Skocz do zawartości

Podpięcie alternatora


Baca

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

Spotklała mnie ostatnio dziwna sytuacja, jeden facet w ganinexie wziol na fuche wymiany silnika w moim seicento 1.2 16v. Miałem 100% pewność ze opanuje to bez problemu. Myliłem się 😕 wszelakie kłopoty ze wszystkim , ale do czego zmierzam. Auto podjechalo do serwisu na lawecie z uszkodzonymi zaworami wiec nie było prędzej do jazdy a nikt mi tam prędzej nie grzebal. Facet wymienil silnik i mi dzwoni ze musial zmostkowac kabel z ładowania ( z alternatora pod akumulator - jeden przewód ) ponieważ nie wie gdzie podpiąć go, nie umial się doszukać się wpinki . Dzisiaj jestem w 4 literach bo tez się nie umiem tego doszukać a schemtau strikte z ladowania nie umiem znaleźć. Sytuacje musze jak najszybciej opanować bo za każdym postojem auta konczy się wypinka klemy z akumulatora ponieważ akumulator mi się rozladuje w 3 godziny , ponadto przez ten mostek mam brak wspomagania :|.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy alternatorze nie ma cudów, strzelam - jeśli wymieniany był cały silnik razem z osprzętem, to mógł się różnić mocowaniami przewodów i nie miał jak podpiąć, więc zrobił mostek zamiast bawić się w przeróbkę mocowań przewodów do altka...

Są tylko 2 przewody - wzbudzenie - czyli cienki kabel prowadzący od kontrolki ładowania do alternatora oraz gruby - ładowanie - prowadzący w stronę akumulatora, teraz nie pamiętam czy przez rozrusznik czy bezpośrednio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki tasiemiec za chęci pomocy ;) jak mała zasnie to podniosę auto i zobaczę jak to tam dokładnie wygląda , który to który. Wiem jedno ze zrobil mostek na jednym kablu ale czy to jest cienki czy gruby to musze porównać z tym drugim :) Ten koles mi tak zdupcyl auto ze wszystko mam popierniczone ( na czujnikach wszędzie wychodzą same zwarcia na czujnikach plus choinka na lampachtylnych , do tego brak wspomagania i ladowania ) BRAK SLOW...;/

BŁĘDY:
Czujnik temperatury wody Zwarcie do Vcc [P][Z]
Czujnik temperatury powietrza Zwarcie do Vcc [P][Z]
Zawór EVAP Zwarcie do GND/Przerwa [P]
Kontrolka MIL Zwarcie do GND/Przerwa [P][Z]
Czujnik MAP Zwarcie do GND/Przerwa [P][Z]
Centralka CODE niezaprogramowana FIAT CODE [A]

 

Myslalem ze się z tym uporalaem  ,ale dalej to samo a jeszcze gorzej. Musze masy popatrzeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze na zdjeciach, osprzęt MM? Wiązka z czego? Jak przerobiona? 

 

 

wspomaganie nie będzie działać bo wspomaganie musi mieć podłączoną kontrolkę ładwoania, inaczej się nie uruchomi :P

 

Generalnie tego typu awarie ciężko się naprawia zdalnie, poszukaj w okolicy kogoś kto to obejrzy i zna się na swapach w cento :D

 

Katowice, w Zabrzu są specjaliści pasjonaci, ale jak z czasem u nich, nie wiem. Zapytaj się @ahamay czy nie rzuci okiem jak mu auto do garażu dostarczysz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No osprzet MM ale wiazka raczej z 1.1 a jak przerobiona to nie wiem ..tego nie robilem. Sam sie nie potrafie w tym odnalezc ;)

 No to dobrze ze te wspomaganie bedzie dzialac bo mi go brakowalo , mam felgi 5 cali 15 i ciezko sie kreci kierownica w miejscu :p

Jak tego altka nie uda mi sie ooanowac to wstepnie jestem umowiony z elektrykiem , powiedzial ze posciaga sobie schematy z 1.1 ale czy uda mu sie to ooanowac to nie wiem. Jak nie to zagadam do AHAMAY. Dzieki bardzo Lesiu.

