie, tloki, panewki czy wal? Osprzet skomplikowany i/lub elektronika silnika? 200 tys km przebiegu to dla mnie nowka. Nigdy nie kupuje z mniejszym przebiegiem;]

Turbo jest bardzo żywotne, układ korbowo/tłokowy też, reszta napędu, czyli skrzynia, dyfer, półosie są wieczne, zawias bardzo trwały, bo jest ten sam co w cięższej 3er f30.

Rozrząd słaby, w PSA i Mini wytrzymuje różnie, czasem 30 kkm, czasem 100 kkm, w BMW jakoś dłużej, bo jedni przy 110 wymieniali, inni przy 150 jeszcze nie (coś czuję, że dla siebie ten silnik lepiej wykonali, a Francuzom sprzedali badziew). Inna sprawa, to różnice wynikające z silników, BMW ma ciut inny odlew zewnętrzny bloku, swoją podstawę filtra oleju i filtr, oraz inny wydech już za turbiną.

Sam rozrząd jest tani, kosztuje podobnie, jak zestawy pasków do popularnych aut, robota trochę dłuższa i wymaga blokad, w BMW z racji silnika wzdłuż, można ogarnąć rozrząd pod blokiem w kilka godzin mając zdolności manualne i umiejętność używania kluczy. 

Psują się pompy paliwa wysokiego ciśnienia. Nowa oryginał dostępna już poniżej 1000 zł, wymiana średnio skomplikowana, awarie dotyczą zazwyczaj aut powyżej 150 kkm przebiegu. 

Zdarzają się wycieki oleju spod pokrywy zaworów i spod miski olejowej.

W okolicy 160-180 kkm robi się nieszczelna membrana odmy w pokrywie zaworów i silnik zaczyna brać więcej oleju (ten sam problem, co w Oplu 1.4 T). Nowa pokrywa ponad tysiąc, lub są już dostępne same membrany za ok 150 zł, a wymiana jej to 20 minut roboty. 

Podobno są słabe cewki zapłonowe, moja miała wymienianą jedną cewkę przy ok 100 kkm u poprzedniego właściciela. Cewki oryginalnie robione przez Delphi, jedna kosztuje ok 80 zł.

Producent zaleca czyszczenie kanałów dolotowych co około 100 kkm, ja mam 130 kkm i dzisiaj zdjąłem kolektor ssący w celu zrobienia tej operacji, okazało się, że kanały dolotowe jeszcze czyste, wszędzie widoczne aluminium, jedynie na zaworach było trochę nagaru, usunąłem samą chemią i jest czyściutko.

Dużo bałaganu robią interwały na wymianę oleju, nie wiem, jak w PSA, ale w BMW olej przypada co około 25 kkm, więc jak w każdym silniku przy takim serwisie będą problemy z zalepionymi pierścieniami powyżej 150-180 kkm. U mnie poprzedni właściciel chyba robił to częściej poza ASO, bo silnik czysty na wałku, świece bez nagaru, oleju na razie nie bierze.

Tak więc trzeba szukać aut z niskim przebiegiem, a będzie duża szansa, że jeszcze daleko do awarii.

Edytowane przez kaczorek79
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kaczorek79 dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. moim zdaniem to nie sa duze koszty jak na silnik ktory w gratisie daje Ci 200 koni. Stare V6  tez czasami ma rozne frykasy a i rozrzady nie sa tanie w wymianie, jesli po wymianie ma szanse polatac 100-200 tys km. Nawet wymiana pompy plus rozrzadu, w stosunku do ceny auta i jego mocy to nie tak bardzo duzo.

 

Ja to mam uraz do tej kooperacji PSA/Bmw i ich wspolnych silnikow. Powiedz mi jeszcze jesli chodzi o ten rozrzad, kolo napedzajace lancuch rozrzadu na wale jest zintegrowane z walem korbowym, tak ze jak ktos przegial i dlugo nie wymienial ..... to ma caly wał do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gregoryj napisał:

@kaczorek79 Powiedz mi jeszcze jesli chodzi o ten rozrzad, kolo napedzajace lancuch rozrzadu na wale jest zintegrowane z walem korbowym, tak ze jak ktos przegial i dlugo nie wymienial ..... to ma caly wał do wymiany?

Nie jest zintegrowane. W zestawie rozrządu dostajesz łańcuch, dolne koło zębate, dwa ślizgi, napinacz, uszczelkę pokrywy zaworów i simmering wału. Nic więcej nie trzeba, bo nawet nie ma tu pokrywy rozrządu, jak w starszych BMW. Można też kupić droższy zestaw z górnymi kołami, ale one tak się nie zużywają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PawelWaw napisał:

 

Analogicznie chipuje sie ten silnik w grupie psa ?

Np jakis p208 i 1.6 i 200km to juz musi wymiatac.

Nie ma tak "dużych" silników w P208, ale np w 308 chipuje się analogicznie na 200+. Może być inna cena, bo nie wiem, czy Francuzi swojego sterownika nie włożyli. W BMW idzie wszystko po złączu obd2.

Sam P308 wychodzi seryjnie na wyższej mocy w okolicy 150 i 200 KM, oraz 275 w GTI, ale to auto waży tyle samo co f20 i ma gorszą trakcję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Nie ma tak "dużych" silników w P208, ale np w 308 chipuje się analogicznie na 200+. Może być inna cena, bo nie wiem, czy Francuzi swojego sterownika nie włożyli. W BMW idzie wszystko po złączu obd2.

Sam P308 wychodzi seryjnie na wyższej mocy w okolicy 150 i 200 KM, oraz 275 w GTI, ale to auto waży tyle samo co f20 i ma gorszą trakcję. 

W czym jeszcze ten silnik wkladaja z takich mniejszych aut ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
Dnia 18.08.2019 o 19:06, rafciojuve napisał:

Cześć,

obecnie pełnoletni accord 1.8 z gazem 🙃, szukam następcy:

-jeżdżę 10kkm rocznie,

-tylko benzyna, jeśli duża to lubiąca gaz,

-koszty serwisu na poziomie poprzedniego auta,

-nierdzewiejące,

-z silnikiem który nie ma problemów,

-fajna skrzynia, raczej manual,

-dla kawalera bez dzieci :_)

 

rozsądne czym jeździłem to octa3/golf7 1.4, 3-5 letnie...

Volvo V60 jest super dla mnie, dobrze się w tym czuje, ale ten budżet to diesle,

 

350z jeździłem, ale nie nadaje się na moje drogi i zbyt ekstremalne :_D

 

Nowej dacii nie chce! Rozważałem nową astreJ nową za 60kpln, ale nie jestem przekonany! Wolałbym pozostać w używce.

 

Jakieś pomysły?

Z racji kronikarskiego obowiązku, po jazdach:

octaviami 3,

golfami 7,

astrami J i K,

lancią deltą,

alfą giuliettą,

leonem FR,

bmw 1...

itd.

 

stanęło na benzynowym w204, najlepiej się w tym czułem ^^)

mercedes-benz-c-class-20-cc529ff,0,600,0,0.jpg

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Z racji kronikarskiego obowiązku, po jazdach:
octaviami 3,
golfami 7,
astrami J i K,
lancią deltą,
alfą giuliettą,
leonem FR,
bmw 1...
itd.
 
stanęło na benzynowym w204, najlepiej się w tym czułem ^^)


Jaki silnik rocznik przebieg cena? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.