Jump to content
twinsen

Polski konfigurator Tesli już jest!

Recommended Posts

https://e.autokult.pl/34673,polski-konfigurator-tesli-juz-dziala-wiemy-ile-beda-kosztowac-auta

 

Na prośbę wrzucam ;] 

 

Cytuj

A jak jest z cenami? Zaskakująco dobrze. Najtańszym autem w ofercie amerykańskiego producenta jest Tesla Model 3 Standard Range Plus. Oferuje 409 km zasięgu, a do setki rozpędza się w 5,6 sekundy. Taki samochód został wyceniony na 40 380 euro, przy czym to jest kwota netto. Po doliczeniu podatku i przeliczeniu na złotówki otrzymujemy ok. 216 tys. zł.

Chcąc kupić Model S trzeba przygotować się do wydatku 73 480 euro netto (ok. 394 tys. zł po doliczeniu podatków), z kolei Model X zaczyna się do 78 580 euro netto (ok. 421 tys. zł z podatkami). W obu przypadkach jest to wersja Long Range. Sedan przejedzie na jednym ładowaniu 610 km i przyspiesza do setki w 3,8 sekundy, a dla SUV-a te wartości wynoszą odpowiednio 505 km i 4,6 sekundy.

No to jak, kupujecie? ;] 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto pamiętać że ceny są netto.

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

22 godziny temu, twinsen napisał:

A jak jest z cenami? Zaskakująco dobrze. Najtańszym autem w ofercie amerykańskiego producenta jest Tesla Model 3 Standard Range Plus. Oferuje 409 km zasięgu, a do setki rozpędza się w 5,6 sekundy. Taki samochód został wyceniony na 40 380 euro, przy czym to jest kwota netto. Po doliczeniu podatku i przeliczeniu na złotówki otrzymujemy ok. 216 tys. zł.

 

Zaskakujaco dobrze? ;]

We Francji 42600 EUR brutto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Cezh napisał:

 

 

Zaskakujaco dobrze? ;]

We Francji 42600 EUR brutto.

 

We Francji prawdopodobnie, podane ceny są już z ichnimi dopłatami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobno całe moce produkcyjne fabryki w Kalifornii są przestawione na produkcje samochodów dla Polski. Oczekuje się olbrzymiego zainteresowania - Tesla planuje w Polsce sprzedać 10 a może nawet 15 egzemplarzy. 

  • Like 1
  • I love it 1
  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

Podobno całe moce produkcyjne fabryki w Kalifornii są przestawione na produkcje samochodów dla Polski. Oczekuje się olbrzymiego zainteresowania - Tesla planuje w Polsce sprzedać 10 a może nawet 15 egzemplarzy. 

 

Nie ma co kpić, cena za gołą trójkę jest dobra, za niewiele mniej mam benzynową superb o podobnych osiągach. Oczywiście ta jest odrobinę większa, ale przestrzeń bagażowa jest dość podobna (dwa bagażniki).

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, ⠀ napisał:

 

Nie ma co kpić, cena za gołą trójkę jest dobra, za niewiele mniej mam benzynową superb o podobnych osiągach. Oczywiście ta jest odrobinę większa, ale przestrzeń bagażowa jest dość podobna (dwa bagażniki).

 

Największym problemem jest ładowanie. Ilość superchargerow w Polsce jest śmiesznie mała i dopóki to się nie zmieni dopóty sprzedaż będzie śladowa. Zreszta kto miał kupić to już sobie z Niemiec ściągnął. Pewnie trochę pójdzie na flotowe ale po 2-3 miesiącach większego zainteresowania spodziewam się że sprzedaż spadnie drastycznie. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

Największym problemem jest ładowanie. Ilość superchargerow w Polsce jest śmiesznie mała i dopóki to się nie zmieni dopóty sprzedaż będzie śladowa. Zreszta kto miał kupić to już sobie z Niemiec ściągnął. Pewnie trochę pójdzie na flotowe ale po 2-3 miesiącach większego zainteresowania spodziewam się że sprzedaż spadnie drastycznie.

 

Ja mam supercharger w odległości 3.56km (według google maps) od domu. Właściwie to mógłbym kupić to auto i jutro, tylko żona potrzebuje czegoś mniejszego jednak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, ⠀ napisał:

 

Ja mam supercharger w odległości 3.56km (według google maps) od domu. Właściwie to mógłbym kupić to auto i jutro, tylko żona potrzebuje czegoś mniejszego jednak.

