Jump to content
fred77

Czyżby znowu przepływomierz?

Recommended Posts

Dziwne.

Tak gdzieś z półtora roku temu nawalił mi przepływomierz w Terrano.

Wymieniłem na nowy, oryginalny Bosch.

Wszystko wróciło do normy i samochód hulał bez problemów. Do wczoraj, kiedy to lekko zasłabł. Co do wyższych prędkości to da się go rozpędzić ale trwa to znacznie dłużej.

Objawy takie same jak wtedy gdy nawalił stary przepływomierz.

Możliwe to by po półtora roku przepływomierz się zepsuł?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko możliwe. To tylko Bosch.

A może jakaś nieszczelność gdzieś po drodze?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, rwIcIk napisał:

Wszystko możliwe. To tylko Bosch.

A może jakaś nieszczelność gdzieś po drodze?

Wszystko szczelne i sprawne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod kompa podepnij, równie dobrze to może być np czujnik temperatury.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, koNik napisał:

Pod kompa podepnij, równie dobrze to może być np czujnik temperatury.

Nic o checku nie pisał. Więc nie wiem czy jedynym kompem u niego nie jest czasem radio  ;]

  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 minut temu, marcindzieg napisał:

Nic o checku nie pisał. Więc nie wiem czy jedynym kompem u niego nie jest czasem radio  ;]

Tia, a przepływomierz do czego potrzebny i do czego podłączony, do powietrza? Uświadomię również, że check'a nie musi od razu wywalić na blacie. Nadal nie wiesz, czy jedyny "komp" to radio?

Edited by krowka
  • I love it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, marcindzieg napisał:

 

@fred77  - ten Twój Bosh to na pewno był oryginalny? Bo już miałem kable, które dały się założyć tylko raz.

A po czym poznacz czy jest oryginalny czy nie?

Pudełko oryginalne, nadruki na obudowie i oznaczenia katalogowe Bosch. Jak inaczej poznać, że coś jest nieoryginalne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, fred77 napisał:

A po czym poznacz czy jest oryginalny czy nie?

Pudełko oryginalne, nadruki na obudowie i oznaczenia katalogowe Bosch. Jak inaczej poznać, że coś jest nieoryginalne?

 

Pewnie miejsce zakupu. To jest OEM czy zamiennik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, marcindzieg napisał:

 

Pewnie miejsce zakupu. To jest OEM czy zamiennik?

Fabryczny też było Bosch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, fred77 napisał:

Fabryczny też było Bosch.

Inaczej - miał te same numery co oryginalny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Inaczej - miał te same numery co oryginalny?

Oryginalny miał numer katalogowy Nissana i numer katalogowy Bosch.

Ten, który kupiłem miał tylko numer Bosch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 minut temu, fred77 napisał:

Oryginalny miał numer katalogowy Nissana i numer katalogowy Bosch.

Ten, który kupiłem miał tylko numer Bosch.

 

Ja bym się najpierw upewnił czy to przepływomierz. Nie zatankowałeś jakiegoś lewego paliwa? Pojeździj jakiś czas - może mu przejdzie. Ale jak najbardziej możliwe jest to że padł.

Edited by marcindzieg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, krowka napisał:

Czy mam sobie coś napisać, to ja zdecyduję, a nie Ty - nie będziesz mi życia ustawiał!

Nie musisz ale spróbuj być trochę milszy dla ludzi. Zobaczysz że działa.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, czachabrava napisał:

Mi w autach aby dwa razy padl przeplywomierz i to akurat byl bosch. 

A w jakich odstępach czasowych?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najpierw jeszcze wymienię filtr powietrza, bo już 6 lat nie był wymieniany.
A potem się dziwisz, że szybko przepływomierz padł. Wymień filtr a potem wyczyść przepływomierz, powinno pomóc :oki:

Wysłane z mojego moto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedne auto miało 7 lat, a drugie 10 lat.

Aha i na fabrycznym boschu auto zanim padł pracowało super, po kupnie nowego boscha(oczywiście o tych samych numerach OE) obroty zaczęły falować.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, SorenLorenson napisał:

A potem się dziwisz, że szybko przepływomierz padł. Wymień filtr a potem wyczyść przepływomierz, powinno pomóc :oki:

Wysłane z mojego moto
 

Przepływomierz jest czyściutki, jak nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, fred77 napisał:

Przepływomierz jest czyściutki, jak nowy.

