Jump to content
Manx

SUVy - będą dalej się popularyzować czy wyginą?

Recommended Posts

Teraz, Koonrad napisał:

 

Polska to jest pikuś nie rynek, więc ... u nas rządzi sharan/galaxy zobacz ile tego jeździ po ulicach ;)

 

Tylko przeważnie nie służą do przewożenia dzieci. Tylko raczej do wożenia narzędzi na budowę.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Koonrad napisał:

 

Polska to jest pikuś nie rynek, więc ... u nas rządzi sharan/galaxy zobacz ile tego jeździ po ulicach ;)

niech  jeżdżą , każdy kupuje co lubi :) i nigdy nie napiszę, ze vany są bezsensu to może mi się kiedyś odmieni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 17.09.2019 o 12:47, Manx napisał:

SUVy - są tacy którzy je uwielbiają, a są i tacy, którzy za nimi nie przepadają. Nie można odmówić im pewnych zalet, ale nie można nie zauważyć ich "wad genetycznych".

Z jednej strony mamy cały czas wzrost udziału SUV w rynku, pojawia się coraz więcej modeli tego segmentu, już 37,5 % udział w sprzedaży samochodów w UE i mniej więcej podobny procent w skali światowej. Każda marka popularna już dziś to ma. Zadziały się już rzeczy kiedyś nie do pomyślenia - SUVy ma już Porsche, Maserati, Lamborghini ,w 2022 roku wjedzie na rynek SUV Ferrari :bzik:,  SUV Lotusa jest już w fazie testów (Colin Chapman chyba przewraca się w grobie).

Czyżby to był jakiś motoryzacyjny raj, szczytowe osiągnięcie ludzkości jeśli chodzi o motoryzację?

Z drugiej strony ostatnio w Niemczech odbywają się protesty przeciwko SUVom, z uwagi na to jak są niebezpieczne w zderzeniu z pieszymi. Eko-aktywiści ich nie lubią od dawna za wyższą emisję niż podobny, "klasyczny" samochód. Producenci siedzą cicho i dokładają na rynek kolejne modele, bo dobrze na nich zarabiają, ale też mają z nimi problem - bo cięższe i nieaeordynamiczne SUVy utrudniają im osiągnięcie celów emisyjnych (średnia emisja gamy modelowej 95g CO2/km) co doprowadzi do nakładania na nich przez UE wyższych kar za przekroczenia. Z elektryfikacją SUVów też widać jest problem, bo żeby te nieaerodynamiczne i ciężkie z natury modele napędzić, trzeba dużo energii czyli więcej akumulatorów ... i masa znów rośnie (Audi e-tron waży 2,6 t, Tesla X 2,4 t) dlatego pomimo że to tak atrakcyjny segment wśród samochodów spalinowych, to elektryków SUV mamy na rynku w sprzedaży tylko 4 (nie licząc Chin i ich lokalnych producentów): Tesla model X, Audi e-tron, Mercedes EQC, Hyundai Kona. 

Co będzie dalej - czy nadal popularność SUV będzie rosła, tak jak dotychczas, czy to już jest szczyt i będą się zwijać tak jak kiedyś minivany - na fali mody bycia eko  i po tych masowych protestach klienci zaczną się od nich odwracać w kierunku czegoś bardziej oszczędnego, elektryków, które póki co, są najczęściej zwykłymi osobówkami?

Co Wy o tym myślicie? Co sprawiło, że wybrałeś/aś SUV albo dlaczego tego nie zrobiłeś/aś? Czy widzisz możliwość przesiadki z SUVa do nie-SUVa?

 

 

Bla bla bla. SUV to nic innego jak powrót do początków motoryzacji - duży prześwit, wielkie koła, pozycja za kierownicą taboretowa. Także to zwykły odgrzany kotlet.

Ludzie je lubią bo mogą sobie popatrzeć na innych z góry ale tylko do momentu jak reszta też nie będzie miała SUVow ;]

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niektorzy jezdza 90% przeebiegow swoich po autostradach - wlasnie SUVami. Jak to wytlumaczysz?
Może jak kolega@Ryb 5% jeżdżą po plaży, a może poprostu "bo mogą".

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, janusz napisał:

Może jak kolega@Ryb 5% jeżdżą po plaży, a może poprostu "bo mogą".

