Skocz do zawartości

Auto na trasę do 30k


Pietro_M

Rekomendowane odpowiedzi

Wkrótce po przeprowadzce poza miasto będę szukać 2-go auta, które będzie służyć głównie do dojazdu do pracy (w jedną stronę 40km ekspresówką + 5km w mieście) oraz weekendowych wypadów/wycieczek.
Kwestia tego, czy szukać diesla (chociaż po pierwszym dieslu 1.3 CDTi powiedziałem dość) czy normalnie benzyny - raczej do centrów miast w Niemczech wjeżdżać nie będę? Oczywiście im nowsze auto, tym lepiej, bo kilka lat chciałbym tym pojeździć. Dobrze by było w miarę niezawodne przy tym typie przebiegów, no i możliwie najnowsze.
Nie sugerujcie się tym, że podałem linki do samych VAGów, po 2 Oplach i 2 VW może czas na odmianę. :)

Zastanawiam się też nad wielkością auta dla rodziny 2+0, w przyszłości 2+1. Znalazłem kilka aut, więc może coś podpowiecie? ;) 

Klasa B/C - np. Rapid (bo większy/pojemniejszy niż inne auta w tej klasie) 
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-rapid-skoda-rapid-1-4-tsi-klima-automat-dsg-ID6BtA6o.html#00804b7c76
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-rapid-salon-polska-prywatnie-1-6tdi-2-komplety-opon-ID6BWADY.html#00804b7c76

Klasa C - obecnie mam Golfa, więc może Jetta dla odmiany? 
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-jetta-pierwszy-wlasciciel-80tys-przebiegu-salon-polska-ID6CsBUI.html#f0e3619a33

Klasa D - np. Passat B6, chociaż bardzo byłem kiedyś nakręcony na Vectrę C 2.0T pod maską

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-salon-polska-niski-przebieg-ID6CqVVF.html#aa459ed063
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-ID6CigsK.html#aa459ed063

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie masz awersji do Renault i poleasingowych golasów, to może taki

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/50874/renault/megane-sedan-fluence-1-5-dci-life?kalkulacja=------

 

jechałem ze znajomym obejrzeć tam parę tych aut i kupił za ~23000 i jest zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może popatrz za Astrą IV sedanem z silnikiem 1.4T i fabrycznym LPG?

Prawie 100km dziennie to już sporo i patrzyłbym na ekonomie, oraz zakup auta ze stosunkowo niskim przebiegiem.

Może warto jakiegoś poleasingowego wyrwać? Jetta na golfie 5 to już staroć trochę, tak samo jak Paseratti B6...

Przykład astry w klekocie, 3 latek:

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/42434/opel/astra-iv-1-6-cdti-cosmo?kalkulacja=------

 

 

Edytowane przez pakuu1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, pakuu1 napisał:

Może popatrz za Astrą IV sedanem z silnikiem 1.4T i fabrycznym LPG?

Prawie 100km dziennie to już sporo i patrzyłbym na ekonomie, oraz zakup auta ze stosunkowo niskim przebiegiem.

 

 

LPG byłoby jednym z idealnych rozwiązań, ale nie wjadę tym autem do garażu pod mieszkaniem. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pietro_M napisał:

W tych Megankach głównie widzę 1.2 TCe i1.5 dCi 90/115KM - który pewniejszy i mniej awaryjny?

i30

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/50914/hyundai/i30-1-4-crdi-classic?kalkulacja=------

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pietro_M napisał:

W tych Megankach głównie widzę 1.2 TCe i1.5 dCi 90/115KM - który pewniejszy i mniej awaryjny?

1.6 16v a później 1.2 Tce. Chociaż jeżeli codziennie przebiegi w okolicach 100km to szukaj wersji ze skrzynią 6 biegową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pietro_M napisał:


chociaż bardzo byłem kiedyś nakręcony na Vectrę C 2.0T pod maską

 

 

 

Dorzuć do 35tyś i takie może takie cudo:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/saab-9-3-salon-pl-1-wl-xwd-210km-automat-bose-piekny-stan-ID6C1oz4.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 51cent napisał:

 

A jak sie okaze, ze trzeba kupic cos co wystepuje tylko w tym modelu, bo bedzie placz ;]

