Skocz do zawartości

SUVy - będą dalej się popularyzować czy wyginą?


Manx

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, wladmar napisał:

 

Wspólczesne SUVy to właśnie podniesione vany. 

Porownaj sobie VAN Espace 4  i SUV Espace 5. Z tym, ze E5 to naprawdę duży SUV.

Ja wole 4 i bedę nim jeździł do zajechania.

 

Na forum espace tez malo osób chce sie przesiadac, bo w wersji SUV jest to samochód mniej użyteczny.

 

Za to SUVy są ładne, takie filmowe i przypominają zabawki z dzieciństwa i z kreskówek.

 

PreSUV scenic 4x4

 

0002CFWZ4I7FNXS4-C116-F4.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Rado_ napisał:
7 minut temu, Koonrad napisał:
 
W SUV
W vanach opcją

Ilu?

 

Co ilu ? Ilu vanach ?

Całkiem sporo, trojaczki (Sharan) był 4motion

Amerykance też były AWD

Vito też chyba

Więc coś tam dało się wybrać

 

Na pewno więcej niż SUV bez 4x4

Bo SUV to rozwinięcie ciężkiej terenówki, bardziej "cywilna" i luksusowa

 

A teraz na fali mody na SUV sprzedaje się takie potworki jak PSA 

 

Niedługo Sandero steepway będzie nazywane SUVem ;)

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Co ilu ? Ilu vanach ?
Całkiem sporo, trojaczki (Sharan) był 4motion
Amerykance też były AWD
Vito też chyba
Więc coś tam dało się wybrać
 
Na pewno więcej niż SUV bez 4x4
Bo SUV to rozwinięcie ciężkiej terenówki, bardziej "cywilna" i luksusowa
 
A teraz na fali mody na SUV sprzedaje się takie potworki jak PSA 
 
Niedługo Sandero steepway będzie nazywane SUVem
 
Być może, ale popyt na vany stałe malał i naturalną koleją jest zastąpienie ich bryłami w formie SUV, które są teraz na fali.Ludzie tego chcą a sprzedaż rosnie. Oddzielne siedzenia, tez nie są takim dużym problemem, bo jakis wybor jest. A duże vany sa jeszcze w ofercie. Co do Amerykańcow, zawsze w EU był słaby wybór, do tego jednak większą popularność miały kompaktowe vany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Manx napisał:

Czyżby to był jakiś motoryzacyjny raj, szczytowe osiągnięcie ludzkości jeśli chodzi o motoryzację?

 

Tak.

 

21 godzin temu, Manx napisał:

Co będzie dalej - czy nadal popularność SUV będzie rosła, tak jak dotychczas, czy to już jest szczyt i będą się zwijać tak jak kiedyś minivany - na fali mody bycia eko  i po tych masowych protestach klienci zaczną się od nich odwracać w kierunku czegoś bardziej oszczędnego, elektryków, które póki co, są najczęściej zwykłymi osobówkami?

 

Nie sądzę. Niewielu znam takich co przesiedli się z SUVa z powrotem do płaskiego auta.

 

21 godzin temu, Manx napisał:

Co Wy o tym myślicie? Co sprawiło, że wybrałeś/aś SUV albo dlaczego tego nie zrobiłeś/aś?

 

Bo dużo zmieści i zawiezie to wszystko dalej niż zwykłe pojazdy. Dodatkowo prześwit, napęd 4x4 i wygodna pozycja (nie masz głowy na wysokości penisów przechodniów).

 

21 godzin temu, Manx napisał:

Czy widzisz możliwość przesiadki z SUVa do nie-SUVa?

 

Do jakiegoś crossovera - być może (Audi Allroad, Volvo V90 XC, Subaru Outback itp.). Do zupełnie płaskiego auta - nie. Płaskie mogę kupić jako drugie auto do zabawy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, wujekcybul napisał:

 

Z tymi kraweznikami to nie Toyota LC raczej male roznice plus czesto kola 18 cali albo wiecej.

 

Ale te koła mają opony 235/55, więc możesz atakować krawężniki do woli.

 

20 godzin temu, wujekcybul napisał:

4WD praktycznie w odwrocie.

 

Wśród małych i tanich crossoverów. Prawdziwe SUVy nadal mają 4x4.

 

20 godzin temu, wujekcybul napisał:

Spoleczenstwo robi sie grube i nieruchawe wiec latwiej im sie wsiada dla mnie to bez znaczenia moge sie wslizgiwac codziennie do Porshe Cayman zamiast do Macan.

