Skocz do zawartości

SUVy - będą dalej się popularyzować czy wyginą?


Manx

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 17.09.2019 o 12:47, Manx napisał:

SUVy - są tacy którzy je uwielbiają, a są i tacy, którzy za nimi nie przepadają. Nie można odmówić im pewnych zalet, ale nie można nie zauważyć ich "wad genetycznych".

Z jednej strony mamy cały czas wzrost udziału SUV w rynku, pojawia się coraz więcej modeli tego segmentu, już 37,5 % udział w sprzedaży samochodów w UE i mniej więcej podobny procent w skali światowej. Każda marka popularna już dziś to ma. Zadziały się już rzeczy kiedyś nie do pomyślenia - SUVy ma już Porsche, Maserati, Lamborghini ,w 2022 roku wjedzie na rynek SUV Ferrari :bzik:,  SUV Lotusa jest już w fazie testów (Colin Chapman chyba przewraca się w grobie).

Czyżby to był jakiś motoryzacyjny raj, szczytowe osiągnięcie ludzkości jeśli chodzi o motoryzację?

Z drugiej strony ostatnio w Niemczech odbywają się protesty przeciwko SUVom, z uwagi na to jak są niebezpieczne w zderzeniu z pieszymi. Eko-aktywiści ich nie lubią od dawna za wyższą emisję niż podobny, "klasyczny" samochód. Producenci siedzą cicho i dokładają na rynek kolejne modele, bo dobrze na nich zarabiają, ale też mają z nimi problem - bo cięższe i nieaeordynamiczne SUVy utrudniają im osiągnięcie celów emisyjnych (średnia emisja gamy modelowej 95g CO2/km) co doprowadzi do nakładania na nich przez UE wyższych kar za przekroczenia. Z elektryfikacją SUVów też widać jest problem, bo żeby te nieaerodynamiczne i ciężkie z natury modele napędzić, trzeba dużo energii czyli więcej akumulatorów ... i masa znów rośnie (Audi e-tron waży 2,6 t, Tesla X 2,4 t) dlatego pomimo że to tak atrakcyjny segment wśród samochodów spalinowych, to elektryków SUV mamy na rynku w sprzedaży tylko 4 (nie licząc Chin i ich lokalnych producentów): Tesla model X, Audi e-tron, Mercedes EQC, Hyundai Kona. 

Co będzie dalej - czy nadal popularność SUV będzie rosła, tak jak dotychczas, czy to już jest szczyt i będą się zwijać tak jak kiedyś minivany - na fali mody bycia eko  i po tych masowych protestach klienci zaczną się od nich odwracać w kierunku czegoś bardziej oszczędnego, elektryków, które póki co, są najczęściej zwykłymi osobówkami?

Co Wy o tym myślicie? Co sprawiło, że wybrałeś/aś SUV albo dlaczego tego nie zrobiłeś/aś? Czy widzisz możliwość przesiadki z SUVa do nie-SUVa?

 

 

Bla bla bla. SUV to nic innego jak powrót do początków motoryzacji - duży prześwit, wielkie koła, pozycja za kierownicą taboretowa. Także to zwykły odgrzany kotlet.

Ludzie je lubią bo mogą sobie popatrzeć na innych z góry ale tylko do momentu jak reszta też nie będzie miała SUVow ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, janusz napisał:

Może jak kolega@Ryb 5% jeżdżą po plaży, a może poprostu "bo mogą".

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Jak 5% jezdzisz po plazy a 95% po autostradzie to naturalny wybor jest kupno auta niskiego z dolaczanym 4x4

 

Jak ktos mi pisze ze kupuje SUVa bo jest modny, podoba mu sie, bo taki chce, bo moze ..... to jestem jak najbardziej tak. Ale jak ktos pisze ze jest praktyczny, uniwersalny, czy rowny albo lepszy od VANa w przestronnosci czy zagospodarowaniu wnetrza ..... to sie nie zgadzam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Tylko przeważnie nie służą do przewożenia dzieci. Tylko raczej do wożenia narzędzi na budowę.

