Skocz do zawartości

1.6 tdi vag opinie


deszczowyRoman

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam taki silnik w superb. W serii ma 105KM, ja jestem po wirusie na 140KM. Jedzie przyzwoicie (dla mnie) spalanie waha sie miedzy 5.5-6.2 ON na 100km. Użytkuje od pol roku. Bezproblemowo. Podobno padają napędy pompy oleju i wtryskiwacze. Ja mam niby poprawiony z 2012r. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, nielubiekotow napisał:

Interesuje mnie zakup auta z takim silnikiem.

Glownie skoda powyzej roku 2010.

Czy to dobry silnik? Jak z trwaloscia i usterkamu?

 

kilka lat wstecz 1.6 75KM w fabii. Na gwarancji coś z turbiną. Serwis chyba wymienił na nową, ale nie zagłębiałem się. Oddałem zepsute odebrałem naprawione. Później jakiś problem z elektryczną pompą wody. Później, dużo później znowu problemy z turbiną, wtryskami ale to już inny użytkownik. Auto dalej w firmie aktualnego przebiegu nie znam ale duuużo. Obecnie 133tys w rapidzie 115KM bez zastrzeżeń.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nielubiekotow napisał:

który rok i jakie przebieg?

Ze 3-4 lata maja, niestety przebiegu nie powiem, kierowcy raczej z tych nie dbających, bo... Nie ich...

Mamy 5 sztuk i nigdy nie słyszałem, żeby byli z nimi w aso na naprawie

Edytowane przez Pado
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, nielubiekotow napisał:

Interesuje mnie zakup auta z takim silnikiem.

Glownie skoda powyzej roku 2010.

Czy to dobry silnik? Jak z trwaloscia i usterkamu?

 

Miałem octavie 2010r 1.6tdi w latach 2013-2018 od przebiegu 64 do 150kkm, nie zepsuło się nic, silnik przyjemny w jeździe (jak na diesla) bardzo mało pali.

Z powtarzalnych problemów z tego co się orientowałem to EGR, zintergowany z chłodniczką + trudny dostęp = wysokie koszty, skuteczna jest tylko wymiana, żadne czyszczenia. Wyłączenie programowe to pewne problemy z DPF'em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Golfa z takim silnikiem, tylko chyba nowszym bo 2016 rok i 110KM. Silnik trochę słaby, i jak trochę spadnie mi liczba punktów karnych ;l to pójdzie na program. 

Spalanie fajne, ostatnio wracałem z Niemiec w 3 osoby, gniotlem go max, gdzie się dało to cegła na gaz ;] a spalanie wyszło 6.4. ;]

Na co dzień często widuje wynik poniżej 5 litrów, ale jeżdżę max 10-15km/h powyżej limitu. :ok:

Przebieg 110 ale czy coś było robione z silnikiem tego nie wiem, w serwisie tylko wpisy że standardowych wymian: oleje, filtry, klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 14.09.2019 o 14:34, nielubiekotow napisał:

Interesuje mnie zakup auta z takim silnikiem.

Glownie skoda powyzej roku 2010.

Czy to dobry silnik? Jak z trwaloscia i usterkamu?

 

Somsiad ma oktawkę 1.6 TDI 105 kucy, rocznik 2009 i 270 kkm nalatane,  nie słyszałem by miał jakieś problemy z motorem... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam służbową Octavię 2016r z tym silnikiem i zero problemów, 220kkm przejechane. Spalanie bardzo niskie, jazda autostradowa 160-180 spalanie lekko ponad 6, przy spokojnej jeździe poniżej 5l bez problemu do osiągnięcia. Do tego jest dość żwawy ale ma bardziej odczuwalną turbodziurę niż 1,9. Mamy w firmie kilka sztuk, wszystkie ok 200kkm i są bezproblemowe

