Skocz do zawartości

Akumulator- co teraz jest na topie?


Mr_Hyde

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Mr_Hyde napisał:

Co z tego sensownego wybrać:

Nic. W budce z akumulatorami kupisz no-name-a za 100zł i będzie działał tak samo. Już dawno wyleczyłem się z firmowych akumulatorów. Biorę cokolwiek, najtańsze i nigdy nie było problemów.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mr_Hyde napisał:

Muszę kupić akumulator. Do Nexii. Co z tego sensownego wybrać:
https://intercars.pl/szukaj/akumulatory-41301/?search_type=products

 

Ze swojej strony polecę Exide.

Mam dwa identyczne (50Ah) w Uno i Grande Punto i zarówno w rzadko używanym Uniaczu jak i w codziennie jeżdżonym Punto pracują już ładnych parę lat.

Tylko dobrze kupić w sklepie z akumulatorami a nie takim ze wszystkim, gdzie mogą być leżaki albo źle przechowywane.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Mr_Hyde napisał:

Muszę kupić akumulator. Do Nexii. Co z tego sensownego wybrać:
https://intercars.pl/szukaj/akumulatory-41301/?search_type=products

 

Kupno markowego aku premium to podniesienie wartosci nexii o 100%

Kup najtanszy, jakis kozak czy inny i ciesz sie

Za 150-180 zl pelne garscie aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, DamianB napisał:

Po tym jak mi i bratu krótko po gwarancji padł Bosch i Varta, testowałem przez ponad 3 lata Exide i ponad 2 lata Kozaka - bez różnicy, działają do dziś.

Wysłane z mojego iPhone XS Max przy użyciu Tapatalka
 

Ale magia marki nadal dziala. Wiekszosc jest przekonana ze bosz czy inna varta to top of the top, a prawda taka ze  wiekszosc to klasyczna technologia bez wodotryskow, z roznica ew wagi czyli grubosci plyt .

Ja wzialem autoparta chyba 62Ah bo nie chcialem wysylkowo a pod nosem  byl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mr_Hyde napisał:

Akurat to że pokazałem ofertę z IC to przypadek. Ale chyba faktycznie podjadę do jakiegoś centrum akumulatorowego i popatrzę:oki:

Napisałeś to tak jakbyś był ograniczony do oferty IC, ale w takim razie zdecydowanie podjedź do sklepiku specjalistycznego tam przede wszystkim trochę lepiej 'dbają' o aku.

Zerknij na Amega, Kozak, Westa/Forse, Yuasa, Zap/Sznajder są w przyzwoitych cenach i bdb relacji cena/jakość.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.09.2019 o 18:12, czachabrava napisał:

Jedz do jakiegos centrum akumulatorowego, bedzie w miare swiezy i Ci go sprawdza testerem przed wydaniem. Po tym jak kupilem lezaka boscha z ic, ktory po jednej zimie mial problemy zawsze zwracam uwage na to. 

Ja pojechałem do hurtowni ze swoim testerem i od razu miałem wymianę akumulatora na inny, bo ten, co mi dali nie trzymał parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.09.2019 o 14:41, spad napisał:

Jedź do najbliższego supermarketu. Zaleta taka, że w przypadku reklamacji nikt o nic nie pyta, tylko od razu oddają kasę.

Z testerem, aby sprawdzić aku, który wkładasz do koszyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, czachabrava napisał:

 

Widzisz, a w 'mojej' hurtowni sprawdzają akumulator z półki testerem i dostajesz wydruk załączony do karty gwarancyjnej.

U mnie to samo. Ale formalnie biorę najtańszy akumulator bo zawsze wytrzyma te dwa lata gw a często gęsto ja tyle auta nie mam. xD w srebrnym Dusterze akumulator jest oryginalny czyli 9 lat i 277 tyś km ;) ani razu nie ładowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Luke16 napisał:

U mnie to samo. Ale formalnie biorę najtańszy akumulator bo zawsze wytrzyma te dwa lata gw a często gęsto ja tyle auta nie mam. xD w srebrnym Dusterze akumulator jest oryginalny czyli 9 lat i 277 tyś km ;) ani razu nie ładowany. 

 

Ja robię tak samo, kiedyś była jeszcze tania i dobra Topla Energy(czerwona), parę złotych droższa od noname. Ale od kilku lat różnica jest za duża, wiec wole tańsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, brachu_ napisał:

Polecam Banner - mam sprawdzony. Przejechałem z nim 138 kkm i 7 lat.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
 

I każdy Banner tyle wytrzyma?