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Jak 5% jezdzisz po plazy a 95% po autostradzie to naturalny wybor jest kupno auta niskiego z dolaczanym 4x4

 

Jak ktos mi pisze ze kupuje SUVa bo jest modny, podoba mu sie, bo taki chce, bo moze ..... to jestem jak najbardziej tak. Ale jak ktos pisze ze jest praktyczny, uniwersalny, czy rowny albo lepszy od VANa w przestronnosci czy zagospodarowaniu wnetrza ..... to sie nie zgadzam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Tylko przeważnie nie służą do przewożenia dzieci. Tylko raczej do wożenia narzędzi na budowę.

 

bo u nas auto kupuje się dla sąsiada - patrz post o previi ;)

a wiadomo że vanem szału na wiosce się nie zrobi 

 

w takim usa vany służą własnie do wożenia dzieci

 

 

Edited by Koonrad

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Koonrad napisał:

 

 

 

w takim usa vany służą własnie do wożenia dzieci

 

 

 

A w Polsce jest najniższa dzietność w Europie, reszta Europy też cieniutko, więc siłą rzeczy vanów nikt nie potrzebuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Koonrad napisał:

w takim usa vany służą własnie do wożenia dzieci

Już nie. Wszystko przechodzi na SUVy  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Koonrad napisał:

bo u nas auto kupuje się dla sąsiada - patrz post o previi

 

Dlaczego? Pomijawszy wygląd - jak się nie ma 5 dzieci to po co komu takie auto? Ono jest w gruncie rzeczy dużo bardziej bez sensu od SUVa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy kupuje to co chce. Skoro ktoś coś kupił tzn że albo takie potrzebował albo mu się po prostu podobało. I tak w większości to cena kształtuje to co się kupuje. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Marcin79 napisał:

@Ryb 

Suvy są  stworzone dla ludzi pracy :)

rodzin z zacięciem sportowym:)

do turystyki

oraz do trudów codziennego zycia, np przetransportowac kosiare itp

 

np ludzie lekkiej pracy oraz tzw single nie rozumieją co oczywiste walorów suvow :)

Wolę wciąż VANa. Nie widzę zalet SUVa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, AstraC napisał:

Wolę wciąż VANa. Nie widzę zalet SUVa.

Podobnie jak ja VANa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, koNik napisał:

 

Bla bla bla. SUV to nic innego jak powrót do początków motoryzacji - duży prześwit, wielkie koła, pozycja za kierownicą taboretowa. Także to zwykły odgrzany kotlet.

Ludzie je lubią bo mogą sobie popatrzeć na innych z góry ale tylko do momentu jak reszta też nie będzie miała SUVow ;]

Wtedy robisz lift 4-6" i dalej patrzysz z góry. Wygodniej... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Pipper napisał:

Wtedy robisz lift 4-6" i dalej patrzysz z góry. Wygodniej... 

 

 

Najlepiej od razu kupić URALa. Co niniejszym mam nadzieję niedługo uczynię ;]

  • Like 2
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, koNik napisał:

 

Najlepiej od razu kupić URALa. Co niniejszym mam nadzieję niedługo uczynię ;]

Ja szukam w górnej granicy dmc dla kategorii B, mniej papierków i opłat... :chipsy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Pipper napisał:

Ja szukam w górnej granicy dmc dla kategorii B, mniej papierków i opłat... :chipsy:

 

Ja już się pogodziłem że jak chce grubo to musi być C. Ale jaka jest nagroda za to ;]

 

42011279074_898f1af936_b.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Koonrad napisał:

 

i nie widzisz różnicy w ilości miejsca w takim galaxy a np sorrento ?

 

Tylko że nie każdy potrzebuje tyle miejsca co w Galaxy. SUVy wygrywają z vanami tym, że vany są często za duże a SUVy w sam raz.

 

4 godziny temu, Koonrad napisał:

gdzie w vanie można wypiąć każdy fotel, cofnąć, zestawić np 2+2+2 czy 2+1 i duzo bagażu - płaska podłoga

gdzie jest spory bagażnik i po wyjęciu (a nie złożeniu) 3 rzędu jest kawał bagażnika ?

 

 

Wyjęcie foteli stwarza pewne problemy gdy w czasie podróży postanowisz jednak z nich skorzystać.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, gregoryj napisał:

Praktyczne i uniwersalnych to jest wiele rodzaji aut, i tez w zaleznosci od wieku i potrzeb.