Edytowane przez krecha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam służbową Octavię 2016r z tym silnikiem i zero problemów, 220kkm przejechane. Spalanie bardzo niskie, jazda autostradowa 160-180 spalanie lekko ponad 6, przy spokojnej jeździe poniżej 5l bez problemu do osiągnięcia. Do tego jest dość żwawy ale ma bardziej odczuwalną turbodziurę niż 1,9. Mamy w firmie kilka sztuk, wszystkie ok 200kkm i są bezproblemowe
Lekko ponad 6,to bliżej 6,1 czy 8?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy z roboty ma Octavię III kombi z tym silnikiem. Przebieg ok. 200 tys. km. W korkach po Warszawie pali mu ok. 7 l (mimo systemu SS). Na autostradach ok. 6 l (przy przepisowej jeździe, czyli +-140 km/h), przy jeździe w trasie nie przekraczając 90 km/h ok. 5 l/100 km.

Edytowane przez dranio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.09.2019 o 22:21, krecha napisał:

Mam służbową Octavię 2016r z tym silnikiem i zero problemów, 220kkm przejechane. Spalanie bardzo niskie, jazda autostradowa 160-180 spalanie lekko ponad 6, przy spokojnej jeździe poniżej 5l bez problemu do osiągnięcia. Do tego jest dość żwawy ale ma bardziej odczuwalną turbodziurę niż 1,9. Mamy w firmie kilka sztuk, wszystkie ok 200kkm i są bezproblemowe

 

Dnia 30.09.2019 o 05:30, K3 napisał:

 

Kolejny mitoman... :facepalm:

 

Dnia 30.09.2019 o 08:20, janusz napisał:

Lekko ponad 6,to bliżej 6,1 czy 8?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Mój diesel 1.6 TDCi w focusie przy

130 km/h pali 5,5 - 6,5

140 km/h pali 6,0 - 7,0

150 km/h pali 6,5 - 7,5

160 km/h pali 7,5 - 8,5

180 km/h pali 8,5 - 10

200 km/h pali 11,5 - 12

 

VAG będzie jarać dość podobnie, oba to oszczędne silniki, w zależności od masy auta. Nie róbmy sobie jaj z fizyki.

Tego typu silniczki to są bardzo oszczędne przy niższych prędkościach i w mieście, na autostradzie przy dużych prędkościach to oszczędniej 2 litrówką jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, komor napisał:

 

 

 

Mój diesel 1.6 TDCi w focusie przy

130 km/h pali 5,5 - 6,5

140 km/h pali 6,0 - 7,0

150 km/h pali 6,5 - 7,5

160 km/h pali 7,5 - 8,5

180 km/h pali 8,5 - 10

200 km/h pali 11,5 - 12

 

VAG będzie jarać dość podobnie, oba to oszczędne silniki, w zależności od masy auta. Nie róbmy sobie jaj z fizyki.

Tego typu silniczki to są bardzo oszczędne przy niższych prędkościach i w mieście, na autostradzie przy dużych prędkościach to oszczędniej 2 litrówką jechać.

Mój 1,6 tdci palił podobnie, chociaż chyba faktycznie trochę więcej od vw (z tym, że ja miałem opony 225).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.09.2019 o 05:30, K3 napisał:

 

Kolejny mitoman... :facepalm:

 

Poniżej mój wynik z Gulfa 1.6 tdi, jazda PL-D, dużo odcinków bez ograniczeń, ale po drodze są tunele gdzie trzeba lecieć 80, parę 130'tek i spalanie jak widać.

Na drodze bez ograniczeń cegła na gaz, i cały czas pod 200 bo więcej to ten dizelek nie da rady. ;]

 

Jadąc w trasę krajówkami bez problemu można zejść do 4.5 (jadąc jak dziadek albo mając spoko punktów karnych) ;l 

 

IMG_20190908_151005_resized_20191004_091613352.jpg.bbd4b7fd4d2562467aff811168b8b1cf.jpg 

 

Taka trasa:

 

 

 

Edytowane przez swienty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.09.2019 o 08:20, janusz napisał:

