Skocz do zawartości

Polski konfigurator Tesli już jest!


twinsen

Rekomendowane odpowiedzi

https://e.autokult.pl/34673,polski-konfigurator-tesli-juz-dziala-wiemy-ile-beda-kosztowac-auta

 

Na prośbę wrzucam ;] 

 

Cytuj

A jak jest z cenami? Zaskakująco dobrze. Najtańszym autem w ofercie amerykańskiego producenta jest Tesla Model 3 Standard Range Plus. Oferuje 409 km zasięgu, a do setki rozpędza się w 5,6 sekundy. Taki samochód został wyceniony na 40 380 euro, przy czym to jest kwota netto. Po doliczeniu podatku i przeliczeniu na złotówki otrzymujemy ok. 216 tys. zł.

Chcąc kupić Model S trzeba przygotować się do wydatku 73 480 euro netto (ok. 394 tys. zł po doliczeniu podatków), z kolei Model X zaczyna się do 78 580 euro netto (ok. 421 tys. zł z podatkami). W obu przypadkach jest to wersja Long Range. Sedan przejedzie na jednym ładowaniu 610 km i przyspiesza do setki w 3,8 sekundy, a dla SUV-a te wartości wynoszą odpowiednio 505 km i 4,6 sekundy.

No to jak, kupujecie? ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

22 godziny temu, twinsen napisał:

A jak jest z cenami? Zaskakująco dobrze. Najtańszym autem w ofercie amerykańskiego producenta jest Tesla Model 3 Standard Range Plus. Oferuje 409 km zasięgu, a do setki rozpędza się w 5,6 sekundy. Taki samochód został wyceniony na 40 380 euro, przy czym to jest kwota netto. Po doliczeniu podatku i przeliczeniu na złotówki otrzymujemy ok. 216 tys. zł.

 

Zaskakujaco dobrze? ;]

We Francji 42600 EUR brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno całe moce produkcyjne fabryki w Kalifornii są przestawione na produkcje samochodów dla Polski. Oczekuje się olbrzymiego zainteresowania - Tesla planuje w Polsce sprzedać 10 a może nawet 15 egzemplarzy. 

  • Lubię to 1
  • Kocham 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

Podobno całe moce produkcyjne fabryki w Kalifornii są przestawione na produkcje samochodów dla Polski. Oczekuje się olbrzymiego zainteresowania - Tesla planuje w Polsce sprzedać 10 a może nawet 15 egzemplarzy. 

 

Nie ma co kpić, cena za gołą trójkę jest dobra, za niewiele mniej mam benzynową superb o podobnych osiągach. Oczywiście ta jest odrobinę większa, ale przestrzeń bagażowa jest dość podobna (dwa bagażniki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ⠀ napisał:

 

Nie ma co kpić, cena za gołą trójkę jest dobra, za niewiele mniej mam benzynową superb o podobnych osiągach. Oczywiście ta jest odrobinę większa, ale przestrzeń bagażowa jest dość podobna (dwa bagażniki).

 

Największym problemem jest ładowanie. Ilość superchargerow w Polsce jest śmiesznie mała i dopóki to się nie zmieni dopóty sprzedaż będzie śladowa. Zreszta kto miał kupić to już sobie z Niemiec ściągnął. Pewnie trochę pójdzie na flotowe ale po 2-3 miesiącach większego zainteresowania spodziewam się że sprzedaż spadnie drastycznie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

Największym problemem jest ładowanie. Ilość superchargerow w Polsce jest śmiesznie mała i dopóki to się nie zmieni dopóty sprzedaż będzie śladowa. Zreszta kto miał kupić to już sobie z Niemiec ściągnął. Pewnie trochę pójdzie na flotowe ale po 2-3 miesiącach większego zainteresowania spodziewam się że sprzedaż spadnie drastycznie.

 

Ja mam supercharger w odległości 3.56km (według google maps) od domu. Właściwie to mógłbym kupić to auto i jutro, tylko żona potrzebuje czegoś mniejszego jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ⠀ napisał:

 

Ja mam supercharger w odległości 3.56km (według google maps) od domu. Właściwie to mógłbym kupić to auto i jutro, tylko żona potrzebuje czegoś mniejszego jednak.

