Skocz do zawartości

Czujniki ciśnienia w oponach


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Uszkodziła mi się ;] tak, sama ;] opona w Golfiku. Założyłem zapas, ciśnienie jest takie jak w innych kołach ale komp pokazuje info żeby sprawdzić te koło które założyłem.

Działa to na podstawie czujników ABS, czy jakoś inaczej jest to rozwiązane?

Pacjent to Golf VII '16

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, K3 napisał:

 

No to widocznie masz wersje z fizycznymi czujnikami w kołach, a nie na podstawie obrotów z czujników ABS...

 

17 minut temu, wujekcybul napisał:

Jak pokazuje kolo to musi byc czujka w kole. Pewnie zapas nie ma czujki a widzi tamta co w bagazniku jest.

 

Nie pokazuje ciśnienia poszczególnego koła, wywala tylko błąd które z kół należy sprawdzić.

Ale i tak się naprawiło ;] bo ostatnio dopompowałem tylko to koło z zapasu, teraz przeleciałem jednym kompresorem wszystkie 4 i błąd wziął i znik. :skromny: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, swienty napisał:

 

 

Nie pokazuje ciśnienia poszczególnego koła, wywala tylko błąd które z kół należy sprawdzić.

Ale i tak się naprawiło ;] bo ostatnio dopompowałem tylko to koło z zapasu, teraz przeleciałem jednym kompresorem wszystkie 4 i błąd wziął i znik. :skromny: 

 

Czyli jednak czyta obroty kół, ten sposób ma duza bezwładność.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, K3 napisał:

 

Nieskuteczne. Często szybciej poczujesz sam, nim ci auto pokaże...

Ty pewnie tak, ale np. moje żona - nie

 

do autora wątku - wyrównać ciśnienia w kołach, włączyć "stacyjkę" bez odpalania silnika i przytrzymać wciśnięty przycisk resetu ustawień opon do czasu zgaśnięcia kontrolki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty pewnie tak, ale np. moje żona - nie
 
do autora wątku - wyrównać ciśnienia w kołach, włączyć "stacyjkę" bez odpalania silnika i przytrzymać wciśnięty przycisk resetu ustawień opon do czasu zgaśnięcia kontrolki
Chyba, że ma wersję z droższym radiem to reset robi się z poziomu radia, a fizycznego przycisku nie ma.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Spajdi napisał:

Chyba, że ma wersję z droższym radiem to reset robi się z poziomu radia, a fizycznego przycisku nie ma.

 

Standardowe radio, ale z jego poziomu ustawia się czujniki i wiele innych pierdół.

 

15 minut temu, K3 napisał:

A jak ma Highline, to może już mieć normalne czujniki TPMS.

 

Wersja biedak. 😭

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, swienty napisał:

Uszkodziła mi się ;] tak, sama ;] opona w Golfiku. Założyłem zapas, ciśnienie jest takie jak w innych kołach ale komp pokazuje info żeby sprawdzić te koło które założyłem.

Działa to na podstawie czujników ABS, czy jakoś inaczej jest to rozwiązane?

Pacjent to Golf VII '16

 

Zapewne zapas ma inny obwód niż oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, K3 napisał:

Zależy. W idealnych warunkach tak: prosta droga, szybki ubytek ciśnienia. Ale jeśli dołożysz do tego  jazdę w mieście, ze znaczną ilością skrętów to juz nie zareaguje tak szybko...

 

Zgadza się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, kenickie napisał:

Dlatego, jeśli jest możliwość, warto dopłacić do systemu z czujnikami w każdym kole. Mimo upierdliwości takiego rozwiązania.

 

Czujniki też nie od razu działają - trzeba przejechać kilkaset metrów, by oczytać wskazania. No i na zapasie np. u mnie nie dali czujnika, mimo pełnowymiarowego koła 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, K3 napisał:

 

Nieskuteczne. Często szybciej poczujesz sam, nim ci auto pokaże...

