Jump to content
Luke16

Automat, jaki bezawaryjny i najbardziej trwały?

Recommended Posts

22 minuty temu, angrius napisał:

Czyli wnioski są dwa: dwusprzeglowe nie nadają się do korków oraz dla mnie to wręcz eliminuje tą skrzynię jako automat. Producenci się nie popisali w takim razie 

Taki ich urok.

Ale tak czy siak, nie zamieniłbym na manual.

Wciskasz gaz i jedziesz.

Jak chcesz się pobawić, to masz tryb manualny, ale nadal nie musisz wciskać sprzęgła :ok:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, angrius napisał:

Czyli wnioski są dwa: dwusprzeglowe nie nadają się do korków oraz dla mnie to wręcz eliminuje tą skrzynię jako automat. Producenci się nie popisali w takim razie 

To nie chodzi o sama skrzynie co o jej oprogramowanie. To ono wymusza tak czeste zmiany biegow .Poza tym [przynajmniej w automacie Alfy] nie jest to jakies denerwujace zjawisko-nie czuc zadnych szarpniec a tylko klikniecia biegow.Jest to jednak irytujace  dla mnie .Ale jechalem raz Passatem B6 z DSG-i tam to byla rzeznia.Kazda zmiana biegu w korku byla odczuwalna jako szarpniecie auta.Byc moze tamta skrzynia byla juz padnieta-nie wiem.Dla mnie duzo bardziej gorsza sprawa od zachowania w korku jest to zbijanie na kazdym kroku obrotow silnika-to jest tragedia.Gdyby byl tryb sportowy-nie mialbym uwag.Ale takiego trybu nie ma-co jest jeszcze bardziej irytujace w marce jakby nie bylo pozycjonujacej sie jednak bardziej sportowo od Skody.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, wlad napisał:

Dla mnie duzo bardziej gorsza sprawa od zachowania w korku jest to zbijanie na kazdym kroku obrotow silnika-to jest tragedia.

 

Zależy od producenta. U mnie nie zauważyłem, aby skrzynia jeździła na bardzo niskich obrotach.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Zależy od producenta. U mnie nie zauważyłem, aby skrzynia jeździła na bardzo niskich obrotach.. 
50kmh 7 bieg
We wcześniejszym 60 wbijala 8, 9 przy 70
Wystarczy przełączyć z normalnego na sport i trzyma wyżej
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, angrius napisał:

Czyli wnioski są dwa: dwusprzeglowe nie nadają się do korków oraz dla mnie to wręcz eliminuje tą skrzynię jako automat. Producenci się nie popisali w takim razie 

 

W korkach idealnie sprawdza się multitronic, ruszasz płynie bez żadnych szarpnięć mi taki zestaw pasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, hefi napisał:

50kmh 7 bieg emoji848.png
We wcześniejszym 60 wbijala 8, 9 przy 70
Wystarczy przełączyć z normalnego na sport i trzyma wyżej

Duży silnik?

U mnie 7 "dopiero" w pobliżu 80 km/h ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam klasyczną, hydrokinetyczną skrzynie. W korku rozpina lock-up, przez co pracuje baaaaardzo płynnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozostaje Ci jedynie eCVT z Toyota/Lexus hybryda. Kilka modeli sobie znajdziesz w swoim budzecie choc z kombi bedzie kiepsko. Co do Subaru, to skrzynie sa ogolnie pancerne tylko nie wiem dla kogo jaki przebieg to oznacza. Ja mialem kiedys 4EAT i sprzedalem przy 315kkm i bylo elegancko. Wiem ze dopiero 2 wlasciciel po mnie  uszczelnial skrzynie i remontowal bo cos przeskakiwalo. Ja bym do 4 biegowej skrzyni juz teraz nie wrocil. Pozostaje ewentualnie kupno czegokolwiek satysfakcjonujacego z odlozonymi PLN na remont. DWusprzeglowki sa ok ale nie lubia korków bo to skraca ich zywotnosc. Mam Powershifta i zlego slowa nie powiem. Jak sie wysypie to naprawie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.09.2019 o 00:33, Luke16 napisał:

Ostatnio mam rozkminke. Co raz więcej ludzi mówi o automatach i fakt jest taki że naprawdę elegancko się nimi jeździ. Tylko pytanie mi się pojawia... Jaki jest ten naj naj tutaj w Europie wśród aut nowych i używanych? Wiadomo wszystko może się popsuć, ale tak czysto teoretycznie o czym się nie słyszy że się psuje?

