Skocz do zawartości

Automat, jaki bezawaryjny i najbardziej trwały?


Luke16

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mam rozkminke. Co raz więcej ludzi mówi o automatach i fakt jest taki że naprawdę elegancko się nimi jeździ. Tylko pytanie mi się pojawia... Jaki jest ten naj naj tutaj w Europie wśród aut nowych i używanych? Wiadomo wszystko może się popsuć, ale tak czysto teoretycznie o czym się nie słyszy że się psuje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Luke16 napisał:

Ostatnio mam rozkminke. Co raz więcej ludzi mówi o automatach i fakt jest taki że naprawdę elegancko się nimi jeździ. Tylko pytanie mi się pojawia... Jaki jest ten naj naj tutaj w Europie wśród aut nowych i używanych? Wiadomo wszystko może się popsuć, ale tak czysto teoretycznie o czym się nie słyszy że się psuje?

 

Stosunek jakości do awarii to chyba ZF8HP, skrzynia bardzo szybka, klasyczny hydraulik, używki w dobrej cenie, co świadczy, że mało awaryjne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Luke16 napisał:

Ostatnio mam rozkminke. Co raz więcej ludzi mówi o automatach i fakt jest taki że naprawdę elegancko się nimi jeździ. Tylko pytanie mi się pojawia... Jaki jest ten naj naj tutaj w Europie wśród aut nowych i używanych? Wiadomo wszystko może się popsuć, ale tak czysto teoretycznie o czym się nie słyszy że się psuje?

 

 

Ten który ktoś serwisował, zmieniał olej i nie jeździł jak idiota ;)

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze prosty ZF, bedzie najtrwalszy,ale teraz juz nie daja takich skrzyn..
Sam szukam automatu i jest tragedia..
Wszyskie to tiptroniki, cvt lub dsg..


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Akurat tiptronic w grupie VAG to klasyczny automat jak zf ;-)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiptronik to klasyczny automat. Ale nowych VAG z taką skrzynią nie kupisz.
 
Multitronic to CVT. Z czasem ich niezawodność bardzo została poprawiona.
 
STronic to DSG dla mocnych wersji. Samych DSG też są różne wersje.
Najnowsze auta grupy VAG z 3.0 TDI mają znowu Tiptronic (czyt. klasyczny hydrokinetyk), nareszcie zmądrzeli i wrócili do porządnej skrzyni. Oczywiście to nie auta z kręgu zainteresowania autora.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Spajdi napisał:

Oczywiście to nie auta z kręgu zainteresowania autora.

Akurat pytanie ogólne. Bardziej interesuje mnie czy istnieje bezawaryjny i trwały automat. Marka i auto znaczenia nie mają. Czysta ciekawość. Sprzedaje akurat alfę 147 na części i już któryś raz z rzędu piszą albo dzwonią klienci w sprawie właśnie pedałów i lewarka bo Ci co mają automat podobno jest tak tragiczny że przekładają na manual, kumpel mechanik też już nie jedno DSG przełożył na manuala. Dlatego powstał ten temat czy nie ma dobrych automatów?

Edytowane przez Luke16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dobre,ale trzeba dbać.
Przeważnie ludzie nie wymieniaja oleju, jak słyszą że trzeba,to jest śmiech..a potem płacz.
Niestety u nas na rynku wiekszość to złomy..
Dsg jest pancerne jako skrzynia,sterowanie juz nie.
W każdej skrzyni olej to podstawa..
Jak nie przepalą oleju,to jazda z budyniem do rozwałki skrzyni..

Alfa też miała dobrą skrzynie..sterowanie porażka..

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, wchpikus napisał:

Powershift odpada..tak samo dsg (koszty naprawy) oraz cvt..nienlubie tego sposobu pracy skrzyni..
Ciezko jest znalesc...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

CVT mogą pracować w trybie wirtualnych biegów. Skrzynie w Nissanach tak mają, przy przyspieszaniu jest fajne stopniowanie obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wchpikus napisał:

A cos nie z vag?
Nie lubie designu niemieckich aut..
 