 

Trójka jest rozmiarów Golfa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Największym problemem jest ładowanie. Ilość superchargerow w Polsce jest śmiesznie mała i dopóki to się nie zmieni dopóty sprzedaż będzie śladowa. Zreszta kto miał kupić to już sobie z Niemiec ściągnął. Pewnie trochę pójdzie na flotowe ale po 2-3 miesiącach większego zainteresowania spodziewam się że sprzedaż spadnie drastycznie. 

 

 

 

Ilosc to jeszcze mozna jakos przebolec (choc nie latwo), ale takie cos to kryminal...

 

https://elektrowoz.pl/ladowarki/ciechocinek-uwaga-supercharger-tesli-nie-dziala-firma-ponoc-nie-placi-rachunkow/

 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

We Francji prawdopodobnie, podane ceny są już z ichnimi dopłatami.

 

moze, nie wiem.

 

w szwecji (najdrozsze tesle w europie) podaja ceny bez doplat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 25.08.2019 o 00:57, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Największym problemem jest ładowanie. Ilość superchargerow w Polsce jest śmiesznie mała i dopóki to się nie zmieni dopóty sprzedaż będzie śladowa. Zreszta kto miał kupić to już sobie z Niemiec ściągnął. Pewnie trochę pójdzie na flotowe ale po 2-3 miesiącach większego zainteresowania spodziewam się że sprzedaż spadnie drastycznie. 

 

 

Przy wykorzystywaniu do jazdy 'dookoła komina', tudzież na zakupy, to przez noc zdąży się naładować choćby ze zwykłego gniazdka 230V.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 25.08.2019 o 00:57, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Największym problemem jest ładowanie. Ilość superchargerow w Polsce jest śmiesznie mała i dopóki to się nie zmieni dopóty sprzedaż będzie śladowa. Zreszta kto miał kupić to już sobie z Niemiec ściągnął. Pewnie trochę pójdzie na flotowe ale po 2-3 miesiącach większego zainteresowania spodziewam się że sprzedaż spadnie drastycznie. 

 

 

Nie samymi SC człowiek żyje ;) 

Z Teslą jest głównie problem z serwisem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Nie samymi SC człowiek żyje ;) 

Z Teslą jest głównie problem z serwisem.

 

Z Teslą jest głównie problem z jakością. To powoduje że jest problem z serwisem bo gdyby samochody się nie psuły to serwis by się nudził. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Z Teslą jest głównie problem z jakością. To powoduje że jest problem z serwisem bo gdyby samochody się nie psuły to serwis by się nudził. 

 

Racja.

Aczkolwiek, te problemy to głównie zadrapania, obicia, luźne uszczelki, spasowanie, parujące reflektory.

Nie słychać natomiast o wtryskiwaczach, rozrządach, miskach olejowych, dpf i katalizatorach ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Cezh napisał:

 

Racja.

Aczkolwiek, te problemy to głównie zadrapania, obicia, luźne uszczelki, spasowanie, parujące reflektory.

Nie słychać natomiast o wtryskiwaczach, rozrządach, miskach olejowych, dpf i katalizatorach ;]

 

Problemy są trochę poważniejsze - słynna afera z ekranami które wariują, pękającymi oknami z tylu, wyjącym silnikami - jest tego sporo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Problemy są trochę poważniejsze - słynna afera z ekranami które wariują, pękającymi oknami z tylu, wyjącym silnikami - jest tego sporo. 

 

Napisałem "głównie".

Ciekawy artykuł. Koszt innowacyjności (ponoszony zarówno przez T, jak i klientów).

Ciekawe, czy ekrany w T3 są lepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Cezh napisał:

 

Napisałem "głównie".

Ciekawy artykuł. Koszt innowacyjności (ponoszony zarówno przez T, jak i klientów).

Ciekawe, czy ekrany w T3 są lepsze.

 

Sądząc z ilości problemów jakie ekran w trójce sprawia to raczej nie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

 

To ja czekam na eNiro ;]

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Z Teslą jest głównie problem z jakością. To powoduje że jest problem z serwisem bo gdyby samochody się nie psuły to serwis by się nudził. 

To jest oczywistość ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Cezh napisał:

 

Racja.

Aczkolwiek, te problemy to głównie zadrapania, obicia, luźne uszczelki, spasowanie, parujące reflektory.

Nie słychać natomiast o wtryskiwaczach, rozrządach, miskach olejowych, dpf i katalizatorach ;]

O wielu sprawach się nie mówi. 