Lekko ponad 6,to bliżej 6,1 czy 8?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Spalanie chwilowe przy 160 komputer pokazuje 6l, przy 180 7l (tylko kierowca, pusty samochód bez klimy). Nie mówię o prędkości średniej 160 tylko jazda gdzie się da 160, momentami pod 180 jak trzeba szybszym uciec, co jakis czas zwalniasz bo tir wyprzedza, spalanie  średnie wychodzi 6l.Na baku 50l 800km po autostradzie robi. Sam jestem w szoku ale ten silnik jest naprawdę megaoszczedny. Jak jadę astrą j z 1,6d mimo dłuższej skrzyni pali ona 1l więcej (te same prędkosci). Octavia ma opony 195/65/15 więc tu pewnie jest częściowo powód niskiego spalania.

Edytowane przez krecha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.10.2019 o 09:29, swienty napisał:

 

Poniżej mój wynik z Gulfa 1.6 tdi, jazda PL-D, dużo odcinków bez ograniczeń, ale po drodze są tunele gdzie trzeba lecieć 80, parę 130'tek i spalanie jak widać.

Na drodze bez ograniczeń cegła na gaz, i cały czas pod 200 bo więcej to ten dizelek nie da rady. ;]

 

Jadąc w trasę krajówkami bez problemu można zejść do 4.5 (jadąc jak dziadek albo mając spoko punktów karnych) ;l 

 

IMG_20190908_151005_resized_20191004_091613352.jpg.bbd4b7fd4d2562467aff811168b8b1cf.jpg 

 

Taka trasa:

 

 

 

 

 

Potwierdzam, można grzać pełnym butem bez obawy o wysokie spalanie. 

 

Zazwyczaj jadąc ile fabryka dała mam właśnie z trasy średnie koło 6 z hakiem. 

 

Nigdy w trasie średniego spalania nie miałem z wynikiem 7L z przodu. 

 

Jadąc lokalnymi, w trybie max eco o kropelce mam wyniki z 2 z przodu. 

 

To bardzo fajny silnik. 

Edytowane przez chojny
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.09.2019 o 05:30, K3 napisał:

 

Kolejny mitoman... :facepalm:

 

Ile tysięcy kilometrów przejechales samochodem z tym silnikiem? Jak widac moja opinia nie jest odosobniona, inni mają podobne wyniki spalania. Mam porownanie z podobnymi konfiguracjami innych producentów i każdy pali min litr więcej przy takiej jeździe. Nie jestem fanatykiem vag, jedynie obiektywnie oceniam fakty

Edytowane przez krecha
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, krecha napisał:

Jak jadę astrą j z 1,6d mimo dłuższej skrzyni pali ona 1l więcej (te same prędkosci). Octavia ma opony 195/65/15 więc tu pewnie jest częściowo powód niskiego spalania.

Astra J jest cięższa od konkurencji o dobre 200kg, stąd większe spalanie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krecha napisał:

.Na baku 50l 800km po autostradzie robi. Sam jestem w szoku ale ten silnik jest naprawdę megaoszczedny

No nie wiem czy taki oszczedny

U mnie Octavia w 1. 9alh na baku robi 1080km...a zbiornik ma mniejszy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, 4tyelement napisał:

No nie wiem czy taki oszczedny

U mnie Octavia w 1. 9alh na baku robi 1080km...a zbiornik ma mniejszy 

 

Piszę o jeździe autostradowej, na krajówkach też 1000 przekroczę. Miałem kiedyś golfa 3 tdi 90km, golfa 4 tdi 110km ale octavia z 1,6 jest IMO jeszcze oszczędniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w octavii z 2013 r. ten silnik w wersji 105KM.

2 razy auto jechało na lawecie :

- w okolicach 70 kkm padła pompa wody

- przy 99 kkm padł komputer sterujący silnikiem - naprawa prawie 8 kzł

Generalnie jak na budę octavii i tą moc to całkiem nieźle jeździ, średnie spalanie u mnie przy jeździe mieszanej to 6,7 l ON na 100km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dieslem 1.6 jeżdżę od 2010 roku.