 

SUVy sa fajne i reklamowane. I dlatego sa fajne i kupowane bo przynosza kokosy producentom. A zapomniaem sa ..... MODNE

Niektorzy jezdza 90% przeebiegow swoich po autostradach - wlasnie SUVami. Jak to wytlumaczysz?

 

Tak jak jeżdżenie w 90% przypadków z pustym bagażnikiem. Ale jak przyjdzie te 10% to nagle okazuje się, że jest problem.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, koNik napisał:

 

Bla bla bla. SUV to nic innego jak powrót do początków motoryzacji - duży prześwit, wielkie koła, pozycja za kierownicą taboretowa. Także to zwykły odgrzany kotlet.

Ludzie je lubią bo mogą sobie popatrzeć na innych z góry ale tylko do momentu jak reszta też nie będzie miała SUVow ;]

 

Wtedy trzeba się przesiąść do większych SUVów. Dlatego powstają takie monstra jak BMW X7, RR Cullinan, MB GLS etc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, gregoryj napisał:

Jak 5% jezdzisz po plazy a 95% po autostradzie to naturalny wybor jest kupno auta niskiego z dolaczanym 4x4

 

Jak ktos mi pisze ze kupuje SUVa bo jest modny, podoba mu sie, bo taki chce, bo moze ..... to jestem jak najbardziej tak. Ale jak ktos pisze ze jest praktyczny, uniwersalny, czy rowny albo lepszy od VANa w przestronnosci czy zagospodarowaniu wnetrza ..... to sie nie zgadzam :)

 

W 95% nie korzystam z 7 miejsc (a nawet z 5), bagażnika, całej pojemności zbiornika paliwa, nawigacji czy całej mocy systemu audio. A z poduszek powietrznych to w ogóle nie korzystam.

Zgodnie z Twoją teorią powinieneś jeździć Smartem. 

 

PS. W ciągu kilku postów statystyka urosła Ci z 90 do 95%. Jeszcze dwie strony i będzie 120%.

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, koNik napisał:

 

Ja już się pogodziłem że jak chce grubo to musi być C. Ale jaka jest nagroda za to ;]

 

42011279074_898f1af936_b.jpg

Piękny sprzęt.

Mnie się podoba hybryda Ziła z x5m z Rosji... ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Ryb napisał:

Tylko że nie każdy potrzebuje tyle miejsca co w Galaxy. SUVy wygrywają z vanami tym, że vany są często za duże a SUVy w sam raz.

No moment! Mówimy o samochodach o porownywalnych rozmiarach, czyż nie?

3 godziny temu, sherif napisał:

Podobnie jak ja VANa.

No to jaką przewagę ma np. Kuga nad C-MAXem? Poza ceną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, AstraC napisał:

No to jaką przewagę ma np. Kuga nad C-MAXem? Poza ceną.

Nie jeździłem tymi modelami, ale dla mnie SUVy mają głównie zaletę w pozycji za kierownicą i wygodniejszym wsiadaniu. Podobnie jak wyższy prześwit który się przydaje w mieście. Podobnie z napędem. Przy VANach/ Busach widzę ten plus, że może nimi podróżować wygodniej więcej osób. Jak ktoś ma tak dużą rodzinę to widzę jedynie taki plus, natomiast to mało poręczne auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Tylko że nie każdy potrzebuje tyle miejsca co w Galaxy. SUVy wygrywają z vanami tym, że vany są często za duże a SUVy w sam raz.

 

Ale jak za duże? 

Nie porównujmy outlandera do grand voyagera

Tylko np jak wyżej pisałem Kuga - C-Max

Outlander - C4 Picasso

Sorento do Galaxy/Sharan

itd

Ale już takie Q7 można do takiego voyagera, bo wymiarami chyba zbliżone

 

 

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Wyjęcie foteli stwarza pewne problemy gdy w czasie podróży postanowisz jednak z nich skorzystać.