 

Trójka jest rozmiarów Golfa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Największym problemem jest ładowanie. Ilość superchargerow w Polsce jest śmiesznie mała i dopóki to się nie zmieni dopóty sprzedaż będzie śladowa. Zreszta kto miał kupić to już sobie z Niemiec ściągnął. Pewnie trochę pójdzie na flotowe ale po 2-3 miesiącach większego zainteresowania spodziewam się że sprzedaż spadnie drastycznie. 

 

 

 

Ilosc to jeszcze mozna jakos przebolec (choc nie latwo), ale takie cos to kryminal...

 

https://elektrowoz.pl/ladowarki/ciechocinek-uwaga-supercharger-tesli-nie-dziala-firma-ponoc-nie-placi-rachunkow/

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.08.2019 o 00:57, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Największym problemem jest ładowanie. Ilość superchargerow w Polsce jest śmiesznie mała i dopóki to się nie zmieni dopóty sprzedaż będzie śladowa. Zreszta kto miał kupić to już sobie z Niemiec ściągnął. Pewnie trochę pójdzie na flotowe ale po 2-3 miesiącach większego zainteresowania spodziewam się że sprzedaż spadnie drastycznie. 

 

 

Przy wykorzystywaniu do jazdy 'dookoła komina', tudzież na zakupy, to przez noc zdąży się naładować choćby ze zwykłego gniazdka 230V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.08.2019 o 00:57, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Największym problemem jest ładowanie. Ilość superchargerow w Polsce jest śmiesznie mała i dopóki to się nie zmieni dopóty sprzedaż będzie śladowa. Zreszta kto miał kupić to już sobie z Niemiec ściągnął. Pewnie trochę pójdzie na flotowe ale po 2-3 miesiącach większego zainteresowania spodziewam się że sprzedaż spadnie drastycznie. 

 

 

Nie samymi SC człowiek żyje ;) 

Z Teslą jest głównie problem z serwisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Nie samymi SC człowiek żyje ;) 

Z Teslą jest głównie problem z serwisem.

 

Z Teslą jest głównie problem z jakością. To powoduje że jest problem z serwisem bo gdyby samochody się nie psuły to serwis by się nudził. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Z Teslą jest głównie problem z jakością. To powoduje że jest problem z serwisem bo gdyby samochody się nie psuły to serwis by się nudził. 

 

Racja.

Aczkolwiek, te problemy to głównie zadrapania, obicia, luźne uszczelki, spasowanie, parujące reflektory.

Nie słychać natomiast o wtryskiwaczach, rozrządach, miskach olejowych, dpf i katalizatorach ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Cezh napisał:

 

Racja.

Aczkolwiek, te problemy to głównie zadrapania, obicia, luźne uszczelki, spasowanie, parujące reflektory.

Nie słychać natomiast o wtryskiwaczach, rozrządach, miskach olejowych, dpf i katalizatorach ;]

 

Problemy są trochę poważniejsze - słynna afera z ekranami które wariują, pękającymi oknami z tylu, wyjącym silnikami - jest tego sporo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Problemy są trochę poważniejsze - słynna afera z ekranami które wariują, pękającymi oknami z tylu, wyjącym silnikami - jest tego sporo. 

 

Napisałem "głównie".

Ciekawy artykuł. Koszt innowacyjności (ponoszony zarówno przez T, jak i klientów).

Ciekawe, czy ekrany w T3 są lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Cezh napisał:

 

Napisałem "głównie".

Ciekawy artykuł. Koszt innowacyjności (ponoszony zarówno przez T, jak i klientów).

Ciekawe, czy ekrany w T3 są lepsze.

 

Sądząc z ilości problemów jakie ekran w trójce sprawia to raczej nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Z Teslą jest głównie problem z jakością. To powoduje że jest problem z serwisem bo gdyby samochody się nie psuły to serwis by się nudził. 

To jest oczywistość ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cezh napisał:

 

Racja.

Aczkolwiek, te problemy to głównie zadrapania, obicia, luźne uszczelki, spasowanie, parujące reflektory.