 

 

ja mam podobne pytanie tylko w malych autkach.

czyli dobry automat w autkach klasy A,B.

juz wiem ze suzuki splash ma ok a jakie inne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, PawelWaw napisał:

 

ja mam podobne pytanie tylko w malych autkach.

czyli dobry automat w autkach klasy A,B.

juz wiem ze suzuki splash ma ok a jakie inne ?

Swift.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

ja mam podobne pytanie tylko w malych autkach.

czyli dobry automat w autkach klasy A,B.

juz wiem ze suzuki splash ma ok a jakie inne ?

Yaris hybrid

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to jest z S Tronikiem w Audi? To jest identycznie ta sama skrzynia DSG? co w VW? Dodatkowe pytanie jaka skrzynia siedzi w Audi Q5 TDI 190 KM?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
ja mam podobne pytanie tylko w malych autkach.
czyli dobry automat w autkach klasy A,B.
juz wiem ze suzuki splash ma ok a jakie inne ?
Picanto oraz i10

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak to jest z S Tronikiem w Audi? To jest identycznie ta sama skrzynia DSG? co w VW? Dodatkowe pytanie jaka skrzynia siedzi w Audi Q5 TDI 190 KM?
Tak dsg 7 bieg, szukaj 190 wyprodukowanej od początku 16r
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Duży silnik?
U mnie 7 "dopiero" w pobliżu 80 km/h ;]
 
3litry, tip 8bieg
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, hefi napisał:
14 godzin temu, rwIcIk napisał:
Duży silnik?
U mnie 7 "dopiero" w pobliżu 80 km/h ;]
 

3litry, tip 8bieg

Ja mam małego dieselka :hehe:

Duży może niżej :ok:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.09.2019 o 12:56, delco napisał:

Byle nie taki w którym Volvo niezalecało wymiany oleju...

Ależ to powszechna praktyka- swego czasu BMW też nie mówiło nic o wymianie oleju w automatach produkcji ZF... a sam producnt skrzyni nakazywał robić wymiany. W DSG też VW w niektórych odmianach nie przewiduje wymiany oleju, a producent skrzyni jasno pisze, że trzeba wymieniac. W tym wszystkim chodzi o niskie koszty eksploatacji, żeby się menedżerom flot w Excelu zgadzało.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, hefi napisał:
Godzinę temu, Rado_ napisał:
Jak to jest z S Tronikiem w Audi? To jest identycznie ta sama skrzynia DSG? co w VW? Dodatkowe pytanie jaka skrzynia siedzi w Audi Q5 TDI 190 KM?

Tak dsg 7 bieg, szukaj 190 wyprodukowanej od początku 16r

16? Są juz jakies lepsze? Jakie oznaczenie ma ta skrzynia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
16? Są juz jakies lepsze? Jakie oznaczenie ma ta skrzynia?
Silnik znaczy do jesieni 15r coś tam było nie halo. O skrzyni to nie mam pojęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Rado_ napisał:

Jak to jest z S Tronikiem w Audi? To jest identycznie ta sama skrzynia DSG? co w VW? Dodatkowe pytanie jaka skrzynia siedzi w Audi Q5 TDI 190 KM?

S Tronic to nazwa handlowa DSG stosowana przez Audi - ta sama skrzynia ale dostosowana do silników umieszczonych wzdłużnie. W Q5 będziesz miał model DL501.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Manx napisał:

W DSG też VW w niektórych odmianach nie przewiduje wymiany oleju, a producent skrzyni jasno pisze, że trzeba wymieniac

 

A czy przypadkiem VW nie jest producentem swoich DSG ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Manx napisał:

Ależ to powszechna praktyka- swego czasu BMW też nie mówiło nic o wymianie oleju w automatach produkcji ZF... a sam producnt skrzyni nakazywał robić wymiany. W DSG też VW w niektórych odmianach nie przewiduje wymiany oleju, a producent skrzyni jasno pisze, że trzeba wymieniac. W tym wszystkim chodzi o niskie koszty eksploatacji, żeby się menedżerom flot w Excelu zgadzało.

No tak - tyle że teraz to już wiekszośc wie o co chodzi - naomiast 10 lat temu to o czym piszesz nie było takie oczywiste....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Piotrus napisał:

 

A czy przypadkiem VW nie jest producentem swoich DSG ?

