Jump to content
Frago

Benzyna z LPG do 70 tys zł...

Recommended Posts

4 godziny temu, angrius napisał:

A co to ma za znaczenie? Odnosilem się do tego że niektórzy uważają że jak się tankuje LPG to od razu bieda. 

 

Ma takie znaczenie, że rozsądnie myślący użytkownik szukając oszczędnego auta nie kupi dziesięcioletniego Porsche za czapkę śliwek i w celu oszczędności założy LPG...

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, K3 napisał:

 

Ma takie znaczenie, że rozsądnie myślący użytkownik szukając oszczędnego auta nie kupi dziesięcioletniego Porsche za czapkę śliwek i w celu oszczędności założy LPG...

Ale ktoś może ma ochotę mieć większy silnik a nie ma ochoty przepłacać na stacji mimo, że pieniędzy ma w brud? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, angrius napisał:

Ale ktoś może ma ochotę mieć większy silnik a nie ma ochoty przepłacać na stacji mimo, że pieniędzy ma w brud? 

A znasz kogoś takiego? Bo ja znam paru zamożnych ludzi i żaden z nich się w ten sposób nie wygłupia.

Szef mojej żony ma jako niedzielną zabawkę MB SLK 55 AMG. Na pytanie czy założył LPG zapytał czy ja się dobrze czuje. Na co dzień jeździ MB GLC w dieslu. Po to żeby oszczędzać. To tak apropos przepłacania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, marcindzieg napisał:

żaden z nich się w ten sposób nie wygłupia.

Czyli wg Ciebie jak ktoś ma LPG to się wyglupia? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak cenowo wychodzi ale kolega kupił nową Corollę w benzynie a panowie z salonu dołożyli mu LPG. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, angrius napisał:

Czyli wg Ciebie jak ktoś ma LPG to się wyglupia? 

A widzisz różnicę między zakładaniem LPG do 10-letniej Astry i nowej Panamery? Czy dalej nie bardzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, marcindzieg napisał:

A widzisz różnicę między zakładaniem LPG do 10-letniej Astry i nowej Panamery? Czy dalej nie bardzo?

Wiadomo że do nowej nie bo stracisz gwarancję, ale do używanej panamery już bym założył. I w tym nie widzę problemu. Oczywiście zależy ile kto jezdzi i kiedy instalacja się zwróci i da zysk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, angrius napisał:

Wiadomo że do nowej nie bo stracisz gwarancję, ale do używanej panamery już bym założył. I w tym nie widzę problemu. Oczywiście zależy ile kto jezdzi i kiedy instalacja się zwróci i da zysk

 

Nie chodzi o gwarancje. Ktoś płaci pół miliona za auto. Myślisz że będzie go psuł, pozbawiał, funkcjonalności i generował potencjalne problemy żeby zaoszczędzić kilka tysięcy rocznie?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 18.09.2019 o 08:31, piotr1982 napisał:

no popatrz... ja szukałem, autor posta szuka... to chyba nie jesteśmy klientami ...

Ile kupiłeś aut z fabrycznym LPG? Tu trzeba by spojrzeć w dane np. takiego Opla ile procentowo sprzedawał danego modelu z LPG i chyba bedzie odpowiedź😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, angrius napisał:

Czyli wg Ciebie jak ktoś ma LPG to się wyglupia? 

NIe, to znaczy, że bez LPG koszty go bolą

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, angrius napisał:

Wiadomo że do nowej nie bo stracisz gwarancję, ale do używanej panamery już bym założył. I w tym nie widzę problemu. Oczywiście zależy ile kto jezdzi i kiedy instalacja się zwróci i da zysk

 

Ja - licząc koszty do "ostatniej złotówki" - bym nie kupił używanej panamery.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Rado_ napisał:

NIe, to znaczy, że bez LPG koszty go bolą

To że ktoś chce mniej wydać to źle? Dziwne podejście. Sam pewnie jak coś kupujesz to szukasz jak najtaniej. Ale jak ktoś już tankuje LPG to jest biedakiem i koszty go bolą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wolnych ssaków to tylko tipo i ceed i i30.

