Skocz do zawartości

Nie działa jedna lampa w aucie, proszę o poradę


jacob24

Rekomendowane odpowiedzi

Witka

 

Wertuję i wertuję ale nie widzę podobnego problemu

 

Auto ma dwa reflektory oczywiście:-) z czego lewy działa cały czas, prawy działa ale tylko światła drogowe, mijania brak - chyba, że odepnę na chwilę kostkę i podłącze z powrotem - przez parę minut działa tzw. światło mijania - później już nie

 

Silniczki do regulacji wysokości są obydwa na złączu - słychać cały czas pracę tego prawego silniczka. Regulacja działa poprawnie dla obydwu reflektorów.

 

Gdzie szukać przyczyny? Kostka wygląda ok, wyczyściłem styki, bezpieczniki ok. Zastanawia mnie ciągła praca silniczka od regulacji świateł...

 

Gdyby ktoś miał podobny przypadek z góry dzięki za wskazówki, porady itd.:piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jacob24 napisał:

Witka

 

Wertuję i wertuję ale nie widzę podobnego problemu

 

Auto ma dwa reflektory oczywiście:-) z czego lewy działa cały czas, prawy działa ale tylko światła drogowe, mijania brak - chyba, że odepnę na chwilę kostkę i podłącze z powrotem - przez parę minut działa tzw. światło mijania - później już nie

 

Silniczki do regulacji wysokości są obydwa na złączu - słychać cały czas pracę tego prawego silniczka. Regulacja działa poprawnie dla obydwu reflektorów.

 

Gdzie szukać przyczyny? Kostka wygląda ok, wyczyściłem styki, bezpieczniki ok. Zastanawia mnie ciągła praca silniczka od regulacji świateł...

 

Gdyby ktoś miał podobny przypadek z góry dzięki za wskazówki, porady itd.:piwko:

w lanowozie jeden ten malenki pin w kostce lub lamnie byl nieco wcisniety i  dzialal jak chcial tyle ze to mijania mi dzialalao jak chcialo. Wyjecie lampy i oblookanie , szczypce plaskie i nastala jasnosc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja czasem nie zmienia się po poruszaniu przewodem wchodzącym do lampy? Ciągła praca silnika regulacji wysokości reflektora sugeruje, że dostaje prąd, albo z wadliwego przełącznika, albo gdzieś jest przetarta izolacja na plusie/minusie - zależy czy jest sterowanie masą, czy plusem -  dostaje zworę z odpowiadającym "biegunem", co skutkuje jego ciągłym działaniem. Instalacji Aveo nie znam, być może sygnał idzie przez odpowiednik Body Compa i coś tam też może świrować.
@Ryb, @mokrii - forumowe fachury, wyłaźcie z nor i wykażcie się wiedzą motoryzacyjną:jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krowka napisał:

Sytuacja czasem nie zmienia się po poruszaniu przewodem wchodzącym do lampy?

jak poruszam kostką od żarówki lub wyjmę ją i ponownie włożę żarówka wtedy przez jakiś czas działa. Jakieś pół roku temu przypomniałem sobie, że kopało prądem ale tylko po lewej stronie. Chyba bez wizyty u elektryka się nie obejdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krowka napisał:

Sytuacja czasem nie zmienia się po poruszaniu przewodem wchodzącym do lampy? Ciągła praca silnika regulacji wysokości reflektora sugeruje, że dostaje prąd, albo z wadliwego przełącznika, albo gdzieś jest przetarta izolacja na plusie/minusie - zależy czy jest sterowanie masą, czy plusem -  dostaje zworę z odpowiadającym "biegunem", co skutkuje jego ciągłym działaniem. Instalacji Aveo nie znam, być może sygnał idzie przez odpowiednik Body Compa i coś tam też może świrować.
@Ryb, @mokrii - forumowe fachury, wyłaźcie z nor i wykażcie się wiedzą motoryzacyjną:jem:

 

Przykro mi, ja nie mam pojęcia jak się naprawia samochody. Nie wiem również jak to jest, gdy coś się zepsuje.

