OZI Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 A przynajmniej tak twierdzi paru dobrych EU pismakow. Otóż najnowsze normy redukcji pierdzenia krów w EU - czyli wojna z CO2 powodują, ze Renault musi wyskoczyc z dużo $$$ aby Dacia się utrzymała. I teraz jest pytanie czy to ma sens. Tzn Automotive News twierdzi ze nie. Dacia jest synonimem tanich taczek, taczek które już nie maja racji bytu. Po pierwsze systemy trzymania EU na smyczach - ograniczenia Vmax i rejestrowania tego ze klient przekracza V rozpoznawana ze znaku będzie kosztował ok 1,500 Ojro na sztukę. Dochodzą kary za CO2, które oceniane są na 800 ojro na sztuke. Koszt administracyjny - i wychodzi ze najtańsza Dacia musi zdrożeć 2,500 ojro na wyklepana sztukę. Problem dla Renault jest taki, ze np ten koszt w VAG jest dużo niższy bo ich najtańsze marki maja o wiele większa marże, ergo koszt jest dzielony na dochodowe marki. Renault ma inny model z Dacia, wyklepać więcej z mniejsza marzą ... problem w tym ze podobno już tak się w EU nie będzie dało. Najprostszy możliwy scenariusz to na dzień dobry zabijanie modeli, aby paradoksalnie sprzedać mniej - za więcej. Drugi to ‚kill em’ całego business bo model klepania tanio już nie ma racji bytu... Dochodzi pseudo rozwód z Nissan, gdzie nie zobaczymy już takich rzeczy jak Nissan NP200. Nissan tnie produktu Renault gdzie się tylko da. I co Dacia przetrwa czy pismaki maja racje? Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 przecież dacia ma te same silniki co reno, więc skąd problem CO2 ? co do systemów elektronicznych zgoda, najtańsze modele pewnie zdrożeją ale czy aż 2500e już dzisiaj mają kamery, czujnik martwego pola, wyświetlacz lcd itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 (edytowane) 19 minut temu, Koonrad napisał: przecież dacia ma te same silniki co reno, więc skąd problem CO2 ? Renault jest droższy więc jest z czego płacić. Poza tym nie wiem czy to nie jest czasem liczone per marka. Renault ma elektryki więc średnia CO2 wychodzi niższa. I nie musi płacić. Edytowane 23 Sierpnia 2019 przez marcindzieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 12 minut temu, marcindzieg napisał: Renault jest droższy więc jest z czego płacić. Poza tym nie wiem czy to nie jest czasem liczone per marka. Renault ma elektryki więc średnia CO2 wychodzi niższa. I nie musi płacić. być może, z drugiej strony dacia ma silniki od kosiarek, więc z tym CO2 nie powinno być tak źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 I jak tu lubić "dyrygentów" UE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 23 minuty temu, Koonrad napisał: być może, z drugiej strony dacia ma silniki od kosiarek, więc z tym CO2 nie powinno być tak źle Tylko ze ta kosiarka na pierwszym km pali 6l,po 20km nieco mniej . A taki Range Rover plug in na pierwszym km pali 0l[zero,rozumiesz-ekologia ,glupcze!!!].A ze po 20km pali juz 12 l to kogo to interesuje? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 2 godziny temu, OZI napisał: redukcji pierdzenia krów w EU Krowy nie pierdzą metanem. Bekają. I wystarczy im dodać wodorosty do diety, i przestają. Wystarczy chcieć... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, grogi napisał: Krowy nie pierdzą metanem. Bekają. I wystarczy im dodać wodorosty do diety, i przestają. Wystarczy chcieć... Na razie to niektórzy nie chcą widzieć oczywistych rzeczy i wziąć za nie odpowiedzialność... https://en.wikipedia.org/wiki/Effects_of_global_warming_on_Australia Edytowane 23 Sierpnia 2019 przez wladmar 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Jedna mała Europa świata nie uratuje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Dacia jest tania i dobra, bo jest tania i dobra Ale widać na takim modelu nie da się zarobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Ja uwazam ze akurat US / AU mogli by sie uczyc od EU w tym temacie. Problem jest taki ze wiekszosc krajow zyla i nadal zyje na kredyt ekologiczny ale to jest nie do utrzymania i trzeba to przyjac do wiadomosci - wiadomo, im bardziej mentalnie rozwiniete spoleczenstwa tym szybciej potrafia to przyjac, im mniej... no widac to na mapie powyzej. Ja jestem bardzo za kierunkiem w ktorym idzie EU i kraje