Tu jest tak nawalone ze nie wiem co to sa za przekazniki:| 

 

20190904_102540.jpg

20190904_102519.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo super dzieki za info :D dobrze ogarniasz Lesiu ;D ogarnolem dzisiaj wszystkie masy pad maska , jutro mi zostalo jeszcze na skrzyni , problem nie zniknie ze światłami to bede szukal dalej . jak narazie wszystkie kostki ze swiatel nowe. 

Lesiu kojarzysz czy z tylu gdzies o lamp jest podciagnieta masa do budy ? Bo nie idzie opanowac tych cholernych swiattel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Lesiu_Zett napisał:

Z tylu masa jest pod zderzakiem. 

 Masa była tak zawalona z tylu ze nie miała prawa przewodzić ..przy okazji się dowiedziałem ze czeka mnie male wycinanko i spawanko 😄 jedna wielka rdza 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzbudzenie przybaltku moze byc na wsuwke jak w starszych alternatorach lub oczko do przykrecenia, nakretka 8mm. A w instalacji to nie pamietam, wzbudzeniemalternqtora powinno isc we wiazce silnika, od tego duzego prostokatnego złącza ktore łączy wiazke silnika z kabiną. Koloru nie pamietam a jestem w pracy i nie mam schematu pod reką. Strzelam z pamiec ze to fioletowo czarny kabelek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Baca napisał:

To jest to ? bo chyba mi się nie wydaje. Tych kabli fioletowo -czarnych jest więcej niż jedna sztuka 

no chyba ze się wepne bezpośrednio do pinu prostokątnego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dalem rady wsadzić tam reki, probowalem ale za ciasno :)
ogolnie jest tak ten kabel co idzie od alternatora i był na krotko spiety z akumulatorem - to jest przewod od ladowania , cos jest zle podpięte..musiałbym bym miec schemat instalacji - rozrusznik alternator bo inaczej do ladu nie dojde :Dz tego co wiem to filozofii nie ma , chyba z 5 kabli na krzyz 😜 
 - jeden gruby ma iść od rozrusznika do alternatora i gora kolo akumulatora bodajże do przekaznikow

 - jeden cienki od alternatora ( wzbudzeniowy ) do fioletowo-czarnego -TAK PRZYPUSZCZAM 
 - jeden od rozrusznika  do wiazki głownej
chyba mnie poprawicie 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj może coś pomoże. Poza tym jeżeli masz wiązkę z 1.1 to jaki kolor kabelka lub z którego pinu on wychodzi chyba najprościej jest zabrać z książki " sam naprawiam" dla Seicento poszukaj. Możliwe że właśnie masz namieszane w wiązce przez co aku pada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Poczytaj może coś pomoże. Poza tym jeżeli masz wiązkę z 1.1 to jaki kolor kabelka lub z którego pinu on wychodzi chyba najprościej jest zabrać z książki " sam naprawiam" dla Seicento poszukaj. Możliwe że właśnie masz namieszane w wiązce przez co aku pada

Dzieki Bardzo, zamówie sobie te ksiażke. Każda pomoc jest na wagę złota :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak, podpiolem się do kabla fioletowo-czarnego pod kierownica w okolicy radia.Ladowanie jest bo widze na mierniku voltage,ale wskaźnik akumulatora dalej świeci na desce rozdzielczej..ma ktoś jakiś pomysl ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Baca napisał:

Sprawa wygląda tak, podpiolem się do kabla fioletowo-czarnego pod kierownica w okolicy radia.Ladowanie jest bo widze na mierniku voltage,ale wskaźnik akumulatora dalej świeci na desce rozdzielczej..ma ktoś jakiś pomysl ?

chyba ze się podpiolem pod ten kabel do związki za licznikiem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gdzieś musi być jeszcze większy bajzel w wiązce, bo ogólnie w sc obwód ładowania zamyka się przez kontrolkę, więc przy święcącej kontrolce nie powinno działać ładowanie :P tyle w kwestii teorii, a jak widać praktyka swoją drogą hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.