 

bo u nas auto kupuje się dla sąsiada - patrz post o previi ;)

a wiadomo że vanem szału na wiosce się nie zrobi 

 

w takim usa vany służą własnie do wożenia dzieci

 

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Marcin79 napisał:

@Ryb 

Suvy są  stworzone dla ludzi pracy :)

rodzin z zacięciem sportowym:)

do turystyki

oraz do trudów codziennego zycia, np przetransportowac kosiare itp

 

np ludzie lekkiej pracy oraz tzw single nie rozumieją co oczywiste walorów suvow :)

Wolę wciąż VANa. Nie widzę zalet SUVa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koNik napisał:

 

Bla bla bla. SUV to nic innego jak powrót do początków motoryzacji - duży prześwit, wielkie koła, pozycja za kierownicą taboretowa. Także to zwykły odgrzany kotlet.

Ludzie je lubią bo mogą sobie popatrzeć na innych z góry ale tylko do momentu jak reszta też nie będzie miała SUVow ;]

Wtedy robisz lift 4-6" i dalej patrzysz z góry. Wygodniej... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Koonrad napisał:

 

i nie widzisz różnicy w ilości miejsca w takim galaxy a np sorrento ?

 

Tylko że nie każdy potrzebuje tyle miejsca co w Galaxy. SUVy wygrywają z vanami tym, że vany są często za duże a SUVy w sam raz.

 

4 godziny temu, Koonrad napisał:

gdzie w vanie można wypiąć każdy fotel, cofnąć, zestawić np 2+2+2 czy 2+1 i duzo bagażu - płaska podłoga

gdzie jest spory bagażnik i po wyjęciu (a nie złożeniu) 3 rzędu jest kawał bagażnika ?

 

 

Wyjęcie foteli stwarza pewne problemy gdy w czasie podróży postanowisz jednak z nich skorzystać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gregoryj napisał:

Praktyczne i uniwersalnych to jest wiele rodzaji aut, i tez w zaleznosci od wieku i potrzeb.

 

SUVy sa fajne i reklamowane. I dlatego sa fajne i kupowane bo przynosza kokosy producentom. A zapomniaem sa ..... MODNE

Niektorzy jezdza 90% przeebiegow swoich po autostradach - wlasnie SUVami. Jak to wytlumaczysz?

 

Tak jak jeżdżenie w 90% przypadków z pustym bagażnikiem. Ale jak przyjdzie te 10% to nagle okazuje się, że jest problem.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, koNik napisał:

 

Bla bla bla. SUV to nic innego jak powrót do początków motoryzacji - duży prześwit, wielkie koła, pozycja za kierownicą taboretowa. Także to zwykły odgrzany kotlet.

Ludzie je lubią bo mogą sobie popatrzeć na innych z góry ale tylko do momentu jak reszta też nie będzie miała SUVow ;]

 

Wtedy trzeba się przesiąść do większych SUVów. Dlatego powstają takie monstra jak BMW X7, RR Cullinan, MB GLS etc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gregoryj napisał:

Jak 5% jezdzisz po plazy a 95% po autostradzie to naturalny wybor jest kupno auta niskiego z dolaczanym 4x4

 

Jak ktos mi pisze ze kupuje SUVa bo jest modny, podoba mu sie, bo taki chce, bo moze ..... to jestem jak najbardziej tak. Ale jak ktos pisze ze jest praktyczny, uniwersalny, czy rowny albo lepszy od VANa w przestronnosci czy zagospodarowaniu wnetrza ..... to sie nie zgadzam :)

 

W 95% nie korzystam z 7 miejsc (a nawet z 5), bagażnika, całej pojemności zbiornika paliwa, nawigacji czy całej mocy systemu audio. A z poduszek powietrznych to w ogóle nie korzystam.

Zgodnie z Twoją teorią powinieneś jeździć Smartem. 

 

PS. W ciągu kilku postów statystyka urosła Ci z 90 do 95%. Jeszcze dwie strony i będzie 120%.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

Tylko że nie każdy potrzebuje tyle miejsca co w Galaxy. SUVy wygrywają z vanami tym, że vany są często za duże a SUVy w sam raz.

No moment! Mówimy o samochodach o porownywalnych rozmiarach, czyż nie?