czlonkowskie (np. Niemcy z zakazami wjazdow do miast samochodami ponizej okreslonych emisji itp, czy Dania / Norwegia ktore bardzo wysoko opodatkowuja spalinowe samochody i zachecaja do elektrycznych) innej kraje powinny brac przyklad... i po czesci biora... ale powoli. Jesli to wiec oznacza ze Dacia padnie to trudno, niech padnie i tyle - no regrets. Z drugiej strony te liczby / koszty wydaj sie byc dosyc wysokie no ale zobaczymy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 A to nie będzie tak że Renault zainstaluje tuż przed wejściem nowych norm odpowiednie silniki/wyposażenie i skala zmniejszy koszt jednostkowy? Jak dobrze pamiętam ponad 20 lat temu miał zniknąć Polonez i Maluch jak katalizatory stały się obowiązkowe. A jeszcze parę lat były liderami rynku. Podobnie było w przypadku poduszek i ABSu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 24 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 być może, z drugiej strony dacia ma silniki od kosiarek, więc z tym CO2 nie powinno być tak źle Wg pismaków problem to ze nowa EU wymaganie jest także zależne od wagi. Czyli im mniejsze auto (lżejsze) tym mniej ma mieć CO2, proporcjonalnie. $22 bo chcesz zmniejszać wagę żeby mniej palił, mniej CO2 , ale wtedy twoje wymaganie nie jest x jest x+30%, ergo nie osiagalne.Czy tak nie jest - nie wiem - zazwyczaj odrabiam temat, o Dacia nie wiem nic, Renault tez się nie interesuje. Opini o Dacia ani Renault nie mam...Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 24 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 przecież dacia ma te same silniki co reno, więc skąd problem CO2 ? co do systemów elektronicznych zgoda, najtańsze modele pewnie zdrożeją ale czy aż 2500e już dzisiaj mają kamery, czujnik martwego pola, wyświetlacz lcd itdJa się na Dacia nie znam Ja mówię , co pismaki mówią, koszt jest niższy, ale żeby zarobić to jakoś wyliczyli te ojro ... - jak - niewiem.Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 24 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 Na razie to niektórzy nie chcą widzieć oczywistych rzeczy i wziąć za nie odpowiedzialność... Coz skoro głupota zabijania gospodarki, siedzenie po ciemku, jest odpowiedzialnością to jesteśmy po innej stronie barykady. Wolność, & różnica poglądów.Cała EU może zamknąć cały przemysł Moto i siedzieć po ciemku, jak India, China, Africa, 2/3 Asia ma to w pupci to niech EU zabija swój przemysł. Popatrzymy z daleka, pośmiejemy się - pokiwamy głowa.Baterie to skąd się biorą, same metale do produkcji to w całej EU na drzewach rosną ;-) ?China przyjedzie i sprzeda. A bezrobotny ex klepacz przemysłu moto sobie kupi za co? Ja nie jestem przeciwny EV - ale jak narazie EV nie da mi co potrzeba ... 300km po 4 WD tracks dziś , prund z ogniska ma człowiek wsiąść?Może EV przejedzie? W sumie to dobry pomysł - wyślę kogoś kogo nie lubię - niech go H2o powieści, potem pozwiemy klepacza EV i będzie na benzynę na lata ;-)Może w ramach ‚EU nie je krowy to świat ma nie jeść krowa - bo krowa zuo ‚- przyczepkę z bateriami na motorcross?Jeszcze EV nie wymyślili żeby się z jednej strony na druga dostał - z górki, na dół i pod górkę...Tylko Dacia szkoda... bo nagle klient nie ma wyboru i jest zmuszany do kupna czegoś co mu narzucają, i to jeszcze z porządnym drenażem portfela. ;-(Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 24 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 A to nie będzie tak że Renault zainstaluje tuż przed wejściem nowych norm odpowiednie silniki/wyposażenie i skala zmniejszy koszt jednostkowy? Jak dobrze pamiętam ponad 20 lat temu miał zniknąć Polonez i Maluch jak katalizatory stały się obowiązkowe. A jeszcze parę lat były liderami rynku. Podobnie było w przypadku poduszek i ABSu. Technologicznie koszt jest za wielki. Próbujesz doskonac skoku o 10-15 lat w ciągu roku/dwóch.Z Diesel jakoś nie zadziałało ....Wiec zostaje konsolidacja. Tylko kto kupi Dacia, skóra motto Dacia to tanio. Tanio być nie może - pozostaje pytanie - jaki jest klient Dacia?Dlaczego lud kupuje Dacia?Jak wrażliwy na wachania cen jest klient Dacia?Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 19 godzin temu, OZI napisał: Koszt administracyjny - i wychodzi ze najtańsza Dacia musi zdrożeć 2,500 ojro na wyklepana sztukę. Dawno mnie kolega tak nie rozśmieszył Brakuje tylko jakiejś wieści, że kolejnych pół miliona ludzi zostanie w Europie zwolnionych 19 godzin temu, OZI napisał: Otóż najnowsze normy redukcji pierdzenia krów w EU - czyli wojna z CO2 powodują Wiem że dla Ciebie to wszystko jedno, ale krowy wydalają inny gaz cieplarniany. Metan. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 24 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 Krowy nie pierdzą metanem. Bekają. I wystarczy im dodać wodorosty do diety, i przestają. Wystarczy chcieć...OT: dobra , dobra idziemy smażyć ta pierdzaca krowę. Obiecuje ze w ramach EU walki z CO2 dorzucę z tej strony planety dużo do ognia żeby było równo ;-) Koniec AK na weekend - bateria na Sat Phone siądzie - a pod wiatrak nie działa ... Miłego weekendu wszystkim! Over & out.Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 24 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 Wiem że dla Ciebie to wszystko jedno, ale krowy wydalają inny gaz cieplarniany. Metan.Roux okie man Automotive News - tam to jest a nie wycisniete ode mnie.Wapij za mnie I innuch Format .Milego weekend-u.Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 Godzinę temu, OZI napisał: Cała EU może zamknąć cały przemysł Moto i siedzieć po ciemku, jak India, China, Africa, 2/3 Asia ma to w pupci to niech EU zabija swój przemysł. Popatrzymy z daleka, pośmiejemy się - pokiwamy głowa. A jakim to przemysłem, szczególnie motoryzacyjnym, może się pochwalić Australia? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 7 godzin temu, wladmar napisał: A jakim to przemysłem, szczególnie motoryzacyjnym, może się pochwalić Australia? Oj tam, tam juz cale miliony klepaczy... klepia biede A na serio to prawda jest taka ze takie Amerykanskie czy Australijskie w dupie miejstwo pt. robie co chce i sie nie przejmuje jakby nie bylo jutra w Europie nie ma racji bytu... najprostszym powodem tego jest gestosc zaludnienia. Do tego wiekszosc cywilizacji w AU / US jest jednak na wybrzezach gdzie wymiana powietrza jest wieksza niz w srodku ladu (dobra biore to z logiki, nie znam danych), a w EU jest to jednak w glebi ladu. Co wiecej, w calosci nie zgadzam sie ze stwierdzeniem ze tylko EU sie przejmuje tematem CO2 i zanieczyszczenia. Chiny przoduja w zielonej energii, maja najwieksze elektrownie wodne na swiecie itp ich koncerny inwestuja w elektryczne samochody itp. W US (choc wiadomo w CA zdecydowanie najbardziej) tez eko nie jest w powazaniu, sam fakt istnienia Tesli juz o czyms swiadczy. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 (edytowane) Zycie na kredyt się kiedyś kończy - a takim życiem był niepohamowany rozwój kosztem planety -> nawet ostatnie durnie to w końcu załapią jak im nagle milion ludzi będzie czekać na granicach z krajów, w których nie będzie się dało mieszkać. Edytowane 26 Sierpnia 2019 przez cesarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Godzinę temu, cesarz napisał: Zycie na kredyt się kiedyś kończy - a takim życiem był niepohamowany rozwój kosztem planety -> nawet ostatnie durnie to w końcu załapią jak im nagle milion ludzi będzie czekać na granicach z krajów, w których nie będzie się dało mieszkać. No... w AU to tak do konca nie bedzie bo tam latwo ich odgonic... pytanie na ile samo AU ucierpi... choc wydaje mi sie ze moze wyjsc z tego obronna reka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Bzdury. Ta elektronika kosztuje producenta może 100 euro. Opracowanie tego i tak się rozkłada na cały koncern (systemy opracowuje się dla wszystkich aut). To, że zdzierają 2500 Euro za nie na szczęście się skończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 A jakim to przemysłem, szczególnie motoryzacyjnym, może się pochwalić Australia? My juz to orzerobilismy i zamknelismy. Pisze z doswiadczenia - idioci teraz zauja.Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Wiem że dla Ciebie to wszystko jedno, ale krowy wydalają inny gaz cieplarniany. Metan.Masz Bloomberg tez cie rozsmieszy.https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-08-13/renault-s-no-frills-brand-braces-for-costly-exhaust-rulesCut & paste zebys sie trudzil..... Skoro sama technologia walczenia z pierdem daje ci 1,269 ojro koszt na sztuke w dwa lata - Dacia bez żadnych systemów Orwell ktore musza być w EU to jest całkiem prawdopodobne ze ich wyliczenia sa dosc dokładne. Ile z tego przekażą na klientow ?Dodaj offset czyli możliwość dzielenia kosztem na to że Nissan wypial pupcie na Dacia w Afrika czy Brasil, koszt musi być pokryty przez EU klientow. Dodajmy ze juz koszt dla klienta poszedl juz w gore o ok 11% na MY2020 (W UK 1k Pounds ) zeby WLTP przetrwać, 1.6l Dec 115 zostal zastąpiony przez TCe 100 zeby 149g/km pierdu na 126g/km zmniejszyc. Cena £10,995 z £9,995Ale cóż EU nie może się mylić co do Diesel - zdrowy!, pewnie do CO2 na auta tez sie nie myli.... W kulcie religii CO2 i pierdu krowy nie wolno miec innego zdania... tak jak w Diesel nie wolno bylo miec... Smieszne...Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 Dnia 23.08.2019 o 19:26, muzz napisał: Jedna mała Europa świata nie uratuje Ale może uratuje Europe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 7 godzin temu, OZI napisał: My juz to orzerobilismy i zamknelismy. Pisze z doswiadczenia - idioci teraz zauja. A mieliście inne wyjście? Przy Waszych kosztach pracy, to obawiam się, ze nie było innego wyboru. O ile dobrze kojarze, to chyba nigdy nie było zadnej znaczącej, rdzennej marki motoryzacyjnej z AUS, wiec określenie "my" nie do końca pasuje... Ktos, gdzies podjal taka a nie inna decyzje i w zasadzie mogliście się jedynie dostosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 Za dużo zależności a w kontekście światowej emisji to jesteśmy ciut więksi od wypierdka mamuta. Kilka krajów emituje rocznie ponad 50% CO2 i żaden nie jest w Europie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 21 minut temu, muzz napisał: Za dużo zależności a w kontekście światowej emisji to jesteśmy ciut więksi od wypierdka mamuta. Kilka krajów emituje rocznie ponad 50% CO2 i żaden nie jest w Europie Czyli tradycyjne "śmiecę, bo on też smieci"... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 Nie. Ale nie można dać się tez zwariować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 Dnia 24.08.2019 o 10:41, ⠀ napisał: Dawno mnie kolega tak nie rozśmieszył Brakuje tylko jakiejś wieści, że kolejnych pół miliona ludzi zostanie w Europie zwolnionych A mi brakuje informacji ile ludzi zostanie zwolnionych u najwiekszego eksportera węgla jeśli świat nadal będzie odchodzić od paliw kopalnych. Zupełnie przypadkiem okazało się że najwiekszym eksporterem jest Australia a jej populacja to jedynie ok 25mln ludzi... Ciekawe jaki procent gospodarki i ludności jest w tym procederze umoczony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 2 minuty temu, Jaruga napisał: A mi brakuje informacji ile ludzi zostanie zwolnionych u najwiekszego eksportera węgla jeśli świat nadal będzie odchodzić od paliw kopalnych. Zupełnie przypadkiem okazało się że najwiekszym eksporterem jest Australia a jej populacja to jedynie ok 25mln ludzi... Ciekawe jaki procent gospodarki i ludności jest w tym procederze umoczony? Australia bez eksportu surowców to ekonomicznie Somalia mniej więcej. Ale zarówno szybko się one nie skończą, jak i nie skończy się na nie zapotrzebowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 7 minut temu, Jaruga napisał: A mi brakuje informacji ile ludzi zostanie zwolnionych u najwiekszego eksportera węgla jeśli świat nadal będzie odchodzić od paliw kopalnych. Zupełnie przypadkiem okazało się że najwiekszym eksporterem jest Australia a jej populacja to jedynie ok 25mln ludzi... Ciekawe jaki procent gospodarki i ludności jest w tym procederze umoczony? No i jak widac, propaganda dziala tam bardzo skutecznie. Wincyj CO2, wincyj!!! A tak naprawde chodzi o interesy wlascicieli kopaln wegla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 5 minut temu, wladmar napisał: No i jak widac, propaganda dziala tam bardzo skutecznie. Wincyj CO2, wincyj!!! A tak naprawde chodzi o interesy wlascicieli kopaln wegla. Z pewnością propaganda działa doskonale ale coś jednak się sypie: https://www.smh.com.au/environment/climate-change/we-won-landmark-climate-ruling-as-nsw-court-rejects-coal-mine-20190207-p50wer.html