Aso zamontuje gaz, ale jak coś padnie w silniku producent nie uzna gwarancji, a Aso się wypnie.

 

Na placach są jeszcze corsy w fabrycznym lpg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, angrius napisał:

To że ktoś chce mniej wydać to źle?

Nie. Tylko trzeba brać trochę więcej zmiennych niż tylko cena paliwa. A odnoszę wrażenie że to jedyna rzecz, którą bierzesz pod uwagę.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, dranio napisał:

 

Ja - licząc koszty do "ostatniej złotówki" - bym nie kupił używanej panamery.

 

Nie kupiłbym żadnego, używanego luksusowego auta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, sdss napisał:

Z wolnych ssaków to tylko tipo i ceed i i30.

Aso zamontuje gaz, ale jak coś padnie w silniku producent nie uzna gwarancji, a Aso się wypnie.

 

Na placach są jeszcze corsy w fabrycznym lpg.

I chcialbys ta corsa jezdzic 35kkm rocznie? No bez jaj. Dodatkowo Tipo to troche slabe auto a i30 nie ma mozliwosci montazu gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, angrius napisał:

To że ktoś chce mniej wydać to źle? Dziwne podejście. Sam pewnie jak coś kupujesz to szukasz jak najtaniej. Ale jak ktoś już tankuje LPG to jest biedakiem i koszty go bolą. 

Zle mnie zrozumiałeś, nie napisałem, że jest biedakiem, tylko, że go koszty bolą

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 18.09.2019 o 08:58, noras napisał:

LPG jest paliwem popularnym lokalnie i na biednych rynkach - Turcja, Polska, Włochy (jedyny bogaty rynek i LPG): https://www.wyborkierowcow.pl/samochody-z-lpg-w-europie/

No i wchodzimy w kółko - mała popularność, mało stacji -> mało chętnych do zakupu -> producentom nie opłaca się inwestować w prace badawczo - rozwojowe -> mała popularność.

No i auto na LPG siłą rzeczy musi być autem dwupaliwowym - nie znam rozwiązania które pozwoliłoby zrobić auto 100% LPG.

 

Prins oferuje taką instalację do nowych samochodów - Direct LiquiMax. Na otomoto można znaleźć nowego Tucsona, Mazdę 6 czy CX albo Mondeo czy Focusa z instalacją, która według opisu pozwala na zasilanie tylko LPG - przykład. Tylko cena takiej instalacji to około 9000, podczas gdy Stag albo BRC do silników z bezpośrednim wtryskiem to połowa tej ceny. 

A propos popularności LPG w stosunkowo bogatych Włoszech - być może wynika to z tego, że są tam miejsca "LPG only"

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

Nie. Tylko trzeba brać trochę więcej zmiennych niż tylko cena paliwa. A odnoszę wrażenie że to jedyna rzecz, którą bierzesz pod uwagę.

Jeżdżę od 5 lat na LPG i mimo dodatkowych kosztów i tak jestem sporo PLN do przodu. Jak instalacja jest porządna i dobrze zrobiona to koszty dodatkowe są pomijane w skali całego uzytkowania 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, angrius napisał:

Jeżdżę od 5 lat na LPG i mimo dodatkowych kosztów i tak jestem sporo PLN do przodu. Jak instalacja jest porządna i dobrze zrobiona to koszty dodatkowe są pomijane w skali całego uzytkowania 

 

I myślisz że wszystkie silniki się tak samo prosto gazuje jak ten, który masz w C5?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Majkiel napisał:

Prins oferuje taką instalację do nowych samochodów - Direct LiquiMax. Na otomoto można znaleźć nowego Tucsona, Mazdę 6 czy CX albo Mondeo czy Focusa z instalacją, która według opisu pozwala na zasilanie tylko LPG - przykład. Tylko cena takiej instalacji to około 9000, podczas gdy Stag albo BRC do silników z bezpośrednim wtryskiem to połowa tej ceny. 