Kia, Hyundai 7dct - dwusprzęgłowa.

Nie słyszałem o awariach. Jak jakieś były na początku, to ASO wymieniało na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rwIcIk napisał:

Kia, Hyundai 7dct - dwusprzęgłowa.

 

Muszę cię zmartwić.

Już na gwarancji dużo zespołów sprzęgieł zostało wymienionych w tych skrzyniach.

 

Za to hydrokinetyki KIA/HYUNDAI zarówno 4 jak i 6-cio biegowe o ile ktoś wymieniał chociaż co 100 000km ATF, to są bardzo trwałe.

 

Do autora: napisz, jaki masz budżet i jakich roczników i wielkości  auta szukasz, bo tak, to trudno coś polecać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ghost2255 napisał:

Muszę cię zmartwić.

Już na gwarancji dużo zespołów sprzęgieł zostało wymienionych w tych skrzyniach.

Za to hydrokinetyki KIA/HYUNDAI zarówno 4 jak i 6-cio biegowe o ile ktoś wymieniał chociaż co 100 000km ATF, to są bardzo trwałe.

Do autora: napisz, jaki masz budżet i jakich roczników i wielkości  auta szukasz, bo tak, to trudno coś polecać.

Sprzęgła wymieniają trochę na siłę. Dają też jakieś dodatkowe pierścienie. Aktualizują oprogramowanie.

A to ze względu na lekkie poszarpywanie przy niewielkich prędkościach na pierwszym biegu - jazda w korkach. Taki urok skrzyń z suchymi sprzęgłami.

Znajomy walczył z ASO. Ja się przyzwyczaiłem i wolę, by niepotrzebnie nie dawać mechanikom coś bardziej popsuć.

Są przypadki padu skrzyń - brak któryś biegów, lub zawieszanie bez możliwości zmiany. Wtedy jest gwarancja i wymieniają całe skrzynie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

ekkie poszarpywanie przy niewielkich prędkościach na pierwszym biegu - jazda w korkach. Taki urok skrzyń z suchymi sprzęgłami.

Znajomy walczył z ASO. Ja się przyzwyczaiłem i wolę, by niepotrzebnie nie dawać mechanikom coś bardziej popsuć.

Są przypadki padu skrzyń - brak któryś biegów, lub zawieszanie bez możliwości zmiany. Wtedy jest gwarancja i wymieniają całe skrzynie.

 

No włąśnie, więc takie bezawaryjne nie są.

Hydrokinetyki właściwie się nie psują, więc np. w takim i40 przed liftem była zwykła skrzynia, a po lifcie DCT i zorientowani klienci wolą przedlifty, bo są bardziej niezawodne. Podobnie z innymi modelami tego koncernu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

6 godzin temu, Luke16 napisał:

Akurat pytanie ogólne. Bardziej interesuje mnie czy istnieje bezawaryjny i trwały automat. Marka i auto znaczenia nie mają. Czysta ciekawość. Sprzedaje akurat alfę 147 na części i już któryś raz z rzędu piszą albo dzwonią klienci w sprawie właśnie pedałów i lewarka bo Ci co mają automat podobno jest tak tragiczny że przekładają na manual, kumpel mechanik też już nie jedno DSG przełożył na manuala. Dlatego powstał ten temat czy nie ma dobrych automatów?

Są, automaty w autach elektrycznych..., bo ich nie ma ;)

Ale powszechnie będą chwalone dopiero za +/- 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukam do 25, max 28k, benzyna, kombi, 2+2 + bagaże, ew 5 osób by wygodnie jechało.

Rocznik 2007 w góre.

 

Picasso było z automatem zwykłym, szukaj ze świecą, i30, 307sw, coś w tym guście...bmw odpada, vw , audi, skoda..

C-max bez power-shift?

