Jump to content
Sign in to follow this  
jacob24

Nie działa jedna lampa w aucie, proszę o poradę

Recommended Posts

Witka

 

Wertuję i wertuję ale nie widzę podobnego problemu

 

Auto ma dwa reflektory oczywiście:-) z czego lewy działa cały czas, prawy działa ale tylko światła drogowe, mijania brak - chyba, że odepnę na chwilę kostkę i podłącze z powrotem - przez parę minut działa tzw. światło mijania - później już nie

 

Silniczki do regulacji wysokości są obydwa na złączu - słychać cały czas pracę tego prawego silniczka. Regulacja działa poprawnie dla obydwu reflektorów.

 

Gdzie szukać przyczyny? Kostka wygląda ok, wyczyściłem styki, bezpieczniki ok. Zastanawia mnie ciągła praca silniczka od regulacji świateł...

 

Gdyby ktoś miał podobny przypadek z góry dzięki za wskazówki, porady itd.:piwko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo w pandzie, ale z tyłu. Jak wyciągnę lampe to działa, zamontuję z powrotem nie działa.

 Myślę, że winny jest przewód

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącz lampkę tester pod kostkę, kolejno sprawdzając co znika , Plus czy minus 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim co to za fura? Bo ciężko doradzić jak nie wiemy jak światła są sterowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, jacob24 napisał:

Witka

 

Wertuję i wertuję ale nie widzę podobnego problemu

 

Auto ma dwa reflektory oczywiście:-) z czego lewy działa cały czas, prawy działa ale tylko światła drogowe, mijania brak - chyba, że odepnę na chwilę kostkę i podłącze z powrotem - przez parę minut działa tzw. światło mijania - później już nie

 

Silniczki do regulacji wysokości są obydwa na złączu - słychać cały czas pracę tego prawego silniczka. Regulacja działa poprawnie dla obydwu reflektorów.

 

Gdzie szukać przyczyny? Kostka wygląda ok, wyczyściłem styki, bezpieczniki ok. Zastanawia mnie ciągła praca silniczka od regulacji świateł...

 

Gdyby ktoś miał podobny przypadek z góry dzięki za wskazówki, porady itd.:piwko:

w lanowozie jeden ten malenki pin w kostce lub lamnie byl nieco wcisniety i  dzialal jak chcial tyle ze to mijania mi dzialalao jak chcialo. Wyjecie lampy i oblookanie , szczypce plaskie i nastala jasnosc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, AstraC napisał:

Przede wszystkim co to za fura? Bo ciężko doradzić jak nie wiemy jak światła są sterowane.

Aveo t200

Share this post


Link to post
Share on other sites

zobacz czy prawidłowo jest założona kostka na żarówkę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sytuacja czasem nie zmienia się po poruszaniu przewodem wchodzącym do lampy? Ciągła praca silnika regulacji wysokości reflektora sugeruje, że dostaje prąd, albo z wadliwego przełącznika, albo gdzieś jest przetarta izolacja na plusie/minusie - zależy czy jest sterowanie masą, czy plusem -  dostaje zworę z odpowiadającym "biegunem", co skutkuje jego ciągłym działaniem. Instalacji Aveo nie znam, być może sygnał idzie przez odpowiednik Body Compa i coś tam też może świrować.
@Ryb, @mokrii - forumowe fachury, wyłaźcie z nor i wykażcie się wiedzą motoryzacyjną:jem:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, krowka napisał:

Sytuacja czasem nie zmienia się po poruszaniu przewodem wchodzącym do lampy?

jak poruszam kostką od żarówki lub wyjmę ją i ponownie włożę żarówka wtedy przez jakiś czas działa. Jakieś pół roku temu przypomniałem sobie, że kopało prądem ale tylko po lewej stronie. Chyba bez wizyty u elektryka się nie obejdzie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, krowka napisał:

Sytuacja czasem nie zmienia się po poruszaniu przewodem wchodzącym do lampy? Ciągła praca silnika regulacji wysokości reflektora sugeruje, że dostaje prąd, albo z wadliwego przełącznika, albo gdzieś jest przetarta izolacja na plusie/minusie - zależy czy jest sterowanie masą, czy plusem -  dostaje zworę z odpowiadającym "biegunem", co skutkuje jego ciągłym działaniem. Instalacji Aveo nie znam, być może sygnał idzie przez odpowiednik Body Compa i coś tam też może świrować.
@Ryb, @mokrii - forumowe fachury, wyłaźcie z nor i wykażcie się wiedzą motoryzacyjną:jem:

 

Przykro mi, ja nie mam pojęcia jak się naprawia samochody. Nie wiem również jak to jest, gdy coś się zepsuje.

Wiele lat temu sprzedałem mojego ostatniego Fiata i od tego czasu nic takiego mi się nie przydarzyło.