Nie. Z tego co kojarzę to skrzynie kupują u poddostawców

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Manx napisał:

Nie. Z tego co kojarzę to skrzynie kupują u poddostawców

Tak się rodzą urban legends, z tego co ja kojarzę i można znaleźć w sieci to akurat grupa VAG skrzynie DSG robią sami, np tu :

 

https://www.vwatj.com/en/products

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Piotrus napisał:

Tak się rodzą urban legends, z tego co ja kojarzę i można znaleźć w sieci to akurat grupa VAG skrzynie DSG robią sami, np tu :

 

https://www.vwatj.com/en/products

Tianjin to na rynek chiński.

W Europie faktycznie sprawdziłem teraz, produkują sami (m.in w Mladej Boleslavi), ale są to konstrukcje Lucasa, BorgWarner itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Manx napisał:

Tianjin to na rynek chiński.

W Europie faktycznie sprawdziłem teraz, produkują sami (m.in w Mladej Boleslavi), ale są to konstrukcje Lucasa, BorgWarner itd.

Ok, to kto w takim razie mówi że w DSG oleju się nie wymienia? Od kiedy pamiętam , wymiana oleju w DSG była zawsze w planie serwisowym w aso, jak popatrzysz w aktualne plany obsługi to się to potwierdza. Napewno było tak już w Superbie 2.0 tsi z okolic 2010r.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Piotrus napisał:

Ok, to kto w takim razie mówi że w DSG oleju się nie wymienia? Od kiedy pamiętam , wymiana oleju w DSG była zawsze w planie serwisowym w aso, jak popatrzysz w aktualne plany obsługi to się to potwierdza. Napewno było tak już w Superbie 2.0 tsi z okolic 2010r.

W skrzyniach z suchymi sprzęgłami w instrukcji nie ma informacji o koniecznosci wymiany oleju,  jak zapytasz w ASO to wprost mówią, że się nie wymienia. Serwisy niezależne mówią natomiast, że wg. firmy która skrzynię skonstruowała i produkuje do niej częsci zamienne, wymiana jest konieczna co 60 000 km.

W skrzyniach z mokrymi sprzęgłami wymiana była zawsze i taka też była montowana we wspomnianym przez Ciebie Superbie 2.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Piotrus napisał:

Ok, to kto w takim razie mówi że w DSG oleju się nie wymienia? Od kiedy pamiętam , wymiana oleju w DSG była zawsze w planie serwisowym w aso, jak popatrzysz w aktualne plany obsługi to się to potwierdza. Napewno było tak już w Superbie 2.0 tsi z okolic 2010r.

Suche DSG (DQ200) 7 biegowe to zwykły manual z dołożonym robotem zmieniającym biegi i dwoma sprzęgłami. Sprzęgła są poza skrzynią. Olej się więc nie brudzi. Oleju nie zmieniasz lub zmieniasz jak w manualu.

DSG z mokrymi sprzęgłami - tutaj masz sprzęgła w kąpieli olejowej, w miarę jak się ścierają, cały brud dostaje się do oleju, dlatego olej należy zmieniać co 60kkm.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Manx napisał:

W skrzyniach z suchymi sprzęgłami w instrukcji nie ma informacji o koniecznosci wymiany oleju,  jak zapytasz w ASO to wprost mówią, że się nie wymienia. Serwisy niezależne mówią natomiast, że wg. firmy która skrzynię skonstruowała i produkuje do niej częsci zamienne, wymiana jest konieczna co 60 000 km.

W skrzyniach z mokrymi sprzęgłami wymiana była zawsze i taka też była montowana we wspomnianym przez Ciebie Superbie 2.0.

W suchej skrzyni Fiata/Alfy TCT tez nie ma mowy o wymianie oleju-co 120kkm sprawdzic poziom i ew. dolac.Gdzies na FB widzialem serwisowke gdzie polecano wymiane co 80kkm jedynie w przypadku ekstremalnych warunkow-typu policja,taxi,kurierzy czy wysokie temperatury .

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Manx napisał:

Serwisy niezależne mówią natomiast, że wg. firmy która skrzynię skonstruowała i produkuje do niej częsci zamienne, wymiana jest konieczna co 60 000 km.

Ok; a istnieje jakieś wiarygodne źródło tej informacji inne niż wątek jak ten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Piotrus napisał:

Ok; a istnieje jakieś wiarygodne źródło tej informacji inne niż wątek jak ten?