3 godziny temu, sherif napisał:

Podobnie jak ja VANa.

No to jaką przewagę ma np. Kuga nad C-MAXem? Poza ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, AstraC napisał:

No to jaką przewagę ma np. Kuga nad C-MAXem? Poza ceną.

Nie jeździłem tymi modelami, ale dla mnie SUVy mają głównie zaletę w pozycji za kierownicą i wygodniejszym wsiadaniu. Podobnie jak wyższy prześwit który się przydaje w mieście. Podobnie z napędem. Przy VANach/ Busach widzę ten plus, że może nimi podróżować wygodniej więcej osób. Jak ktoś ma tak dużą rodzinę to widzę jedynie taki plus, natomiast to mało poręczne auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Tylko że nie każdy potrzebuje tyle miejsca co w Galaxy. SUVy wygrywają z vanami tym, że vany są często za duże a SUVy w sam raz.

 

Ale jak za duże? 

Nie porównujmy outlandera do grand voyagera

Tylko np jak wyżej pisałem Kuga - C-Max

Outlander - C4 Picasso

Sorento do Galaxy/Sharan

itd

Ale już takie Q7 można do takiego voyagera, bo wymiarami chyba zbliżone

 

 

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Wyjęcie foteli stwarza pewne problemy gdy w czasie podróży postanowisz jednak z nich skorzystać.

 

 

Nie miałem takiej sytuacji, jak jadę po wannę, to nie wracam z teściową ;)

Ostatnio wiozłem kaszkajem trochę płytek do łazienki, dużo łatwiej było by berlingo któremu bliżej do vana

Ja lubię wyższe auta i chce 4x4, ale trochę nie rozumiem upadku vanów i minivan

 

Cmaxa  czy Berlingo wspominam bardzo dobrze, też wyższa pozycja za kierownicą, schowki, niewielkie wymiary, np C-Max miał długości tyle co focus HB, a w berlingo genialne drzwi odsuwane

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sherif napisał:

Nie jeździłem tymi modelami, ale dla mnie SUVy mają głównie zaletę w pozycji za kierownicą i wygodniejszym wsiadaniu.

Przeciez tak samo z siedzeniem jest w vanach,natomiast lepiej z wsiadaniem-jednak wyzsze zawieszenie utrudnia wsiadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, AstraC napisał:

No moment! Mówimy o samochodach o porownywalnych rozmiarach, czyż nie?

No to jaką przewagę ma np. Kuga nad C-MAXem? Poza ceną.

 

Wg mnie SUVa sie kupuje bo sie podoba, a vana bo trzeba ;]

Nie znam nikogo kto by np dla 2 osob kupil sobie Vana a Suva jak najbardziej ;)

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Ryb napisał:

 

W 95% nie korzystam z 7 miejsc (a nawet z 5), bagażnika, całej pojemności zbiornika paliwa, nawigacji czy całej mocy systemu audio. A z poduszek powietrznych to w ogóle nie korzystam.

Zgodnie z Twoją teorią powinieneś jeździć Smartem. 

 

PS. W ciągu kilku postów statystyka urosła Ci z 90 do 95%. Jeszcze dwie strony i będzie 120%.

 

 No zwlaszcza nawigacja w Missabiczi tez bym nie korzystal. Na trasy to bym sobie BMW 5 kupil a nie SUV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, wujekcybul napisał:

 No zwlaszcza nawigacja w Missabiczi tez bym nie korzystal.

 

Teraz to się zmieniło, od MY2020 jest TomTom.

:ok:

 

52 minuty temu, wujekcybul napisał:

Na trasy to bym sobie BMW 5 kupil a nie SUV.

 

Ja szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi z tym gadaniem, że SUV się nie nadaje na trasy. Piszący takie rzeczy chyba się zatrzymali na starym Defenderze. Między 5 a X5 w trasie nie ma praktycznie żadnej różnicy. Oba jadą równie komfortowo, jedyna różnica to może być spalanie. Ale jak ktoś chce mało palić to niech kupi trzycylindrowego VW Upa a nie BMW.

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Teraz to się zmieniło, od MY2020 jest TomTom.

