Skocz do zawartości

BMW X3 F25


ArekMiz

Rekomendowane odpowiedzi

Daleki kuzyn, laik motoryzacyjny, ale mający kasę, postanowił kupić używane BMW X3 F25. I chciałby się dowiedzieć z czym to się je. Tzn. jakie są zalety i wady tego modelu, jakie skrzynie tam siedzą i co najważniejsze jakie są opinie o wszystkich silnikach, zarówno diesla jak i benzyna, bo mówi, że rodzaj paliwa jest dla niego bez znaczenia. Próbowałem coś poczytać na jakichś forach BMW, ale prawdę mówiąc niewiele znalazłem - tylko tyle, że 2,0l benzyna może mieć problemy ze smarowaniem. Czy szanowne grono AK coś pomoże? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i jeszcze przynajmniej jeden forumowicz ma. 

Po pierwsze jest to suv i jeździ przez to inaczej jak plaskacz i trzeba godzić się z takimi cechami: gorsze prowadzenie w zakrętach, większe spalanie, większy hałas. 

Plusy tego suva to duży prześwit i prawie we wszystkich 4x4, dobry rozkład masy co sprawia że przy gorszym prowadzeniu w zakręcie przynajmniej obie osie równo uślizgują się. 

Ja mam 2.0d xdrive z rzadką skrzynia manualna gdzie kultura pracy sprzęgła jest kiepska. Ekonomia zadowalająca ale hałas i wibracje w mieście nie przystają w aucie premium. W większości aut jest bardzo dobry automat zf. 

Typowe usterki to:

1. Przekładnie kierownicze - stuki przy straconych kołach. Obecnie jest tania opcja naprawy

2. Tylne lampy Led - siada jakaś elektronika

3. Egr - pożary. Jest akcja naprawcza i napawają wybrane numery lub gdy jest dysfunkcja

4. Rozrząd w dieslach ale to już raczej sporadyczne akcje. 

5. Wytryski w dieslach czułe na jakość paliwa i co jakiś czas mogą wymagać dodatków do paliwa

6. Skrzynka rozdzielcza napędu xdrive - Dosyć częste awarie - poszarpywanie. Winne są różne opony na osiach, brak wymian oleju, dawanie w palnik, ślizgi na śniegu... System nie jest przystosowany do offroudu a do poprawy własności jezdnych i tutaj jest bardzo dobry. 

 

Mam od nowości i 100t km i na szczęście awarii nie miałem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma od nowosci, 2.0 d 184 km. przy 200 kkm rozrząd się rozsypał na szczęście w porę uchwycił ( strasznie hałasował). Wymian około 5 tys zł. Konieczne wyciągnięcie silnika przy xdrive. Majster stwierdził, że i tak długi wytrzymał...

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś specyficznie szuka SUVa, to IMO bardzo dobry wybór :ok:. Trzeba tylko znaleźć dobry egzemplarz. Dobry = bezwypadkowy, z sensownym przebiegiem, na którym ktoś nie oszczędzał na utrzymaniu.

Ojciec ujeżdża już drugie F25. Najpierw miał diesla 2.0d  z xDrive i 8 biegowym automatem. Był to egzemplarz z pierwszych miesięcy produkcji tej generacji, więc była tam choroba wieku dziecięcego - stuki z przekładni kierowniczej. Przekładnia przejechała z 15kkm i z powodu stuków zakwalifikowano ją do wymiany. Niektórym padały tak szybko, innym po kilkudziesięciu kkm. Później BMW temat opanowało i problem w późniejszych latach zniknął. Automat - bardzo dobry, szybki, wg mechaników z ASO najlepszy i element tego samochodu - mówią, że by popsuć trzebaby mechanicznie w coś przywalić. Napęd xDrive -   do 140 kkm  problemów nie było. Silnik - bezproblemowy, oszczędny (o ile pamietam trasa ok 7, miasto ok 8l). Wadą silnika jest głośna praca , IMO nie pasujaca do tej marki -- nawet na trasie pomimo wyciszenia słychać go. Ogólnie dobry, dosć oszczędny, wygodny samochód, któyy przejechał bez problemu 140 kkm nim został sprzedany.

Drugi egzemplarz - z ostatniego miesiąca produkcj tej generacjii, dla odmiany benzynowy 2.0i  też xDrive i 8-biegowym automatem. 3 lata i ok 60 000 km zupełnie bezproblemowej jazdy. Komfort akustyczny w środku jest nieporównywalnie lepszy niz w 2.0 diesel. Osiagi - lepsze niż diesel, splanie... miasto ok 10, trasa 8.

