Jump to content
yaboll

Bravo z ASB Dualogic - z czym to się je ?

Recommended Posts

Dzień dobry, cześć i czołem 😁

To mój pierwszy post po dłuugiej przerwie...

 

Na gwałt potrzebuję sensownego auta klasy C-D ze skrzynią automatyczną, z benzynowym silnikiem dobrze znoszącym LPG - i tu wchodzi w grę Bravo. 2010 rok, 157 kkm, T-Jet 120, z Austrii, skrzynia Dualogic. Miało nie być już nigdy Fiata, ale tak na prawdę nie ma co kupić, same szroty lub silniki nie za bardzo do gazu a ja nie mam możliwości szukać...

 

Wszystko było by OK, bo auto od przyjaciela bliskiej rodziny, podobno serwisowane do końca w ASO i ładnie utrzymane, powrót na austriackich blachach i inne bajery ;). Cena też  znośna, nie polska-komisowa ale sensownie skalkulowana,

tylko niepokoi mnie zrobotyzowana skrzynia. Dotychczas jedyne doświadczenie z robotami to był Peugeot 301 z wypożyczalni na wakacjach - tragedia, mordęga, tak to działało. Zmiana biegów trwała wieczność, wolna reakcja na kick down, no i to szarpanie. A jak to jeździ w Bravo ?

I czy ta skrzynia jest na bazie słynnej M32 czy już na fiatowskiej serii C ? Jak z awaryjnością serwomechanizmów i sterowania ?

 

O innych bolączkach/wadach Bravo jestem już poinformowany, tylko o skrzyni mało opinii (cóż, mało tych aut z A/T na drogach) a jeśli już, to ludzie popadają w skrajności.

Z góry dzięki za wszelkie info, szczególnie posiadaczy Dualogika.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzień dobry, cześć i czołem
To mój pierwszy post po dłuugiej przerwie...


Wszelki duch! :O


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuda się zdarzają, do Faktu na pierwszą stronę to się nadaje ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bochumil kiedyś coś wspomniał o bravo z dualem

 

.

.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tak, każdy odradza, zwłaszcza w serwisie w którym wymieniam olej (byłe ASO). Poza tym, warto zarejestrować się na lpg-forum.pl i zadać pytanie o możliwość zagazowania t-jeta w dual-logicu.

Edited by bochumil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarejestrowałem się i przeszukałem odmęty nuovabravoklub - faktycznie, szału nie ma z tą skrzynią.

Cóż, 400 km to w mojej obecnej sytuacji ciut za daleko. Jakby stało bliżej to bym podjechał i zobaczył, bo bez jazdy próbnej nie kupię.

 

LPG to nie problem w tym silniku, wbrew temu co się czasami w sieci wypisuje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.08.2019 o 16:30, spavatch napisał:

 


Wszelki duch! :O


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

W LFS zagramy ? 😁

Co do skrzyni to jedynie pamietam filmik  z forum osoby porównującej Mito z TCT do Bravo właśnie w tej wersji i nie była ta osoba zachwycona tą skrzynią .

Edited by stig

Share this post


Link to post
Share on other sites
W LFS zagramy ?

No kurde! :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites




 
LPG to nie problem w tym silniku, wbrew temu co się czasami w sieci wypisuje.
 

Problem jest z dobrym ustawieniem instalki. Do dziś spotykam się z postami o tym że ktoś założył gaz i ma problem z odpalaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak gaz instaluje za 2000 zł Cytryn&Gumiak, to faktycznie, problemy są pewne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.09.2019 o 06:07, bielaPL napisał:


 


Problem jest z dobrym ustawieniem instalki. Do dziś spotykam się z postami o tym że ktoś założył gaz i ma problem z odpalaniem.

Nie instalowałbym bez strojenia przy pomocy sondy AFR. 

W Mito olałem temat. Regularnie schodzę ze spalaniem w okolice 6,5 i nie chcę nic dokładać mimo, że robię 22kkm rocznie .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak gaz instaluje za 2000 zł Cytryn&Gumiak, to faktycznie, problemy są pewne.
Ja dałem więcej 9 lat temu i polecany i nie poradził sobie. Po prostu go to przerosło takie zachowanie auta. A jeździł ze mną na trasy stroic nie raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A im młodszy 1.4tjet tym nowsza norma, małe dotryski i itp. Sterownik jest czuły na nie wielkie zmiany korekt  rzędu nawet +/-5%. W starym 1.2 16v silnik pracował bez problemu i nie wyrzucał Check-a na rozjazdach rzędu +/-15% bez żadnych następstw na PB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.