Są źródła w jedną i w drugą. Ja swego czas dostałem już rozdwojenia jaźni, bo ASO i instrukcja jedno, internet drugie. W intrnecie są ludzie, którzy trzymają się wersji ASO,  że nie ruszać oraz Ci, którzy mówią, że trzeba. Z tego wszytskiego, parę lat temu, zanim jeszcze kupiłem samochód i chciałem poznać koszty jego użytkowania, to zadzwoniłem do jakiegoś serwisu naprawiajacego automaty, który twierdził że zna się na DSG i tam powiedzieli mi żeby nie słuchać ASO- trzeba będzie zmienić, nawet jak jest sucha, bo tak mówi firma która skrzynię skonsktruowała. Podali cenę usługi i OK - przyjąłem. OK - przyjąłem i tego się trzymam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Są źródła w jedną i w drugą. Ja swego czas dostałem już rozdwojenia jaźni, bo ASO i instrukcja jedno, internet drugie. W intrnecie są ludzie, którzy trzymają się wersji ASO,  że nie ruszać oraz Ci, którzy mówią, że trzeba. Z tego wszytskiego, parę lat temu, zanim jeszcze kupiłem samochód i chciałem poznać koszty jego użytkowania, to zadzwoniłem do jakiegoś serwisu naprawiajacego automaty, który twierdził że zna się na DSG i tam powiedzieli mi żeby nie słuchać ASO- trzeba będzie zmienić, nawet jak jest sucha, bo tak mówi firma która skrzynię skonsktruowała. Podali cenę usługi i OK - przyjąłem. OK - przyjąłem i tego się trzymam.
W skrzyniach z podwójnym obiegiem hydraulicznym wymienia się przy 60 tys. km olej w obiegu sprzęgieł. Dotyczy skrzyni mokrej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Manx napisał:

Są źródła w jedną i w drugą. Ja swego czas dostałem już rozdwojenia jaźni, bo ASO i instrukcja jedno, internet drugie. W intrnecie są ludzie, którzy trzymają się wersji ASO,  że nie ruszać oraz Ci, którzy mówią, że trzeba. Z tego wszytskiego, parę lat temu, zanim jeszcze kupiłem samochód i chciałem poznać koszty jego użytkowania, to zadzwoniłem do jakiegoś serwisu naprawiajacego automaty, który twierdził że zna się na DSG i tam powiedzieli mi żeby nie słuchać ASO- trzeba będzie zmienić, nawet jak jest sucha, bo tak mówi firma która skrzynię skonsktruowała. Podali cenę usługi i OK - przyjąłem. OK - przyjąłem i tego się trzymam.

I co ile Ci zalecili zmieniać? Masz skrzynię suchą?

Bo jak się wczytywałem w temat to wymiane zalecają co 50-60kkm...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, siwyyy77 napisał:

I co ile Ci zalecili zmieniać? Masz skrzynię suchą?

Bo jak się wczytywałem w temat to wymiane zalecają co 50-60kkm...

Co 60 000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Manx napisał:

Co 60 000 km.

Cytuj

Dla użytkowników istotne jest to, że olej ATF z obiegu sprzęgłowego należy wymieniać, nie później niż co 60 tys. km.

Olej z obiegu przekładniowego nie podlega regularnej wymianie serwisowej. Jest to oczywiście szeroko komentowane w internecie bo jest wielu zwolenników wymiany także tego oleju. Jest to dokładnie taka sama sytuacja jak z wymianą oleju w skrzyni manualnej gdyż obieg i olej przekładniowy to właśnie odpowiednik układu smarowania w manualu. Mój rozmówca powiedział, że nie ma potrzeby regularnej wymiany tego oleju. Olej przekładniowy bardzo długo trzyma swoje parametry i w naprawianych skrzyniach ze sporymi przebiegami nie wykazywał żadnych oznak zużycia. W ogóle cześć mechaniczna jest bardzo porządnie zrobiona i nie trafiono jeszcze na skrzynię która miałaby jakieś uszkodzenia czy usterki po tej stronie.

http://www.spalacz.pl/o-dwusprzeglowej-skrzyni-biegow-s-tronic-w-audi

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja przekonuję się do Audi A3 Sportback z silnikiem 1.6 102KM w automacie. Ktoś coś? Jak z trwałością i kulturą pracy tych skrzyń? Wiem, że sam silnik 1.6 demonem szybkości nie jest ale dla mnie wystarczy. Chcę mieć w miarę komfortowe auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, bochumil napisał:

A ja przekonuję się do Audi A3 Sportback z silnikiem 1.6 102KM w automacie. Ktoś coś? Jak z trwałością i kulturą pracy tych skrzyń? Wiem, że sam silnik 1.6 demonem szybkości nie jest ale dla mnie wystarczy. Chcę mieć w miarę komfortowe auto. 

A38P? 