 

:hehe:

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Ryb napisał:

Wiele lat temu sprzedałem mojego ostatniego Fiata i od tego czasu nic takiego mi się nie przydarzyło

nie chodzi o Fiata😁 

  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciągłe działanie silniczka to prawdopodobnie uszkodzenie samego silniczka. W tanich autach dostaje on napięcie z drabinki rezystorowej i sam sobie ustawia poziom reflektora proporcjonalnie do napięcia, więc jeśli ciągle działa to jego sprzężenie zwrotne zawiodło. Jak to działa w droższych nie wiem. ;)

Gaśnięcie żarówki prawdopodobnie jest termiczne. Jeśli dzieje się niezależnie od żarówki, trzeba szukać po kolei w całym obwodzie. Styki, przełamania kabli itd. Najbardziej obstawiałbym jednak przy kostce lub przekaźniku. Trzeba wziąć schemat instalacji i zobaczyć jak jest zrealizowana. Prześledzić tylko obwód tej żarówki. Elementy wspólne jak przełącznik, można od razu wykluczyć.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Joki napisał:

jednak przy kostce lub przekaźniku

Ta kostka/wtyczka jak porównałem ją dzisiaj do tej drugiej to średnio mi się podoba, wydaję mi się, że w stosunku do tej przeciwnej jest lekko poluzowana chociaż złącze żarówki wchodzi w miarę ciasno - co ciekawe wyjąłem żarówkę - podłączyłem pod wtyczkę i świeciła sobie z 10 minut - jak włożyłem ją wraz z żarówką do klosza to po przejechaniu 100 - 200 metrów i nierówności znowu ciemność. 

 

Może zacząć od wymiany kostki... Ad. silniczka wygląda na to, że jest tak jak napisałeś chociaż dziwi mnie to, że jak żarówka świeci to regulacja góra/dół działa prawidłowo

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, jacob24 napisał:

jak żarówka świeci to regulacja góra/dół działa prawidłowo

Jeśli regulacja działa prawidłowo to silniczek nie może cały czas działać. To się wzajemnie wyklucza. Chyba, że cały czas oscyluje wokół miejsca ustawienia ale wtedy to też usterka samego siłownika. Bo silniczek to tylko jego część.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustaw światła na poz 1. Jeżeli silniczek po przestawieniu się wyłączy to może być to mechaniczny problem.

Spróbuj kilkakrotnie "przejechać"  pozycją świateł od zera do końca i do zera. Sprawdź przewody w lampie, czy gdzieś nie blokują odblasku. 

W Aveo żony pomogło. Tylko nie wiem czy przejazd, czy gdzieś nie poruszyłem przewodem i pomogło.

Sprawdź masę czy na pewno dochodzi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to wygląda:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, jacob24 napisał:

Jakieś pół roku temu przypomniałem sobie, że kopało prądem ale tylko po lewej stronie

Czym to dotykałeś skoro 12 V kopało8]

Wymień kostkę przy żarówce, bo tam chyba zieleń widać...

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, volf6 napisał:

Czym to dotykałeś skoro 12 V kopało8]

Wymień kostkę przy żarówce, bo tam chyba zieleń widać...

Zamek w lewych drzwiach kopał jak się kluczykiem zamykało. Kostka do wymiany - fakt, jest w takim stanie od ok. roku😁 Problem pojawił się nie dawno. Przy okazji światła drogowe świecą zawsze

Edited by jacob24

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, jacob24 napisał:

Przy okazji światła drogowe świecą zawsze

Bo pewnie ich styk jeszcze się trzyma, bo tam w kostce masz 3 kabelki/złączki-masa, krótkie, długie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, volf6 napisał:

Bo pewnie ich styk jeszcze się trzyma, bo tam w kostce masz 3 kabelki/złączki-masa, krótkie, długie

Dzięki, na filmie wieczorem z lampą widać jednak to bdb, kostka z tego co widzę to koszt parę zł, od tego trzeba zacząć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kostka a właściwie wystarczyłoby wsuwkę od mijania wymienić. Podczas regulacji gaśnie bo mechanicznie się porusza a zdąży już nagrzać.

Ten dźwięk nie brzmi jak silniczek siłownika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Joki napisał:

Kostka a właściwie wystarczyłoby wsuwkę od mijania wymienić. Podczas regulacji gaśnie bo mechanicznie się porusza a zdąży już nagrzać.

Ten dźwięk nie brzmi jak silniczek siłownika.

Dzięki, czyli wystarczy wymienić złącze, przy okazji zobaczę jak wyglądają pozostałe dwa. Rzeczywiście silniczek ma dźwięk chrobotania a tutaj jest piszczenie o niskim natężeniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.