Najpierw Fabia 2 - przy około 80 000 wymienialiśmy sprzęgło silnik OK

Potem Golf VI 105 KM - spoko nieźle się zbierał, jakby reakcja gazu bardziej  bezpośrednia . Generalnie problemów nie pamiętam. Jeszcze nim rok prywatnie jeździłem i wszystko było ok. nim dojechałem do jakich 136 000, czy 130 000

Potem Golf VII 105 KM - przy skręcaniu w lewo i dodawaniu gazu wydawał z siebie dziwny bardziej chrobotliwy dźwięk, poza tym raczej ok poszła pompa wody czy jakoś tak.

Poza tym, bardziej zamulał od G VI. Oddałem przy przebiegu 120 000 chyba...

 

Teraz mam Golf VII 115 KM z ADBLUE. Jeździ jakby ciut lepiej niż poprzednik pali śmiesznie mało. Na trasie Łodź Bełchatów Łódź - kawałek Ski jechałem w obie strony spalanie na komputerku z całej trasy wyszło 4.2. Ten ma dopiero 6000 więc ciężko coś więcej powiedzieć.

 

 

Aha te dziwne dźwięki. Przyszedł do nas do pracy chłopak, który te jeździł takim golfem, tez miał taki objaw i ponoć sprawa jest wpisana do serwisu VW, ale nikt nie zna przyczyny ;] 

 

 

Aha 2. Skoda chyba nie brała oleju, Golf VI nie brał mi oleju, Golf VII 105 KM brał, ten nowy jeszcze nie bierze ;] 

Co ciekawe mam wrażenie, że to jest bardzo przypadkowe i różnym osobom różne modele albo łykają, albo nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, KotLarry napisał:

Potem Golf VII 105 KM - przy skręcaniu w lewo i dodawaniu gazu wydawał z siebie dziwny bardziej chrobotliwy dźwięk

 

Aha te dziwne dźwięki. Przyszedł do nas do pracy chłopak, który te jeździł takim golfem, tez miał taki objaw i ponoć sprawa jest wpisana do serwisu VW, ale nikt nie zna przyczyny ;] 

 

Też mam ten dźwięk w octavii i też nikt nie znalazł przyczyny. ,,Jeździć i obserwować" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.09.2019 o 05:30, K3 napisał:

 

Kolejny mitoman... :facepalm:

Golf z tym silnikiem przy licznikowych 140 spalił 5.3 (z kilkudziesięciu km na tempomacie).

Jako że spalanie rośnie z kwadratem prędkości, to przy 160 miałby 6.9. Nienajgorszy wynik i pewnie całkiem realny - podejrzewam, że deklarowane wcześniej 160-180 to były prędkości docelowe ze zwalnianiem co jakiś czas.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to jak się spalaniem chwalimy to w weekend wracając do Łodzi z Duszniki Zdrój osiągnąłem:

 

Przez dokładnie pierwsze 100 km spalanie 3.3 l/100km - używając tempomatu w trybie komfort i nie wyprzedzając ni razu.

Następnie już na S8/A8 do domu dojechałem osiągając 6.1 l/100km finalnie.

Trasa pokonana w 3:10 minut.

 

W przeciwnym kierunku osiągnęliśmy, nie pamiętam, ale chyba 4.5 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Taka ciekawostka.

Średnia niska, ale auto trochę stało z zapalonym silnikiem.

5km przez miasto, później autostrada 200km/h+ (pedał w podłodze), a w międzyczasie jeden odcinek ok 5-10km z prędkością ok 170km/h.

Zdjęcie zrobione chwilę przed zjazdem, żeby nie zaniżać i tak krótkiego pomiaru, i dokładnie kilka sekund wcześniej skoczyło z 9.5 na 9.6.

 

IMG_20191027_120634_resized_20191030_082017385.jpg.2e5b75b0a7308d125357bdf0cc5d1350.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.