Skocz do zawartości

Co wybrać 5+2?


4thelement

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, gregoryj napisał:

Ale w duzym Vanie to mozesz nie demontowac ostatnich dwoch foteli. Wyjdzie na prawie to samo jakby kupic Zafire czy innego minivana z chowana lawka. A komfort na ostatnich fotelach jak na innych siedzeniach. Poza tym, jesli potrzebujesz 6 miejsc siedzacych to mozesz jezdzic z jednym fotelem w 3im rzedzie

 

Ja tak używam Espace. Układ siedzeń do jazdy na codzień mam 2+2+1. Nie ma problemu z bagażnikiem, bo miejsca obok fotela jest full.

 

W drugim rzędzie mam dwa fotele, bo dzieciom jest łatwiej wsiadać, zapinać pasy na fotelikach itp. I każdy siedzi przy oknie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, grogi napisał:

 

Zepsuć się nic nie psuje, ale jest trochę kosmetyki...

 

A tylna oś Ci nie skrzypi? Ja już miałem to w ramach akcji naprawiane, teraz muszę wymianę belki wyszarpac - bo naprawa jest nietrwała...

 

Do tego oba kluczyki wymieniane, bo były źle ochromowane i lakier się złuszczał.  Tłuczenie z lewego nadkola, na które serwis rozkładał rece, a które finalnie naprawiłem sam... I absolutnie kretyńskie mocowanie reflektorów z przodu, które pękają przy najmniejszym kontakcie czegokolwiek że zderzakiem...

 

U mnie nic ale teraz faktycznie mam jakies skrzypienie ale wydaje mi sie ze z przodu... Byle wytrwal do konca leasingu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Spajdi napisał:

Ale katastrofalny dół ma ten diesel tragedia, sprzęgło nie wytrzymuje, czy turbo tak późno wstaje?

 

Lockup rozpięty, to się trudno mierzy. Do tego z automatem silnik może mieć duzo bardziej łagodna charakterystykę.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Lockup rozpięty, to się trudno mierzy. Do tego z automatem silnik może mieć duzo bardziej łagodna charakterystykę.
Hmm w A6 C6 2.7 TDI quattto z Tiptronic nie było problemu z pomiarem porównując do manuala, ale rozumiem, że syftroen może mieć inaczej ;-)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.09.2019 o 19:41, PawelWaw napisał:

 

Zebysmy mieli znowu po 18 lat to bysmy zrobili wyscigi autobusow :)

Serce mi mówi, aby zmienić furę na Espace 3,5 8V 245 KM.

Ale rozum podpowiada, że 150 KM w manualu i fabrycznie bez DPFa to jest optimum. :ok:

 

 

Edytowane przez maras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.09.2019 o 09:19, 4tyelement napisał:

Biorę bardziej pod uwagę 1.8 ponieważ nie ma w nim dpf a samochód nie będzie robił jakiś tras... 

Galaxy S-MAX z rocznika 2009 nie miały DPFu, nawet chyba do liftu z salonu PL nie będą miały. Mowa o 2.0TDCI.

Edytowane przez AstraC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Stało się 

Po dosyć ciekawej niedzieli w mojej stajni zagościł Król Lew... 

Rocznik 2011, 2.0Hdi 150 kuni

Daje rade po mieście i na trasie... 

Idzie w przyszłym tygodniu do lakiernika co by walczyć z rudą na tylnej klapie... 

Potem wymiana tarcz i klocków oraz sworznia i można gonić. 

Sprawdzony w serwisie i tragedii nie ma

Kuzyn sprawdził w serwisie w DE i o dziwo książka serwisowa oryginał i auto serwisowane do samego końca... Oby... 

 

Teraz się zagłębiłem w lekturę o tym modelu bo jakby nie patrzeć pierwszy franzuc w garażu. 

IMG_20200113_115251.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.09.2019 o 09:02, el_guapo napisał:

 

W myjniach tunelowych często zalecają wyłączenie silnika (w sumie dobrze, bo pracownik myjący wstępnie w takiej myjni samochód po kilku godzinach zaczadział by) - w takiej sytuacji nie wyłączysz silnika, bo zaraz ci złapie ręczny i wyskoczysz autem z prowadnic myjni.

Ja rozumiem, gdyby to była opcja dostępna z menu - ale podpinanie pod Lexie tylko po to, żeby zmienić sobie w sumie podstawowe ustawienia to lekka przesada.