 

Jakbyś miał dzieci to byś poczuł różnicę między tymi dwoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Marcin79 napisał:

@Ryb 

Suvy są  stworzone dla ludzi pracy :)

rodzin z zacięciem sportowym:)

do turystyki

oraz do trudów codziennego zycia, np przetransportowac kosiare itp

 

np ludzie lekkiej pracy oraz tzw single nie rozumieją co oczywiste walorów suvow :)

 

Nie chciałem tego pisać bo to truizmy i naraziłbym się na zarzut, że powtarzam slogany z reklam.

Ja mojego SUVa wykorzystuję zgodnie z przeznaczeniem, co jest chyba na tyle niepopularne, że wywołuje zdziwienie nawet tutaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

Nie chciałem tego pisać bo to truizmy i naraziłbym się na zarzut, że powtarzam slogany z reklam.

Ja mojego SUVa wykorzystuję zgodnie z przeznaczeniem, co jest chyba na tyle niepopularne, że wywołuje zdziwienie nawet tutaj.

 

Truizmy ale dlaczego ktos siedzący za biurkiem od 8 do 16, mieszkajacy w ciasnym M :) ma siać na forach defetyzm ze suwy sa beee i trzeba je zakazać :) jednocześnie popierając lgbt :)

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

Ja mojego SUVa wykorzystuję zgodnie z przeznaczeniem, co jest chyba na tyle niepopularne, że wywołuje zdziwienie nawet tutaj.

 

To jest niepopularne ale SUV z automatem jest najbardziej optymalnym samochodem dla większości ludzi.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, norbert123 napisał:

Suv ma tylko 2 plusy- jest wyzszy i moze faktycznie malo sprasnym lidziom lepiej sie wsiada oraz moze wjechac na wieksze krawezniki . Resta to wady jak dla mnie

Nie wiem co znaczy "malo sprasnym lidziom", ale z kontekstu "lepiej sie wsiada" odnoszę wrażenie, że jest to określenie dotyczące wszystkich ludzi, gdyż generalnie wszystkim łatwiej się wsiada do nieco podniesionych aut typu van, czy crossover (suv). Dla mnie np. jedną z zalet wyższej pozycji siedzenia jest to, że mniej mnie oślepiają światła kierowców jadących z naprzeciwka. Dla kogoś kto nie jeździ w nocy może to nie mieć żadnego znaczenia. Jeśli ktoś musi kilkadziesiąt razy dziennie wsiadać i wysiadać z auta, to też doceni wyższe auto. Może młody tego nie odczuwa, ale plecy na stare lata mu podziękują. Dla kogoś jeżdżącego po autostradach naturalnym wyborem jest auto niższe i z lepszą aerodynamiką. Nie wiązałbym rodzaj używanego auta z wiekiem, a bardziej ze stylem życia i indywidualnymi potrzebami. Każdy dobiera auto do swoich potrzeb (a większość dodatkowo do możliwości finansowych), mało jest ludzi których stać na posiadanie auta najlepszego "na każdą okazję".

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcindzieg napisał:

Kia Sorrento. Outlander @Ryb chyba też ma.

 

i nie widzisz różnicy w ilości miejsca w takim galaxy a np sorrento ?

gdzie w vanie można wypiąć każdy fotel, cofnąć, zestawić np 2+2+2 czy 2+1 i duzo bagażu - płaska podłoga

gdzie jest spory bagażnik i po wyjęciu (a nie złożeniu) 3 rzędu jest kawał bagażnika ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Rado_ napisał:
6 godzin temu, Koonrad napisał:
 
Co ilu ? Ilu vanach ?
Całkiem sporo, trojaczki (Sharan) był 4motion
Amerykance też były AWD
Vito też chyba
Więc coś tam dało się wybrać
 
Na pewno więcej niż SUV bez 4x4
Bo SUV to rozwinięcie ciężkiej terenówki, bardziej "cywilna" i luksusowa
 
A teraz na fali mody na SUV sprzedaje się takie potworki jak PSA 
 
Niedługo Sandero steepway będzie nazywane SUVem emoji6.png
 

Pokaż więcej  

Być może, ale popyt na vany stałe malał i naturalną koleją jest zastąpienie ich bryłami w formie SUV, które są teraz na fali.Ludzie tego chcą a sprzedaż rosnie. Oddzielne siedzenia, tez nie są takim dużym problemem, bo jakis wybor jest. A duże vany sa jeszcze w ofercie. Co do Amerykańcow, zawsze w EU był słaby wybór, do tego jednak większą popularność miały kompaktowe vany.

