Skocz do zawartości

Ciekawostka: Picanto 1.0 T-GDI 100KM


Rekomendowane odpowiedzi

32 minuty temu, K3 napisał:

 

Tu podają 10,1 sekundy, ale mierzalne jest 9,5s. Vmax 180km/h, ale ponoc i 190km/h lata ...

Kona ma 120 KM. Pewnie i tam da się podnieść moc ;]

Ciekawe, jak te 3 cylindry pracują?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, rwIcIk napisał:

Kona ma 120 KM. Pewnie i tam da się podnieść moc ;]

Ciekawe, jak te 3 cylindry pracują?

 

Nie mam doświadczenia z 3 cylindrówkami, ale myślałem o takiej konie i po 5 minutach jazdy przestałem myśleć. Generalnie silnik zrobił na mnie wrażenie muła (ale to może być wina tego, że na codzień jeżdżę dieslem). Samo auto też mi nie podeszło. Stonic zrobił lepsze wrażenie jak usiadłem, ale nie jeździłem, bo tam ten sam silnik siedział.

P.S.

Podobno te silniki są dość paliwożerne (zwłaszcza w porównaniu z TSI).

Edytowane przez janusz
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogladalem na stronie AU co ciekawe wsadzili 100KM a nie mocniejsza wersje. Nie wiem ile to wazy ale ma gorsze osiagi od VAG. Optymalnie byloby zrobic chip w okolice 140KM i wtedy to pewnie wysokie 8 do 100 a to juz ladnie.

 

Niestety 1.0 by pies z Korei odstaje od konkurencji u nas nawet swojego czasu wycofali z ceeda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, K3 napisał:

 

Gdzieś słyszałem opinię, że TSI jest "lużno pasowany", i ma po prostu mniejsze opory wewnętrzne. I dzięki temu pije olej...

 

A po jakim przebiegu ten olej wypije?

 

Przejechałem już 14tyś km, przegląd olejowy dopiero za 16tyś. 

Nie sprawdzałem poziomu oleju, a żadna lampka się jeszcze nie zaświeciła. Jest szansa że się przepaliła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kravitz napisał:

 

A po jakim przebiegu ten olej wypije?

 

Przejechałem już 14tyś km, przegląd olejowy dopiero za 16tyś. 

Nie sprawdzałem poziomu oleju, a żadna lampka się jeszcze nie zaświeciła. Jest szansa że się przepaliła?

Tu mozesz sie conajmniej zdziwic. Lamka zaswieci sie jak bedzie za pozno. Nawet tak na chlopski rozum i nawet jak ktos jest zupelnie technicznym ignorantem raz na te 10k km sprawdzilbym poziom oleju. Ja narazie nie slyszalem o poborze oleju ale to naturalne, ze przez te 30k to cos tam ubedzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujekcybul napisał:

Tu mozesz sie conajmniej zdziwic. Lamka zaswieci sie jak bedzie za pozno. Nawet tak na chlopski rozum i nawet jak ktos jest zupelnie technicznym ignorantem raz na te 10k km sprawdzilbym poziom oleju. Ja narazie nie slyszalem o poborze oleju ale to naturalne, ze przez te 30k to cos tam ubedzie. 

 

Nigdy nie spotkałem się z przypadkiem, aby PH (Przedstawiciel Handlowy) sprawdzał poziom oleju w powierzonym mu samochodzie ;)

 

Całe floty ze Skodami i tymi silnikami jakoś funkcjonują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kravitz napisał:

 

Nigdy nie spotkałem się z przypadkiem, aby PH (Przedstawiciel Handlowy) sprawdzał poziom oleju w powierzonym mu samochodzie ;)

 

Całe floty ze Skodami i tymi silnikami jakoś funkcjonują.

U mnie co prawda nie ma PH i nie ma Skody ale jak mieli BMW z tymi 3cylindrowcami to user placil za to, ze oleju nie sprawdzil i bylo kuku. Takze takto. Rozumiem masz leasing i gwarancje i ubezpieczenia i wszystko super. Jednak normalny uzytkownic sprawdza poziom oleju jak i sprawdza cisnienie w oponach czy zarowki, ledy i inne ksenony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujekcybul napisał:

U mnie co prawda nie ma PH i nie ma Skody ale jak mieli BMW z tymi 3cylindrowcami to user placil za to, ze oleju nie sprawdzil i bylo kuku. Takze takto. Rozumiem masz leasing i gwarancje i ubezpieczenia i wszystko super. Jednak normalny uzytkownic sprawdza poziom oleju jak i sprawdza cisnienie w oponach czy zarowki, ledy i inne ksenony.

 

W Mitsu Lancerze sprawdziłem raz, bo auto kupiłem używane.

Jak okazało się że nie bierze, to już nigdy nie sprawdzałem.