Swoją drogą to kolega @OZI chyba mieszka w tym regionie NSW? W każdym razie zaczynam już rozumieć ten regularny hejt na EU 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 1 minutę temu, Jaruga napisał: Z pewnością propaganda działa doskonale ale coś jednak się sypie: https://www.smh.com.au/environment/climate-change/we-won-landmark-climate-ruling-as-nsw-court-rejects-coal-mine-20190207-p50wer.html Australia per capita emituje więcej CO2 od Stanów Zjednoczonych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, ⠀ napisał: Australia per capita emituje więcej CO2 od Stanów Zjednoczonych. Ich ratuje niskie zaludnienia, duży obszar lądowy i możliwość lokalizacji brudnego przemysłu z dala od ludzi. Poza tym to młody kraj, jeszcze nie zniszczony wielowiekową działalnością człowieka - owszem zmierzają w kierunku zagłady ale do niej maja jeszcze daleko, więc mogą sobie pozwolić na granie głupa. Europa zindustrializowana jako pierwsza na świecie, eksploatowane od wieków, ogromna gęstość zaludnienia jako całości (a nie tylko miejscowo), ogromne zagęszczenie przemysłu, technologii i motoryzacji, ogromna produkcja śmieci, zanieczyszczeń i problemów z których się w AU śmieją, a my je musimy intensywnie zwalczać. Edytowane 28 Sierpnia 2019 przez Vadero 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 47 minut temu, Vadero napisał: Ich ratuje niskie zaludnienia, duży obszar lądowy i możliwość lokalizacji brudnego przemysłu z dala od ludzi. Poza tym to młody kraj, jeszcze nie zniszczony wielowiekową działalnością człowieka - owszem zmierzają w kierunku zagłady ale do niej maja jeszcze daleko, więc mogą sobie pozwolić na granie głupa. Europa zindustrializowana jako pierwsza na świecie, eksploatowane od wieków, ogromna gęstość zaludnienia jako całości (a nie tylko miejscowo), ogromne zagęszczenie przemysłu, technologii i motoryzacji, ogromna produkcja śmieci, zanieczyszczeń i problemów z których się w AU śmieją, a my je musimy intensywnie zwalczać. najważniejsze, ze każdy może jezdzic V8 lub V12 i zmieniac co 3 lata, a nie to co w głupiej Luniiii 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 21 minut temu, Maciej__ napisał: najważniejsze, ze każdy może jezdzic V8 lub V12 i zmieniac co 3 lata, a nie to co w głupiej Luniiii Tak, i dlatego przecietny wiek pojazdu to ponad 10 lat Co ciekawsze, prawie 25% to diesle https://www.abs.gov.au/ausstats/[email protected]/mf/9309.0 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 Godzinę temu, wladmar napisał: Tak, i dlatego przecietny wiek pojazdu to ponad 10 lat Bo każdy poza daily ma jeszcze w garażu jakiegoś oldtimera 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 15 godzin temu, OZI napisał: W kulcie religii CO2 i pierdu krowy nie wolno miec innego zdania... tak jak w Diesel nie wolno bylo miec... Smieszne... Miec inne mozna, ale zeby je miec w odniesieniu do inny kontynentow wypadalo by sie troche orientowac w ich sytuacji czego mam wrazenie tutaj jednak brakuje niestety. Ja ogolnie jest bardzo za, chce mieszkac w miejscu gdzie sie da oddychac, i z mozliwie niska emisja CO2 czy innych NOx - tak jestem sklonny do tego doplacic, roznica 1k eur na aucie... no nie oklamujmy sie - trzesienia ziemi nie wywola, zycie bedzie sie toczylo dalej. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 30 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2019 Dnia 28.08.2019 o 08:29, muzz napisał: Za dużo zależności a w kontekście światowej emisji to jesteśmy ciut więksi od wypierdka mamuta. Kilka krajów emituje rocznie ponad 50% CO2 i żaden nie jest w Europie Tyle, że liczy się suma emisji, a nie to co emitujemy teraz, zresztą głównie dlatego, że swój przemysł wyeksportowaliśmy do Chin. To jest kompletna ściema. Polska jest na 10 miejscu na świecie licząc skumulowane emisje. Stany na pierwszym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 30 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2019 Chyba wszyscy zapominają, że CO2 bierze się ze spalonego paliwa. Mniej CO2 oznacza niższe spalanie. Jeśli 1000 Euro pójdzie na obniżenie spalania to te 1000 euro wróci do właściciela w postaci niższego kosztu zakupu paliwa. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.