Przecież każdy producent ma kilka typów akumulatorów, różniących się między innymi technologią wykonania a co za tym idzie trwałością (ceną zresztą też)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Luke16 napisał:

U mnie to samo. Ale formalnie biorę najtańszy akumulator bo zawsze wytrzyma te dwa lata gw a często gęsto ja tyle auta nie mam. xD w srebrnym Dusterze akumulator jest oryginalny czyli 9 lat i 277 tyś km ;) ani razu nie ładowany. 

Gdzie kupujesz? (Łódź) Bo mój się kończy po 1.5 roku i będę reklamował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, volf6 napisał:

I każdy Banner tyle wytrzyma?

Przecież każdy producent ma kilka typów akumulatorów, różniących się między innymi technologią wykonania a co za tym idzie trwałością (ceną zresztą też)...

 

Dzielę się tylko swoim doświadczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Rylu napisał:

Gdzie kupujesz? (Łódź) Bo mój się kończy po 1.5 roku i będę reklamował.

Mam na "wiosce" spory zaufany sklep z częściami i z reguły tam kupuje, lub drugie miejsce na Złotnie w Łodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Luke16 napisał:

U mnie to samo. Ale formalnie biorę najtańszy akumulator bo zawsze wytrzyma te dwa lata gw a często gęsto ja tyle auta nie mam. xD w srebrnym Dusterze akumulator jest oryginalny czyli 9 lat i 277 tyś km ;) ani razu nie ładowany. 

W autach sporo i systematycznie jeżdżących raczej problemów z aqu nie ma, albo przynajmniej dużo mniej niż w nieruchomościach na kołach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maras77 napisał:

Konduktometr działa na innej zasadzie.

I powie nam co będzie z akumulatorem za 2/3 lata jak się gwarancja skończy:hmm:

Ja bym powiedział-weź wagę i bierz najcięższy (przy tej samej pojemności) a może nawet trafisz na takiego z odlewanymi kratkami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, volf6 napisał:

I powie nam co będzie z akumulatorem za 2/3 lata jak się gwarancja skończy:hmm:

Ja bym powiedział-weź wagę i bierz najcięższy (przy tej samej pojemności) a może nawet trafisz na takiego z odlewanymi kratkami:)

Co sie z akumulatorem stanie powie ci rok produkcji samochodu i typ akumulatora.

Akumulator Ca/Ca sie zasiarczy w samochodzie zaprojektowanym do sb/ca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maras77 napisał:

Co sie z akumulatorem stanie powie ci rok produkcji samochodu i typ akumulatora.

Akumulator Ca/Ca sie zasiarczy w samochodzie zaprojektowanym do sb/ca.

Tylko gdzie teraz znajdziesz te drugie?

Jakoś nie widzę ich w ofercie Centry, Autopartu czy Sznajdera/piastowa/jenoxa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, volf6 napisał:

Tylko gdzie teraz znajdziesz te drugie?

Jakoś nie widzę ich w ofercie Centry, Autopartu czy Sznajdera/piastowa/jenoxa...

 

Odpowiedzią jest prostownik i ładowanie od czasu do czasu. I to do odpowiednio wyższego napięcia.

 

Polecam też monitor akumulatora:

https://pl.aliexpress.com/item/32807732377.html

 

Dzięki niemu od razu wiesz, kiedy trzeba akumulator doładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maras77 napisał:

Kupujesz

https://allegro.pl/oferta/tester-do-baterii-akumulatorow-12v-autool-bt360-pl-8205036144

 

Idziesz do sklepu i sprawdzasz kilka sztuk akumulatorów, wybierasz najlepszy.

 

 

A nie lepiej (i taniej) kupić nawet taki sobie miernik albo multimetr? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wladmar napisał:

A nie lepiej (i taniej) kupić nawet taki sobie miernik albo multimetr? 

Mozna sie wyposazyc w cuda wianki, mierzyc, doładowywać, albo olać to wszystko i poprostu kupic nowy jak stary zdechnie.:ok:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Mozna sie wyposazyc w cuda wianki, mierzyc, doładowywać, albo olać to wszystko i poprostu kupic nowy jak stary zdechnie.:ok:

Mozesz tez kupić stary, jako nowy.

Ja jak ostatnio kupowalem aku to nie przyjąłem tego, który mi wydali, bo tester pokazał, ze aku juz do wymiany. 

Musieli mi od razu wymienić na inny.

Tester się zwrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maras77 napisał:

Mozesz tez kupić stary, jako nowy.

Ja jak ostatnio kupowalem aku to nie przyjąłem tego, który mi wydali, bo tester pokazał, ze aku juz do wymiany. 

Musieli mi od razu wymienić na inny.

Tester się zwrócił.