 

 

Nie miałem takiej sytuacji, jak jadę po wannę, to nie wracam z teściową ;)

Ostatnio wiozłem kaszkajem trochę płytek do łazienki, dużo łatwiej było by berlingo któremu bliżej do vana

Ja lubię wyższe auta i chce 4x4, ale trochę nie rozumiem upadku vanów i minivan

 

Cmaxa  czy Berlingo wspominam bardzo dobrze, też wyższa pozycja za kierownicą, schowki, niewielkie wymiary, np C-Max miał długości tyle co focus HB, a w berlingo genialne drzwi odsuwane

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, sherif napisał:

Nie jeździłem tymi modelami, ale dla mnie SUVy mają głównie zaletę w pozycji za kierownicą i wygodniejszym wsiadaniu.

Przeciez tak samo z siedzeniem jest w vanach,natomiast lepiej z wsiadaniem-jednak wyzsze zawieszenie utrudnia wsiadanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, wlad napisał:

Przeciez tak samo z siedzeniem jest w vanach,natomiast lepiej z wsiadaniem-jednak wyzsze zawieszenie utrudnia wsiadanie.

chyba w takich co @koNik fotkę wkleił :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, AstraC napisał:

No moment! Mówimy o samochodach o porownywalnych rozmiarach, czyż nie?

No to jaką przewagę ma np. Kuga nad C-MAXem? Poza ceną.

 

Wg mnie SUVa sie kupuje bo sie podoba, a vana bo trzeba ;]

Nie znam nikogo kto by np dla 2 osob kupil sobie Vana a Suva jak najbardziej ;)

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, AstraC napisał:

No moment! Mówimy o samochodach o porownywalnych rozmiarach, czyż nie?

 

Ja już nie wiem o czym jest ten wątek.

:hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Koonrad napisał:

a w berlingo genialne drzwi odsuwane

 

Berlingo to wół roboczy. Przeznaczony do zupełnie innych zastosowań.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Ryb napisał:

 

Ja już nie wiem o czym jest ten wątek.

:hehe:

Że ludzi nie stać w Polsce na nowe suvy wielkości vana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Rado_ napisał:

Że ludzi nie stać w Polsce na nowe suvy wielkości vana.

 

No co Ty? TVP mówi że wszystkich stać na wszystko.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Ryb napisał:

 

No co Ty? TVP mówi że wszystkich stać na wszystko.

 

 

Stać, tylko nie widzą sensu kupować. A że nowych vanów nie ma, to są skazani na mocno używane ;]

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Ryb napisał:

 

W 95% nie korzystam z 7 miejsc (a nawet z 5), bagażnika, całej pojemności zbiornika paliwa, nawigacji czy całej mocy systemu audio. A z poduszek powietrznych to w ogóle nie korzystam.

Zgodnie z Twoją teorią powinieneś jeździć Smartem. 

 

PS. W ciągu kilku postów statystyka urosła Ci z 90 do 95%. Jeszcze dwie strony i będzie 120%.

 

 No zwlaszcza nawigacja w Missabiczi tez bym nie korzystal. Na trasy to bym sobie BMW 5 kupil a nie SUV.

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, wujekcybul napisał:

 No zwlaszcza nawigacja w Missabiczi tez bym nie korzystal.

 

Teraz to się zmieniło, od MY2020 jest TomTom.

:ok:

 

52 minuty temu, wujekcybul napisał:

Na trasy to bym sobie BMW 5 kupil a nie SUV.

 

Ja szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi z tym gadaniem, że SUV się nie nadaje na trasy. Piszący takie rzeczy chyba się zatrzymali na starym Defenderze. Między 5 a X5 w trasie nie ma praktycznie żadnej różnicy. Oba jadą równie komfortowo, jedyna różnica to może być spalanie. Ale jak ktoś chce mało palić to niech kupi trzycylindrowego VW Upa a nie BMW.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Teraz to się zmieniło, od MY2020 jest TomTom.

:ok:

 

 

Ja szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi z tym gadaniem, że SUV się nie nadaje na trasy. Piszący takie rzeczy chyba się zatrzymali na starym Defenderze. Między 5 a X5 w trasie nie ma praktycznie żadnej różnicy. Oba jadą równie komfortowo, jedyna różnica to może być spalanie. Ale jak ktoś chce mało palić to niech kupi trzycylindrowego VW Upa a nie BMW.

 

 

 

U mnie w firmie mozesz miec SUV premium a mozesz miec D premium. I tak w BMW 3 vs X3 w tym pierwszym jest ciszej i mniej pali. Jest tez szybszy bo za takie same pieniadze masz o mocniejszy silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Ryb napisał:

 

Teraz to się zmieniło, od MY2020 jest TomTom.

