Skocz do zawartości

Dieselgate: I VeeDud placi ...


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

...w krainie skazancow i roos ...

 

Pierwszy z dwoch pozwow - mniejszy - zakonczyl sie ugoda. A$140Pmil zielonych dolcow dla posiadaczy, jesli sie sad federalny zgodzi..

 

Kazdy kto sobie diesel kupil dostanie czek na min $1,400 od VeeDud - ktory dalej twierdzi ze nie zlamal prawa federalnego (u mnie). Czyli malutko ... ale

 

SvcG0FX.jpg

 

n74wG0m.jpg

 

 

Problemem pozostaje 'duzy zbiorowy pozew' VeeDud vs Agencje Federalne - czyli wyglada, ze ex posiadacze dostana jeszcze znacznie wiekszy czek (oceniany na ok 3 - 5x tyle) i  jeszcze jeden dla tych co sie zgodzili na kawalek rury od kibla ... - posiadacze -  'auta nie jada i wiecej pala' vs VeeDud.

 

Drugi pozew bedzie mial duze kosekwencje

 

Czyli wyglada, ze EU zostaje jako jedyne zjako rozwiazaniem gdzie klient zadnej $$$ od VAG nie dostal..

 

Toyota

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, wujekcybul said:

Za wzgledu na silna pozycje Niemiec w EU u nas nie zaplaca.

 

 

Ja osobiscie zadowolony bylbym z tysiac pincet za nic ... ale jak zawsze apetyt rosnie w miare zarcia ...

 

Mnie sie jedno podoba, przeciez Diesel to byl taki boog u niektorych, marzenie zielonych eco luda - czysty Diesel, jak reszta swiata mogla robic taki blad i nie podarzac jedynyna sluszna droga EU?

 

A dzis mamy to samo z EV - religia ....

 

Ale wracajac do Diesel - Toyota - Toyota jest Q w czarnej pupci ... Diesel 2.8l wali sie na potege.... nastepna akcja sie szykuje ... zadziwiajace jest to jak jedno korporacyjne klamstwo nie uczy innych korporacji nic ...

 

mhILrmZ.jpg

 

 

Sex, wladza, $$$

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, OZI napisał:

Mnie sie jedno podoba, przeciez Diesel to byl taki boog u niektorych, marzenie zielonych eco luda - czysty Diesel, jak reszta swiata mogla robic taki blad i nie podarzac jedynyna sluszna droga EU?

 

Diesel nie jest złym pomysłem, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę magiczną walkę z CO2.

Diesel emituje go zwyczajnie sporo mniej.

 

Problemem jest jedynie pchanie zbyt wygórowanych wymagań. Nagle się okazało, że trzeba oszukiwać aby być tym najlepszym.

Zupełnie jak sport zawodowy. Każdy bierze, ale nie każdego złapią.

 

VW najwidoczniej oszukiwał nawet ich rząd że jest "alles gut", więc dalej wymyślali jeszcze lepsze wymagania, bo przecież producenci dają radę.

 

Jak się okazało że rady nie dają, to idziemy znowu w stronę która pasuje największej gospodarce UE. 

Stoją energią odnawialną. Prąd mają, to dlaczego nie zmusić innych tez do jego używania?

Niedługo Francuzi się obudzą z ręką w nocniku, jak im Niemcy wymyślą zamykanie elektrowni atomowych i będą od DE kupować hurtowo wiatraki.

Tutaj też widać jak daleko Niemcy planują. W Wiatraki poszli mocno ze 2 dekady temu, kiedy było największe promowanie diesla.

 

Wszystko to polityka. Żadna ekologia.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, kravitz said:

Wszystko to polityka. Żadna ekologia.

 

ale widzisz lud w to wierzy. Nie wazne ze liczby sie nie dodaja -(jak sie nie dodaja to stworzymy sztuczny mechanizm ktory bedzie penalizowal takich co potrafia liczyc 🙂 i juz sie bedzie dodawal - ditto jak z Diesel).

 

Po za takimi smieciami jak 'The Guardian' i innymi zielona tuba propagandy - lud kupuje bo liczy albo musi, (bo nie ma wyboru) mala jest % udzial entuzjastow - Lubie Diesel to mam.

 

W sumie to jest przykre - przykre ze mozna poslac klienta na drzewo i powiedziec mu - sp....j tak jak z Dieselgate....  Pewnie za pare lat bedziemy mieli EV_battery gate....

 

Niemniej jednak klient tego samego produktu dostal kase w US, dostal kase na takim wypierdku swiata jak wyspa skazancow, a glowny klient ktory kupowal na potego w EU ma kawalek rury jako rozwiazanie i ma sie cieszyc.bo za pare lat i tak tym nigdzie nie pojedzie (podobno 🙂 ... It's all fakkked up....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, OZI napisał:

Po za takimi smieciami jak 'The Guardian' i innymi zielona tuba propagandy - lud kupuje bo liczy albo musi, (bo nie ma wyboru) mala jest % udzial entuzjastow - Lubie Diesel to mam.

 

Nie należy też iść w drugą stronę i wszędzie węszyć spisek.