Też były wpadki konkretne, wymiany silników, półosi, gniazd ładowania, ładowarek i miliard drażniących pierdół. 

Im nowsze wozy tym ogólnie problemów mniej lub dopiero nastąpią nowe nieznane usterki. 

Różowo nie jest jak się szczerze porozmawia z użytkownikami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
17 godzin temu, mrBEAN napisał:

O wielu sprawach się nie mówi. 

Też były wpadki konkretne, wymiany silników, półosi, gniazd ładowania, ładowarek i miliard drażniących pierdół. 

Im nowsze wozy tym ogólnie problemów mniej lub dopiero nastąpią nowe nieznane usterki. 

Różowo nie jest jak się szczerze porozmawia z użytkownikami.

 

Dziwne by bylo gdyby nie bylo. Wymiany silnikow i polosi zdazaja sie wszystkim producentom.

Przydaloby sie jakies rzetelne opracowanie statystyczne. Zgaduje, ze Tesla jest w ogonie niezawodnosci, ale ciekaw jestem, jak dokladnie to wyglada.

 

Media tez dorzucaja do postrzegania wszelkich elektrykow. Jak plonie Tesla czy Hyundai  Kona, to wszyscy o tym trabia, jak Toyota czy Peugeot, to nikogo nie obchodzi.

Edited by Cezh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Dnia 23.08.2019 o 16:38, twinsen napisał:

Po doliczeniu podatku i przeliczeniu na złotówki otrzymujemy ok. 216 tys. zł.

 

I do tego doliczamy koszty ładowania na superchargerach, bo darmowe się praktycznie skończyło.

Pierwsze 400 kWh gratis i potem 1,24 zł za minutę ładowania przy mocy powyżej 60 kW (do 60 kW połowa tej ceny).

 

Edit: wg strony tesli teraz w Polce cena to 1,24 zł za kWh i  nie ma tańszej stawki.

Edited by shapyr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, shapyr napisał:

 

I do tego doliczamy koszty ładowania na superchargerach, bo darmowe się praktycznie skończyło.

Pierwsze 400 kWh gratis i potem 1 zł za minutę przy mocy powyżej 60 kW (do 60 kW 50 gr).

A taka Tesla w opcji 'Long Range' to ile godzin by się ładowała normalnie w garażu z 230V?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, twinsen napisał:

A taka Tesla w opcji 'Long Range' to ile godzin by się ładowała normalnie w garażu z 230V?

 

https://ev-database.org/car/1138/Tesla-Model-3-Long-Range-Dual-Motor#charge-table

 

A tak ze 24.

Ale normalnie nie laduje sie od 0 do 100%, a raczej tyle, ile sie danego dnia wyjezdzi. Mi 2-3 godziny pewnie by wystaczyly.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Cezh napisał:

 

https://ev-database.org/car/1138/Tesla-Model-3-Long-Range-Dual-Motor#charge-table

 

A tak ze 24.

Ale normalnie nie laduje sie od 0 do 100%, a raczej tyle, ile sie danego dnia wyjezdzi. Mi 2-3 godziny pewnie by wystaczyly.

No więc te superchargery to są raczej potrzebne tylko wtedy, jak jedziesz tym nad morze... Jak kręcisz się po własnym mieście ew. przejazd na zasadzie np. Będzin-Katowice-Zabrze-Gliwice i powrót A1 do Będzina przez Piekary, to przyjeżdżasz, podpinasz pod zwykłe gniazdko do 16A i masz to w pompce ;] Przez noc powinno dobić do pełna. To przy założeniu że nie trzeba codziennie rano jeździć do pracy - tak jak np. ja pracuję z domu. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Cezh napisał:

 

Dziwne by bylo gdyby nie bylo. Wymiany silnikow i polosi zdazaja sie wszystkim producentom.

Przydaloby sie jakies rzetelne opracowanie statystyczne. Zgaduje, ze Tesla jest w ogonie niezawodnosci, ale ciekaw jestem, jak dokladnie to wyglada.

 

Media tez dorzucaja do postrzegania wszelkich elektrykow. Jak plonie Tesla czy Hyundai, to wszyscy o tym trabia, jak Toyota czy Peugeot, to nikogo nie obchodzi.

Są rankingi i Tesla jest na szarym końcu zazwyczaj. 