 

ale ja nie mam nic do suv, sam mam w domu trzy podniesione auta z 4x4, choć żadne nie jest suvem

vitara to bardziej terenówka z ramą i reduktorem, x3 to SAV jak sam producent określa, a kaszkaj jest crossoverem

ale jeździłem też np sharanem, c-maxa miałem, miałem też berlingo i wg mnie te vanowate mają sporo zalet

gdyby nie to że zależało mi na 4x4 to może miałbym np C4P który jest fajnie przeszklony, można aranżować wnętrze, ma spory bagażnik, itd

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Koonrad napisał:

i nie widzisz różnicy w ilości miejsca w takim galaxy a np sorrento ?

Galaxy nie jeździłem. Ale jeździłem S-Maxem, który jest większy od Sorrento, w 7 osób i to było naprawdę max. A bagaży za dużo nie wchodziło.

Jeździłem też Sorrento i nie zauważyłem większych różnic na korzyść Forda. Mimo że większy.

 

                             Kia Sorrento                      Ford S-Max

Długość              4780                                   4796

Szerokość          1890                                   od 1916 mm do 2137 mm

Rozstaw osi       2780                                   2850 mm

Wysokość          1685                                   1658

 

Kia jest wyższa ale to logiczne bo ma wyższy prześwit.

http://www.encyklopedia.moto.pl/ford/s-max/wymiary/

http://www.encyklopedia.moto.pl/kia/sorento/wymiary/

 

Porównywanie do Galaxy nie ma sensu bo to jest znacznie większe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Marcin79 napisał:

@Ryb 

Suvy są  stworzone dla ludzi pracy :)

rodzin z zacięciem sportowym:)

do turystyki

oraz do trudów codziennego zycia, np przetransportowac kosiare itp

 

np ludzie lekkiej pracy oraz tzw single nie rozumieją co oczywiste walorów suvow :)

 

To sa jakies slogany zreklamy SUVa, w ktore Wy uwierzyliscie. Mogbym sie zaliczyc do takiej grupy, i w kazdym wypadku prawdziwy VAN sie lepiej sprawdzi niz SUV

7 godzin temu, Rado_ napisał:
7 godzin temu, Koonrad napisał:
 
W SUV
W vanach opcją

Ilu?

 

Jeszcze Previa byla 4x4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Ile miałeś SUVów w życiu?

A Ty ile miales VANow? Tych prawdziwych

 

Bylem wozony, ogladalem, siadalem .... na tej podstawie  moge troche powiedziec o przestronnosci itp

 

Jesli ktos chce 4x4 jako mus i tylko jedno auto uniwersalne, to ........ OK. Cho ja wybralbym takie podniesione kombi 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gregoryj napisał:

A Ty ile miales VANow? Tych prawdziwych

VW T4 ma kolega. Jeździmy na narty. Fajny - z 4x4. SMaxa ma chrzesny mojego dziecka. Bywało że co tydzień jeździłem nim w góry, na wakacje. Zrobiliśmy kilkanaście tysięcy kilometrów. I co to jest prawdziwy VAN? A teraz Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, chojny napisał:

Będą popularne bo są bardziej praktyczne, uniwersalne i fajne. 

Praktyczne i uniwersalnych to jest wiele rodzaji aut, i tez w zaleznosci od wieku i potrzeb.

 

SUVy sa fajne i reklamowane. I dlatego sa fajne i kupowane bo przynosza kokosy producentom. A zapomniaem sa ..... MODNE

3 godziny temu, janusz napisał:

Dla kogoś jeżdżącego po autostradach naturalnym wyborem jest auto niższe i z lepszą aerodynamiką.

Niektorzy jezdza 90% przeebiegow swoich po autostradach - wlasnie SUVami. Jak to wytlumaczysz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, marcindzieg napisał:

Galaxy nie jeździłem. Ale jeździłem S-Maxem, który jest większy od Sorrento, w 7 osób i to było naprawdę max. A bagaży za dużo nie wchodziło.

Jeździłem też Sorrento i nie zauważyłem większych różnic na korzyść Forda. Mimo że większy.

 

                             Kia Sorrento                      Ford S-Max

Długość              4780                                   4796

Szerokość          1890                                   od 1916 mm do 2137 mm

Rozstaw osi       2780                                   2850 mm

Wysokość          1685                                   1658

 

Kia jest wyższa ale to logiczne bo ma wyższy prześwit.

http://www.encyklopedia.moto.pl/ford/s-max/wymiary/

http://www.encyklopedia.moto.pl/kia/sorento/wymiary/

 

Porównywanie do Galaxy nie ma sensu bo to jest znacznie większe auto.