 

Nie wiem jak można lubić diesel, ale jednak ma on swoje plusy. Rozumiem zatem zachęcanie ówczesne rządów do używania tego rodzaju paliwa. Np mniejszy podatek na ropę.

 

Niestety rynek wszystkiego nie ureguluje sam.

Jakby było zawsze tak jak chce rynek i klienci, to byśmy mieli nadal 8l V8 pod maską, z benzyną po 1PLN/l, brak katalizatorów i pasów bezpieczeństwa.

Czasem pewne regulacje muszą być wymuszone przez siłę wyższą, bo obecny stan rzeczy jest na tyle dobry, że nikt nie chce niczego więcej.

 

Co ciekawe. Dzisiaj właśnie widziałem artykuł o prawdopodobnej wadzie kilkudziesięciu reaktorów "francuskiej produkcji" ;]

Także ten...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OZI napisał:

 

 

Ja osobiscie zadowolony bylbym z tysiac pincet za nic ... ale jak zawsze apetyt rosnie w miare zarcia ...

 

Mnie sie jedno podoba, przeciez Diesel to byl taki boog u niektorych, marzenie zielonych eco luda - czysty Diesel, jak reszta swiata mogla robic taki blad i nie podarzac jedynyna sluszna droga EU?

 

A dzis mamy to samo z EV - religia ....

 

Ale wracajac do Diesel - Toyota - Toyota jest Q w czarnej pupci ... Diesel 2.8l wali sie na potege.... nastepna akcja sie szykuje ... zadziwiajace jest to jak jedno korporacyjne klamstwo nie uczy innych korporacji nic ...

 

mhILrmZ.jpg

 

 

Sex, wladza, $$$

 

A co sie dzieje z tymi dieselami od Toyoty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sie dzieje z tymi dieselami od Toyoty?

Sa dwie wady konstrukcyjne, o których Toyota wiedziała od 2016 roku ...

1. DPF - piąty wtrysk w DPF jest do poopci, auta się zapychają - limp mode, utrata mocy etc.

Rozwiązanie Toyota : manualny wyłącznik aby się wypalił.

Powszechna opinia ze nie działa (podobno).

2. Kurz się do silnika dostaje przez zła konstrukcje filtrów powietrza. Kurz z olejem się za dobrze nie miesza ;-)

Toyota mówi, ze problem dotyka ok 2% aut, ale znów wiedzieli w 2016 roku bo jest biuletyn service-owy do dealerów.

Szykuje się masywna kara, mini to Toyota mówi ze nie ma zamiaru naprawić nic oprócz zmienionej konstrukcji.

Dotyczy Hilux, LC 150 Prado, Fortuner - czyli ok 170k sprzedanych aut od 2016 roku ...


294cf8903e79b885af5539be28a80c1b.jpg

Mam nadzieje ze dostaną po poopci gorzej niż Ford z $ 10mil kara za powershift, i koszt tak z pare razu niż dziesiejszy VAG $140mil.





Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, OZI napisał:

Pierwszy z dwoch pozwow - mniejszy - zakonczyl sie ugoda. A$140Pmil zielonych dolcow dla posiadaczy, jesli sie sad federalny zgodzi..

 

Udało się wykazać że Australijczykom tak bardzo zależy na ochronie środowiska że za zwiększoną emisję tlenków azotu należy się odszkodowanie? :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Udało się wykazać że Australijczykom tak bardzo zależy na ochronie środowiska że za zwiększoną emisję tlenków azotu należy się odszkodowanie? :hehe:
 
Nie, tu nie ma szans - Dieselgate to nawet nie pelny odpowiednik Euro 4 byl.

Udalo sie wykazac ze produkt bym nie zgodny z tym ktory reklamowali i tyle. Poszlo pod ochrone konsumenta a nie srodowiska.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, OZI napisał:

Udalo sie wykazac ze produkt bym nie zgodny z tym ktory reklamowali i tyle. Poszlo pod ochrone konsumenta a nie srodowiska.

 

Tak, bo Australijczycy rzucili się na te samochody właśnie ze względu na niską emisję NOX :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tak, bo Australijczycy rzucili się na te samochody właśnie ze względu na niską emisję NOX
 
Rzucili sie na niskie na marketingowane zurzycie paliwa, a to bylo osiagniete wg VAG reklamy rownoznaczne z zielonymi osiagnieciami... ergo wg sadu kupujesz produkt ktory jest reklamowany jako zielony a nie jest... i tylko to ma znaczenie a nie to ze spelnial norme w kraju skazancuff z tego okresu... Ale co ja tam wiem ....

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kravitz napisał:

Jak się okazało że rady nie dają, to idziemy znowu w stronę która pasuje największej gospodarce UE. 

Stoją energią odnawialną. Prąd mają, to dlaczego nie zmusić innych tez do jego używania?

 

8]

Piszesz o Niemcach?

Zgoda. Mocno inwestuja w renewables ale mix energetyczny maja w większości z konwencjonalnej. I pamietaj ze w renewables sie lapie biomasa i biogaz wiec dalej jest emisja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.