Skocz do zawartości

Modele, które znikły z dróg...


K3

Rekomendowane odpowiedzi

Tak chodzi mi po głowie...

 

Wiadomo, jeden model jest bardziej popularny od innego...

Ale weźmy na przykład takie Megane II gen. To z wypukłą dupką...

 

Swego czasu dość popularne, stało na co drugim "rogu". Obecnie sporadycznie spotykane.

Czy inne auta z tego okresu trzymają się lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze, to "zniknęły"

 

a modele o których piszesz, to pewnie te, których statystyczny Niemiec pozbywał się najszybciej - czyli np. Megane, pewnie większość Lancii, Alfa Romeo, Fiaty, C30, Saaby ...

  • Lubię to 2
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, K3 napisał:

Ale weźmy na przykład takie Megane II gen. To z wypukłą dupką...

W sumie ciekawe, bo Lagun i Clio z tamtego okresu jeździ jeszcze sporo. Popatrz ile Lanosów dzisiaj śmiga i wyglądają jak nowe ;], a Sieny już nie zobaczysz. Sprzedali tego kiedyś po równo :hehe:.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, amazaque napisał:

W sumie ciekawe, bo Lagun i Clio z tamtego okresu jeździ jeszcze sporo. Popatrz ile Lanosów dzisiaj śmiga i wyglądają jak nowe ;], a Sieny już nie zobaczysz. Sprzedali tego kiedyś po równo :hehe:.

Podobnie z Nubirą i Leganzą. Prawie nie widać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pejus1982 napisał:

Ostatnio jak naprawiałam Megane II mojej siostry (moje byłe auto) to mechanik stwierdził że już ciężko o niektóre części. W tym przypadku to moduł kierownicy z przełącznikami.

Wymieniałem dwa lata temu, bo w mojej megi uszkodzeniu uległa taśma od poduchy, a nie występuje to jako osobna część, można wysłać do jakiejś firmy co to regeneruje, ale wolałem nówkę, dostępność - bez problemu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, sebaso napisał:

Wymieniałem dwa lata temu, bo w mojej megi uszkodzeniu uległa taśma od poduchy, a nie występuje to jako osobna część, można wysłać do jakiejś firmy co to regeneruje, ale wolałem nówkę, dostępność - bez problemu ;)

 

A ja w piątek byłem w serwisie specjalizującym się w autach francuskich i szef (prywatnie mój kolega) powiedział, że od niedawna jest ten problem. Za część zapłaciłem 500zł a mówił że jeszcze jakiś czas temu można było to dostać za 300 - 350zł.

 

Wracając do tematu: ja zupełnie nie widzę na drogach Uno, Matizów oraz Lanosów (pewnie rdza wygrała walkę z autem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, pejus1982 napisał:

 

A ja w piątek byłem w serwisie specjalizującym się w autach francuskich i szef (prywatnie mój kolega) powiedział, że od niedawna jest ten problem. Za część zapłaciłem 500zł a mówił że jeszcze jakiś czas temu można było to dostać za 300 - 350zł.

 

Ja też płaciłem coś koło 500 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Miromat napisał:

Nexia, Espero. Nie do znalezienia na drodze. Nawet na otomoto tylko jedna Nexia do sprzedania i żadnego Espero.

Nic dziwnego. Ruda je chrupala jak reksio szynkę.

Kolega kupil espero w salonie i po 13 latach oddal na zlom za 500 zl.

Stwierdził, ze gdyby kupil wtedy jakiegos kilkuletniego paska lub audice, ew bmw to by nadal nim jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jqr napisał:

 

to prawda, dawno nie widziałem BBM w ruchu

 

3 godziny temu, daryka napisał:

BBM Bravo, Brava, Marea praktycznie już tego nie widać na drogach.

W mojej okolicy troche jezdzi.. No co soe dziwic ostatni z tasmy zszedl w 2001 albo 2002. Ja mialem bravke jeszcze 3 lata temu...z 2000 a ewasciwie 12.1999 rloku- trzymala sie dzielnie, niestetty spotkala ją calka.  W ostatnim roku eksploatacji wyszedl pierwszy maly purchel na progu.. miala wtedy prawie 17 lat...

Nie bylo ich wcale tak duzo. Tylko w oczy sie  rzucaly ze wzgledu na charakterystyczna stylistyke.

Do tej pory dobrze ja wspominam..wygodna i wcale nke tak awaryjna (wersja po fl)

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, angrius napisał:

Croma... Pojedyncze okazy. 

I pytanie jak daleko rocznika i sięgać. Bo np miałem nissana sunny z 93. Też już nie widać 

Crom zawsze bylo bardzo malo.. to byl rodzynek nawet w okresie kiedy je produkowano.

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, amazaque napisał:

W sumie ciekawe, bo Lagun i Clio z tamtego okresu jeździ jeszcze sporo. Popatrz ile Lanosów dzisiaj śmiga i wyglądają jak nowe ;], a Sieny już nie zobaczysz. Sprzedali tego kiedyś po równo :hehe:.

