Jump to content
Baca

Podpięcie alternatora

Recommended Posts

Czesc,

Spotklała mnie ostatnio dziwna sytuacja, jeden facet w ganinexie wziol na fuche wymiany silnika w moim seicento 1.2 16v. Miałem 100% pewność ze opanuje to bez problemu. Myliłem się 😕 wszelakie kłopoty ze wszystkim , ale do czego zmierzam. Auto podjechalo do serwisu na lawecie z uszkodzonymi zaworami wiec nie było prędzej do jazdy a nikt mi tam prędzej nie grzebal. Facet wymienil silnik i mi dzwoni ze musial zmostkowac kabel z ładowania ( z alternatora pod akumulator - jeden przewód ) ponieważ nie wie gdzie podpiąć go, nie umial się doszukać się wpinki . Dzisiaj jestem w 4 literach bo tez się nie umiem tego doszukać a schemtau strikte z ladowania nie umiem znaleźć. Sytuacje musze jak najszybciej opanować bo za każdym postojem auta konczy się wypinka klemy z akumulatora ponieważ akumulator mi się rozladuje w 3 godziny , ponadto przez ten mostek mam brak wspomagania :|.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy alternatorze nie ma cudów, strzelam - jeśli wymieniany był cały silnik razem z osprzętem, to mógł się różnić mocowaniami przewodów i nie miał jak podpiąć, więc zrobił mostek zamiast bawić się w przeróbkę mocowań przewodów do altka...

Są tylko 2 przewody - wzbudzenie - czyli cienki kabel prowadzący od kontrolki ładowania do alternatora oraz gruby - ładowanie - prowadzący w stronę akumulatora, teraz nie pamiętam czy przez rozrusznik czy bezpośrednio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki tasiemiec za chęci pomocy ;) jak mała zasnie to podniosę auto i zobaczę jak to tam dokładnie wygląda , który to który. Wiem jedno ze zrobil mostek na jednym kablu ale czy to jest cienki czy gruby to musze porównać z tym drugim :) Ten koles mi tak zdupcyl auto ze wszystko mam popierniczone ( na czujnikach wszędzie wychodzą same zwarcia na czujnikach plus choinka na lampachtylnych , do tego brak wspomagania i ladowania ) BRAK SLOW...;/

BŁĘDY:
Czujnik temperatury wody Zwarcie do Vcc [P][Z]
Czujnik temperatury powietrza Zwarcie do Vcc [P][Z]
Zawór EVAP Zwarcie do GND/Przerwa [P]
Kontrolka MIL Zwarcie do GND/Przerwa [P][Z]
Czujnik MAP Zwarcie do GND/Przerwa [P][Z]
Centralka CODE niezaprogramowana FIAT CODE [A]

 

Myslalem ze się z tym uporalaem  ,ale dalej to samo a jeszcze gorzej. Musze masy popatrzeć...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wczoraj znalalem jeszcze do tego nastepne jego partactwo z montażu , tak zamontowal kabel z czujnika rozrzadu ze go docisnol silnikiem do sruby od przedniej lampy ...pozal sie Boze.

 

Message_1567507059080.jpg

Message_1567506570507.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

widze na zdjeciach, osprzęt MM? Wiązka z czego? Jak przerobiona? 

 

 

wspomaganie nie będzie działać bo wspomaganie musi mieć podłączoną kontrolkę ładwoania, inaczej się nie uruchomi :P

 

Generalnie tego typu awarie ciężko się naprawia zdalnie, poszukaj w okolicy kogoś kto to obejrzy i zna się na swapach w cento :D

 

Katowice, w Zabrzu są specjaliści pasjonaci, ale jak z czasem u nich, nie wiem. Zapytaj się @ahamay czy nie rzuci okiem jak mu auto do garażu dostarczysz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No osprzet MM ale wiazka raczej z 1.1 a jak przerobiona to nie wiem ..tego nie robilem. Sam sie nie potrafie w tym odnalezc ;)

 No to dobrze ze te wspomaganie bedzie dzialac bo mi go brakowalo , mam felgi 5 cali 15 i ciezko sie kreci kierownica w miejscu :p

Jak tego altka nie uda mi sie ooanowac to wstepnie jestem umowiony z elektrykiem , powiedzial ze posciaga sobie schematy z 1.1 ale czy uda mu sie to ooanowac to nie wiem. Jak nie to zagadam do AHAMAY. Dzieki bardzo Lesiu.