A propos popularności LPG w stosunkowo bogatych Włoszech - być może wynika to z tego, że są tam miejsca "LPG only"

Stag wogóle zaczął sprzedawać tą reklamowana od chyba 2 lat 500?

Jak nie, to nie podskakuje do Prinsa.

Co z tego, że jednorazowo zapłacisz połowę za instalkę, jak 25-35% dotrysku benzyny dostaniesz w prezencie.

Co do tych ogłoszeń, to ciekawe jak temat wygląda w razie wpadki?

Z tego co pamietam to prins daje gwarancje nie producent auta.

 

Edited by ZUBERTO

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Jak nie, to nie podskakuje do Prinsa.

 

Z Prinsem jest o tyle problem że te pompy lubią się zacierać na świetnym, polskim gazie. I robi się z tego kosztowna zabawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Co do tych ogłoszeń, to ciekawe jak temat wygląda w razie wpadki?

Z tego co pamietam to prins daje gwarancje nie producent auta.

 

Gwarancja na silnik w przypadku nowego auta przepada.

W ogłoszeniu było napisane że jest możliwość wykupienia ubezpieczenia na silnik - pewnie coś w rodzaju dodatkowej gwarancji na AGD/RTV

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, wujekcybul napisał:

I chcialbys ta corsa jezdzic 35kkm rocznie? No bez jaj. Dodatkowo Tipo to troche slabe auto a i30 nie ma mozliwosci montazu gazu.

Skoro gaz to mus? 

 

Ceeda to 1.4 mpi czemu miało by się nie dać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, sdss napisał:

Skoro gaz to mus? 

 

Ceeda to 1.4 mpi czemu miało by się nie dać?

Nikt nie zaklada, nikt nie ogarnia czarna magia. Swojego czasu poprzednie generacje mialy ale byly problemy i producent sie wycofal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Rado_ napisał:

Ile kupiłeś aut z fabrycznym LPG? Tu trzeba by spojrzeć w dane np. takiego Opla ile procentowo sprzedawał danego modelu z LPG i chyba bedzie odpowiedź😉

3 z rzędu nowe auto z lpg

jak sprzedawali merivy z lpg z dopłatą do instalacji 2000zł to schodziły na pniu (sam czekałem w kolejce na takie auto)

jak sprzedawali mokki i zafiry z lpg za 8000zł to już kolejek po gaz nie ma

dziwisz się? ile kosztują graty i montaż zwykłej sekwencyjnej instalacji LR 3000? 3500?

i wniosek że wycofujemy się z lpg bo się nie sprzedaje... ale już brak refleksji dlaczego się nie sprzedaje

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 z rzędu nowe auto z lpg
jak sprzedawali merivy z lpg z dopłatą do instalacji 2000zł to schodziły na pniu (sam czekałem w kolejce na takie auto)
jak sprzedawali mokki i zafiry z lpg za 8000zł to już kolejek po gaz nie ma
dziwisz się? ile kosztują graty i montaż zwykłej sekwencyjnej instalacji LR 3000? 3500?
i wniosek że wycofujemy się z lpg bo się nie sprzedaje... ale już brak refleksji dlaczego się nie sprzedaje
Myślę, że tam głupki nie kalkulują. Patrzą globalnie, a nie na jeden maly rynek zbytu?
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, piotr1982 napisał:

3 z rzędu nowe auto z lpg

jak sprzedawali merivy z lpg z dopłatą do instalacji 2000zł to schodziły na pniu (sam czekałem w kolejce na takie auto)

jak sprzedawali mokki i zafiry z lpg za 8000zł to już kolejek po gaz nie ma

dziwisz się? ile kosztują graty i montaż zwykłej sekwencyjnej instalacji LR 3000? 3500?

i wniosek że wycofujemy się z lpg bo się nie sprzedaje... ale już brak refleksji dlaczego się nie sprzedaje

 

Przy przeciętnych przebiegach rzędu 20kkm rocznie, te 3000 czy 3500 tysiąca zł zwróci się mniej więcej w rok, 8000 raz że zwracać się będzie 2-3 lata, a do tego na starcie trzeba wydać dużo więcej - przy takiej różnicy w cenie, można rozglądać się za autem lepiej wyposażonym, większym albo z innym silnikiem (np. diesla)

