Skocz do zawartości

Chiptuning z przełącznikiem - istnieje?


Josyp

Rekomendowane odpowiedzi

Istnieje coś takiego, żeby zrobić kilka map i jakiś przełącznik między nimi przy okazji chiptuningu? Chodzi o to, żeby przykładowo - jedna była do maksymalnie ekonomicznej jazdy (nawet kosztem zamulenia), druga podnosząca moc, a trzecia fabryczna, żeby na przeglądzie, gdyby przypadkiem diagnosta sprawdzał skład spalin - wszystko było po fabrycznemu? Istnieją takie rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Josyp napisał:

Istnieje coś takiego, żeby zrobić kilka map i jakiś przełącznik między nimi przy okazji chiptuningu? Chodzi o to, żeby przykładowo - jedna była do maksymalnie ekonomicznej jazdy (nawet kosztem zamulenia), druga podnosząca moc, a trzecia fabryczna, żeby na przeglądzie, gdyby przypadkiem diagnosta sprawdzał skład spalin - wszystko było po fabrycznemu? Istnieją takie rozwiązania?

U mnie jest fabryczny tryb sport.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Josyp napisał:

Istnieje coś takiego, żeby zrobić kilka map i jakiś przełącznik między nimi przy okazji chiptuningu? Chodzi o to, żeby przykładowo - jedna była do maksymalnie ekonomicznej jazdy (nawet kosztem zamulenia), druga podnosząca moc, a trzecia fabryczna, żeby na przeglądzie, gdyby przypadkiem diagnosta sprawdzał skład spalin - wszystko było po fabrycznemu? Istnieją takie rozwiązania?

:o przecież od dawna się tak robi

patrz motocykle i mapy na deszcz i tor itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Josyp napisał:

Istnieje coś takiego, żeby zrobić kilka map i jakiś przełącznik między nimi przy okazji chiptuningu? Chodzi o to, żeby przykładowo - jedna była do maksymalnie ekonomicznej jazdy (nawet kosztem zamulenia), druga podnosząca moc, a trzecia fabryczna, żeby na przeglądzie, gdyby przypadkiem diagnosta sprawdzał skład spalin - wszystko było po fabrycznemu? Istnieją takie rozwiązania?

Przełączqane przez aplikacje w smartfonie.... ale pewnie przełacznik też się da dorobic....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy w jakim modelu. VAG i Fordy przelaczasz przyciskiem od tempomatu na wylaczonym silniku. Mozna wgrac kilka map i sobie klikac. Ale to glownie zmienia kat wyprzedzenia zaplonu w zwiazku z liczba oktanow  nie wiem jak inne parametry.

 

 

Edytowane przez wujekcybul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy w jakim modelu. VAG i Fordy przelaczasz przyciskiem od tempomatu na wylaczonym silniku. Mozna wgrac kilka map i sobie klikac. Ale to glownie zmienia kat wyprzedzenia zaplonu w zwiazku z liczba oktanow  nie wiem jak inne parametry.
 
 
Wszystko się może zmieniać, kompletne mapy.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, amazaque napisał:

Tak - kup sobie fabrycznie mocny samochód i naucz się nim jeździć w zależności od potrzeb w danym momencie. Masz wszystkie wymienione, a nawet więcej programy w jednym :oki:.

Takich nie ma. Sa napisane tak zeby wszystko bylo zbilansowane. A jak chcesz przycisnac to zmieniasz mape i olewasz spalanie.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło rzecz jasna o rozwiązania niefabryczne dokładane przy okazji tuningowaniado aut bez żadnych trybów sport wgranych fabrycznie. Jakieś słowo klucz, jak tego szukać na przyszłość?
Zadzwonić do renomowanych tunerów i spytać o możliwość takiego wykonania w danym modelu samochodu, prościej się nie da.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Fisherman napisał:

Który zapewne tylko podnosi obroty tzn. ciągnie do czerwonego.

Zwiększa reakcję na pedał gazu, nie zamula na niskich obrotach, nie zmienia zbyt szybko biegów na wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AH to było zależne od typu przekładni, w ZF wraz z prędkością zmieniała sie charakterystyka pracy układu kierowniczego. Przycisk Sport regulował to niezależnie od prędkości, a jak ktoś posiadał IDS+ to jeszcze zawieszenie się utwardzało. :ok:

Oczywiście pod tym przyciskiem można było i mapę inną dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, K3 napisał:

 

Inna reakcja na gaz, inny czas zmiany biegów, często tez inne bajery...

Czyli w przeszłości bez tych „bajerow” tryb normalny, bo auto miało takie parametry ;] teraz w dobie elektroniki każdy inny tryb niż sport to tryb eco ;] Z cyklu jak ludziom w głowach sprzedać kit ze dostali coś ekstra ;] 

 

Pomijam kwestie zmiany nastawow zawieszenia (o ile auto takowe ma) czy wspomagania, Esp itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎15‎.‎09‎.‎2019 o 14:23, Josyp napisał:

Chodziło rzecz jasna o rozwiązania niefabryczne dokładane przy okazji tuningowaniado aut bez żadnych trybów sport wgranych fabrycznie. Jakieś słowo klucz, jak tego szukać na przyszłość?

Witaj. Tuner spokojnie może wgrać, różne mapy w systemie DNA w Alfa Romeo. Standardowo moc jest taka sama w D,N czy A, ale inaczej reaguje przepustnica na prawą stopę :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, PiotrekDCI napisał:

Witaj. Tuner spokojnie może wgrać, różne mapy w systemie DNA w Alfa Romeo. Standardowo moc jest taka sama w D,N czy A, ale inaczej reaguje przepustnica na prawą stopę :oki:

W trybie D ciśnienie doładowania turbo się zwiększa i jest więcej Nm.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.09.2019 o 18:48, Josyp napisał:

Istnieje coś takiego, żeby zrobić kilka map i jakiś przełącznik między nimi przy okazji chiptuningu? Chodzi o to, żeby przykładowo - jedna była do maksymalnie ekonomicznej jazdy (nawet kosztem zamulenia), druga podnosząca moc, a trzecia fabryczna, żeby na przeglądzie, gdyby przypadkiem diagnosta sprawdzał skład spalin - wszystko było po fabrycznemu? Istnieją takie rozwiązania?

 

Od 7 minuty:

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.