Ja mam inne doświadczenia. Już trzy razy gumę złapałem w obecnym samochodzie (czujniki ciśnienia "wirtualne" na podstawie czujników ABS) i zawsze najpierw był komunikat niż zdążyłem odczuć coś. 2 razy w mieście się turlając, raz w trasie ok 70 km/h. Zawsze od razu staję i sprawdzam koło, które samochód wskazuje. Możliwe, że przejechałem z ubytkiem kilkaset metrów, ale po zatrzymaniu jeszcze nie było widać kapcia, na kierownicy też nie było jeszcze czuć, a jestem raczej z tych wyczulonych.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kenickie napisał:

Dlatego, jeśli jest możliwość, warto dopłacić do systemu z czujnikami w każdym kole. Mimo upierdliwości takiego rozwiązania.

 

Ja uważam że nie warto. ABSowy system działa dostatecznie dobrze. Miałem go i z niego korzystałem.

Czujnikowy system mam teraz, więc mam porównanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ⠀ napisał:

 

Ja uważam że nie warto. ABSowy system działa dostatecznie dobrze. Miałem go i z niego korzystałem.

Czujnikowy system mam teraz, więc mam porównanie.

Czujniki są o tyle lepsze, że pokazują jakie jest ciśnienie w poszczególnych kołach. Można sobie dokładnie wyrównać. Można też w porę dopompować, gdy ciśnienie zbliża się do min., gdy np. temp. spadną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rwIcIk napisał:

Czujniki są o tyle lepsze, że pokazują jakie jest ciśnienie w poszczególnych kołach. Można sobie dokładnie wyrównać. Można też w porę dopompować, gdy ciśnienie zbliża się do min., gdy np. temp. spadną.

 

Wiem, to oczywiście jest atut, ale nie warty ich ceny (i problemów które generują w krajach dwusezowonych).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ⠀ napisał:

 

Wiem, to oczywiście jest atut, ale nie warty ich ceny (i problemów które generują w krajach dwusezowonych).

Ano niestety, mam dwa komplety opon i nie stać mnie na drugi komplet felg z czujnikami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, rwIcIk napisał:

Ano niestety, mam dwa komplety opon i nie stać mnie na drugi komplet felg z czujnikami.

 

cena ich zakupu to jedno, ale do tego są jeszcze cyrki jakie powstają przy sezonowej wymianie kompletów kół. Inna rzecz że z tego co można wyczytać, po 5-6 latach potrafią paść bo im się bateria kończy i trzeba nowe. Mimo niezaprzeczalnych zalet (dokładność) mają też wady i najlepiej jakby były w opcji.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lukas napisał:

W toyota avensis 2014r. są czujki w kołach i nie pokazuje, w którym następuje ubytek :chory:

 

To samo w ASX. Kibel straszny. Na szczęście czujniki są coraz tańsze a i wulkanizatorzy zaczynają ogarniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, TomekD000 napisał:

 

a jest w jakimś aucie taka możliwość?

W BMW. U mnie są czujniki, które pokazują ciśnienie,  a gdyby przestały działać, to z ABSu czyta. Po zmianie kół/czujników nie jest potrzebny komputer do programowania tpms, wystarczy zrobić reset w menu i przejechać autem, a nowe czujniki się zaadoptują. Dodatkowo od serii F, czujniki czytają temperaturę powietrza w kołach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

czujniki czytają temperaturę powietrza w kołach. 

 

 

U majfrienda do kupienia za ok 75zł, pokazują ciśnienie i temperaturę.

Można ustawić wartość graniczną przy której włączy się alarm o spadku ciśnienia jak i podwyższonej temperatury.

Bez kabli, ładowanie solarne.

 

image.png.b9291d38fafeb788965f1c640d9eee17.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 51cent napisał:

 

 

U majfrienda do kupienia za ok 75zł, pokazują ciśnienie i temperaturę.

Można ustawić wartość graniczną przy której włączy się alarm o spadku ciśnienia jak i podwyższonej temperatury.

Bez kabli, ładowanie solarne.

 

image.png.b9291d38fafeb788965f1c640d9eee17.png

Ciekawe, jak taki kapturek na wentylku mierzy temperaturę wewnątrz opon? Chińczyk to wszystko wymyśli :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, kaczorek79 napisał:

Ciekawe, jak taki kapturek na wentylku mierzy temperaturę wewnątrz opon? Chińczyk to wszystko wymyśli :hehe:

 

mierzy temp powietrza w kole, tak jak i ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.