 

No chyba że te mówimy o takich autach, że tych 8000 to jest promil ceny i spalanie jest na poziomie 15l/100, to wtedy rachunki są trochę inne.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Rado_ napisał:
5 godzin temu, piotr1982 napisał:
3 z rzędu nowe auto z lpg
jak sprzedawali merivy z lpg z dopłatą do instalacji 2000zł to schodziły na pniu (sam czekałem w kolejce na takie auto)
jak sprzedawali mokki i zafiry z lpg za 8000zł to już kolejek po gaz nie ma
dziwisz się? ile kosztują graty i montaż zwykłej sekwencyjnej instalacji LR 3000? 3500?
i wniosek że wycofujemy się z lpg bo się nie sprzedaje... ale już brak refleksji dlaczego się nie sprzedaje

Pokaż więcej  

Myślę, że tam głupki nie kalkulują. Patrzą globalnie, a nie na jeden maly rynek zbytu?

 

Do aut elektrycznych dla ludu jeszcze (niestety) daleko, a jedna afera dieslowa goni drugą.

 

To stracona szansa dla marek, szczególnie tych bardziej skupionych na kosztach dla użytkownika. Wystarczyłoby auto kompaktowe, ~120 KM z fabryczną instalacją LPG i gwarancją na silnik i zasilanie ok 5 lat. Podlane odpowiednią kampanią informacyjną. W dzisiejszym klimacie anty-diesel schodziłoby na pniu, nawet jakby kosztowało tyle samo co porównywalny diesel. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, grogi napisał:

 

Do aut elektrycznych dla ludu jeszcze (niestety) daleko, a jedna afera dieslowa goni drugą.

 

To stracona szansa dla marek, szczególnie tych bardziej skupionych na kosztach dla użytkownika. Wystarczyłoby auto kompaktowe, ~120 KM z fabryczną instalacją LPG i gwarancją na silnik i zasilanie ok 5 lat. Podlane odpowiednią kampanią informacyjną. W dzisiejszym klimacie anty-diesel schodziłoby na pniu, nawet jakby kosztowało tyle samo co porównywalny diesel. 

 

Naprawde myślisz, ze producenci aut sa tak "glupi" ze sami by na to nie wpadli? :hehe:

Gdyby to się oplacalo, to każdy jeden by miał auto z LPG w ofercie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Maciej__ napisał:

Naprawde myślisz, ze producenci aut sa tak "glupi" ze sami by na to nie wpadli? :hehe:

Gdyby to się oplacalo, to każdy jeden by miał auto z LPG w ofercie...

 

Nikt nikogo o głupotę tutaj nie posądza. Niemniej niektóre wielkie firmy rady sobie nie dają, a inne rozkwitają. Trzeba mieć i odwagę, i instynkt - żeby pewne luki na rynku dostrzec i je wykorzystać. I tak jak rozumiem, że Audi czy Mercedes sobie LPG głowy nie chcą zaprzątać, to Dacia czy Fiat powinni wypychać w Europie auta z LPG każdą możliwą dziurą. Nawet jakby mieli płacić 500€ kary za każdy samochód... 

 

Przed dekadą diesle w Europie wystrzeliły w górę, bo były minimalnie tańsze w eksploatacji. Dziś, jakby przeciętny klient miał REALNY wybór, to nikt na diesla by nie spojrzał. 

Edited by grogi

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Rado_ napisał:

Myślę, że tam głupki nie kalkulują. Patrzą globalnie, a nie na jeden maly rynek zbytu?

 

ja jako klient napisze tylko tyle że za 5 lat jak przyjdzie czas na coś młodszego a już nie będzie aut "z fabrycznym" gazem przejdę się po salonach i wezmę coś innego niż opel

mnie konkretnie skusili jazdą na lpg - mi się opłaca jak bym nie liczył i jestem skłonny przymknąć oko, że ani to prestiżu nie ma tyle co passat w tdi, ani nie jest funkcjonalne ani ekstra wygodne.

