Jump to content
swienty

Czujniki ciśnienia w oponach

Recommended Posts

Uszkodziła mi się ;] tak, sama ;] opona w Golfiku. Założyłem zapas, ciśnienie jest takie jak w innych kołach ale komp pokazuje info żeby sprawdzić te koło które założyłem.

Działa to na podstawie czujników ABS, czy jakoś inaczej jest to rozwiązane?

Pacjent to Golf VII '16

  • dont like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zrobiłeś reset w ustawieniach auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

19 minut temu, K3 napisał:

A zrobiłeś reset w ustawieniach auta?

 

Tak ale nic to nie daje, caly czas coś mu nie pasuje z tym kołem. :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, swienty napisał:

 

 

Tak ale nic to nie daje, caly czas coś mu nie pasuje z tym kołem. :hmm:

 

Może stary dobry sposób z IT.

klemy zdejmij 😁

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, swienty napisał:

 

 

Tak ale nic to nie daje, caly czas coś mu nie pasuje z tym kołem. :hmm:

 

No to widocznie masz wersje z fizycznymi czujnikami w kołach, a nie na podstawie obrotów z czujników ABS...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pokazuje kolo to musi byc czujka w kole. Pewnie zapas nie ma czujki a widzi tamta co w bagazniku jest.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, K3 napisał:

 

No to widocznie masz wersje z fizycznymi czujnikami w kołach, a nie na podstawie obrotów z czujników ABS...

 

17 minut temu, wujekcybul napisał:

Jak pokazuje kolo to musi byc czujka w kole. Pewnie zapas nie ma czujki a widzi tamta co w bagazniku jest.

 

Nie pokazuje ciśnienia poszczególnego koła, wywala tylko błąd które z kół należy sprawdzić.

Ale i tak się naprawiło ;] bo ostatnio dopompowałem tylko to koło z zapasu, teraz przeleciałem jednym kompresorem wszystkie 4 i błąd wziął i znik. :skromny: 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, swienty napisał:

 

 

Nie pokazuje ciśnienia poszczególnego koła, wywala tylko błąd które z kół należy sprawdzić.

Ale i tak się naprawiło ;] bo ostatnio dopompowałem tylko to koło z zapasu, teraz przeleciałem jednym kompresorem wszystkie 4 i błąd wziął i znik. :skromny: 

 

Czyli jednak czyta obroty kół, ten sposób ma duza bezwładność.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, mati1.6dohc napisał:

 

Może stary dobry sposób z IT.

klemy zdejmij 😁

no i reset trzeba wyjsc z auta i wejsc jeszcze raz XD

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, K3 napisał:

 

Czyli jednak czyta obroty kół, ten sposób ma duza bezwładność.

 

Proste rozwiązanie, ale jak widać także skuteczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, swienty napisał:

 

Proste rozwiązanie, ale jak widać także skuteczne.

 

Nieskuteczne. Często szybciej poczujesz sam, nim ci auto pokaże...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, K3 napisał:

 

Nieskuteczne. Często szybciej poczujesz sam, nim ci auto pokaże...

Ty pewnie tak, ale np. moje żona - nie

 

do autora wątku - wyrównać ciśnienia w kołach, włączyć "stacyjkę" bez odpalania silnika i przytrzymać wciśnięty przycisk resetu ustawień opon do czasu zgaśnięcia kontrolki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ty pewnie tak, ale np. moje żona - nie
 
do autora wątku - wyrównać ciśnienia w kołach, włączyć "stacyjkę" bez odpalania silnika i przytrzymać wciśnięty przycisk resetu ustawień opon do czasu zgaśnięcia kontrolki
Chyba, że ma wersję z droższym radiem to reset robi się z poziomu radia, a fizycznego przycisku nie ma.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Spajdi napisał:

Chyba, że ma wersję z droższym radiem to reset robi się z poziomu radia, a fizycznego przycisku nie ma.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

 

A jak ma Highline, to może już mieć normalne czujniki TPMS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Spajdi napisał:

Chyba, że ma wersję z droższym radiem to reset robi się z poziomu radia, a fizycznego przycisku nie ma.

 

Standardowe radio, ale z jego poziomu ustawia się czujniki i wiele innych pierdół.