 

Miałem, bardzo awaryjne, nietrwałe auto. Niemniej się super nim jeździło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, A3 8P. Co do awaryjności nie widzę na stronach autocentrum.pl większych problemów wokół wersji silnikowej 1.6 102KM, uznawanej za "pancerną". Ciekaw jestem tej skrzyni, która tam siedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, bochumil napisał:

Tak, A3 8P. Co do awaryjności nie widzę na stronach autocentrum.pl większych problemów wokół wersji silnikowej 1.6 102KM, uznawanej za "pancerną". Ciekaw jestem tej skrzyni, która tam siedzi.

 

Nie miałem żadnego problemu z silnikiem (miałem 1.4tfsi), za to rozleciala mi się DSG, pekly po kolei wszystkie sprężyny, zatarly mi się hamulce i to wszystko przez rok w aucie z 70kkm nalotu, potem się go pozbylem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Stilo też pękały sprężyny i zapiekały się tylne zaciski Bosch Na szczęście silnik 1.6 102 w Audi to chyba na szczęście nie TFSI oraz DSG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 15.09.2019 o 10:07, angrius napisał:

Generalnie to właśnie w korkach najbardziej jest przydatny automat. Zatem IMHO bez sensu mieć automat a i tak samodzielnie zmieniać biegi nawet jeśli wystarczy to robić np łopatkami. Do duszy z takim automatem

nie do końca, niektórzy mają problem z lewym kolanem i ciągłym wciskaniem sprzęgła (niektóre biora wysoko i nogę się trzyma dosyć nienaturalnie)

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, bochumil napisał:

Audi A3 Sportback z silnikiem 1.6 102KM w automacie. Ktoś coś?

 

Silnik niezawodny, ale paliwożerny, kultura pracy niska.

Skrzynia 6b hydrokinetyk przeciętna. Kupując takie auto trzeba mieć w zapasie kilka tysięcy złotych na jej ewentualny remont.

Nie jestem pewien, czy w późniejszych rocznikach nawet do tego silnika nie dawali DSG, ale chyba nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ghost2255 napisał:

 

Nie jestem pewien, czy w późniejszych rocznikach nawet do tego silnika nie dawali DSG, ale chyba nie.

Dawali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno omijaj AT z GM 6T40/6T45

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.09.2019 o 00:33, Luke16 napisał:

Ostatnio mam rozkminke. Co raz więcej ludzi mówi o automatach i fakt jest taki że naprawdę elegancko się nimi jeździ. Tylko pytanie mi się pojawia... Jaki jest ten naj naj tutaj w Europie wśród aut nowych i używanych? Wiadomo wszystko może się popsuć, ale tak czysto teoretycznie o czym się nie słyszy że się psuje?

 

Bardzo trwały automat jest podobno w Lexusie GS poprzedniej generacji. Ja tym autem dobilem tylko do 110 kkm, ale podobno są bardzo trwałe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W VW CC z 2014r 1.4 TSI mam DSG 7 biegową skrzynie, przebieg 212 tys km i nie odczuwam jakichkolwiek śladów zużycia. Fakt ze czasem zdarza się, ze skrzynia ciągnie przy niskich prędkościach wysoki bieg ale wystarczy zbić bieg manetka lub wciśnięciem energicznie gazu i wszystko wraca do normy. Jestem z tych spokojniejszych kierowców stad być może skrzynia przy tym przebiegu działa bezproblemowo. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
W VW CC z 2014r 1.4 TSI mam DSG 7 biegową skrzynie, przebieg 212 tys km i nie odczuwam jakichkolwiek śladów zużycia. Fakt ze czasem zdarza się, ze skrzynia ciągnie przy niskich prędkościach wysoki bieg ale wystarczy zbić bieg manetka lub wciśnięciem energicznie gazu i wszystko wraca do normy. Jestem z tych spokojniejszych kierowców stad być może skrzynia przy tym przebiegu działa bezproblemowo. 
Czyli to, że ciagnie czasami to normalne jak wymiana alternator we Fiacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Rado_ napisał:
19 godzin temu, johny napisał:
W VW CC z 2014r 1.4 TSI mam DSG 7 biegową skrzynie, przebieg 212 tys km i nie odczuwam jakichkolwiek śladów zużycia. Fakt ze czasem zdarza się, ze skrzynia ciągnie przy niskich prędkościach wysoki bieg ale wystarczy zbić bieg manetka lub wciśnięciem energicznie gazu i wszystko wraca do normy. Jestem z tych spokojniejszych kierowców stad być może skrzynia przy tym przebiegu działa bezproblemowo. 

Czyli to, że ciagnie czasami to normalne jak wymiana alternator we Fiacie?

Nic nie jest idealne 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.