Skocz do zawartości

Przepisy ruchu drogowego


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, piter19731 napisał:

dla mnie jest . kierujący pojazdu A jadąc  drogą z pierwszeństwem widzi ,że na drodze podporządkowanej jest auto B , które chce na drogę z pierwszeństwem wjechać . Kierowca A nie jest  "snobem " i sygnalizuje kierunkowskazem ,że np. zjeżdża z drogi " głównej " - informuje tym kierowcę B o swoim zamiarze i daje mu szansę na wcześniejszy wjazd na drogę główną ( w ten sposób można upłynnić ruch i zmniejszyć korki ) . Kierowca B widzi ten " komunikat " ale nie jest pewien czy kierowca A robi to w "dobrej wierze "  czy  na "podpuche " i czeka jednak jak kiero A pojedzie dalej .   to jest zasada ograniczonego zaufania . chętnie poznam inne definicje . 

 

"Zasada ograniczonego zaufania" jest dokładnie w przepisach zdefiniowana: Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, Art 4. Kliknij sobie w Wikipedię i przeczytaj wyjaśnienie, jeśli nie chcesz sam szukać na stronach sejmu.

 

Ty możesz być bardziej ostrożny i nikomu nie ufać - nikt Ci tego nie zabroni. Wypominam tylko nieprawidłowe używanie określenia "Zasada ograniczonego zaufania"

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, gilbert3 napisał:

Mieszkam obok skrzyżowania + z łamanym pierwszeństwem oraz dwoma znakami stop przy podporządkowanych, obok jest Word, więc dużo L - i co się przy nim wyrabia to jest klęska żywiołowa. Klaksony, piski hamulców, wymuszanie pierwszeństwa, wyzwiska z otwartych szyb, festiwal kierunkowskazów, bo jeden używa zjeżdżając z pierwszeństwa, a drugi nie. No i kolizje raz na miesiąc to minimum.
Niedawno zginął pieszy bo dostał znakiem w głowę.
Nie dla Polaków takie "skomplikowane" rozwiązania drogowe. Nie ogarniają prostych rzeczy jak logika i kierunek, a tu im taką drogową zagadkę stawiają jak łamane pierwszeństwo.

Raz na miesiąc to nie tak często jeszcze, nawet jeśli to minimum.

Niedaleko mnie, z taką samą mniej więcej częstotliwością, na prostej jak drut dwupasmówce, w pieszego na przejściu wjeżdzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.09.2019 o 14:46, ArekMiz napisał:

 

Nie zrozumiałeś moich postów w tym wątku. Szkoda... :)

Wiesz co, zrozumiałem, że masz trzy przykłady z którymi wracasz co wątek i uparcie klepiesz swoją tezę. To bardzo prosto można rozwiązać, zmienić znak T-6 na A-6 i już pisałem, że to oznakowanie w tym miejscu jest błędne moim zdaniem. Ale widać to Ty nie zrozumiałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.08.2019 o 05:39, mokrii napisał:

jesli bedziesz jechał na wprost to włączysz kierunkowskaz ? :pad: 

 

Oczywiście, co do tego nie ma chyba żadnych wątpliwości. Opuszczasz przecież pas ruchu.

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Który kierunek jest do jazdy na wprost Lewy/prawy/awaryjne ?



Pewnie trzeba długimi błysnąć i klakson. ;)

Każdy, kto uważa, że na łamanym pierwszeństwie używa się kierunku do jazdy na wprost, bo opuszcza pas ruchu, widać bardzo nie lubi swojego auta. Instruktorzy też tego nie uczą, gdy obserwuję tą krzyżówkę. Najczęściej mrugają prawym jadąc na wprost kobiety, siwe dziadki i przyjezdni. 7bcad4410a0b2fca5d3c102c9971082e.jpg
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.09.2019 o 09:10, gilbert3 napisał:

Każdy, kto uważa, że na łamanym pierwszeństwie używa się kierunku do jazdy na wprost, bo opuszcza pas ruchu, widać bardzo nie lubi swojego auta. Instruktorzy też tego nie uczą, gdy obserwuję tą krzyżówkę. Najczęściej mrugają prawym jadąc na wprost kobiety, siwe dziadki i przyjezdni. 

 

 

tak jest w kodeksie 

"Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru."