:ok:

 

 

Ja szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi z tym gadaniem, że SUV się nie nadaje na trasy. Piszący takie rzeczy chyba się zatrzymali na starym Defenderze. Między 5 a X5 w trasie nie ma praktycznie żadnej różnicy. Oba jadą równie komfortowo, jedyna różnica to może być spalanie. Ale jak ktoś chce mało palić to niech kupi trzycylindrowego VW Upa a nie BMW.

 

 

 

U mnie w firmie mozesz miec SUV premium a mozesz miec D premium. I tak w BMW 3 vs X3 w tym pierwszym jest ciszej i mniej pali. Jest tez szybszy bo za takie same pieniadze masz o mocniejszy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Ryb napisał:

 

Teraz to się zmieniło, od MY2020 jest TomTom.

:ok:

 

 

Ja szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi z tym gadaniem, że SUV się nie nadaje na trasy. Piszący takie rzeczy chyba się zatrzymali na starym Defenderze. Między 5 a X5 w trasie nie ma praktycznie żadnej różnicy. Oba jadą równie komfortowo, jedyna różnica to może być spalanie. Ale jak ktoś chce mało palić to niech kupi trzycylindrowego VW Upa a nie BMW.

 

Myslisze, ze taki Up spali mniej niz jakies BMW jadac przepisowe 140 autostrada? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Ryb napisał:

W 95% nie korzystam z 7 miejsc (a nawet z 5), bagażnika, całej pojemności zbiornika paliwa, nawigacji czy całej mocy systemu audio. A z poduszek powietrznych to w ogóle nie korzystam.

Zgodnie z Twoją teorią powinieneś jeździć Smartem. 

Ta teoria jest słuszna, nowoczesna i przyszłościowa. Powinno się jeździć rowerem, hulajnogą, skuterem 125 lub motocyklem. Bo to jest ta codzienność.

Ja np. używam butów do koszykówki przez 1,5 h, raz w tygodniu!!! Tak, są bez sensu, ale nie będę grał w niczym innym. Ile % czasu nie chodzę w nich? 97,5%

Problem się zaczyna jeśli pójdę w tych Adidasach na pogrzeb...do pracy...lub na plażę...i ten sam problem dotyczy aut sportowo użytkowych i wiel(k)orodzinnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, wujekcybul napisał:

U mnie w firmie mozesz miec SUV premium a mozesz miec D premium. I tak w BMW 3 vs X3 w tym pierwszym jest ciszej i mniej pali.

 

O ile ciszej? Zwłaszcza w klasie premium ta różnica jest widoczna tylko na przyrządach pomiarowych. Poza tym częstym przypadkiem jest, że najmocniej temat hałasu w suvach premium podnoszą użytkownicy pełnoletnich kompaktów, które tak na oko są kilka razy od tych suvów głośniejsze.

 

31 minut temu, wujekcybul napisał:

Jest tez szybszy bo za takie same pieniadze masz o mocniejszy silnik.

 

Ale zakładając że budżet nas nie ogranicza to osiągi SUVów też nas nie ograniczają. Że SUVy są droższe to wiadomo nie od dziś.

 

 

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, p i p p napisał:

Ta teoria jest słuszna, nowoczesna i przyszłościowa. Powinno się jeździć rowerem, hulajnogą, skuterem 125 lub motocyklem. Bo to jest ta codzienność.

Ja np. używam butów do koszykówki przez 1,5 h, raz w tygodniu!!! Tak, są bez sensu, ale nie będę grał w niczym innym. Ile % czasu nie chodzę w nich? 97,5%

Problem się zaczyna jeśli pójdę w tych Adidasach na pogrzeb...do pracy...lub na plażę...i ten sam problem dotyczy aut sportowo użytkowych i wiel(k)orodzinnych. 

 

Jeśli jednak miałbyś wybrać tylko jedną parę butów? To wolałbyś chodzić na pogrzeb w adidasach czy grać w kosza w lakierkach?

:cfaniak:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Teraz to się zmieniło, od MY2020 jest TomTom.