Wiele lat temu sprzedałem mojego ostatniego Fiata i od tego czasu nic takiego mi się nie przydarzyło.

 

:hehe:

 

 

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągłe działanie silniczka to prawdopodobnie uszkodzenie samego silniczka. W tanich autach dostaje on napięcie z drabinki rezystorowej i sam sobie ustawia poziom reflektora proporcjonalnie do napięcia, więc jeśli ciągle działa to jego sprzężenie zwrotne zawiodło. Jak to działa w droższych nie wiem. ;)

Gaśnięcie żarówki prawdopodobnie jest termiczne. Jeśli dzieje się niezależnie od żarówki, trzeba szukać po kolei w całym obwodzie. Styki, przełamania kabli itd. Najbardziej obstawiałbym jednak przy kostce lub przekaźniku. Trzeba wziąć schemat instalacji i zobaczyć jak jest zrealizowana. Prześledzić tylko obwód tej żarówki. Elementy wspólne jak przełącznik, można od razu wykluczyć.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Joki napisał:

jednak przy kostce lub przekaźniku

Ta kostka/wtyczka jak porównałem ją dzisiaj do tej drugiej to średnio mi się podoba, wydaję mi się, że w stosunku do tej przeciwnej jest lekko poluzowana chociaż złącze żarówki wchodzi w miarę ciasno - co ciekawe wyjąłem żarówkę - podłączyłem pod wtyczkę i świeciła sobie z 10 minut - jak włożyłem ją wraz z żarówką do klosza to po przejechaniu 100 - 200 metrów i nierówności znowu ciemność. 

 

Może zacząć od wymiany kostki... Ad. silniczka wygląda na to, że jest tak jak napisałeś chociaż dziwi mnie to, że jak żarówka świeci to regulacja góra/dół działa prawidłowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jacob24 napisał:

jak żarówka świeci to regulacja góra/dół działa prawidłowo

Jeśli regulacja działa prawidłowo to silniczek nie może cały czas działać. To się wzajemnie wyklucza. Chyba, że cały czas oscyluje wokół miejsca ustawienia ale wtedy to też usterka samego siłownika. Bo silniczek to tylko jego część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw światła na poz 1. Jeżeli silniczek po przestawieniu się wyłączy to może być to mechaniczny problem.

Spróbuj kilkakrotnie "przejechać"  pozycją świateł od zera do końca i do zera. Sprawdź przewody w lampie, czy gdzieś nie blokują odblasku. 

W Aveo żony pomogło. Tylko nie wiem czy przejazd, czy gdzieś nie poruszyłem przewodem i pomogło.

Sprawdź masę czy na pewno dochodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, volf6 napisał:

Czym to dotykałeś skoro 12 V kopało8]

Wymień kostkę przy żarówce, bo tam chyba zieleń widać...

Zamek w lewych drzwiach kopał jak się kluczykiem zamykało. Kostka do wymiany - fakt, jest w takim stanie od ok. roku😁 Problem pojawił się nie dawno. Przy okazji światła drogowe świecą zawsze

Edytowane przez jacob24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał:

Bo pewnie ich styk jeszcze się trzyma, bo tam w kostce masz 3 kabelki/złączki-masa, krótkie, długie

Dzięki, na filmie wieczorem z lampą widać jednak to bdb, kostka z tego co widzę to koszt parę zł, od tego trzeba zacząć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Joki napisał:

Kostka a właściwie wystarczyłoby wsuwkę od mijania wymienić. Podczas regulacji gaśnie bo mechanicznie się porusza a zdąży już nagrzać.

Ten dźwięk nie brzmi jak silniczek siłownika.

Dzięki, czyli wystarczy wymienić złącze, przy okazji zobaczę jak wyglądają pozostałe dwa. Rzeczywiście silniczek ma dźwięk chrobotania a tutaj jest piszczenie o niskim natężeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.