Nie ma nic napisane czy to skrzyżowanie, rondo, droga prosta czy krzywa. A pas ruchu masz wyznaczony przez pasy a nie kierunek na skrzyżowaniu. Rzucaj paragrafami jak chcesz coś udowodnić bo z samych "bo ja wiem" nic nie wynika.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
tak jest w kodeksie 
"Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru."
Nie ma nic napisane czy to skrzyżowanie, rondo, droga prosta czy krzywa. A pas ruchu masz wyznaczony przez pasy a nie kierunek na skrzyżowaniu. Rzucaj paragrafami jak chcesz coś udowodnić bo z samych "bo ja wiem" nic nie wynika.
Rozumiem wpis w kodeksie. Nie polemizuje z nim, po prostu stwierdzam fakt, że włączając kierunek w prawo jadąc na wprost na takim skrzyżowaniu jak te, które wstawiłem, dochodzi do zmylenia kierowcy próbującego wyjechać z podporządkowanej. Nikt rozsądny posiadającego wyobraźnię tego nie robi.
Nie sądzę też, żeby instruktorzy celowo wprowadzali kursantów w błąd. Widać skrzyżowanie takie, a dokładniej droga z łamanym pierwszeństwem, nie jest traktowana jako główny pas ruchu, z którego się zjeżdża, lecz po prostu jako wyróżniony kierunek ruchu, posiadający pierwszeństwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, gilbert3 napisał:

Rozumiem wpis w kodeksie. Nie polemizuje z nim, po prostu stwierdzam fakt, że włączając kierunek w prawo jadąc na wprost na takim skrzyżowaniu jak te, które wstawiłem, dochodzi do zmylenia kierowcy próbującego wyjechać z podporządkowanej. Nikt rozsądny posiadającego wyobraźnię tego nie robi.
Nie sądzę też, żeby instruktorzy celowo wprowadzali kursantów w błąd. Widać skrzyżowanie takie, a dokładniej droga z łamanym pierwszeństwem, nie jest traktowana jako główny pas ruchu, z którego się zjeżdża, lecz po prostu jako wyróżniony kierunek ruchu, posiadający pierwszeństwo.

 

Tu nie ma nic do traktowania... Masz wymalowane białymi kreskami na szarym asfalcie gdzie jest pas ruchu. I jak z niego zjeżdżasz, to masz sygnalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tu nie ma nic do traktowania... Masz wymalowane białymi kreskami na szarym asfalcie gdzie jest pas ruchu. I jak z niego zjeżdżasz, to masz sygnalizować.
To jest przede wszystkim skrzyżowanie, a te linie to nie jest pas ruchu, tylko wskazówka jak jechać, bo tam łamią się autobusy. Jest wiele skrzyżowań z takimi wskazówkami, a wjeżdżając na taki pas też byś musiał mrugać i teraz zastanów się: jak ktoś jedzie dokładnie przeciwnie do kierunku uprzywilejowanego - festiwal kierunkowskazów, dokładnie przeciwny do tego, w jakim kierunku zamierza skręcić. Masz w sposób czytelny sygnalizować kierunek jazdy, a nie szukać nieścisłości w przepisach, żeby naprawić sobie auto. Poza tym nie jest możliwie egzekwować dwóch wykluczających się przepisów jednocześnie, bo tak to w tej chwili wygląda.
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, gilbert3 napisał:
9 godzin temu, grogi napisał:
 
Tu nie ma nic do traktowania... Masz wymalowane białymi kreskami na szarym asfalcie gdzie jest pas ruchu. I jak z niego zjeżdżasz, to masz sygnalizować.

To jest przede wszystkim skrzyżowanie, a te linie to nie jest pas ruchu, tylko wskazówka jak jechać, bo tam łamią się autobusy. Jest wiele skrzyżowań z takimi wskazówkami, a wjeżdżając na taki pas też byś musiał mrugać i teraz zastanów się: jak ktoś jedzie dokładnie przeciwnie do kierunku uprzywilejowanego - festiwal kierunkowskazów, dokładnie przeciwny do tego, w jakim kierunku zamierza skręcić. Masz w sposób czytelny sygnalizować kierunek jazdy, a nie szukać nieścisłości w przepisach, żeby naprawić sobie auto. Poza tym nie jest możliwie egzekwować dwóch wykluczających się przepisów jednocześnie, bo tak to w tej chwili wygląda.

 

;];];] dawaj paragraf z tymi pasami-wskazówkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, bielaPL napisał:

tak jest w kodeksie 

 

Problemem jest, że te słowa napisano zanim ktokolwiek wpadł na pomysł, żeby łamane pierwszeństwo popierać oznakowaniem poziomym.

Problem interpretacyjny jest tego samego rodzaju, jak skrzyżowanie z łamanym pierwszeństwem jednocześnie z sygnalizacją świetlną.