Genialny technicznie wóz ale kłopotliwy. Szczególnie w naszych warunkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 25.08.2019 o 00:47, ⠀ napisał:

 

Nie ma co kpić, cena za gołą trójkę jest dobra.

Co by nie gadać jest dobra - inne elektryki z zasięgiem ok 400 km kosztują podobne pieniądze, a tesla model 3 jest z nich największa. Jak w lutym testowaliśmy i3, to oferta jaką otrzymaliśmy była na ok 210 000 zł. Model i3s + szklany dach, tapicerka skórzana z podgrzewaniem, adaptacyjne LEDy, czujniki parkowania z kamerą - tesla model 3 ma to w standardzie i jest przy tym dużo większa. Hyundai Kona Electric z mocniejszym silnikiem też kosztuje podobnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, twinsen napisał:

No więc te superchargery to są raczej potrzebne tylko wtedy, jak jedziesz tym nad morze... Jak kręcisz się po własnym mieście ew. przejazd na zasadzie np. Będzin-Katowice-Zabrze-Gliwice i powrót A1 do Będzina przez Piekary, to przyjeżdżasz, podpinasz pod zwykłe gniazdko do 16A i masz to w pompce ;] Przez noc powinno dobić do pełna. To przy założeniu że nie trzeba codziennie rano jeździć do pracy - tak jak np. ja pracuję z domu. 

 

Ty masz Fjata, Tesla mu nie dorównuje pod żadnym względem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 26.08.2019 o 14:27, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Cytuj

Tesla appeared to mostly fix this problem with its "cabin overheat protection" feature (which it sold as being to protect dogs and children, despite the fact that it held the temperature at +40C which is about the temperature where a child's organs will start shutting down) 

 

Przypomina mi to Apple...

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odrzuciłem 3 bo jak była wyklepania.

Ale.... mialem dzis 3 z ostatniego rzutu dla sklepow RHD. Poprawa q jest widoczna, masywne widoczna - prawdopodobnie auto przygotowana ręcznie zeby ludowi pokazać.

Obecnie jest ok 6-7k zamówień u mnie na wsi (wg faceta z Tesla z którym dzis gadałem) po miesiącu sprzedazy.

Oficjalna wersja mowi 'tysiące'. Poczekam rok i zobaczymy co z tego wyjdzie. Pracuje z ok 10 osobami co maja 3 zamówiona, jesli nie będzie problemów to kupie. Narazie pozostawia beta testerów RHD. Pewnie fala pojdzie a potem sie zmniejszy....

Jedno martwi - obsluga klienta jak Apple to nie jest. Facet twierdził że nawet na email nie dają rady odpowiadać a o jakimś telefonie mozna w ogóle zapomnieć.

Predelivery & delivery ma ilosc luda na 100 aut miesięcznie a nie na 'tysiące, a papież Elon nie pozwolił zwiększyć ilości robotników wywydający ludziom EV.... to ciekawe jak będzie jak coś z 3 pojdzie zle...


51a620209d5c88df8b1d24f9d2d92627.jpg

Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, OZI napisał:

... to ciekawe jak będzie jak coś z 3 pojdzie zle

Będzie długo i źle 👍

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Będzie długo i źle
To bedzie 'customer experience '. Nie Wiem jak do EU ale dostawa jest nie RORO a. Podobno w kontenerach ...

03d9400c3c90ad37486f668b51808b94.jpg

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 24.08.2019 o 18:00, ⠀ napisał:

 

Ja mam supercharger w odległości 3.56km (według google maps) od domu. Właściwie to mógłbym kupić to auto i jutro, tylko żona potrzebuje czegoś mniejszego jednak.

A gdzie masz najbliższy serwis ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A gdzie masz najbliższy serwis ?
Przecież w elektrykach nie ma się co zepsuć! ;]

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, ⠀ napisał:

Przecież w elektrykach nie ma się co zepsuć! ;]

 

Też tak myślałem. ;]

Na moje szczęście dwie z Tesli moich znajomych pokazały na co je stać zanim ja klepnąłem swoje zamówienie. 

Drugim tematem jest odsprzedaż. Jeśli zostawisz Teslę w rozliczeniu u dealera innego niż Tesla to dostaniesz psie pieniądze więc niejako nie masz wyboru innej marki. 

Dlaczego tak jest ? Ponieważ Tesla uznaje gwarancję tylko jeśli używane auta były kupione przez salon Tesli.

Warto by było brać lease, bo odpada dużo potencjalnych problemów. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.