Nie słychać natomiast o wtryskiwaczach, rozrządach, miskach olejowych, dpf i katalizatorach ;]

O wielu sprawach się nie mówi. 

Też były wpadki konkretne, wymiany silników, półosi, gniazd ładowania, ładowarek i miliard drażniących pierdół. 

Im nowsze wozy tym ogólnie problemów mniej lub dopiero nastąpią nowe nieznane usterki. 

Różowo nie jest jak się szczerze porozmawia z użytkownikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, mrBEAN napisał:

O wielu sprawach się nie mówi. 

Też były wpadki konkretne, wymiany silników, półosi, gniazd ładowania, ładowarek i miliard drażniących pierdół. 

Im nowsze wozy tym ogólnie problemów mniej lub dopiero nastąpią nowe nieznane usterki. 

Różowo nie jest jak się szczerze porozmawia z użytkownikami.

 

Dziwne by bylo gdyby nie bylo. Wymiany silnikow i polosi zdazaja sie wszystkim producentom.

Przydaloby sie jakies rzetelne opracowanie statystyczne. Zgaduje, ze Tesla jest w ogonie niezawodnosci, ale ciekaw jestem, jak dokladnie to wyglada.

 

Media tez dorzucaja do postrzegania wszelkich elektrykow. Jak plonie Tesla czy Hyundai  Kona, to wszyscy o tym trabia, jak Toyota czy Peugeot, to nikogo nie obchodzi.

Edytowane przez Cezh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.08.2019 o 16:38, twinsen napisał:

Po doliczeniu podatku i przeliczeniu na złotówki otrzymujemy ok. 216 tys. zł.

 

I do tego doliczamy koszty ładowania na superchargerach, bo darmowe się praktycznie skończyło.

Pierwsze 400 kWh gratis i potem 1,24 zł za minutę ładowania przy mocy powyżej 60 kW (do 60 kW połowa tej ceny).

 

Edit: wg strony tesli teraz w Polce cena to 1,24 zł za kWh i  nie ma tańszej stawki.

Edytowane przez shapyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, shapyr napisał:

 

I do tego doliczamy koszty ładowania na superchargerach, bo darmowe się praktycznie skończyło.

Pierwsze 400 kWh gratis i potem 1 zł za minutę przy mocy powyżej 60 kW (do 60 kW 50 gr).

A taka Tesla w opcji 'Long Range' to ile godzin by się ładowała normalnie w garażu z 230V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, twinsen napisał:

A taka Tesla w opcji 'Long Range' to ile godzin by się ładowała normalnie w garażu z 230V?

 

https://ev-database.org/car/1138/Tesla-Model-3-Long-Range-Dual-Motor#charge-table

 

A tak ze 24.

Ale normalnie nie laduje sie od 0 do 100%, a raczej tyle, ile sie danego dnia wyjezdzi. Mi 2-3 godziny pewnie by wystaczyly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Cezh napisał:

 

https://ev-database.org/car/1138/Tesla-Model-3-Long-Range-Dual-Motor#charge-table

 

A tak ze 24.

Ale normalnie nie laduje sie od 0 do 100%, a raczej tyle, ile sie danego dnia wyjezdzi. Mi 2-3 godziny pewnie by wystaczyly.

No więc te superchargery to są raczej potrzebne tylko wtedy, jak jedziesz tym nad morze... Jak kręcisz się po własnym mieście ew. przejazd na zasadzie np. Będzin-Katowice-Zabrze-Gliwice i powrót A1 do Będzina przez Piekary, to przyjeżdżasz, podpinasz pod zwykłe gniazdko do 16A i masz to w pompce ;] Przez noc powinno dobić do pełna. To przy założeniu że nie trzeba codziennie rano jeździć do pracy - tak jak np. ja pracuję z domu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cezh napisał:

 

Dziwne by bylo gdyby nie bylo. Wymiany silnikow i polosi zdazaja sie wszystkim producentom.

Przydaloby sie jakies rzetelne opracowanie statystyczne. Zgaduje, ze Tesla jest w ogonie niezawodnosci, ale ciekaw jestem, jak dokladnie to wyglada.

 

Media tez dorzucaja do postrzegania wszelkich elektrykow. Jak plonie Tesla czy Hyundai, to wszyscy o tym trabia, jak Toyota czy Peugeot, to nikogo nie obchodzi.