 

15 minut temu, K3 napisał:

A jak ma Highline, to może już mieć normalne czujniki TPMS.

 

Wersja biedak. 😭

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, K3 napisał:

 

Nieskuteczne. Często szybciej poczujesz sam, nim ci auto pokaże...

Jak nie masz runflata to nie wiem co trzeba robic zeby nie zauwazyc spadku cisnienia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, wujekcybul napisał:

Jak nie masz runflata to nie wiem co trzeba robic zeby nie zauwazyc spadku cisnienia...

 

I dlatego mowie, że pomiar na podstawie ABS jest kijowy, bo często czuć, a system nadal nie sygnalizuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, swienty napisał:

Uszkodziła mi się ;] tak, sama ;] opona w Golfiku. Założyłem zapas, ciśnienie jest takie jak w innych kołach ale komp pokazuje info żeby sprawdzić te koło które założyłem.

Działa to na podstawie czujników ABS, czy jakoś inaczej jest to rozwiązane?

Pacjent to Golf VII '16

 

Zapewne zapas ma inny obwód niż oryginał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, K3 napisał:

Czyli jednak czyta obroty kół, ten sposób ma duza bezwładność.

 

Około 100-200 metrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ⠀ napisał:

 

Około 100-200 metrów.

 

Zależy. W idealnych warunkach tak: prosta droga, szybki ubytek ciśnienia. Ale jeśli dołożysz do tego  jazdę w mieście, ze znaczną ilością skrętów to juz nie zareaguje tak szybko...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, K3 napisał:

Zależy. W idealnych warunkach tak: prosta droga, szybki ubytek ciśnienia. Ale jeśli dołożysz do tego  jazdę w mieście, ze znaczną ilością skrętów to juz nie zareaguje tak szybko...

 

Zgadza się

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego, jeśli jest możliwość, warto dopłacić do systemu z czujnikami w każdym kole. Mimo upierdliwości takiego rozwiązania.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, kenickie napisał:

Dlatego, jeśli jest możliwość, warto dopłacić do systemu z czujnikami w każdym kole. Mimo upierdliwości takiego rozwiązania.

 

Czujniki też nie od razu działają - trzeba przejechać kilkaset metrów, by oczytać wskazania. No i na zapasie np. u mnie nie dali czujnika, mimo pełnowymiarowego koła 8]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, K3 napisał:

 

Nieskuteczne. Często szybciej poczujesz sam, nim ci auto pokaże...

Ja mam inne doświadczenia. Już trzy razy gumę złapałem w obecnym samochodzie (czujniki ciśnienia "wirtualne" na podstawie czujników ABS) i zawsze najpierw był komunikat niż zdążyłem odczuć coś. 2 razy w mieście się turlając, raz w trasie ok 70 km/h. Zawsze od razu staję i sprawdzam koło, które samochód wskazuje. Możliwe, że przejechałem z ubytkiem kilkaset metrów, ale po zatrzymaniu jeszcze nie było widać kapcia, na kierownicy też nie było jeszcze czuć, a jestem raczej z tych wyczulonych.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kenickie napisał:

Dlatego, jeśli jest możliwość, warto dopłacić do systemu z czujnikami w każdym kole. Mimo upierdliwości takiego rozwiązania.

 

Ja uważam że nie warto. ABSowy system działa dostatecznie dobrze. Miałem go i z niego korzystałem.

Czujnikowy system mam teraz, więc mam porównanie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kenickie napisał:

Dlatego, jeśli jest możliwość, warto dopłacić do systemu z czujnikami w każdym kole. Mimo upierdliwości takiego rozwiązania.

 

 

a jest w jakimś aucie taka możliwość?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, ⠀ napisał:

 

Ja uważam że nie warto. ABSowy system działa dostatecznie dobrze. Miałem go i z niego korzystałem.

Czujnikowy system mam teraz, więc mam porównanie.

Czujniki są o tyle lepsze, że pokazują jakie jest ciśnienie w poszczególnych kołach. Można sobie dokładnie wyrównać. Można też w porę dopompować, gdy ciśnienie zbliża się do min., gdy np. temp. spadną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, rwIcIk napisał:

Czujniki są o tyle lepsze, że pokazują jakie jest ciśnienie w poszczególnych kołach. Można sobie dokładnie wyrównać. Można też w porę dopompować, gdy ciśnienie zbliża się do min., gdy np. temp. spadną.