Z samego opisu wynika, ze do przebiegu 110kkm trzeba bylo w niego wpakowac prawie 20kPLN extra :hehe:

 

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, 51cent napisał:

wymieniono komplet amortyzatorów i sprężyn na oryginalny zestaw Hirscha (cena samych części to ok. 7 000 zł, posiadamy certyfikat oryginalności do wglądu)

 

ze złota te sprężyny i amory? Przy 110 kkm były do wymian już komplet sprężyn i amorów? Ad. amorów no ok ale, że sprężyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jacob24 napisał:

wymieniono komplet amortyzatorów i sprężyn na oryginalny zestaw Hirscha (cena samych części to ok. 7 000 zł, posiadamy certyfikat oryginalności do wglądu)

 

ze złota te sprężyny i amory? Przy 110 kkm były do wymian już komplet sprężyn i amorów? Ad. amorów no ok ale, że sprężyny?

I do tego 90% to przebieg autostradowy wg opisu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spad napisał:

Może to i nudna propozycja na tle proponowanego Saaba, ale może podciągnąć budżet i wyjechać nową Dacia Sandero lub Loganem MCV?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

Świetna propozycja, ja już klika razy jechałem Loganem do pracy - w jedną stronę ok 500 km, nadal tutaj siedzę, może zdrowie i forma już nie te co 20 lat temu ale jakoś żyję:-) Sandero/ Logan da się kupić za 37-38 tys. w topowej wersji, za 40 tys. można wyrwać wersje z podłokietnikiem, navi, czujnikami cofania, paroma bajerami.

 

Powoli czuję komentarze pt. nie jedzie, marne plastyki itp😁

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Pietro_M napisał:

Wkrótce po przeprowadzce poza miasto będę szukać 2-go auta, które będzie służyć głównie do dojazdu do pracy (w jedną stronę 40km ekspresówką + 5km w mieście) oraz weekendowych wypadów/wycieczek.
Kwestia tego, czy szukać diesla (chociaż po pierwszym dieslu 1.3 CDTi powiedziałem dość) czy normalnie benzyny - raczej do centrów miast w Niemczech wjeżdżać nie będę? Oczywiście im nowsze auto, tym lepiej, bo kilka lat chciałbym tym pojeździć. Dobrze by było w miarę niezawodne przy tym typie przebiegów, no i możliwie najnowsze.
Nie sugerujcie się tym, że podałem linki do samych VAGów, po 2 Oplach i 2 VW może czas na odmianę. :)

Zastanawiam się też nad wielkością auta dla rodziny 2+0, w przyszłości 2+1. Znalazłem kilka aut, więc może coś podpowiecie? ;) 

Klasa B/C - np. Rapid (bo większy/pojemniejszy niż inne auta w tej klasie) 
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-rapid-skoda-rapid-1-4-tsi-klima-automat-dsg-ID6BtA6o.html#00804b7c76
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-rapid-salon-polska-prywatnie-1-6tdi-2-komplety-opon-ID6BWADY.html#00804b7c76

Klasa C - obecnie mam Golfa, więc może Jetta dla odmiany? 
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-jetta-pierwszy-wlasciciel-80tys-przebiegu-salon-polska-ID6CsBUI.html#f0e3619a33

Klasa D - np. Passat B6, chociaż bardzo byłem kiedyś nakręcony na Vectrę C 2.0T pod maską

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-salon-polska-niski-przebieg-ID6CqVVF.html#aa459ed063
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-ID6CigsK.html#aa459ed063

 

 

Ceny aut używanych to są jakieś jaja😂 sprzedawałem rok temu takiego passata za 10k...i był w naprawdę godnym stanie technicznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to i nudna propozycja na tle proponowanego Saaba, ale może podciągnąć budżet i wyjechać nową Dacia Sandero lub Loganem MCV?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Jeśli wyciszenie auta jest w miarę znośne, to wcale nie jest taki głupi pomysł.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pietro_M napisał:

Jeśli wyciszenie auta jest w miarę znośne, to wcale nie jest taki głupi pomysł.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Do 120 km/h jest ok. Słychać silnik ale nie jest to takie natężenie, które miało by przeszkadzać. Te trasy 40-50km to nie jest tak dużo. Znam pH, który jeździ dziennie ok 300 km i nie narzeka, myślał, że będzie gorzej a jest pozytywnie zaskoczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Ten 1.6 110KM z 6b jest nieprzyjemnie glosny powyżej 120km/h.