 

Co za bzdura.

Mam Citroena z elektrycznym ręcznym i mogę go zwolnić po zgaszeniu silnika.

Więc z takiej myjni spokojnie skorzystam z wyłączonym silnikiem czy nawet z zamkniętym na amen autem.

Ogólnie - oprócz faktu, że zaciąga się sam po zgaszeniu i zwalnia sam przy ruszaniu, to przecież mogę go załączać i wyłączać kiedy tylko chcę - niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, el_guapo napisał:

 

Ależ jesteś błyskotliwy - a JA miałem 3008 pierwszej wersji i NIE dało się - i co mi zrobisz ze swoim citroenem? :smirk:

 

 

nie wierzę...

chcesz mi powiedzieć, że to auto nie posiadało przycisku lub dźwigni hamulca ręcznego?

A jeżeli posiadało, to przepraszam - czemu służył/służyła?

Edytowane przez wald0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wald0 napisał:

nie wierzę...

chcesz mi powiedzieć, że to auto nie posiadało przycisku lub dźwigni hamulca ręcznego?

 

Posiadało - po wyłączeniu silnika, guzik przestawał być aktywny, tj. hamulec się zaciągał z automatu i that's all folks...

Jakiekolwiek operacje manualne na tym hamulcu były możliwe tylko przy uruchomionym silniku, zapewne też przy ACC-ON ale aż tak daleko moja pamięć nie sięga.

Konfiguracja i hamulca ręcznego i świateł dziennych w module (chyba komfortu), była w 3ch różnych zakładkach :pukpuk: i dopiero odpowiednia konfiguracja w 3ch miejscach dawała faktyczny rezultat w postaci włączenia dziennych lub de-aktywacji automatycznego ręcznego.

Generalnie - porażka.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, el_guapo napisał:

zapewne też przy ACC-ON

 

Zapewne tak było 👍

Nie wydaje mi się, że komuś przyszłoby do głowy wypuścić auto, którego nie da się zostawić na niezaciągniętym hamulcu.

Ani że dostałoby homologację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, el_guapo napisał:

 

Ależ jesteś błyskotliwy - a JA miałem 3008 pierwszej wersji i NIE dało się - i co mi zrobisz ze swoim citroenem? :smirk:

 

Przeczytałeś instrukcję obsługi ? ;] Nie było gdzieś pod klapka wajchy do awaryjnego zwalniania hamulca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MarcG napisał:

Przeczytałeś instrukcję obsługi ? ;] Nie było gdzieś pod klapka wajchy do awaryjnego zwalniania hamulca ?

 

Awaryjne to awaryjne.

Powinno działać normalne - włączanie/wyłączanie - z przycisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, el_guapo napisał:

Posiadało - po wyłączeniu silnika, guzik przestawał być aktywny, tj. hamulec się zaciągał z automatu i that's all folks...

Jakiekolwiek operacje manualne na tym hamulcu były możliwe tylko przy uruchomionym silniku, zapewne też przy ACC-ON ale aż tak daleko moja pamięć nie sięga.

 

A patrzyłeś w instrukcje użytkownika?

 

Wyłączasz zapłon i gasisz silnik, hamulec parkingowy zostaje aktywowany. Włączasz zapłon (bez silnika), zwalniasz hamulec, wyłączasz zapłon...

 

  

1 godzinę temu, el_guapo napisał:

Konfiguracja i hamulca ręcznego i świateł dziennych w module (chyba komfortu), była w 3ch różnych zakładkach :pukpuk: i dopiero odpowiednia konfiguracja w 3ch miejscach dawała faktyczny rezultat w postaci włączenia dziennych lub de-aktywacji automatycznego ręcznego.

 

A po jakiego grzyba tam grzebałeś?! Diagbox to nie jest narzędzie dla użytkownika...

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grogi napisał:

A po jakiego grzyba tam grzebałeś?!

 

Gdzie przeczytałeś ze ja tam grzebalem? :facepalm:

 

Samochód wyjechał z fabryki z xenonami i światłami dziennymi, a mimo to jakiś geniusz zaprogramował jako dzienne właśnie xenony. Może podobnie idiotycznie zaprogramował ręczny - automat i nie ma ...uja we wsi żeby było inaczej.