 

Wiem, to oczywiście jest atut, ale nie warty ich ceny (i problemów które generują w krajach dwusezowonych).

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, ⠀ napisał:

 

Wiem, to oczywiście jest atut, ale nie warty ich ceny (i problemów które generują w krajach dwusezowonych).

Ano niestety, mam dwa komplety opon i nie stać mnie na drugi komplet felg z czujnikami.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, rwIcIk napisał:

Ano niestety, mam dwa komplety opon i nie stać mnie na drugi komplet felg z czujnikami.

 

cena ich zakupu to jedno, ale do tego są jeszcze cyrki jakie powstają przy sezonowej wymianie kompletów kół. Inna rzecz że z tego co można wyczytać, po 5-6 latach potrafią paść bo im się bateria kończy i trzeba nowe. Mimo niezaprzeczalnych zalet (dokładność) mają też wady i najlepiej jakby były w opcji.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wujekcybul Jak pokazuje kolo to musi byc czujka w kole

 

W toyota avensis 2014r. są czujki w kołach i nie pokazuje, w którym następuje ubytek :chory:

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Lukas napisał:

@wujekcybul Jak pokazuje kolo to musi byc czujka w kole

 

W toyota avensis 2014r. są czujki w kołach i nie pokazuje, w którym następuje ubytek :chory:

 

Nie, nie musi. VW pokazuje które koło na podstawie ABS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, TomekD000 napisał:

 

a jest w jakimś aucie taka możliwość?

 

Volkswagen ma w niższych wersjach wyposażenia system oparty o ABS, a w Highline prawdziwe czujniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, K3 napisał:

 

Volkswagen ma w niższych wersjach wyposażenia system oparty o ABS, a w Highline prawdziwe czujniki.

 

faktycznie :ok:

ale widzę dostępne jako opcja do aktualnego passata highline, w golfach nie ma takiej opcji

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Lukas napisał:

W toyota avensis 2014r. są czujki w kołach i nie pokazuje, w którym następuje ubytek :chory:

 

To samo w ASX. Kibel straszny. Na szczęście czujniki są coraz tańsze a i wulkanizatorzy zaczynają ogarniać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, TomekD000 napisał:

 

a jest w jakimś aucie taka możliwość?

W BMW. U mnie są czujniki, które pokazują ciśnienie,  a gdyby przestały działać, to z ABSu czyta. Po zmianie kół/czujników nie jest potrzebny komputer do programowania tpms, wystarczy zrobić reset w menu i przejechać autem, a nowe czujniki się zaadoptują. Dodatkowo od serii F, czujniki czytają temperaturę powietrza w kołach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

czujniki czytają temperaturę powietrza w kołach. 

 

 

U majfrienda do kupienia za ok 75zł, pokazują ciśnienie i temperaturę.

Można ustawić wartość graniczną przy której włączy się alarm o spadku ciśnienia jak i podwyższonej temperatury.

Bez kabli, ładowanie solarne.

 

image.png.b9291d38fafeb788965f1c640d9eee17.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, 51cent napisał:

 

 

U majfrienda do kupienia za ok 75zł, pokazują ciśnienie i temperaturę.

Można ustawić wartość graniczną przy której włączy się alarm o spadku ciśnienia jak i podwyższonej temperatury.

Bez kabli, ładowanie solarne.

 

image.png.b9291d38fafeb788965f1c640d9eee17.png

Ciekawe, jak taki kapturek na wentylku mierzy temperaturę wewnątrz opon? Chińczyk to wszystko wymyśli :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, kaczorek79 napisał:

Ciekawe, jak taki kapturek na wentylku mierzy temperaturę wewnątrz opon? Chińczyk to wszystko wymyśli :hehe:

 

mierzy temp powietrza w kole, tak jak i ciśnienie

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
mierzy temp powietrza w kole, tak jak i ciśnienie
Mierzy temperaturę czujnika. Nie ma nic wspólnego z temperaturą koła czy opony
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.