 

obecne galaxy ma 485 poprzedni, pierwsza generacja 463, a taki espace 486

więc do sorento tylko kilka cm, a jednak przestronność wnętrza dużo większa

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, gregoryj napisał:

 

To sa jakies slogany zreklamy SUVa, w ktore Wy uwierzyliscie. Mogbym sie zaliczyc do takiej grupy, i w kazdym wypadku prawdziwy VAN sie lepiej sprawdzi niz SUV

 

Jeszcze Previa byla 4x4

 

 

równie dobrze  napisać , że vany są bezensu :)

btw previe przestali robić pod koniec lat 90tych : ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Koonrad napisał:

 

obecne galaxy ma 485 poprzedni, pierwsza generacja 463, a taki espace 486

więc do sorento tylko kilka cm, a jednak przestronność wnętrza dużo większa

 

Porównuj te same generacje bo tylko wtedy ma to sens. A nowy Espace ma 4857 szerokości i 2884 rozstawu osi. To 10 cm więcej.

Wsiądź sobie do nowej Sorrento - jest ogromna w środku. Ja naprawdę nie widzę tych przewag o których piszesz.

Można oczywiście aranżować wnętrze. Tylko po chwili zastanowienia myślę że użyje tego jeszcze mniej razy niż 4x4. To jest tak naprawdę istotne jak masz gromadkę małych dzieci. A później to po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu akademickie dyskusje, co to SUV, na co to komu, ze van lepszy albo gorszy, ze suv to nie suv ale corssover, ze tamto czy sramto :facepalm:

 

Sam mam SUVa-nie SUVa, bo mi sie kurde takie podobaja i wole siedziec wyzej i jak na taborecie niz szorowac tylkiem po podlodze. I celowo zrezygnowalem z 4x4, bo mi niepotrzebne na co dzien (przesiadlem sie z 4x4, ktorym jezdzilem 4 lata i poza sprawniejszym ruszaniem,szczegolnie na mokrym, niespecjalnie bylo mi potrzebne, wiec wolalem doplacic do lepszego wypasu, ktorego na co dzien uzywam). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Porównuj te same generacje bo tylko wtedy ma to sens. A nowy Espace ma 4857 szerokości i 2884 rozstawu osi. To 10 cm więcej.

Wsiądź sobie do nowej Sorrento - jest ogromna w środku. Ja naprawdę nie widzę tych przewag o których piszesz.

Można oczywiście aranżować wnętrze. Tylko po chwili zastanowienia myślę że użyje tego jeszcze mniej razy niż 4x4. To jest tak naprawdę istotne jak masz gromadkę małych dzieci. A później to po co?

 

Gdzies czytalem, ze przecietny wiek kupujacego prywatny samochod w UE to 54 lata, przy tym 20 lat temu przecietny wiek byl 42. 

Stad wynika, ze przecietny kupujacy nie potrzebuje przesuwanych foteli i innych dupereli, bo nie ma juz gromadki dzieci, ale potrzebuje czegos wygodnego, wysokiego i z dobrym przeswitem, mozliwie z 4WD, bo prowadzi aktywny tryb zycia. Czysty marketing. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koonrad napisał:

previa jest cały czas w ofercie tylko poza EU

57-The-Best-2019-Toyota-Estima-Price-and

 

 

To jest odpowiedź na pytanie czy SUVy będą popularne.... Tak, będą. 

 

 

1 minutę temu, K3 napisał:

 

Toż to pojazd ponadnormatywny...

 

Może cały czas idzie bokiem, dlatego taka szerokoć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, marcindzieg napisał:

VW T4 ma kolega. Jeździmy na narty. Fajny - z 4x4. SMaxa ma chrzesny mojego dziecka. Bywało że co tydzień jeździłem nim w góry, na wakacje. Zrobiliśmy kilkanaście tysięcy kilometrów. I co to jest prawdziwy VAN? A teraz Ty.

No i w czym sa SUVy lepsze od tych wymienionych, oprocz tego ze T4 to staroc, wiec nie ten komforti bezpieczenstwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teraz, marcindzieg napisał:

Abstrahując od praktyczności - przywieź nastolatka tym pod szkołę i modnym SUVem  ;]

 

rav4 nie wiele lepsza, akurat stylistyka toyoty ... cóż :phi:

chyba ładnych vanów to za wiele nie ma, zawsze będą przysadziste  

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gregoryj napisał:

No i w czym sa SUVy lepsze od tych wymienionych, oprocz tego ze T4 to staroc, wiec nie ten komforti bezpieczenstwo?

T4 jest fajny ale to nie jest VAN z waszej definicji. Nowy też jest fajny ale to wielkie bydle. Smax jest paskudny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.