Wyłączasz zapłon i gasisz silnik, hamulec parkingowy zostaje aktywowany. Włączasz zapłon (bez silnika), zwalniasz hamulec, wyłączasz zapłon...

[/guote]

 

Bardzo rozsądnie i intuicyjnie :facepalm:-doceniam :ok: tyle że...patrz kilka postów wyżej. 

Edytowane przez el_guapo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy tych wymogach bym patrzył w takiej kolejności

Zafira C

Grand Picasso

Grand Scenic

5008

Grand C-max (choć nie wiem ile to ma miejsca w środku)

S-max

Touran

Orlando/Freemont (z pierwszym może być problem z dostępnością niektórych części - widzę to nawet po moim sparku; drugiego mało stosunkowo na rynku więc możę być ten sam problem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, grogi napisał:

 

A patrzyłeś w instrukcje użytkownika?

 

Wyłączasz zapłon i gasisz silnik, hamulec parkingowy zostaje aktywowany. Włączasz zapłon (bez silnika), zwalniasz hamulec, wyłączasz zapłon...

 

jprdl :facepalm:

A nie można po prost nacisnąć guzik i zwolnić ręczny?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Vadero napisał:

 

jprdl :facepalm:

A nie można po prost nacisnąć guzik i zwolnić ręczny?...

Tylko wtedy 3 letni dzieciak bawiac sie w aucie moze doprowadzic do katastrofy w ruchu drogowym;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wlad napisał:

Tylko wtedy 3 letni dzieciak bawiac sie w aucie moze doprowadzic do katastrofy w ruchu drogowym;]

 

France są dość zmyślne i np. oknotronic działa tylko przez jakieś 30 sekund od wyłączenia zapłonu. Z hamulcem postojowym można było zrobić podobnie.

 

Tak czy siak: da się auto zostawić bez hamulca. Trzeba tylko zerknąć w instrukcje zamiast psioczyc jakie te france głupie. Osobiście przez cztery lata nie miałem potrzeby, więc nie jest to jakiś straszny f...kup 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, grogi napisał:

 

France są dość zmyślne i np. oknotronic działa tylko przez jakieś 30 sekund od wyłączenia zapłonu. Z hamulcem postojowym można było zrobić podobnie.

 

Tak czy siak: da się auto zostawić bez hamulca. Trzeba tylko zerknąć w instrukcje zamiast psioczyc jakie te france głupie. Osobiście przez cztery lata nie miałem potrzeby, więc nie jest to jakiś straszny f...kup 

Ja pare razy mialem-Merive mam przed garazem i czasem brakuje doslownie 5 cm aby otworzyc drzwi.W normalnym aucie spuszczam reczny przez uchylone okno  i zjezdza sila bezwladnosci a tutaj trzeba wsiasc ,wlozyc kluczyk do stacyjki,nacisnac pedal hamulca recznego-spore wyzwanie logistyczne;].

Juz nie chce mowic o sytuacji ktora mnie zaskoczyla po padzie akumulatora-irytujace jest gdy nie mozna zwolnic recznego   a drugie auto czeka sobie spokojnie w garazu zablokowane :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wlad napisał:

Juz nie chce mowic o sytuacji ktora mnie zaskoczyla po padzie akumulatora-irytujace jest gdy nie mozna zwolnic recznego   a drugie auto czeka sobie spokojnie w garazu zablokowane :facepalm:

Przecież można ręczny odblokować awaryjnie przez linkę w schowku. Przynajmniej w c5 tak jest 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, angrius napisał:

Przecież można ręczny odblokować awaryjnie przez linkę w schowku. Przynajmniej w c5 tak jest 

W Merivie nie mam pojecia-w instrukcji nic na ten temat nie pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież można ręczny odblokować awaryjnie przez linkę w schowku. Przynajmniej w c5 tak jest 
To zależy od tego jak jest zbudowany mechanizm hamulca postojowego. Jeśli silniczek ściąga linki hamulcowe to najczęściej jest linka awaryjna, natomiast jeśli silniczki są przy zaciskach, to nie ma żadnej linki awaryjnej


pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, leszcz napisał:

To zależy od tego jak jest zbudowany mechanizm hamulca postojowego. Jeśli silniczek ściąga linki hamulcowe to najczęściej jest linka awaryjna, natomiast jeśli silniczki są przy zaciskach, to nie ma żadnej linki awaryjnej emoji106.png


pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka
 

Ok:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.