Fakt. Z palety Daewoo, to Lanosy wyjątkowo dobrze wyglądają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, mokrii napisał:

bo tak samo jak hiena czy seiczento ;] gniją na potege 

 

 

Tak samo jak Polo I, Ford Fiesta mk2 ? Po prostu auta się wyeksploatowały i nie masz co dorabiać ideologii. Twoje i moje tez tak skończy ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, stig napisał:

Tak samo jak Polo I, Ford Fiesta mk2 ? Po prostu auta się wyeksploatowały i nie masz co dorabiać ideologii. Twoje i moje tez tak skończy ... 

ale to zadne dorabianie ideologii

 

dawno temu na kącikach fijata ;] były zdjęcia bezwypadkowych sejow ktore gniły tam gdzie nie było widać,  to samo działo sie z BBMami  niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego, gdzie będziemy szukać tych aut. W stolicy pewnie jest inaczej, ale u mnie w 24tys mieście nadal widzę że 3 sztuki Audi 80, Lanosy i Matizy, Mercedesy W202 mimo że rdza szaleje i auta te pokrywają się rudym nalotem to jednak się jakoś kulają.

Edytowane przez rostex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bartekm napisał:

Punto pierwszej generacji, dawno już nie widziałem. Cinquecento też biały kruk ;)

Oddałęm swoje punto z 97 r teraz na złom , podłoga była pognita :( , ale silnik nie do zajechania , szkoda auta , miałem je robić ale nie mam na to czasu , a szkoda :(

  • Lubię to 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, pejus1982 napisał:

Wracając do tematu: ja zupełnie nie widzę na drogach Uno, Matizów oraz Lanosów (pewnie rdza wygrała walkę z autem).

Zapraszam do 100licy... A szczególnie do wielu mniejszych, podwarszawskich miejscowości, oraz miejscowości na trasie Wawa-Terespol- Lanosy w dobrym stanie (w końcu ten model tłukli najdłużej), więcej Matizów w stanie bardzo różnym, ale są. Sam mam 13-letniego Matiza i nic mu póki co nie dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele aut z rynku zniknęło przez rdzę, na zasadzie jeździć do końca, jak problem z przeglądem to kierunek auto złom i koniec żywota. 

Sprawa druga, UE zapewniła nam to, że zachodowi uprzątnęliśmy "śmietnik" motoryzacyjny, teraz nasi włodarze zastanawiają się jak pozbyć się staruszków u nas, co już nie będzie takie proste. No i skoro naściągaliśmy tych A4, B4, beemek w niskich cenach, to kto by jeździł rdzewiejącą sieną czy espero?Po prostu lepsze marki wyparły słabsze (szczególnie blacharsko). Tak zniknęły polonezy, fiaty małe i duże, sieny, espero, nexie....

Kolejna sprawa-wiek pojazdów. Społeczeństwo się bogaci, auta taniały, każdy parł na młodsze, lepsze, a chrupki odchodziły do lamusa.

Zaostrzenie badań technicznych, kiedyś nie było problemu dla diagnostów jeśli pojazd nie miał progów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat Siena

Bravo/Brava I

Seicento też coraz mniej- ale tu chyba chodzi o bezpieczeństwo, bo nie wiem czy go tak rdza jadła (tylne klapy i owszem, ale resztę?)

 

Edytowane przez Pado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostanio jak stałem w korku to wpadłem na taką samą refleksję.

- korozja zjadła wszelkie daewoo z wyjątkiem lanosa (chyba najbardziej udane daewoo) i nubiry (ta trafiała na złom bo się bardzo szybko zużywała i ekstremalnie traciła wartość). Mój matiz też znikał w oczach po ukończeniu 10 lat. 

- rdza kochała też fiaty siena, palio, cinquecento że o uno nawet nie wspomnę

- golf 3 z progami i nadlolami to biały kruk

- fordy z przed 2003 też zjadło

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rostex napisał:

Wszystko zależy od tego, gdzie będziemy szukać tych aut. W stolicy pewnie jest inaczej, ale u mnie w 24tys mieście nadal widzę że 3 sztuki Audi 80, Lanosy i Matizy, Mercedesy W202 mimo że rdza szaleje i auta te pokrywają się rudym nalotem to jednak się jakoś kulają.

 

Pewnie ceny napraw (robocizna) na wsiach i w małych miasteczkach jest dużo niższa, więc nie ma większego problemu z utrzymaniem starego auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, dranio napisał:

Escorty, Mondeo I, Scorpio w zasadzie znikły. Podobnie Corolle E10, Cariny E, Mazdy 323 i 626. Astry I i Vectry I jeszcze się widuje, ale coraz rzadziej (zwłaszcza Vectry). Golfy III to też rzadkość.

Corolle popłynęły do Afryki i mają się dobrze. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.