Są lepsi... ale niestety na chwilę obecną patrze na koszty.

i jak bym nie liczył przejechania 100km za 15zł nikt inny mi nie zaproponował

nawet autobusem wychodzi drożej

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podsumowując, jeśli instalacje do bezpośredniego wtrysku nie potanieją to moim zdaniem LPG czeka zagłada. A chciałbym żeby staniały bo miałbym możliwość założenia do mojego przyszłego auta. Moje poprzednie również jeździły na paliwie alternatywnym.

Edited by Lukass186

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Lukass186 napisał:

Podsumowując, jeśli instalacje do bezpośredniego wtrysku nie potanieją to moim zdaniem LPG czeka zagłada. A chciałbym żeby staniały bo miałbym możliwość założenia do mojego przyszłego auta. Moje poprzednie również jeździły na paliwie alternatywnym.

 

Wg mnie na pewno nie potanieja do poziomu instalacji do wtrysku posredniego...

Auta z bezposrednim wtryskiem pala sporo mniej, spoleczenstwo sie bogaci, uslugi drozeja wiec chetnych na montaz LPG ubywa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Lukass186 napisał:

Podsumowując, jeśli instalacje do bezpośredniego wtrysku nie potanieją to moim zdaniem LPG czeka zagłada. A chciałbym żeby staniały bo miałbym możliwość założenia do mojego przyszłego auta. Moje poprzednie również jeździły na paliwie alternatywnym.

Pytanie czy to jest do szczescia potrzebne? Nowoczesne silniki pala 6l/100 vs lanos czy astra 10l/100. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Pytanie czy to jest do szczescia potrzebne? Nowoczesne silniki pala 6l/100 vs lanos czy astra 10l/100. 

Co nadal daje 30 zł za 100 km. W c5 spala mi gazu po mieście ok. 11l co daje ok 22zl na 100 km - a mam do dyspozycji komfort jazdy większym samochodem i z normalnym niewysilonym 2 litrowym silnikiem. 

W Yarisie 3 przejechanie 100 km kosztuje mnie 15 zł. Więc o połowę mniej niż w TSI. Robiąc 4000km na miesiąc (a tyle robię) oszczędzam na paliwie 600zl - dla niektórych to nic, nie dla mnie. Nawet jeśli doliczyć koszty dodatkowe to wychodzi taniej. Nie ma siły. Na LPG zawsze wyjdzie taniej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nowy duster wychodzi teraz z silnikiem 1.0 tce 100KM na pośrednim wtrysku, więc może zaraz pojawi się w wersji z LPG. Tylko 35kkm/rok to pewnie niezbyt będzie przyjemnie w tym aucie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja odbieram w przyszłym tygodniu Dustera 1.3 Tce 130KM.  Po przesiadce z auta z LPG może być przykro na stacji benzynowej. Mam nadzieję że nie będzie pił 10l/100km

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 18.09.2019 o 08:58, noras napisał:

LPG jest paliwem popularnym lokalnie i na biednych rynkach - Turcja, Polska, Włochy (jedyny bogaty rynek i LPG): https://www.wyborkierowcow.pl/samochody-z-lpg-w-europie/

No i wchodzimy w kółko - mała popularność, mało stacji -> mało chętnych do zakupu -> producentom nie opłaca się inwestować w prace badawczo - rozwojowe -> mała popularność.

No i auto na LPG siłą rzeczy musi być autem dwupaliwowym - nie znam rozwiązania które pozwoliłoby zrobić auto 100% LPG.

A nie jest to ekologiczna alternatywa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Wg mnie na pewno nie potanieja do poziomu instalacji do wtrysku posredniego...
Auta z bezposrednim wtryskiem pala sporo mniej, spoleczenstwo sie bogaci, uslugi drozeja wiec chetnych na montaz LPG ubywa.
Wczoraj byłem w Nałęczowie. Średnia 5.9 nie zamontuję LPG mimo że silnik MPI

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 18.09.2019 o 17:35, marcindzieg napisał:

A znasz kogoś takiego? Bo ja znam paru zamożnych ludzi i żaden z nich się w ten sposób nie wygłupia.

