Jump to content
Igorek

Jaki olej silnikowy dla dziadka jeżdżącego jedynie do kościoła

Recommended Posts

17 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Olej HC, czyli jakieś tanie 5w40, najlepiej bez zawartości estrów, bo oleje zawierające estry bardzo szybko się starzeją. Jest taki parametr w analizie, jak oksydacja i im mniejsza, tym dłużej można trzymać olej w silniku. Proponowałbym Elf 900 SXR 5w40, Mobil 3000 5w40, Total 9000 energy 5w40. Są to oleje dobrze chroniące silnik, mało wrażliwe na rozcieńczenie paliwem i tanie. Na normy Fiata, czy ACEA w tym przypadku w ogóle nie patrzeć.

 

No właśnie żaden z tych olejów nie posiada certyfikacji Fiat. Czy to ważne? Potrzebuję olej odporny na rozcieńczanie (krótkie odcinki). Pół roku po zalaniu oleju, patrząc z rana (zimny silnik) przez wlew oleju na wałek rozrządu widzę, że jest on matowy, czyli olej rozrzedza się znacznie. Zastanawiam się nad wymianą oleju 2 razy do roku w miesiącach kwiecień/październik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak nie masz DPFa to śmiało możesz lać jeden z trzech wyżej podanych. Elf i Total ma najwyższą lepkość, Mobil nieco niżej. W Totalu jest aprobata Mercedesa 229.5, a to już są duże wymagania.
Ok, przekonałeś mnie do Totala. 0W40 na zimę będzie ok? DPF nie posiadam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Będzie OK. Total 0W40 ma wyraźnie lepszą płynność na zimno i też ma niską oksydację.
A co sądzisz o stosowaniu płukanek podczas wymiany oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Nie zaszkodzi, jeśli stosowana zgodnie z instrukcją. Ja używam przy każdej zmianie.

 

Jeśli to działa wyłącznie na zasadzie "nie zaszkodzi", to ja nie widzę sensu tego lać ;] Z tego co czytam, płukanki to bardzo dyskusyjny temat. Na stronie Liqui Moly przedstawiono dowody w postaci zdjęć z pomiarów ciśnienia sprężania na silniku przed i po wykonaniu płukanki i wymianie oleju. Czy to nie jest przypadkiem marketing i manipulacja i już sam świeżo zalany olej nie podniesie ciśnienia sprężania? 

Edited by bochumil

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Na swoich przypadkach potwierdzam zmniejszone zużycie oleju po stosowaniu płukanek. W Stilo 1.6 po zakupie okazało się, że pali 0,4/1000, zalałem płukankę na pół godziny i zmieniłem olej na ten sam, co był poprzednio, spalanie oleju spadło do 0,2/1000. W e46 palił jeszcze więcej i ostatecznie udało się zejść do poziomu 0,1-0,2/1000.

Sam olej świeżo zalany nie ma żadnego wpływu na pomiar kompresji.

 

Mój Stilon oleju nie bierze, albo bierze olej i zastępuje go ropą z lejących wtrysków - jeśli leją. Wydaje mi się, że matowe wałki z rana zamiast lśniących od oleju to raczej nie jest dobry objaw. Chyba że jestem przewrażliwiony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dlatego pisałem wcześniej, że przy takim charakterze użytkowania samochodu bez modyfikatora tarcia będą cierpiały na sucho wszystkie elementy współpracujące .
 
Czyli co, legendarny Ceramizer? Amerykański Archoil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.