 

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, ghost2255 napisał:

Hydrokinetyki właściwie się nie psują, więc np. w takim i40 przed liftem była zwykła skrzynia, a po lifcie DCT i zorientowani klienci wolą przedlifty, bo są bardziej niezawodne.

 

Masz na mysli klientow na uzywki rozumiem? ;]

Tacy raczej producenta srednio interesuja..

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, angrius napisał:

To masz c5 mk3 z klasycznym hydraulikiem. Minus taki, że 4 biegowy ale da się jeździć. W mieście spala mi ok 11-12 lpg/100km

 

Aut w takiej konfiguracji praktycznie nie ma na rynku, zwlaszcza ze produkowali je chyba max 2 lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wchpikus napisał:

Ja szukam do 25, max 28k, benzyna, kombi, 2+2 + bagaże, ew 5 osób by wygodnie jechało.

i30/ceed będzie OK. Camry T25, Accord VII,  E46, ale to starsze. MB W203 po lifcie, bo na W204 budżet a krótki.

 

To auta z udanymi automatami spełniającymi założenia.

 

C5 był z DP0 lub TF80, żaden nie jest wybitnie niezawodny, ten drugi nawet dość awaryjny(sterowanie).

 

mondeo i Insignia miały ten sam automat.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wchpikus napisał:

Troche szerokie...dlugość jeszcze do przełknięcia;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Nie sprzedaję na razie, może za rok lub dwa. Auto póki co mnie nie zawodzi, zresztą jak i poprzednia c5 mk1. Jeśli chcesz z tyłu przewieźć komfortowo 3 osoby to raczej auto musi być trochę szersze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat pytanie ogólne. Bardziej interesuje mnie czy istnieje bezawaryjny i trwały automat. Marka i auto znaczenia nie mają. Czysta ciekawość. Sprzedaje akurat alfę 147 na części i już któryś raz z rzędu piszą albo dzwonią klienci w sprawie właśnie pedałów i lewarka bo Ci co mają automat podobno jest tak tragiczny że przekładają na manual, kumpel mechanik też już nie jedno DSG przełożył na manuala. Dlatego powstał ten temat czy nie ma dobrych automatów?
Subaru 4eat

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rwIcIk napisał:

 

A to ze względu na lekkie poszarpywanie przy niewielkich prędkościach na pierwszym biegu - jazda w korkach. Taki urok skrzyń z suchymi sprzęgłami.

Znajomy walczył z ASO. Ja się przyzwyczaiłem i wolę, by niepotrzebnie nie dawać mechanikom coś bardziej popsuć.

 

Jezeli jest to "przewidywalny " korek to ja po prostu wlaczam recznie 1 lub 2 [w zaleznosci od predkosci w korku] i problem poszarpywan z glowy;] .Po zatrzymaniu i tak zredukuje sam na 1 wiec spoko:ok:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.09.2019 o 00:33, Luke16 napisał:

Wiadomo wszystko może się popsuć, ale tak czysto teoretycznie o czym się nie słyszy że się psuje?

Stare skrzynie są teoretycznie najlepsze, przykładowo Camry 3.0 v6, ja akurat posiadałem silnik 2.2, później MB - tam skrzynia była sporo szybsza ale nadal jak dla mnie za wolna.

 

Kolejno W211 320 cdi - znowu wolno, długo później 335i - szybka ale całe auto niestety było dość awaryjne. 

 

Stare skrzynie były długowieczne ale wolne, mało inteligentne. To co napisał Konik może być ciekawe.

 

Szedłbym w CVT lub DSG

 

Skoro tutaj ta skrzynia DSG wytrzymuje bynajmniej na potrzeby filmików już ponad rok to chyba nie jest najgorzej, z jakiegoś powodu Boba zdecydował się na adaptację DSG do jego Golf`a

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wlad napisał:

Jezeli jest to "przewidywalny " korek to ja po prostu wlaczam recznie 1 lub 2 [w zaleznosci od predkosci w korku] i problem poszarpywan z glowy;] .Po zatrzymaniu i tak zredukuje sam na 1 wiec spoko:ok:.