:ok:

 

 

Ja szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi z tym gadaniem, że SUV się nie nadaje na trasy. Piszący takie rzeczy chyba się zatrzymali na starym Defenderze. Między 5 a X5 w trasie nie ma praktycznie żadnej różnicy. Oba jadą równie komfortowo, jedyna różnica to może być spalanie. Ale jak ktoś chce mało palić to niech kupi trzycylindrowego VW Upa a nie BMW.

 

 

 

Może tak być. CO prawda nie jezdziłem wieloma suvami po autostradach, ale taka prosta Toyota na bazie hiluxa to dramat, gdzie takie Q5 to jedzie bajka i nie czuć, że to suv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Rado_ napisał:

Może tak być. CO prawda nie jezdziłem wieloma suvami po autostradach, ale taka prosta Toyota na bazie hiluxa to dramat, gdzie takie Q5 to jedzie bajka i nie czuć, że to suv

To chyba ogolna tendencja. SUVy z poprzedniej dekady to faktycznie lekki dramat ale tez ich postrzeganie i rola byly chyba jeszcze nieco inne. Mialem Ravke 2007r i na autostradzie bylo ciezko. Zamienilem na Atece i moge szeptem przy 140 rozmawiac. Jest zadzwiajaco cicho, z tego co czytalem ciszej niz u konkurencji a auto wcale nie jest jakos psecjalnie wygluszane. Na forum Ateci niektorzy opisywali jak sobie drzwi dodatkowo wygluszali i wtedy to juz w ogole bajka podobno.

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

U mnie w firmie mozesz miec SUV premium a mozesz miec D premium. I tak w BMW 3 vs X3 w tym pierwszym jest ciszej i mniej pali. Jest tez szybszy bo za takie same pieniadze masz o mocniejszy silnik.

U mnie w robocie jest głupi pogląd, że SUVy moga mieć tylko grupy techniczne :facepalm:, VANy też nie są dozwolone jako auta nie standardowe :). Reszta dowolna, byle by się w budżecie zmieścił (choć kiedyś próbowali wymuszać Insygnie/Passaty w pl i A4/BMW 3 w D).

Jak zamawiałem XC70 to oczywiście problemu nie było, bo to nie SUV :).

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rado_ napisał:

Może tak być. CO prawda nie jezdziłem wieloma suvami po autostradach, ale taka prosta Toyota na bazie hiluxa to dramat, gdzie takie Q5 to jedzie bajka i nie czuć, że to suv

 

Właśnie. Ludzie marudzą że te SUVy teraz takie nieterenowe a one za to na autostradach zaczęły jeździć bez zarzutu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Ryb napisał:

 

Właśnie. Ludzie marudzą że te SUVy teraz takie nieterenowe a one za to na autostradach zaczęły jeździć bez zarzutu.

 

Mamy teraz taki trend, ze SUVy sie kastruje i upodabnia do zwyklych osobowek. Z kolei osobowki sie pompuje i upodabnia do SUVow, patrz chocby ta nowa kija co o niej tu niedawno dyskusja byla.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zinger napisał:

 Z kolei osobowki sie pompuje i upodabnia do SUVow, patrz chocby ta nowa kija co o niej tu niedawno dyskusja byla.

 

A pamiętasz jak na początku poprzedniej dekady była moda na minivany? W ramach VANizacji  dachy kompaktów powędrowały trochę do góry względem poprzedników, pojawiły się modele które miały karoserię jakby jednobryłową. Moda minęła to i te koszmarki zniknęły. Teraz panuje SUVizacja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Manx napisał:

A pamiętasz jak na początku poprzedniej dekady była moda na minivany? W ramach VANizacji  dachy kompaktów powędrowały trochę do góry względem poprzedników, pojawiły się modele które miały karoserię jakby jednobryłową. Moda minęła to i te koszmarki zniknęły. Teraz panuje SUVizacja. 

 

O, były takie koszmarki... Chyba najgorszy okres w historii motoryzacji, te ople agila i podobne...

768de977b95156cd0ec362eecc5227fe.jpg

 

W podobnym czasie była też moda na małe sedany: 

 

sprzeda-renault-thalia-klimatyzacja-4804  

 

A wcześniej na okropne kombi:

 

top-10-samochody-kombi-modele-ze-szczego

 

Chyba jednak moda na SUVy jest dobra :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.