Po prostu ludzie się przyzwyczaili, jest "interpretacja" która nie do końca odpowiada stricte zapisom w ustawie, a ten promil tych, którzy nie wiedzą, zostanie spacyfikowany i "naprowadzony" na słuszną interpretację przy jakiejś okazji.

Ponadto zauważ, że tego rodzaju linie na bardziej skomplikowanych skrzyżowaniach są raczej liniami prowadzącymi (nie ma takiego sformułowania w rozporządzeniu), niż stricte wyznaczającymi pasy ruchu (w rozumieniu pozwalającym na sygnalizację manewru), bo rozbiegają się często z jednego wlotu na wiele wylotów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, kiziuk napisał:

 

Problemem jest, że te słowa napisano zanim ktokolwiek wpadł na pomysł, żeby łamane pierwszeństwo popierać oznakowaniem poziomym.

Problem interpretacyjny jest tego samego rodzaju, jak skrzyżowanie z łamanym pierwszeństwem jednocześnie z sygnalizacją świetlną.

Po prostu ludzie się przyzwyczaili, jest "interpretacja" która nie do końca odpowiada stricte zapisom w ustawie, a ten promil tych, którzy nie wiedzą, zostanie spacyfikowany i "naprowadzony" na słuszną interpretację przy jakiejś okazji.

Ponadto zauważ, że tego rodzaju linie na bardziej skomplikowanych skrzyżowaniach są raczej liniami prowadzącymi (nie ma takiego sformułowania w rozporządzeniu), niż stricte wyznaczającymi pasy ruchu (w rozumieniu pozwalającym na sygnalizację manewru), bo rozbiegają się często z jednego wlotu na wiele wylotów.

 

tłumaczyć mi nie musisz co i jak i jak korzystać z mózgu

ja po prostu szukam poparcie w kodeksie bo takie będzie potrzebne przy stłuczce, i nie ważne są wtedy "zdrowe rozsądki itd"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, gilbert3 napisał:

Był taki film "ludzie honoru", w którym Tom Cruise otworzył regulamin jednostki wojskowej w poszukiwaniu paragrafu pt "jak korzystać z latryny". No i nie było :)

 

Bo pewnie wynieśli do któregoś rozporządzenia. Ale DeNiro sprytnie przyniósł tylko główny regulamin :phi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, dagie napisał:

Czyli, kiedy skręcamy - włączamy kierunkowskaz, kiedy jedziemy prosto - nigdy nie włączamy kierunkowskazu. Naprawdę nie wiem dlaczego niektórzy lubią wszystko komplikować?

 

Wiesz jaki jest problem z tymi wszystkimi odnośnikami?

To są interpretacje ;]

Przychodzi koleś i mówi Ci, że jak przeczytał przepisy, posłuchał co tam inni na ten temat twierdzą, chwilę pomyślał, i jemu to się wydaje, że powinno być tak i tak. A kolega @bielaPL takie podejście do problemu zdecydowanie odrzuca.

Edytowane przez kiziuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Polarny napisał:

Sam podałeś przyczyny:

- dwupasmówka

- prosta jak drut

 

No tak, prosta jak drut to i z prędkością różnie, ale widoczność prawie jak na łące.

Brak ekranów czy innych przeszkód terenowych mogących zasłonić, z wyjątkiem auta zatrzymującego się.

Nigdy nie byłem i nie udawałem świętego, wiem że czasami to chwila nieuwagi, roztargnienia, a że ruch spory to jest jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, gilbert3 napisał:

No oczywiście! AK to śmietanka ekspertów najwyższej klasy, prawdziwy top fachowców w każdej dziedzinie. Nieomylnych dodajmy.
😄

 

Czyli wciąż myślisz, że po drugiej stronie tych portali to większe mózgi siedzą 😄 

 

Interpretacja jest interpretacją, a w Polsce nie ma prawa precedensu... W jednym sądzie może się sprawdzić, a w drugim nie... 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Czyli wciąż myślisz, że po drugiej stronie tych portali to większe mózgi siedzą  
 
Interpretacja jest interpretacją, a w Polsce nie ma prawa precedensu... W jednym sądzie może się sprawdzić, a w drugim nie... 


Nie wiem czy 9 źródeł, które przytoczył kolega@dagie ma mniejsze czy większe mózgi od AK kontra 0 źródeł, które mogłyby wskazywać na coś przeciwnego. Kontra instruktorzy nauki jazdy i kontra zdrowy rozsądek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, gilbert3 napisał:

Nie wiem czy 9 źródeł, które przytoczył kolega@dagie ma mniejsze czy większe mózgi od AK kontra 0 źródeł, które mogłyby wskazywać na coś przeciwnego. Kontra instruktorzy nauki jazdy i kontra zdrowy rozsądek.

