Skocz do zawartości

Kombi do 100kpln


siwyyy77

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, siwyyy77 napisał:

Chyba rzucę monetą... Został duet SS czyli Skoda, Seat

Po pierwszej jeździe tymi samochodami, górą był Seat, ale jazdę Octavią zepsuł mi handlowiec... miał być automat, był manual, przez co byłem chyba nastawiony na nie ;)

Drugie podejście z suchą głową podobna trasa jazda w odstępie godziny, i jakby ciut lepiej się czułem w Octavii, ale to nie była kolosalna różnica

W cenie ok 91kpn mam do wyboru;

Octavie 1.5tsi DSG wersja style + amazing i pomniejsze dodatki co jest ceną w zasadzie dostępną w każdym salonie ( zniżka ok 16kpln od cennika)

Seat 1.5tsi DSG wersja exellence + comfort i pomniejsze dodatki, samochód bez przebiegu zarejestrowany w innym mieście ( mega zniżka poza 12kpln cennikowa i na wyposażenie dealer daje ok 15kpl ze względu na zarejestrowany samochód i biegnącą gwarancję od 2 tyg, zarejestrowany ze względu na zmianę norm WLTP)

 

Za seatem przemawia gwarancja 5 lat, w skodzie można dokupić do max 4 ( ok1250zł) w skodzie za to przeglądy 4 lata mam za darmo.

W Leonie ponad wypas skody mam aktywny tempomat i asystenta pasa, oraz bezkluczykowy dostęp...

Czy wybrałby ktoś z duetu SS Octavie? i dlaczego?

 

a wyżej w tym wątku pisałeś mi że octa wyjdzie drożej niż leon :] 

 

na jeszcze jedno zwróć uwagę, w leonie masz ręczny elektryczny z autoholdem, w octavii wajcha, czyli na światłach w octavii musisz trzymać hamulec.

Leon jest ciasny szczególnie z tyłu, na to zwróć uwagę czy jest istotne dla Ciebie, no i bagażnik, ten z leona pomimo tego co mówią litry jest mniejszy niż w octavii.

 

W mojej opinii z trójki vag'a najfajniejszy jest jednak Golf... Leona ST excelence ma mój brat, znam dobrze to auto, Octa jest fajna i duża ale coś jej brakuje w wyglądzie.

Wiec nie poradzę co wybrałbym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vadero napisał:

 

Szkoda że nie można odpalić tempomatu albo w trybie zwykłym albo ACC zależnie od potrzeb. 

Natomiast asystent jazdy w korku pomaga bardzo :ok:

 

to by byłą  bardzo przydatna opcja, tak samo jak automatycznych wycieraczek nie da się włączyć tryb przerywany wg własnych potrzeb. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, siwyyy77 napisał:

Chyba rzucę monetą... Został duet SS czyli Skoda, Seat

Po pierwszej jeździe tymi samochodami, górą był Seat, ale jazdę Octavią zepsuł mi handlowiec... miał być automat, był manual, przez co byłem chyba nastawiony na nie ;)

Drugie podejście z suchą głową podobna trasa jazda w odstępie godziny, i jakby ciut lepiej się czułem w Octavii, ale to nie była kolosalna różnica

W cenie ok 91kpn mam do wyboru;

Octavie 1.5tsi DSG wersja style + amazing i pomniejsze dodatki co jest ceną w zasadzie dostępną w każdym salonie ( zniżka ok 16kpln od cennika)

Seat 1.5tsi DSG wersja exellence + comfort i pomniejsze dodatki, samochód bez przebiegu zarejestrowany w innym mieście ( mega zniżka poza 12kpln cennikowa i na wyposażenie dealer daje ok 15kpl ze względu na zarejestrowany samochód i biegnącą gwarancję od 2 tyg, zarejestrowany ze względu na zmianę norm WLTP)

 

Za seatem przemawia gwarancja 5 lat, w skodzie można dokupić do max 4 ( ok1250zł) w skodzie za to przeglądy 4 lata mam za darmo.

W Leonie ponad wypas skody mam aktywny tempomat i asystenta pasa, oraz bezkluczykowy dostęp...

Czy wybrałby ktoś z duetu SS Octavie? i dlaczego?