A ten 6-letni filtr?

Moze już taki zabity, ze silnik nie ma sił powietrza zassać:hehe:

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie po 14 miesiącach padł czujnik położenia wału w Corsie C - więc dlaczego przepływomierz w Nissanie miałby nie paść ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, fred77 napisał:

Najpierw jeszcze wymienię filtr powietrza, bo już 6 lat nie był wymieniany.

Kupujesz paliwo super vpower bez potrzeby a przez 6 lat nie wymienisz filtra za 20PLN :hehe:

Oleju też nie wymieniasz ? To takie oszczędności z d...

  • Like 5
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 lat na filtrze powietrza :sciana:

Powiedz, jak zainwestowałeś zaoszczędzone 100 zł w ciągu tych lat, może czegoś się nauczę od najlepszych.

 

Jeśli do pozostałych materiałów eksploatacyjnych podchodzisz w podobny sposób, to nawet nie usiłuję wróżyć, co się psuje lub zepsuło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr powietrza brudzi się (zanieczyszcza) przede wszystkim zależnie nie od wieku ale od przebiegu (kkm) i warunków drogowych (zapylenia). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 31.08.2019 o 00:16, MarcG napisał:

Kupujesz paliwo super vpower bez potrzeby a przez 6 lat nie wymienisz filtra za 20PLN :hehe:

Oleju też nie wymieniasz ? To takie oszczędności z d...

 

Pewnie go czyscil odkurzaczem.

A na vpower wydal przez 6 lat wiecej o 5000 zl niz na normalne paliwo.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Darcolo napisał:

Filtr powietrza brudzi się (zanieczyszcza) przede wszystkim zależnie nie od wieku ale od przebiegu (kkm) i warunków drogowych (zapylenia). 

Podejrzewam, że po 6 latach, o ile auto nie stało pod folią, każdy filtr powietrza nie spełnia już swojej funkcji. Niektóre już nawet podlegają biodegeracji - w zależności od konstrukcji może parcieć guma, wkład,rdzewieć siateczka metalowa jeśli jest... Natomiast na pewno zanieczyszczenia, które filtr wyłapał, zwłaszcza te organiczne albo pleśnieją na włókninie, albo rozpadają się na mniejsze elementy zatykając filtr.

Dla mnie filtr powietrza to jest taka oczywista oczywistość przy okazji zmiany oleju i przeglądu okresowego, tym bardziej, że na tle pozostałej operacji koszty są pomijalne.

Więc jak czytam, że ktoś 6 lat jeździ na jednym, to od razu zapala się czerwona lampka-na czym jeszcze było "oszczędzane"?

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez przesady, sam od lat w niczym nie wymieniam filtra powietrza, tylko często go przedmuchuję kompresorem. Żeby się dało odczuć, że przez zapchany filtr auto gorzej jedzie to musiałby wyglądać mniej więcej jak worek po wyjęciu z odkurzacza...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bez przesady, sam od lat w niczym nie wymieniam filtra powietrza, tylko często go przedmuchuję kompresorem. Żeby się dało odczuć, że przez zapchany filtr auto gorzej jedzie to musiałby wyglądać mniej więcej jak worek po wyjęciu z odkurzacza...
Jakiej to teorii ludzie dla 20- 30pln raz na rok dwa nie wymyślą. W utrzymaniu auta akurat filtr powietrza pod względem kosztów jest pomijalny. Natomiast lanie vpowera do starego majzla ma się nijak do tych oszczędności- co z tego że kupisz najlepszy węgiel z najlepszej kopalni jak komin je widział czyszczenia od zawsze a wentylacja zatkana gazetą.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.08.2019 o 23:01, volf6 napisał:

A ten 6-letni filtr?

Moze już taki zabity, ze silnik nie ma sił powietrza zassać:hehe:

Filtr wymieniłem, stary nie wyglądał tragicznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, fred77 napisał:

Filtr wymieniłem, stary nie wyglądał tragicznie.

A filtr paliwa oglądałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, marcindzieg napisał:

A filtr paliwa oglądałeś?

Był niedawno wymieniany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem przepływomierz na nowy. Też Bosch.

Jak na razie problemów nie ma.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.