Jump to content
Pietro_M

Auto na trasę do 30k

Recommended Posts

Wkrótce po przeprowadzce poza miasto będę szukać 2-go auta, które będzie służyć głównie do dojazdu do pracy (w jedną stronę 40km ekspresówką + 5km w mieście) oraz weekendowych wypadów/wycieczek.
Kwestia tego, czy szukać diesla (chociaż po pierwszym dieslu 1.3 CDTi powiedziałem dość) czy normalnie benzyny - raczej do centrów miast w Niemczech wjeżdżać nie będę? Oczywiście im nowsze auto, tym lepiej, bo kilka lat chciałbym tym pojeździć. Dobrze by było w miarę niezawodne przy tym typie przebiegów, no i możliwie najnowsze.
Nie sugerujcie się tym, że podałem linki do samych VAGów, po 2 Oplach i 2 VW może czas na odmianę. :)

Zastanawiam się też nad wielkością auta dla rodziny 2+0, w przyszłości 2+1. Znalazłem kilka aut, więc może coś podpowiecie? ;) 

Klasa B/C - np. Rapid (bo większy/pojemniejszy niż inne auta w tej klasie) 
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-rapid-skoda-rapid-1-4-tsi-klima-automat-dsg-ID6BtA6o.html#00804b7c76
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-rapid-salon-polska-prywatnie-1-6tdi-2-komplety-opon-ID6BWADY.html#00804b7c76

Klasa C - obecnie mam Golfa, więc może Jetta dla odmiany? 
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-jetta-pierwszy-wlasciciel-80tys-przebiegu-salon-polska-ID6CsBUI.html#f0e3619a33

Klasa D - np. Passat B6, chociaż bardzo byłem kiedyś nakręcony na Vectrę C 2.0T pod maską

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-salon-polska-niski-przebieg-ID6CqVVF.html#aa459ed063
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-ID6CigsK.html#aa459ed063

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pietro_M Megane, będzie Pan zadowolony.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może popatrz za Astrą IV sedanem z silnikiem 1.4T i fabrycznym LPG?

Prawie 100km dziennie to już sporo i patrzyłbym na ekonomie, oraz zakup auta ze stosunkowo niskim przebiegiem.

Może warto jakiegoś poleasingowego wyrwać? Jetta na golfie 5 to już staroć trochę, tak samo jak Paseratti B6...

Przykład astry w klekocie, 3 latek:

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/42434/opel/astra-iv-1-6-cdti-cosmo?kalkulacja=------

 

 

Edited by pakuu1

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, pakuu1 napisał:

Może popatrz za Astrą IV sedanem z silnikiem 1.4T i fabrycznym LPG?

Prawie 100km dziennie to już sporo i patrzyłbym na ekonomie, oraz zakup auta ze stosunkowo niskim przebiegiem.

 

 

LPG byłoby jednym z idealnych rozwiązań, ale nie wjadę tym autem do garażu pod mieszkaniem. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Cinek napisał:

@Pietro_M Megane, będzie Pan zadowolony.

 

i prawdopodobnie największy wypas za rozsądną kasę

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tych Megankach głównie widzę 1.2 TCe i1.5 dCi 90/115KM - który pewniejszy i mniej awaryjny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Pietro_M napisał:

W tych Megankach głównie widzę 1.2 TCe i1.5 dCi 90/115KM - który pewniejszy i mniej awaryjny?

1.6 16v a później 1.2 Tce. Chociaż jeżeli codziennie przebiegi w okolicach 100km to szukaj wersji ze skrzynią 6 biegową

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Pietro_M napisał:


chociaż bardzo byłem kiedyś nakręcony na Vectrę C 2.0T pod maską

 

 

 

Dorzuć do 35tyś i takie może takie cudo:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/saab-9-3-salon-pl-1-wl-xwd-210km-automat-bose-piekny-stan-ID6C1oz4.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fajny, taki nie za ekonomiczny

Fajny, taka Vectra C taka niezatania ;-)

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, 51cent napisał:

 

A jak sie okaze, ze trzeba kupic cos co wystepuje tylko w tym modelu, bo bedzie placz ;]

Z samego opisu wynika, ze do przebiegu 110kkm trzeba bylo w niego wpakowac prawie 20kPLN extra :hehe:

 

 

Edited by Maciej__

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, 51cent napisał:

wymieniono komplet amortyzatorów i sprężyn na oryginalny zestaw Hirscha (cena samych części to ok. 7 000 zł, posiadamy certyfikat oryginalności do wglądu)

 

ze złota te sprężyny i amory? Przy 110 kkm były do wymian już komplet sprężyn i amorów? Ad. amorów no ok ale, że sprężyny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, jacob24 napisał:

wymieniono komplet amortyzatorów i sprężyn na oryginalny zestaw Hirscha (cena samych części to ok. 7 000 zł, posiadamy certyfikat oryginalności do wglądu)

 

ze złota te sprężyny i amory? Przy 110 kkm były do wymian już komplet sprężyn i amorów? Ad. amorów no ok ale, że sprężyny?