 

różnice które opisujesz to już detale. Jeżeli jedno i drugie auto spełnia Twoje wymagania, to bierz to w którym po prostu lepiej się czujesz, lepiej Ci się siedzi, po prostu wydaje się bardziej dla Ciebie (np. gdzie konsola centralna nie uwiera w prawą nogę ;)  ). Z mojego doświaczenia wynika, że z silnik za jakiś czas i tak okaże się za słaby, za głośny itd, z wyposażenia zawsze będzie czegoś brakować, coś będzie trzeszczeć, coś wkurzać, ale jak wybierzesz auto które po prostu Ci się podoba i dobrze się w nim czujesz, to łatwiej będzie to wszystko zaakceptować

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, TomekD000 napisał:

 

tak samo jak automatycznych wycieraczek nie da się włączyć tryb przerywany wg własnych potrzeb. 

U mnie też nie można, a automat czasem wkurza tempem niedopasowanym do opadów ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, rwIcIk napisał:

U mnie też nie można, a automat czasem wkurza tempem niedopasowanym do opadów ;]

 

 

mnie też wkurzał na początku jak kupiłem Astrę, potem zacząłem się do niego powoli przyzwyczajać, w końcu teraz już używam w zasadzie tylko trybu automatycznego. Czasem tylko reguluję czułość. Fakt, że czasami jego działanie jest bezsensowne (zwłaszcza przy niewielkim deszczu, czym mocniej pada tym lepiej działa) bo np. robi długą przerwę aż prawie nic nie widać, a potem zaczyna machać co chwilę. Ale sumarycznie jednak przy trybie auto dużo rzadziej dotykam manetki a chyba o to chodzi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.09.2019 o 11:06, grogi napisał:

ACC na autostradzie częściej przeszkadza niż pomaga

 

Dnia 14.09.2019 o 15:25, Manx napisał:

Generalnie na naszych autostradach ACC się przeciętnie sprawdza , bo są zapchane, a do tego ludzie jadą bardo nierówno

 

Na polskich autostradach tak. Wyjeżdżając gdziekolwiek poza kraj nagle zaczyna się z ACC jeździć tak samo dobrze jak w PL na krajówkach.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.09.2019 o 17:41, Vadero napisał:

 

Szkoda że nie można odpalić tempomatu albo w trybie zwykłym albo ACC zależnie od potrzeb. 

Natomiast asystent jazdy w korku pomaga bardzo :ok:

Też żałuję, że nie można, ale podobno w żadnym samochodzie na rynku tak nie ma, a uzasadnienie jest takie, że ktoś mógłby się przyzwyczaić do ACC, nagle by jechał na pasywnym i w razie napotkania czegoś przed sobą, przyzwyczajony, że samochód zwolni mógłby wjechać w d. Powiedzmy że może to mieć sens.

 

Asystenta jazdy w korku zazdraszczam i każdemu polecam, bo fajnie to działa :ok:. O miesiąc za wcześnie zakupiłem samochód, żeby taką opcję mieć, a dołożenie tego po fabryce jest drogie i skomplikowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ⠀ napisał:

 

 

Na polskich autostradach tak. Wyjeżdżając gdziekolwiek poza kraj nagle zaczyna się z ACC jeździć tak samo dobrze jak w PL na krajówkach.

To jeszcze zalezy w jakim aucie. W VAG i BMW nie hamuje przy zmianie pasa choc tez mu sie zdarzy we francuskich to dramat. No ale u nas jest dziki zachod na wschodzie. W UK z ACC jezdzilo mi sie bardzo dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ⠀ napisał:

Na polskich autostradach tak. Wyjeżdżając gdziekolwiek poza kraj nagle zaczyna się z ACC jeździć tak samo dobrze jak w PL na krajówkach.

 

Czyli mam specjalnie jeździć za Odrę, żeby uzasadnić przed sobą fakt, że kupiłem ACC ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, grogi napisał:

 

Czyli mam specjalnie jeździć za Odrę, żeby uzasadnić przed sobą fakt, że kupiłem ACC ? ;)

 

Jeśli czujesz potrzebę uzasadniania sobie czegokolwiek to moim zdaniem najlepiej udać się na wycieczkę do raju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.