Szef mojej żony ma jako niedzielną zabawkę MB SLK 55 AMG. Na pytanie czy założył LPG zapytał czy ja się dobrze czuje. Na co dzień jeździ MB GLC w dieslu. Po to żeby oszczędzać. To tak apropos przepłacania.

Ja znam jedną taką osobę, która do wówczas 2- letniego Infiniti FX37 założyła gaz i jakoś miał gdzieś co inni powiedzą, a to co zaoszczędził to jego. W ciągu roku zrobił tym Infiniti 80kkm i je sprzedał. Teraz już nie ma auta z gazem, bo ma BMW X5 z dieslem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Sebbeks napisał:

Teraz już nie ma auta z gazem, bo ma BMW X5 z dieslem. 

 

I zapewne dlatego kupił ze śmierdzącym dieslem że tamto było bezproblemowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Sebbeks napisał:

Ja znam jedną taką osobę, która do wówczas 2- letniego Infiniti FX37 założyła gaz i jakoś miał gdzieś co inni powiedzą, a to co zaoszczędził to jego. W ciągu roku zrobił tym Infiniti 80kkm i je sprzedał. Teraz już nie ma auta z gazem, bo ma BMW X5 z dieslem. 

Czemu nie kupil BMW beznyny i nie zalozyl LPG? Infinity pewnie bylo bez T z duzej pojemnosci tez bym zakladal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, wujekcybul napisał:

Czemu nie kupil BMW beznyny i nie zalozyl LPG? Infinity pewnie bylo bez T z duzej pojemnosci tez bym zakladal.

Nie kupił benzyny BMW, bo trafił w dobrej cenie demówkę z dieslem do odbioru od ręki - a na tym mu zależało. 

Infiniti było z 3,5 albo 3,7l. 

 

25 minut temu, marcindzieg napisał:

 

I zapewne dlatego kupił ze śmierdzącym dieslem że tamto było bezproblemowe.


Infiniti nie było wzięte w leasing, a potrzebował koszty zrobić stąd padło na sprzedaż Infiniti i zakup BMW.
 

  • dont like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Sebbeks napisał:

Infiniti nie było wzięte w leasing, a potrzebował koszty zrobić stąd padło na sprzedaż Infiniti i zakup BMW.

 

Zrobię Ci prosty rachunek. Takie Infinity pali ok 20 l/100 km. W roku mamy ok 250 dni roboczych. Jeśli zrobił 80 kkm w roku to dziennie robił jakieś 320 km. Nie wiem jaki miał zbiornik ale jak standardowy 42 litry to musiał tankować 2-3x dziennie. Czas. Do tego co 10-15 kkm serwis gazowy. Czas. A jak coś pójdzie nie tak to znowu czas. Myślę że dlatego kupił diesla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, marcindzieg napisał:

 

Zrobię Ci prosty rachunek. Takie Infinity pali ok 20 l/100 km. W roku mamy ok 250 dni roboczych. Jeśli zrobił 80 kkm w roku to dziennie robił jakieś 320 km. Nie wiem jaki miał zbiornik ale jak standardowy 42 litry to musiał tankować 2-3x dziennie. Czas. Do tego co 10-15 kkm serwis gazowy. Czas. A jak coś pójdzie nie tak to znowu czas. Myślę że dlatego kupił diesla.

Olej i filtry tak czy siak robił co 10kkm. Poza tym na koniec jego użytkowania to Infiniti miało coś koło 180kkm najechane, więc przy ilości km jakie zrobił przez rok to też dużego sensu nie było trzymać dalej tego auta. A z tego co wiem to nie brał tylko diesla pod uwagę, bo w kręgu poszukiwań miał Porsche Macana z silnikiem benzynowym, ale czas oczekiwania miał 4 miesiące, więc dlatego Macan odpadł definitywnie, bo auto miało być na już. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.