I do tego 90% to przebieg autostradowy wg opisu. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, mati_lecha napisał:

I do tego 90% to przebieg autostradowy wg opisu. 

 

coś nietrwałe te amortyzatory i sprężyny😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to i nudna propozycja na tle proponowanego Saaba, ale może podciągnąć budżet i wyjechać nową Dacia Sandero lub Loganem MCV?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, spad napisał:

Może to i nudna propozycja na tle proponowanego Saaba, ale może podciągnąć budżet i wyjechać nową Dacia Sandero lub Loganem MCV?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

Świetna propozycja, ja już klika razy jechałem Loganem do pracy - w jedną stronę ok 500 km, nadal tutaj siedzę, może zdrowie i forma już nie te co 20 lat temu ale jakoś żyję:-) Sandero/ Logan da się kupić za 37-38 tys. w topowej wersji, za 40 tys. można wyrwać wersje z podłokietnikiem, navi, czujnikami cofania, paroma bajerami.

 

Powoli czuję komentarze pt. nie jedzie, marne plastyki itp😁

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, jacob24 napisał:

1.6 16v a później 1.2 Tce. Chociaż jeżeli codziennie przebiegi w okolicach 100km to szukaj wersji ze skrzynią 6 biegową

 

1.6 w megane i ekspresówka? tutaj nawet nie pomoże skrzynia 6 biegowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak w trasy to Citroen C5 IIIgen lub Laguna IIIgen może?

Komfort będzie i wyposażenie dość dobre...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Pietro_M napisał:

Wkrótce po przeprowadzce poza miasto będę szukać 2-go auta, które będzie służyć głównie do dojazdu do pracy (w jedną stronę 40km ekspresówką + 5km w mieście) oraz weekendowych wypadów/wycieczek.
Kwestia tego, czy szukać diesla (chociaż po pierwszym dieslu 1.3 CDTi powiedziałem dość) czy normalnie benzyny - raczej do centrów miast w Niemczech wjeżdżać nie będę? Oczywiście im nowsze auto, tym lepiej, bo kilka lat chciałbym tym pojeździć. Dobrze by było w miarę niezawodne przy tym typie przebiegów, no i możliwie najnowsze.
Nie sugerujcie się tym, że podałem linki do samych VAGów, po 2 Oplach i 2 VW może czas na odmianę. :)

Zastanawiam się też nad wielkością auta dla rodziny 2+0, w przyszłości 2+1. Znalazłem kilka aut, więc może coś podpowiecie? ;) 

Klasa B/C - np. Rapid (bo większy/pojemniejszy niż inne auta w tej klasie) 
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-rapid-skoda-rapid-1-4-tsi-klima-automat-dsg-ID6BtA6o.html#00804b7c76
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-rapid-salon-polska-prywatnie-1-6tdi-2-komplety-opon-ID6BWADY.html#00804b7c76

Klasa C - obecnie mam Golfa, więc może Jetta dla odmiany? 
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-jetta-pierwszy-wlasciciel-80tys-przebiegu-salon-polska-ID6CsBUI.html#f0e3619a33

Klasa D - np. Passat B6, chociaż bardzo byłem kiedyś nakręcony na Vectrę C 2.0T pod maską

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-salon-polska-niski-przebieg-ID6CqVVF.html#aa459ed063
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-ID6CigsK.html#aa459ed063

 

 

Ceny aut używanych to są jakieś jaja😂 sprzedawałem rok temu takiego passata za 10k...i był w naprawdę godnym stanie technicznym

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak w trasy to Citroen C5 IIIgen lub Laguna IIIgen może?
Komfort będzie i wyposażenie dość dobre...
Jest to też jeden z pomysłów. :)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może to i nudna propozycja na tle proponowanego Saaba, ale może podciągnąć budżet i wyjechać nową Dacia Sandero lub Loganem MCV?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Jeśli wyciszenie auta jest w miarę znośne, to wcale nie jest taki głupi pomysł.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Pietro_M napisał:

Jeśli wyciszenie auta jest w miarę znośne, to wcale nie jest taki głupi pomysł.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Do 120 km/h jest ok. Słychać silnik ale nie jest to takie natężenie, które miało by przeszkadzać. Te trasy 40-50km to nie jest tak dużo. Znam pH, który jeździ dziennie ok 300 km i nie narzeka, myślał, że będzie gorzej a jest pozytywnie zaskoczony

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, czachabrava napisał:

 

1.6 w megane i ekspresówka? tutaj nawet nie pomoże skrzynia 6 biegowa.