Są rankingi i Tesla jest na szarym końcu zazwyczaj. 

Genialny technicznie wóz ale kłopotliwy. Szczególnie w naszych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.08.2019 o 00:47, ⠀ napisał:

 

Nie ma co kpić, cena za gołą trójkę jest dobra.

Co by nie gadać jest dobra - inne elektryki z zasięgiem ok 400 km kosztują podobne pieniądze, a tesla model 3 jest z nich największa. Jak w lutym testowaliśmy i3, to oferta jaką otrzymaliśmy była na ok 210 000 zł. Model i3s + szklany dach, tapicerka skórzana z podgrzewaniem, adaptacyjne LEDy, czujniki parkowania z kamerą - tesla model 3 ma to w standardzie i jest przy tym dużo większa. Hyundai Kona Electric z mocniejszym silnikiem też kosztuje podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, twinsen napisał:

No więc te superchargery to są raczej potrzebne tylko wtedy, jak jedziesz tym nad morze... Jak kręcisz się po własnym mieście ew. przejazd na zasadzie np. Będzin-Katowice-Zabrze-Gliwice i powrót A1 do Będzina przez Piekary, to przyjeżdżasz, podpinasz pod zwykłe gniazdko do 16A i masz to w pompce ;] Przez noc powinno dobić do pełna. To przy założeniu że nie trzeba codziennie rano jeździć do pracy - tak jak np. ja pracuję z domu. 

 

Ty masz Fjata, Tesla mu nie dorównuje pod żadnym względem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.08.2019 o 14:27, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Cytuj

Tesla appeared to mostly fix this problem with its "cabin overheat protection" feature (which it sold as being to protect dogs and children, despite the fact that it held the temperature at +40C which is about the temperature where a child's organs will start shutting down) 

 

Przypomina mi to Apple...

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odrzuciłem 3 bo jak była wyklepania.

Ale.... mialem dzis 3 z ostatniego rzutu dla sklepow RHD. Poprawa q jest widoczna, masywne widoczna - prawdopodobnie auto przygotowana ręcznie zeby ludowi pokazać.

Obecnie jest ok 6-7k zamówień u mnie na wsi (wg faceta z Tesla z którym dzis gadałem) po miesiącu sprzedazy.

Oficjalna wersja mowi 'tysiące'. Poczekam rok i zobaczymy co z tego wyjdzie. Pracuje z ok 10 osobami co maja 3 zamówiona, jesli nie będzie problemów to kupie. Narazie pozostawia beta testerów RHD. Pewnie fala pojdzie a potem sie zmniejszy....

Jedno martwi - obsluga klienta jak Apple to nie jest. Facet twierdził że nawet na email nie dają rady odpowiadać a o jakimś telefonie mozna w ogóle zapomnieć.

Predelivery & delivery ma ilosc luda na 100 aut miesięcznie a nie na 'tysiące, a papież Elon nie pozwolił zwiększyć ilości robotników wywydający ludziom EV.... to ciekawe jak będzie jak coś z 3 pojdzie zle...


51a620209d5c88df8b1d24f9d2d92627.jpg

Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.08.2019 o 18:00, ⠀ napisał:

 

Ja mam supercharger w odległości 3.56km (według google maps) od domu. Właściwie to mógłbym kupić to auto i jutro, tylko żona potrzebuje czegoś mniejszego jednak.

A gdzie masz najbliższy serwis ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ⠀ napisał:

Przecież w elektrykach nie ma się co zepsuć! ;]

 

Też tak myślałem. ;]

Na moje szczęście dwie z Tesli moich znajomych pokazały na co je stać zanim ja klepnąłem swoje zamówienie. 

Drugim tematem jest odsprzedaż. Jeśli zostawisz Teslę w rozliczeniu u dealera innego niż Tesla to dostaniesz psie pieniądze więc niejako nie masz wyboru innej marki. 

Dlaczego tak jest ? Ponieważ Tesla uznaje gwarancję tylko jeśli używane auta były kupione przez salon Tesli.

Warto by było brać lease, bo odpada dużo potencjalnych problemów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.