Przelozenia sa jak w skrzyni 5b na najwyższym biegu...

 

Megane III to bardzo fajne auto, ale ten silnik psuje cala frajde z tego auta. W trasie glosno, w miescie trzeba caly czas machac lewarkiem. Na dodatek powyzej 130km/h spala bardzo duzo paliwa. I dynamika nie istnieje. Kolega ma w megane 2 ten silnik ze skrzynia 5 biegowa i to calkiem inne auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, czachabrava napisał:

 

Megane III to bardzo fajne auto, ale ten silnik psuje cala frajde z tego auta. W trasie glosno, w miescie trzeba caly czas machac lewarkiem. Na dodatek powyzej 130km/h spala bardzo duzo paliwa. I dynamika nie istnieje. Kolega ma w megane 2 ten silnik ze skrzynia 5 biegowa i to calkiem inne auto. 

w jedynce sprawował się bdb chociaż ja miałem w wersji 8v ale 16v też czasami jeździłem.

 

Widocznie normy ekologiczne , masa auta, zestrojenie skrzyni, oszczędność na wyciszeniu - chociaż tutaj mogę się mylić spowodowały, że lepiej wybrać 1.2 tce. 

 

Z drugiej strony cofając się w tył Megane I 1.4 vs Thalia 1.4 - w tym drugim raz, że było/ jest o wiele dynamiczniej to chyba z dwa razy ciszej. Domniemuję, że to ten sam silnik, ew. z drobnymi różnicami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jedynce sprawował się bdb chociaż ja miałem w wersji 8v ale 16v też czasami jeździłem.
 
Widocznie normy ekologiczne , masa auta, zestrojenie skrzyni, oszczędność na wyciszeniu - chociaż tutaj mogę się mylić spowodowały, że lepiej wybrać 1.2 tce. 
 
Z drugiej strony cofając się w tył Megane I 1.4 vs Thalia 1.4 - w tym drugim raz, że było/ jest o wiele dynamiczniej to chyba z dwa razy ciszej. Domniemuję, że to ten sam silnik, ew. z drobnymi różnicami
Megane 3 to bardzo dobra propozycja, tyle że na ekspresówki prosi się o diesla. Szukałbym w pierwszej kolejności 2.0 dci, 1.6 dci, 1.9 dci lub 1.5 dci 110 KM.
Inna klasa wyciszenia w porównaniu do 1.6 16V. A przy tym samochód prosty i tani w serwisie.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Phil_ips napisał:

Megane 3 to bardzo dobra propozycja, tyle że na ekspresówki prosi się o diesla. Szukałbym w pierwszej kolejności 2.0 dci, 1.6 dci, 1.9 dci lub 1.5 dci 110 KM.
Inna klasa wyciszenia w porównaniu do 1.6 16V. A przy tym samochód prosty i tani w serwisie.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

A ja bym najchetniej poszukal 2.0 TCE i zalozyl lpg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 110km głowa mu od hałasu nie pęknie
Może i nie ale kiedy wymieniałem szybę w swojej III dostałem zastępczaka 1.6 16V. On był dziadowsko hałaśliwy w każdym zakresie obrotów. Byłem bardzo zadowolony gdy odebrałem swojego klekota 1.9.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra 1.4t + gaz lubi jesli diesel Megane nawet 1.5 dci 110 kuni. Spokojnie zejdzieszz ponizej 5 litrow na setke.
W 1.5 dCi wyeliminowali problem z obracającymi się panewkami?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Phil_ips napisał:

Może i nie ale kiedy wymieniałem szybę w swojej III dostałem zastępczaka 1.6 16V. On był dziadowsko hałaśliwy w każdym zakresie obrotów. Byłem bardzo zadowolony gdy odebrałem swojego klekota 1.9.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

przesadzasz, jeździłem służbowymi jednym i drugim i jakoś drastycznej różnicy na korzyść diesla nie ma.  Jak chcesz poczuć ciszę to w megane IV wsiądź. Przy tym 1.6 16V K4M przy prędkościach jakie ma na ekspresowce spalanie będzie miał spalanie rzędu 7 litrów z włączoną klimatyzacją. Dołóż prostotę silnika i masz auto które niczym głupim nie zaskoczy użytkownika- spokój od ewentualnych napraw turbiny, dwumasy, przepalonych świec żarowych i ich wyciągania czy wtryskiwaczy. Prywatnie ujeżdżam II 1.6 i IV 1.2 Tce, służbowo III zarówno te na ON i noPB i nie demonizowałbym benzyn. W moim odczuciu silnik serii K4M wyżej cenię niż obecne 1.6 Sce (Nissana).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.09.2019 o 13:27, bielaPL napisał:

x2

 

KIA/HYUNDAI oferują niezły stosunek cena/rocznik przy okazji ich diesle są niezawodne.

Mam już drugie auto z tego koncernu i muszę przyznać, że to są po prostu auta, w których jest po prostu OK. Nie powalają osiągami, nie są premium, ale jeżdżą i jeżdżą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Vadero napisał:

Bierz jakiegoś diesla z dobrymi opiniami i 6 biegowa skrzynią biegów :ok:

Jak najmłodszy i z najmniejszym nalotem. 

Jestem coraz bliżej jakiejś 3-4 letniej poleasingowej Astry J/K z 1.6 CDTi i przebiegiem ok. 130-150 tys. km
Ewentualnie to i30 z dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.09.2019 o 06:40, czachabrava napisał:

 

1.6 w megane i ekspresówka? tutaj nawet nie pomoże skrzynia 6 biegowa.

Mam taką megi, jechałem autostradą. Da się jak najbardziej. Jedyny dyskomfort to gdy trzeba przydusić by wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

35 minut temu, Pietro_M napisał:

Jestem coraz bliżej jakiejś 3-4 letniej poleasingowej Astry J/K z 1.6 CDTi i przebiegiem ok. 130-150 tys. km
Ewentualnie to i30 z dieslem.

 

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/42434/opel/astra-iv-1-6-cdti-cosmo?kalkulacja=------

 

Ta co proponowałem wcześniej wygląda spoko. Fajne wyposażenie, stosunkowo niski przebieg.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pakuu1 ewentualnie taka nowszej generacji tylko ze słabszym wyposażeniem: 
https://www.master1.pl/oferta/gotowka/46450/opel/astra-v-1-6-cdti?kalkulacja=------
Wprawdzie za 35k, ale się dozbiera w razie potrzeby. 😄

Edytowane przez Pietro_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Pietro_M napisał:

@pakuu1 ewentualnie taka nowszej generacji tylko ze słabszym wyposażeniem: 
https://www.master1.pl/oferta/gotowka/46450/opel/astra-v-1-6-cdti?kalkulacja=------
Wprawdzie za 35k, ale się dozbiera w razie potrzeby. 😄

 

Jakaś przygoda musiała być z przodu bo lampy zaparowane.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, r1sender napisał:

Przecież to nie autostrada to czemu nie ma dać rady?

 

Ale na autostradzie też już pociskałem Megi 1.6 16V. Ja z rodziną, bagażnik załadowany po brzeg. 140 km/h na zegarze , tempomat zapięty i się spokojnie da.

Trzeba tylko zjechać raz na jakiś czas by ustąpić ścigantom i tyle.

Jasne że do przyspieszenia brakuje mocy i to czuć.

Jednak da się i nie ma co marudzić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cinek napisał:

Mam taką megi, jechałem autostradą. Da się jak najbardziej. Jedyny dyskomfort to gdy trzeba przydusić by wyprzedzić.

Tak sie sklada, ze przez 3 lata tez jezdzilem taka meganka i jazda powyzej 110km/h jest glosna i nieekonomiczna. 

Nie wiem jak mozna gnac autostrada 140km/h przy ponad 4000rpm. Wiem, ze sie da, ale po co sie katowac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pietro_M napisał:

@pakuu1 ewentualnie taka nowszej generacji tylko ze słabszym wyposażeniem: 
https://www.master1.pl/oferta/gotowka/46450/opel/astra-v-1-6-cdti?kalkulacja=------
Wprawdzie za 35k, ale się dozbiera w razie potrzeby. 😄

Cena do negocjacji, nowsza jednak fajniejsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.