Logiczny argument? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, jacob24 napisał:

Logiczny argument? 

 

Ten 1.6 110KM z 6b jest nieprzyjemnie glosny powyżej 120km/h.

Przelozenia sa jak w skrzyni 5b na najwyższym biegu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Ten 1.6 110KM z 6b jest nieprzyjemnie glosny powyżej 120km/h.

Przelozenia sa jak w skrzyni 5b na najwyższym biegu...

 

Megane III to bardzo fajne auto, ale ten silnik psuje cala frajde z tego auta. W trasie glosno, w miescie trzeba caly czas machac lewarkiem. Na dodatek powyzej 130km/h spala bardzo duzo paliwa. I dynamika nie istnieje. Kolega ma w megane 2 ten silnik ze skrzynia 5 biegowa i to calkiem inne auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, czachabrava napisał:

 

Megane III to bardzo fajne auto, ale ten silnik psuje cala frajde z tego auta. W trasie glosno, w miescie trzeba caly czas machac lewarkiem. Na dodatek powyzej 130km/h spala bardzo duzo paliwa. I dynamika nie istnieje. Kolega ma w megane 2 ten silnik ze skrzynia 5 biegowa i to calkiem inne auto. 

w jedynce sprawował się bdb chociaż ja miałem w wersji 8v ale 16v też czasami jeździłem.

 

Widocznie normy ekologiczne , masa auta, zestrojenie skrzyni, oszczędność na wyciszeniu - chociaż tutaj mogę się mylić spowodowały, że lepiej wybrać 1.2 tce. 

 

Z drugiej strony cofając się w tył Megane I 1.4 vs Thalia 1.4 - w tym drugim raz, że było/ jest o wiele dynamiczniej to chyba z dwa razy ciszej. Domniemuję, że to ten sam silnik, ew. z drobnymi różnicami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedynką jeździłem trochę i wtedy ten 8v silniczek wydawał mi się całkiem dynamiczny. 16V nie jezdziłem to nie wiem.

A Megane III z K4M to poprawne auto, ale swojej sie pozbyłem jak przejechałem się taką samą z 1.4 TCE :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
w jedynce sprawował się bdb chociaż ja miałem w wersji 8v ale 16v też czasami jeździłem.
 
Widocznie normy ekologiczne , masa auta, zestrojenie skrzyni, oszczędność na wyciszeniu - chociaż tutaj mogę się mylić spowodowały, że lepiej wybrać 1.2 tce. 
 
Z drugiej strony cofając się w tył Megane I 1.4 vs Thalia 1.4 - w tym drugim raz, że było/ jest o wiele dynamiczniej to chyba z dwa razy ciszej. Domniemuję, że to ten sam silnik, ew. z drobnymi różnicami
Megane 3 to bardzo dobra propozycja, tyle że na ekspresówki prosi się o diesla. Szukałbym w pierwszej kolejności 2.0 dci, 1.6 dci, 1.9 dci lub 1.5 dci 110 KM.
Inna klasa wyciszenia w porównaniu do 1.6 16V. A przy tym samochód prosty i tani w serwisie.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Phil_ips napisał:

Megane 3 to bardzo dobra propozycja, tyle że na ekspresówki prosi się o diesla. Szukałbym w pierwszej kolejności 2.0 dci, 1.6 dci, 1.9 dci lub 1.5 dci 110 KM.
Inna klasa wyciszenia w porównaniu do 1.6 16V. A przy tym samochód prosty i tani w serwisie.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

A ja bym najchetniej poszukal 2.0 TCE i zalozyl lpg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, czachabrava napisał:

 

1.6 w megane i ekspresówka? tutaj nawet nie pomoże skrzynia 6 biegowa.

Przecież to nie autostrada to czemu nie ma dać rady?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przecież to nie autostrada to czemu nie ma dać rady?
Osobiście wolałbym jednak jechać w ciszy..

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Phil_ips napisał:

Osobiście wolałbym jednak jechać w ciszy..

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Przy 110km głowa mu od hałasu nie pęknie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przy 110km głowa mu od hałasu nie pęknie
Może i nie ale kiedy wymieniałem szybę w swojej III dostałem zastępczaka 1.6 16V. On był dziadowsko hałaśliwy w każdym zakresie obrotów. Byłem bardzo zadowolony gdy odebrałem swojego klekota 1.9.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astra 1.4t + gaz lubi jesli diesel Megane nawet 1.5 dci 110 kuni. Spokojnie zejdzieszz ponizej 5 litrow na setke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Astra 1.4t + gaz lubi jesli diesel Megane nawet 1.5 dci 110 kuni. Spokojnie zejdzieszz ponizej 5 litrow na setke.
W 1.5 dCi wyeliminowali problem z obracającymi się panewkami?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
W 1.5 dCi wyeliminowali problem z obracającymi się panewkami?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