Tu jest tak nawalone ze nie wiem co to sa za przekazniki:| 

 

20190904_102540.jpg

20190904_102519.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasilanie kompa, zasilanie pompy paliwa, przekaznik wentylatora, moze coś z abs jeszcze. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

oo super dzieki za info :D dobrze ogarniasz Lesiu ;D ogarnolem dzisiaj wszystkie masy pad maska , jutro mi zostalo jeszcze na skrzyni , problem nie zniknie ze światłami to bede szukal dalej . jak narazie wszystkie kostki ze swiatel nowe. 

Lesiu kojarzysz czy z tylu gdzies o lamp jest podciagnieta masa do budy ? Bo nie idzie opanowac tych cholernych swiattel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ino córka uśnie to pojde poogarniac w mobilu, mozed się cos wyklaruje

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Lesiu_Zett napisał:

Z tylu masa jest pod zderzakiem. 

 Masa była tak zawalona z tylu ze nie miała prawa przewodzić ..przy okazji się dowiedziałem ze czeka mnie male wycinanko i spawanko 😄 jedna wielka rdza 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesteś mi wstanie zrobić zdjecie wpinki przewodu wzbudzeniowego ( od altka do której kostki lub pinu ) ?

Edited by Baca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wzbudzenie przybaltku moze byc na wsuwke jak w starszych alternatorach lub oczko do przykrecenia, nakretka 8mm. A w instalacji to nie pamietam, wzbudzeniemalternqtora powinno isc we wiazce silnika, od tego duzego prostokatnego złącza ktore łączy wiazke silnika z kabiną. Koloru nie pamietam a jestem w pracy i nie mam schematu pod reką. Strzelam z pamiec ze to fioletowo czarny kabelek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslisz ze jak sie wepne w ten to bedzie strzal w dziesiatke?

20190905_145407.jpg

20190905_145418.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mysle ze jak go poszukasz z tylu za silnikiem, pod kolektorem ssącym w okolicy altka i/lub rozrusznika to bedzie jeszcze lepiej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka wpinke znalazlem pod wiazka z taki kablem 

1567688984070.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest to ? bo chyba mi się nie wydaje. Tych kabli fioletowo -czarnych jest więcej niż jedna sztuka 

Edited by Baca

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Baca napisał:

To jest to ? bo chyba mi się nie wydaje. Tych kabli fioletowo -czarnych jest więcej niż jedna sztuka 

no chyba ze się wepne bezpośrednio do pinu prostokątnego..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmostkuj do masy ten kabelek i zobacz czy zapali sie kontrolka ładowania 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbyś zmieścił tam rękę to spróbuj jeszcze zrobić zdjęcie na alternatorze od tyłu, tam gdzie jest ten czarny plastik (regulator) i kabli, które są do niego podpięte

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie dalem rady wsadzić tam reki, probowalem ale za ciasno :)
ogolnie jest tak ten kabel co idzie od alternatora i był na krotko spiety z akumulatorem - to jest przewod od ladowania , cos jest zle podpięte..musiałbym bym miec schemat instalacji - rozrusznik alternator bo inaczej do ladu nie dojde :Dz tego co wiem to filozofii nie ma , chyba z 5 kabli na krzyz 😜 
 - jeden gruby ma iść od rozrusznika do alternatora i gora kolo akumulatora bodajże do przekaznikow

 - jeden cienki od alternatora ( wzbudzeniowy ) do fioletowo-czarnego -TAK PRZYPUSZCZAM 
 - jeden od rozrusznika  do wiazki głownej
chyba mnie poprawicie 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, Baca napisał:

20190906_123744.jpg

ten kabelek od wzbudzenia miał być cieniutki a jest taki sam jak 12V + do stacyjki 

Share this post


Link to post
Share on other sites

po podlaczeniu wbudzenia pod kabel fioletowo-czarny przed pinem , ladowania nie ma a kontrola swieci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj może coś pomoże. Poza tym jeżeli masz wiązkę z 1.1 to jaki kolor kabelka lub z którego pinu on wychodzi chyba najprościej jest zabrać z książki " sam naprawiam" dla Seicento poszukaj. Możliwe że właśnie masz namieszane w wiązce przez co aku pada

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Poczytaj może coś pomoże. Poza tym jeżeli masz wiązkę z 1.1 to jaki kolor kabelka lub z którego pinu on wychodzi chyba najprościej jest zabrać z książki " sam naprawiam" dla Seicento poszukaj. Możliwe że właśnie masz namieszane w wiązce przez co aku pada

Dzieki Bardzo, zamówie sobie te ksiażke. Każda pomoc jest na wagę złota :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Baca napisał:

Alternator.png

No schemat, i co, nie wiesz o co w nim chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie martw się , kumam czacze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko możesz mi doradzić czy zlacze przedniej wiazki przewodow silnika znajduje się jeszcze pod maska czy już w kabinie ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Baca napisał:

 

Wg mnie to jest ta duza prostokatna kostka łączaca wiazke silnika z wiazką kabiny, pod maską, gdzieś w okolicyy nad skrzynią biegów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli to jest te zlacze , to musze go pominac bo tam nie ma tego kabla

20190909_113711.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli na to wychodzi żeby najlepiej odkrecic liznik i wpiąć się do pinu z licznika przed kontrolka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze ze tam gruby czerwony tez jest obciety.

Ten czerwony gruby to sterowanie rozrusznika jest, ktoś pomieszal przy swapie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to łądny burdel mam...rzucil misie woczy ten obcięty ,ale z drugiej strony pinu tez nie wychodzi ten kabel.Ktos sobie zrobil wszystko po swojemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogolnie to będę musial zrobić wszystko od początku ;| te cala instalacje pod maska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa wygląda tak, podpiolem się do kabla fioletowo-czarnego pod kierownica w okolicy radia.Ladowanie jest bo widze na mierniku voltage,ale wskaźnik akumulatora dalej świeci na desce rozdzielczej..ma ktoś jakiś pomysl ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Baca napisał:

Sprawa wygląda tak, podpiolem się do kabla fioletowo-czarnego pod kierownica w okolicy radia.Ladowanie jest bo widze na mierniku voltage,ale wskaźnik akumulatora dalej świeci na desce rozdzielczej..ma ktoś jakiś pomysl ?

chyba ze się podpiolem pod ten kabel do związki za licznikiem ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To gdzieś musi być jeszcze większy bajzel w wiązce, bo ogólnie w sc obwód ładowania zamyka się przez kontrolkę, więc przy święcącej kontrolce nie powinno działać ładowanie :P tyle w kwestii teorii, a jak widać praktyka swoją drogą hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale on ma chyba mpi. W mpi nie ma kontrolki, jest dioda, dioda nie wzbudzi ładowania, ladowanie wzbudza uklad elektroniczny w liczniku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to mpi-k to w takim razie wskazuje że uszkodzone musi być coś w liczniku, albo jeszcze kable coś nie tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde sam nie wiem czy to jest mpi czy spi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie silnik jest z 97 r. także bodajże wychodzi na spi

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba odezwe się do Ashay, może znajdzie kiedyś troszkę czasu żeby zobaczyć ten syf..

Edited by Baca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie o silnik chodzi bo to jest mpi czyli wielopunktowy wtrysk paliwa ma, a o wiqzke w kabinie, o bude. Licznik z cyfrowym wyświetlaniem przebiegu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha...tak cyfrówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.