 

IMO model warty uwagi, ale trzeba szukać egzemplarza z polskiego salonu, z książką serwisową. Przez cały okres obecnosci tego modelu na rynkś, w PL sprzedawany był z Service Inclusive na 5 lat, tj serwis w cenie auta. Polskie egzemplarze krajowe, pewno korzystały z darmowych przeglądów. Wszystkie oferty na X3 28i odrzucić - z USA, na ogół powypadkowe. Sprowadzonym z EU przyjrzeć się dobrz czy nie bity i czy nie zajechany wysokim przebiegiem. Jak sprzedawaliśmy krajowe były dużo droższe od sprowadzanych(wywoławcza ok 10- 15 000 zł większa).

Sprawdzić czy nikt na utrzymaniu nie oszczędzał (wizualnie, po ksiązce), bo oszczędności się mszczą - wymiana oleju zgodnie z zaleceniami co 30 000 km prędzej czy później doprowadzi do awarii silnika. Oszczędności na oponach (któraś oś bardziej zużyta, opony zbieranina z róznych używanych kompletów - opony muszą być równego obwodu), prędzej czy później zamęczą skrzynię rozdzielczą napędu.

 

Jeszcze a propos diesla - jest akcja dotycząca wszystkich modeli BMW z dieslem 2.0- wada zaworu EGR może spowodować wyciek i w konskewencjii pożar. dotyczy to lat o ile pamiętam 2013-2018.  BMW naprawia gwarancyjnie to, nawet  w samochodach już po gwarancji, a weryfikacja podlegania pod akcję jest darmowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Manx napisał:

Przez cały okres obecnosci tego modelu na rynkś, w PL sprzedawany był z Service Inclusive na 5 lat, tj serwis w cenie auta.

 

11 minut temu, Manx napisał:

Sprawdzić czy nikt na utrzymaniu nie oszczędzał (wizualnie, po ksiązce), bo oszczędności się mszczą - wymiana oleju zgodnie z zaleceniami co 30 000 km prędzej czy później doprowadzi do awarii silnika.

 

Tylko pamiętaj, że jeśli ktoś szedł ścieżką darmowych serwisów w BMW i robił jakieś przebiegi, to musiał zmieniać olej co 30 tyś...

 

Ja dziś sprawdziłem jak moje auto miało zmieniany olej..:

1 zmiana 27500 14 miesięcy

2 zmiana 54800 27 miesięcy

3 zmiana 81000 39 miesięcy

to były zmiany oleju "wymuszone" 5-letnią umową serwisową...

 

I teraz pytanie, czy to dobrze, czy źle.

 

Drugi aspekt: płyn w skrzyni ZF. Producent skrzyni twierdzi wymiana co 80 tyś km. a producent auta, że nie wymieniamy wcale...

 

Z której opcji korzystasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z używanych X3 to znam tylko auto kupione przez kumpla szwagra. Przez dwa lata wsadził tyle co zapłacił bodajże za 5 latka.
3 razy laweta.

Ale pewnie pechowo trafił....

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma od nowosci, 2.0 d 184 km. przy 200 kkm rozrząd się rozsypał na szczęście w porę uchwycił ( strasznie hałasował). Wymian około 5 tys zł. Konieczne wyciągnięcie silnika przy xdrive. Majster stwierdził, że i tak długi wytrzymał...
 
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
 
 
 
 
 
Dodam, że mój znajomy niestety korzystał z darmowego ... pakietu przeglądów i wymieniał olej jak mu komp pokazywał.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maxit napisał:

Drugi aspekt: płyn w skrzyni ZF. Producent skrzyni twierdzi wymiana co 80 tyś km. a producent auta, że nie wymieniamy wcale...

Z której opcji korzystasz?

O właśnie - o tym zapomniałem napisać. Skrzynia jest wg mechaników wieczna, jeśli się pamięta o wymianie oleju, której ASO nie przewiduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manx napisał:

O właśnie - o tym zapomniałem napisać. Skrzynia jest wg mechaników wieczna, jeśli się pamięta o wymianie oleju, której ASO nie przewiduje.

 

A jaki miałoby mieć ASO interes w tym, żeby cokolwiek było wieczne?

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jaki miałoby mieć ASO interes w tym, żeby cokolwiek było wieczne?

default_zlosnik.gif

Do niedawna w większość ASO tak mówili, że olej w ASB nie trzeba wymieniać. Mam w oplu ASB i jak dzwoniłem do ASO to otrzymałem info, że nie trzeba wymienić, natomiast producent skrzyni jasno pisze 50-60 kkm (całkowita wymiana) dla rodziny 6Txx.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Harp napisał:

Pomimo posiadania darmowych przeglądów i korzystania z planu serwisowego, nikt nie zabronił mi wymieniać olej i filtr pomiędzy wskazaniami ;)


Tyle, że 80% kupujących auta uważa, że fabryka chce dla nich dobrze. Ustala taki harmonogram przeglądów, żeby auto było prawidłowo eksploatowane...