I w 1.5 i 1.9. Problem panewek nie dotyczy 2.0 i 1.6.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierz jakiegoś diesla z dobrymi opiniami i 6 biegowa skrzynią biegów :ok:

Jak najmłodszy i z najmniejszym nalotem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Phil_ips napisał:

Może i nie ale kiedy wymieniałem szybę w swojej III dostałem zastępczaka 1.6 16V. On był dziadowsko hałaśliwy w każdym zakresie obrotów. Byłem bardzo zadowolony gdy odebrałem swojego klekota 1.9.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

przesadzasz, jeździłem służbowymi jednym i drugim i jakoś drastycznej różnicy na korzyść diesla nie ma.  Jak chcesz poczuć ciszę to w megane IV wsiądź. Przy tym 1.6 16V K4M przy prędkościach jakie ma na ekspresowce spalanie będzie miał spalanie rzędu 7 litrów z włączoną klimatyzacją. Dołóż prostotę silnika i masz auto które niczym głupim nie zaskoczy użytkownika- spokój od ewentualnych napraw turbiny, dwumasy, przepalonych świec żarowych i ich wyciągania czy wtryskiwaczy. Prywatnie ujeżdżam II 1.6 i IV 1.2 Tce, służbowo III zarówno te na ON i noPB i nie demonizowałbym benzyn. W moim odczuciu silnik serii K4M wyżej cenię niż obecne 1.6 Sce (Nissana).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 10.09.2019 o 13:27, bielaPL napisał:

x2

 

KIA/HYUNDAI oferują niezły stosunek cena/rocznik przy okazji ich diesle są niezawodne.

Mam już drugie auto z tego koncernu i muszę przyznać, że to są po prostu auta, w których jest po prostu OK. Nie powalają osiągami, nie są premium, ale jeżdżą i jeżdżą...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Vadero napisał:

Bierz jakiegoś diesla z dobrymi opiniami i 6 biegowa skrzynią biegów :ok:

Jak najmłodszy i z najmniejszym nalotem. 

Jestem coraz bliżej jakiejś 3-4 letniej poleasingowej Astry J/K z 1.6 CDTi i przebiegiem ok. 130-150 tys. km
Ewentualnie to i30 z dieslem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.09.2019 o 06:40, czachabrava napisał:

 

1.6 w megane i ekspresówka? tutaj nawet nie pomoże skrzynia 6 biegowa.

Mam taką megi, jechałem autostradą. Da się jak najbardziej. Jedyny dyskomfort to gdy trzeba przydusić by wyprzedzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

35 minut temu, Pietro_M napisał:

Jestem coraz bliżej jakiejś 3-4 letniej poleasingowej Astry J/K z 1.6 CDTi i przebiegiem ok. 130-150 tys. km
Ewentualnie to i30 z dieslem.

 

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/42434/opel/astra-iv-1-6-cdti-cosmo?kalkulacja=------

 

Ta co proponowałem wcześniej wygląda spoko. Fajne wyposażenie, stosunkowo niski przebieg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Pietro_M napisał:

@pakuu1 ewentualnie taka nowszej generacji tylko ze słabszym wyposażeniem: 
https://www.master1.pl/oferta/gotowka/46450/opel/astra-v-1-6-cdti?kalkulacja=------
Wprawdzie za 35k, ale się dozbiera w razie potrzeby. 😄

 

Jakaś przygoda musiała być z przodu bo lampy zaparowane.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, r1sender napisał:

Przecież to nie autostrada to czemu nie ma dać rady?

 

Ale na autostradzie też już pociskałem Megi 1.6 16V. Ja z rodziną, bagażnik załadowany po brzeg. 140 km/h na zegarze , tempomat zapięty i się spokojnie da.

Trzeba tylko zjechać raz na jakiś czas by ustąpić ścigantom i tyle.

Jasne że do przyspieszenia brakuje mocy i to czuć.

Jednak da się i nie ma co marudzić.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Cinek napisał:

Mam taką megi, jechałem autostradą. Da się jak najbardziej. Jedyny dyskomfort to gdy trzeba przydusić by wyprzedzić.

Tak sie sklada, ze przez 3 lata tez jezdzilem taka meganka i jazda powyzej 110km/h jest glosna i nieekonomiczna. 

Nie wiem jak mozna gnac autostrada 140km/h przy ponad 4000rpm. Wiem, ze sie da, ale po co sie katowac. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, pakuu1 napisał:

Cena do negocjacji, nowsza jednak fajniejsza :)

 

To jest najbardziej podstawowa wersja Astry K, która ma dramatyczne wnętrze niestety...

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.