:ok:

 

 

Ja szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi z tym gadaniem, że SUV się nie nadaje na trasy. Piszący takie rzeczy chyba się zatrzymali na starym Defenderze. Między 5 a X5 w trasie nie ma praktycznie żadnej różnicy. Oba jadą równie komfortowo, jedyna różnica to może być spalanie. Ale jak ktoś chce mało palić to niech kupi trzycylindrowego VW Upa a nie BMW.

 

Myslisze, ze taki Up spali mniej niz jakies BMW jadac przepisowe 140 autostrada? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Ryb napisał:

W 95% nie korzystam z 7 miejsc (a nawet z 5), bagażnika, całej pojemności zbiornika paliwa, nawigacji czy całej mocy systemu audio. A z poduszek powietrznych to w ogóle nie korzystam.

Zgodnie z Twoją teorią powinieneś jeździć Smartem. 

Ta teoria jest słuszna, nowoczesna i przyszłościowa. Powinno się jeździć rowerem, hulajnogą, skuterem 125 lub motocyklem. Bo to jest ta codzienność.

Ja np. używam butów do koszykówki przez 1,5 h, raz w tygodniu!!! Tak, są bez sensu, ale nie będę grał w niczym innym. Ile % czasu nie chodzę w nich? 97,5%

Problem się zaczyna jeśli pójdę w tych Adidasach na pogrzeb...do pracy...lub na plażę...i ten sam problem dotyczy aut sportowo użytkowych i wiel(k)orodzinnych. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, wujekcybul napisał:

U mnie w firmie mozesz miec SUV premium a mozesz miec D premium. I tak w BMW 3 vs X3 w tym pierwszym jest ciszej i mniej pali.

 

O ile ciszej? Zwłaszcza w klasie premium ta różnica jest widoczna tylko na przyrządach pomiarowych. Poza tym częstym przypadkiem jest, że najmocniej temat hałasu w suvach premium podnoszą użytkownicy pełnoletnich kompaktów, które tak na oko są kilka razy od tych suvów głośniejsze.

 

31 minut temu, wujekcybul napisał:

Jest tez szybszy bo za takie same pieniadze masz o mocniejszy silnik.

 

Ale zakładając że budżet nas nie ogranicza to osiągi SUVów też nas nie ograniczają. Że SUVy są droższe to wiadomo nie od dziś.

 

 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, zinger napisał:

Myslisze, ze taki Up spali mniej niz jakies BMW jadac przepisowe 140 autostrada? ;)

 

No, w sumie racja. Nie wiem ile pali Up.

:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, p i p p napisał:

Ta teoria jest słuszna, nowoczesna i przyszłościowa. Powinno się jeździć rowerem, hulajnogą, skuterem 125 lub motocyklem. Bo to jest ta codzienność.

Ja np. używam butów do koszykówki przez 1,5 h, raz w tygodniu!!! Tak, są bez sensu, ale nie będę grał w niczym innym. Ile % czasu nie chodzę w nich? 97,5%

Problem się zaczyna jeśli pójdę w tych Adidasach na pogrzeb...do pracy...lub na plażę...i ten sam problem dotyczy aut sportowo użytkowych i wiel(k)orodzinnych. 

 

Jeśli jednak miałbyś wybrać tylko jedną parę butów? To wolałbyś chodzić na pogrzeb w adidasach czy grać w kosza w lakierkach?

:cfaniak:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Teraz to się zmieniło, od MY2020 jest TomTom.

:ok:

 

 

Ja szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi z tym gadaniem, że SUV się nie nadaje na trasy. Piszący takie rzeczy chyba się zatrzymali na starym Defenderze. Między 5 a X5 w trasie nie ma praktycznie żadnej różnicy. Oba jadą równie komfortowo, jedyna różnica to może być spalanie. Ale jak ktoś chce mało palić to niech kupi trzycylindrowego VW Upa a nie BMW.