"Wszystkie serwisy w ASO" - to kiedyś brzmiało dumnie. A teraz? Okazuje się, że harmonogram serwisowy przedwcześnie postarza produkt.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maxit napisał:


Tyle, że 80% kupujących auta uważa, że fabryka chce dla nich dobrze. Ustala taki harmonogram przeglądów, żeby auto było prawidłowo eksploatowane...

"Wszystkie serwisy w ASO" - to kiedyś brzmiało dumnie. A teraz? Okazuje się, że harmonogram serwisowy przedwcześnie postarza produkt.

To nie do końca może ma na celu postarzać produkt, tylko trochę zmienił się model wypychania samochodów do ludzi na przestrzeni ostatnich lat.

Teraz samochody jakie by nie były muszą się dobrze w excelu wyliczać, bo kupują to firmy, wypożyczalnie, leasingi, itp. Jeden z głównych kosztów użytkowania pojazdu jest serwis. Stąd te wszystkie plany serwisowe, wydłużone interwały ... samochód jakoś to przetrzyma w okresie gwarancji ... a klient będzie zadowolony, bo ma tanio i może jeździć BMką bogatą w gadżety a nie jakimś bieda-samochodem co to trzeba olej wymieniać do 15kkm. Jak taki samochód odpowiednio wcześniej wypuścisz na rynek (przed techniczną agonią), to potencjalny "drugi właściciel" będzie się niego jeszcze bił ... bo prawie nówka i serwisowany... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maxit napisał:


Tyle, że 80% kupujących auta uważa, że fabryka chce dla nich dobrze. Ustala taki harmonogram przeglądów, żeby auto było prawidłowo eksploatowane...

"Wszystkie serwisy w ASO" - to kiedyś brzmiało dumnie. A teraz? Okazuje się, że harmonogram serwisowy przedwcześnie postarza produkt.

To chyba prawda. Mój tata zawsze serwisował auta w ASO. Ma więc Kie juz 8-rok i mimo że ma ok 60kkm przebiegu to jeździ na przeglądy (70km) co rok. Miesiąc temu umówił przegląd bo mija kolejny rok i go na miejscu odprawili "z kwitkiem", stwierdzili że KIA zmieniła plan serwisowy i teraz zmienia się co 2 lata 8] :phi:. Oczywiście nic mu nie powiedzieli przez tel przy umawianiu wizyty a dymał tyle km na darmo, ale bardziej dziwi fakt, że nagle zmienili plan dla używanych aut. Ciekawe co na to silnik, czy też ma się dostosować :bzik:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Harp napisał:

Pomimo posiadania darmowych przeglądów i korzystania z planu serwisowego, nikt nie zabronił mi wymieniać olej i filtr pomiędzy wskazaniami ;)

Ja robię przeglądy co 30 i dodatkowe wymiany oleju co 15 kkm :)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Ja robię przeglądy co 30 i dodatkowe wymiany oleju co 15 kkm :)

 

... ale to jest niewielki odsetek użytkowników prywatnych którzy mogą sobie tak robić.  

Im droższy samochód tym większe prawdopodobieństwo że jest kupiony przez firmę ... w jakiejś formie finansowania .. i nikt nie będzie robić nic dodatkowego poza to co napisał producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Azbest napisał:

... ale to jest niewielki odsetek użytkowników prywatnych którzy mogą sobie tak robić.  

Im droższy samochód tym większe prawdopodobieństwo że jest kupiony przez firmę ... w jakiejś formie finansowania .. i nikt nie będzie robić nic dodatkowego poza to co napisał producent.

 

Zresztą po co? Dojeżdżą do końca gwarancji bez dodatkowych kosztów a dalej to nie ich problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, nielubiekotow napisał:

:chory:

pierwsza wymiana po 27 tysiacach... 

 

Ale przecież właśnie to napisałem.

Mam auto po moim prezesie. On je kupił nowe z 5 letnim bezpłatnym serwisem. I właśnie tak auto miało wykonywane serwisy olejowe...

 

Jakieś szczęście w tym jest takie, że fabrycznie był źle założony uszczelniacz wału z przodu i regularnie trzeba było uzupełniać braki...

 

Odkąd ja mam ten samochód (79 tyś km w chwili zakupu) olej jest wymieniany co rok (co ok. 7-8 tyś km). Uszczelniacz jest wymieniony, nie trzeba nic dolewać :)

Dodatkowo ja wymieniłem olej w skrzyni i w napędach. O tym poprzedni właściciel nawet nie pomyślał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.08.2019 o 19:26, Harp napisał:

ale hałas i wibracje w mieście nie przystają w aucie premium

nieskormnie chciałbym zauważyć, że to nie jest auto klasy premium. Ze względu na znaczek niestety może być tak utożsamiane niezależnie od rzeczywistej klasy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.