Podobnie było z takim starym gratem jak Daewoo Nubira. Chociaż stara i kilkunastoletnia, to nie brała oleju. Więcej nie sprawdzałem.

 

Natomiast sprawdzałem we Fiacie Punto HGT i to dość regularnie. Bo po pierwszym sprawdzeniu było na bagnecie poniżej minimum, a przy kolejnym sprawdzeniu na minimum.

Tak, oczywiście dolewałem olej.

Seicento od przeglądu do przeglądu dojeżdżało na poziomie minimum, więc też sprawdziłem 2 razy i dalej się nie kłopotałem.

 

Nie słyszałem o braniu oleju przez 1.0TSI.

Coś tam kiedyś było słychać, ale o 1.4TSI. 

 

Jeżdżę spokojnie, zmieniam biegi jak komputer pokazuje. Jakby się miała kontrolka zapalić, to pewnie na jakimś zakręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kravitz napisał:

Jeżdżę spokojnie, zmieniam biegi jak komputer pokazuje. Jakby się miała kontrolka zapalić, to pewnie na jakimś zakręcie.

Ta kontrolka to jest od cisnienia. Czasem ponizej minimum spadnie a i tak sie nie zaswieci. Ja wychodze z zalozenia ze skoro podczas :sex: sprawdzam czy guma nie spadla tak samo w aucie czy oleju nie ubylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
Dnia 15.09.2019 o 21:07, rwIcIk napisał:

Kona ma 120 KM. Pewnie i tam da się podnieść moc ;]

Ciekawe, jak te 3 cylindry pracują?

 

Rodzice sobie kupili Konę z okazji opóźnionej emerytury😉, odebrana jakoś miesiąc temu, ostatnio miałem okazję pojeździć, zroiłem ok 50km w cyklu mieszanym. Szczerze mówiąc te 3 cylindry warczą podczas mocniejszego przyspieszania, ale może to nie do końca  warkot , tylko taki mruk diesla raczej , normalnie bez deptania w życiu bym nie pomyślał, że tam pod maska siedzi kastrat (ojca dotychczasowa Altea 1.9 TDI w każdym aspekcie jest głosniejsza nie wspominając o wibracjach). O-100 wygląda jak wygląda, ale elastycznośc naprawdę ok, niestety czuć lekkie opóźnienie,  lekki lag jednak jest. Samo auto zrobione naprawdę fajnie, prowadzi się dobrze, wyposażeniowo super, gwarancja wiadomo też na plus, choć przy zakładanych symbolicznych przebiegach, to pewnie nic nie wyskoczy. Podsumowując, nie miałbym żadnych ioporów, aby mieć ten motor w mieszczuchu dla żony. Kilkanaście lat temu moja żona miała Matiza, 3 cylindy wtedy, a 3 cylindy teraz, to zupelnie inna bajka. Takie miłe zaskoczenie, ale oczywiście są momenty, że słychać, te 3 gary, tego sie nie uniknie, ale tak jak wspomniałem, działa to zaskakująco dobrze.

Edytowane przez supiotr
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 15.09.2019 o 21:07, rwIcIk napisał:

Kona ma 120 KM. Pewnie i tam da się podnieść moc ;]

Ciekawe, jak te 3 cylindry pracują?

 

 

Ostatnio w DK ktoś pochwalił się takim 1.0T zrobionym na 160KM w i20.

To ten sam silnik, wiec takie Picanto by latało... 😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.02.2020 o 15:14, K3 napisał:

 

Ostatnio w DK ktoś pochwalił się takim 1.0T zrobionym na 160KM w i20.

To ten sam silnik, wiec takie Picanto by latało... 😁

Musi jakis Stage 2 albo z hybryda bo standardowe pliki jakie lataja po EU to 140KM z 1.0T Jakby w Picanto bylo 160KM to kupuje. 

https://www.kreatormocy.pl/katalog/hyundai/chip-tuning-hyundai-i20-active-1-0-t-gdi-120-km/

https://www.dyno-chiptuningfiles.com/tuning-file/hyundai-i20-10-t-gdi-100hp/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, K3 napisał:

 

Gość zrobił 1.0T w i20 na 160KM...

Picanto 1.0T istnieje, ale w DK i D. W PL nie jest sprzedawane...

Ale co zrobil bo samym softem to tunery robio 140KM troszku zaplon przestawiaja i paliwa dolewaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.02.2020 o 13:34, wujek napisał:

Ale co zrobil bo samym softem to tunery robio 140KM troszku zaplon przestawiaja i paliwa dolewaja.

 

Z tego co gość pisał, to zmieniony dolot, inna flansza pod turbo, wydech dwa cale...

No i program, obecnie v1 bar zamiast standardowych 0,6 bara...

 

FB_IMG_1581707793146.jpg.416134189b743c78ae70527d662ff054.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.