Też tak często robię w korkach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, rwIcIk napisał:

Też tak często robię w korkach.

Generalnie to właśnie w korkach najbardziej jest przydatny automat. Zatem IMHO bez sensu mieć automat a i tak samodzielnie zmieniać biegi nawet jeśli wystarczy to robić np łopatkami. Do duszy z takim automatem

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, angrius napisał:

Generalnie to właśnie w korkach najbardziej jest przydatny automat. Zatem IMHO bez sensu mieć automat a i tak samodzielnie zmieniać biegi nawet jeśli wystarczy to robić np łopatkami. Do duszy z takim automatem

 

Godzinę temu, Spajdi napisał:

Czyli w..j nie dobry automat, zwykłe dziadostwo jeżeli normalna płynna jazda wymaga jakiejkolwiek ingerencji.
 

Można przejść w tryb manualny, by automat ciągle nie wachlował biegami. Podobnie robię na szutrowej drodze. Włączam 2 i jadę.

Automat ciągle zmienia między 2 a 3 biegiem. W starych automatach też można było wymusić któryś bieg.

Ale tak jak piszę, można, nie trzeba.

W trybie D też sobie radzi ;]

Ja bym nie zamienił już na manualną skrzynię.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, rwIcIk napisał:

Można przejść w tryb manualny, by automat ciągle nie wachlował biegami.

A co mu to szkodzi? Niech sobie wachluje. Generalnie nie powinieneś tego odczuć jeśli skrzynia jest w pełni sprawna. 

 

17 minut temu, rwIcIk napisał:

starych automatach też można było wymusić któryś bieg.

Zgadza się, w moim Al4 da się, ale skorzystałem z tego może z 3-4 razy, gdy jadąc pod większe wzniesienie trzymał na niższym biegu, a mnie to irytowalo bo wiedziałem że na wyższym też da radę. Ale automat dla mnie jest po to by się już nie bawić w zmiany biegów 

 

21 minut temu, rwIcIk napisał:

Ja bym nie zamienił już na manualną skrzynię.

Z racji wykonywanej pracy jeżdżę równolegle automatem w jednym aucie i w manualu w drugim (w tym musi być manualna) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, angrius napisał:

A co mu to szkodzi? Niech sobie wachluje. Generalnie nie powinieneś tego odczuć jeśli skrzynia jest w pełni sprawna. 

 

Dwusprzęgłowa z suchymi sprzęgłami nie pracuje tak gładko, jak klasyczny automat.

Szczególnie, gdy wymusza pełzanie, jazdę na półsprzęgle.

Mnie jeszcze wkurza ekologia - szybko wrzuca wysoki bieg i jedzie poniżej 1300 obr. ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwusprzęgłowa z suchymi sprzęgłami nie pracuje tak gładko, jak klasyczny automat.

Szczególnie, gdy wymusza pełzanie, jazdę na półsprzęgle.

Mnie jeszcze wkurza ekologia - szybko wrzuca wysoki bieg i jedzie poniżej 1300 obr. default_zlosnik.gif

 

1300 to i tak jest luksus, moja potrafi zejść poniżej 1000... Co jest dla mnie kompletnie bez sensu bo i tak spalanie nie spada a tylko męczy silnik

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, rwIcIk napisał:

Dwusprzęgłowa z suchymi sprzęgłami nie pracuje tak gładko, jak klasyczny automat.

Szczególnie, gdy wymusza pełzanie, jazdę na półsprzęgle.

Mnie jeszcze wkurza ekologia - szybko wrzuca wysoki bieg i jedzie poniżej 1300 obr. ;]

 

Czyli wnioski są dwa: dwusprzeglowe nie nadają się do korków oraz dla mnie to wręcz eliminuje tą skrzynię jako automat. Producenci się nie popisali w takim razie 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.