 

 

Zdrowy rozsądek w starciu z literą prawa stoi na straconej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://goo.gl/maps/G1gEP9rPZWyRbSNL9

No to teraz mały quiz. Sytuacja jak na zdjęciu:

 

https://goo.gl/maps/G1gEP9rPZWyRbSNL9

 

Jedziemy środkowym pasem. Skręcając w prawo oczywiście mrugamy prawym kierunkowskazem, jadąc prosto mrugamy:

a) niczym

b) lewym kierunkowskazem

c) awaryjnymi

d) powiekami

 

Mile widziane uzasadnienie.

Edytowane przez dagie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dagie napisał:

https://goo.gl/maps/G1gEP9rPZWyRbSNL9

No to teraz mały quiz. Sytuacja jak na zdjęciu:

 

https://goo.gl/maps/G1gEP9rPZWyRbSNL9

 

Jedziemy środkowym pasem. Skręcając w prawo oczywiście mrugamy prawym kierunkowskazem, jadąc prosto mrugamy:

a) niczym

b) lewym kierunkowskazem

c) awaryjnymi

d) powiekami

 

Mile widziane uzasadnienie.

 

Lewym. Pas ruchu idzie w prawo, jadąc na wprost wjeżdżasz na nowy pas ruchu. Zmianę pasa ruchu masz sygnalizować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, grogi napisał:

 

Lewym. Pas ruchu idzie w prawo, jadąc na wprost wjeżdżasz na nowy pas ruchu. Zmianę pasa ruchu masz sygnalizować. 

A w ten sposób nie wprowadzasz w błąd jadących pasem po lewej stronie? Ani razu nie widziałem żeby ktokolwiek jadący tamtędy na wprost sygnalizował to lewym kierunkowskazem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.09.2019 o 15:03, grogi napisał:

 

Czyli wciąż myślisz, że po drugiej stronie tych portali to większe mózgi siedzą 😄 

 

Interpretacja jest interpretacją, a w Polsce nie ma prawa precedensu... W jednym sądzie może się sprawdzić, a w drugim nie... 

 

Ale masz jasny i prosty komunikat od ministra infrastruktury czy tam resortu czy innego przedstawiciela rządu od tych spraw. Czego więcej chcesz ?

Serio - jesteś za tym żeby jezdzić tak jak twierdzi bloger - mrerdek ? Nie wydaje Ci się to nielogiczne, mylące i wprowadzające w błąd ?

W razie kolizji nie ma to chyba jakiegoś większego znaczenia. 

Stary ludzie nie znają podstawowych znaków drogowych a Ty chcesz zagłębiać się w prawne niuanse ? Bez przesady, przyjmij tak jak większość ludzi że kierunkowskazy służą do zasygnalizowania zamiaru skrętu. Nie do jechania na wprost bo tak debilnie sformułowane jest to w kodeksie o czym wie w kraju pewnie kilkaset osób które się w temat zagłębiły i trafiły na stronę szalonego blogera który miesza im w umysłach ;]

A swoją drogą - coś mi się kojarzy że kiedyś założyłem podobny wątek bo też miałem ten problem. Ale olałem to bo to nie ma sensu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, yack napisał:

 

Ale masz jasny i prosty komunikat od ministra infrastruktury czy tam resortu czy innego przedstawiciela rządu od tych spraw. Czego więcej chcesz ?

Serio - jesteś za tym żeby jezdzić tak jak twierdzi bloger - mrerdek ? Nie wydaje Ci się to nielogiczne, mylące i wprowadzające w błąd ?

W razie kolizji nie ma to chyba jakiegoś większego znaczenia. 

Stary ludzie nie znają podstawowych znaków drogowych a Ty chcesz zagłębiać się w prawne niuanse ? Bez przesady, przyjmij tak jak większość ludzi że kierunkowskazy służą do zasygnalizowania zamiaru skrętu. Nie do jechania na wprost bo tak debilnie sformułowane jest to w kodeksie o czym wie w kraju pewnie kilkaset osób które się w temat zagłębiły i trafiły na stronę szalonego blogera który miesza im w umysłach ;]

A swoją drogą - coś mi się kojarzy że kiedyś założyłem podobny wątek bo też miałem ten problem. Ale olałem to bo to nie ma sensu :) 

 

Ignorantia iuris nocet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.