Nie kupuję w markecie.

W sklepie mają swój tester i pokazują klientowi co bierze (no chyba, że mają "podrasowany").

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, volf6 napisał:

Ja bym powiedział-weź wagę i bierz najcięższy (przy tej samej pojemności) a może nawet trafisz na takiego z odlewanymi kratkami:)

albo szkłem w obudowie...

21 godzin temu, maras77 napisał:

Co sie z akumulatorem stanie powie ci rok produkcji samochodu i typ akumulatora.

Akumulator Ca/Ca sie zasiarczy w samochodzie zaprojektowanym do sb/ca.

nie przetłumaczysz, większość nie rozumie, oni mają idealne ładowanie w aucie, a że do Ca/Ca potrzeba ponad 16V to już nie dociera.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Nie kupuję w markecie.

W sklepie mają swój tester i pokazują klientowi co bierze (no chyba, że mają "podrasowany").

Ja tez nie. Kupowałem w hurtowni motoryzacyjnej i taki numer wywinęli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ozarek napisał:

albo szkłem w obudowie...

`To tylko w bezmarkowych chińczykach do UPSów:hehe:

 

2 godziny temu, Ozarek napisał:

nie przetłumaczysz, większość nie rozumie, oni mają idealne ładowanie w aucie, a że do Ca/Ca potrzeba ponad 16V to już nie dociera.

Czyli producenci aut i części też tego nie ogarniają skoro np. mamy cos takiego auto 2005+ więc raczej juz akumulatory Ca/Ca a regulatorów na 16V nie widzę:skromny: https://www.autoczescionline24.pl/marka-samochodu/czesci-citroen/xsara-picasso-n68/19008/10451/regulator-napiecia.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, volf6 napisał:

`To tylko w bezmarkowych chińczykach do UPSów:hehe:

niestety nie tylko

 

2 godziny temu, volf6 napisał:

Czyli producenci aut i części też tego nie ogarniają skoro np. mamy cos takiego auto 2005+ więc raczej juz akumulatory Ca/Ca a regulatorów na 16V nie widzę

akurat 2005 to jeszcze nie jest czas powszechnych aku Ca/Ca.

Producentów to średnio interesuje, nawet przy regulatorze 14,4V aku wytrzyma spokojnie swoje 3-4lata*. Będzie pracował w dolnym zakresie prawidłowej gęstości i powoli się zasiarczy przez to.

Z punktu widzenia producentów problem pojawił się przy systemach S&S i aku EFB, tam są już inne regulatory >15V i aku EFB też nie wymaga tych >16V dla odzyskania pełnej gęstości.

 

*oczywiście względnie normalnie użytkowanym aucie gdzie ten aku ma szanse się doładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.09.2019 o 11:26, volf6 napisał:

`To tylko w bezmarkowych chińczykach do UPSów:hehe:

 

Czyli producenci aut i części też tego nie ogarniają skoro np. mamy cos takiego auto 2005+ więc raczej juz akumulatory Ca/Ca a regulatorów na 16V nie widzę:skromny: https://www.autoczescionline24.pl/marka-samochodu/czesci-citroen/xsara-picasso-n68/19008/10451/regulator-napiecia.html

 

Nie widzisz, bo nie jest napisane, jaki tam jest chip w środku i jaki ma program ładowania i detekcji akumulatora.

 

Tu jakiś chip do zarządzania akumulatorem w samochodzie:

http://www.teson.ru/partners/analog-deveces/pdf/aduc7034.pdf

 

 

Generalnie układy nazywają się BMS lub IBS

https://www.batterypoweronline.com/articles/battery-management-with-an-intelligent-battery-sensor-is-vital-to-the-success-of-future-automotive-designs/

 

content?id=EJe4BAAAQBAJ&printsec=frontco

Edytowane przez maras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

W swoim rapidzie mam jenoxa gold już od roku, bo tyle mam auto i zaraz po zakupie miał wymieniany akumulator. Sprawdza się spoko, w sumie nie znałem wcześniej tej marki aku, ale znajomy mechanik polecił i nie mogę narzekać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omroz@RABIN u mnie teraz na dniach padł po 6 latach intensywnej obsługi . Z dnia na dzień padł pomimo że zawsze przed dłuższą jazda sprawdzam "oczko" status naładowania i było na zielono. Cena 6 lat temu 240zl

 

 

Obecnie zakupiłem wynalazek zza bógu . Końcówka roku 2019. Przy sprawdzeniu mial132% rozruchu 830 . 

Cena 300zł

 

Screenshot_20200212-082232~2.png

Akumulator-VIKING-SILVER-12V-75Ah-720A.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.