 

 

 

Może tak być. CO prawda nie jezdziłem wieloma suvami po autostradach, ale taka prosta Toyota na bazie hiluxa to dramat, gdzie takie Q5 to jedzie bajka i nie czuć, że to suv

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Rado_ napisał:

Może tak być. CO prawda nie jezdziłem wieloma suvami po autostradach, ale taka prosta Toyota na bazie hiluxa to dramat, gdzie takie Q5 to jedzie bajka i nie czuć, że to suv

To chyba ogolna tendencja. SUVy z poprzedniej dekady to faktycznie lekki dramat ale tez ich postrzeganie i rola byly chyba jeszcze nieco inne. Mialem Ravke 2007r i na autostradzie bylo ciezko. Zamienilem na Atece i moge szeptem przy 140 rozmawiac. Jest zadzwiajaco cicho, z tego co czytalem ciszej niz u konkurencji a auto wcale nie jest jakos psecjalnie wygluszane. Na forum Ateci niektorzy opisywali jak sobie drzwi dodatkowo wygluszali i wtedy to juz w ogole bajka podobno.

Edited by zinger
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wujekcybul napisał:

U mnie w firmie mozesz miec SUV premium a mozesz miec D premium. I tak w BMW 3 vs X3 w tym pierwszym jest ciszej i mniej pali. Jest tez szybszy bo za takie same pieniadze masz o mocniejszy silnik.

U mnie w robocie jest głupi pogląd, że SUVy moga mieć tylko grupy techniczne :facepalm:, VANy też nie są dozwolone jako auta nie standardowe :). Reszta dowolna, byle by się w budżecie zmieścił (choć kiedyś próbowali wymuszać Insygnie/Passaty w pl i A4/BMW 3 w D).

Jak zamawiałem XC70 to oczywiście problemu nie było, bo to nie SUV :).

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Rado_ napisał:

Może tak być. CO prawda nie jezdziłem wieloma suvami po autostradach, ale taka prosta Toyota na bazie hiluxa to dramat, gdzie takie Q5 to jedzie bajka i nie czuć, że to suv

 

Właśnie. Ludzie marudzą że te SUVy teraz takie nieterenowe a one za to na autostradach zaczęły jeździć bez zarzutu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Właśnie. Ludzie marudzą że te SUVy teraz takie nieterenowe a one za to na autostradach zaczęły jeździć bez zarzutu.
 
Nie dogodzisz zazdrosnikom
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Ryb napisał:

 

Właśnie. Ludzie marudzą że te SUVy teraz takie nieterenowe a one za to na autostradach zaczęły jeździć bez zarzutu.

 

Mamy teraz taki trend, ze SUVy sie kastruje i upodabnia do zwyklych osobowek. Z kolei osobowki sie pompuje i upodabnia do SUVow, patrz chocby ta nowa kija co o niej tu niedawno dyskusja byla.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, zinger napisał:

 Z kolei osobowki sie pompuje i upodabnia do SUVow, patrz chocby ta nowa kija co o niej tu niedawno dyskusja byla.

 

A pamiętasz jak na początku poprzedniej dekady była moda na minivany? W ramach VANizacji  dachy kompaktów powędrowały trochę do góry względem poprzedników, pojawiły się modele które miały karoserię jakby jednobryłową. Moda minęła to i te koszmarki zniknęły. Teraz panuje SUVizacja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Manx napisał:

A pamiętasz jak na początku poprzedniej dekady była moda na minivany? W ramach VANizacji  dachy kompaktów powędrowały trochę do góry względem poprzedników, pojawiły się modele które miały karoserię jakby jednobryłową. Moda minęła to i te koszmarki zniknęły. Teraz panuje SUVizacja. 

 

O, były takie koszmarki... Chyba najgorszy okres w historii motoryzacji, te ople agila i podobne...

768de977b95156cd0ec362eecc5227fe.jpg

 

W podobnym czasie była też moda na małe sedany: 

 

sprzeda-renault-thalia-klimatyzacja-4804  

 

A wcześniej na okropne kombi:

 

top-10-samochody-kombi-modele-ze-szczego

 

Chyba jednak moda na SUVy jest dobra :ok:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wladmar 

 

A ja nadal czekam jak wrzucisz nagranie z jazdy: autostrada, tempomat na 160km/h i z 10 minut z pokazanym spalaniem średnim...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, K3 napisał:

@wladmar 

 

A ja nadal czekam jak wrzucisz nagranie z jazdy: autostrada, tempomat na 160km/h i z 10 minut z pokazanym spalaniem średnim...

 

Czekaj dalej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.