Skocz do zawartości

Akumulator- co teraz jest na topie?


Mr_Hyde

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, HARDTECHNO napisał:

Obecnie zakupiłem wynalazek zza bógu . Końcówka roku 2019. Przy sprawdzeniu mial132% rozruchu 830 . 

Cena 300zł

Ja coś będę kupował na dniach/tygodniach, też w tej wielkości.

Waham się miedzy tym Vikingiem silver (to jest Amega 5) a Amegą  7. Obydwa na kratkach odlewanych, jednak 7 jest sporo droższa, ciekawe w czym lepsza:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



[mention=199887]omroz[/mention][mention=132792]RABIN[/mention] u mnie teraz na dniach padł po 6 latach intensywnej obsługi . Z dnia na dzień padł pomimo że zawsze przed dłuższą jazda sprawdzam "oczko" status naładowania i było na zielono. Cena 6 lat temu 240zl



Oczko bzdury opowiada. Aku potrafi paść przez noc bez wcześniejszych oznak przy odpalaniu.
W listopadzie zaparkowałem ciężarówkę, przez 12 godzin działała lodówka i grzanie webasto + laptop około 2 godzin,rano odpaliła bez problemów. Pochodziło dobre 20 minut i zgasiłem na rozładunku na 3 godziny, już nie odpaliłem, ledwo rozrusznik kręcił.

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, kokosz napisał:

Oczko bzdury opowiada.

Ono mówi o gestości elektrolitu ale tylko w jednej celi-ogólnie przydatne do oceny stanu naładowania ale sprawnego akumulatora.

Jak będzie przerwa czy zwarcie w innej celi to chyba oczywiste, ze tego nie wskaże:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ucando napisał:

Bardzo dobrej jakości amortyzatory produkuje firma Bosch, Centra, Exide. Za takimi markami warto się rozglądać ;)

Ja mam trochę inne doświadczenia po reklamacjach nowego Boscha i Varty.

Biorę to co najtańsze i spełnia parametry.

Jak narazie się sprawdza, 2 lata rękojmi i żaden w przeciągu 4 lat nie padł.

Jak padnie to kupię następny, przy różnicy cen prawie x2 nie będę płakał.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kokosz generalnie zawsze się nastawiałem na 3-5lat na Aku dla dizla. Ten Jenoxa pociągnął 6 . Wiedziałem i byłem przygotowany na wymianę. Oczko było zielona. Jak Aku padł oczka już nie widziałem. Z ciekawości odkręciłem korki. Elektrolit był że 2 mam ponad kratkę. Padł przy ostatnich mrozach -7 . Chciałem kupić taki sam Jenoxa. Lecz sprzedawca poinformowal mnie właśnie że już takich samych nie robią. Goldami nie handlują. Polecał mi Ukraiński Viking zamiast Bosch varty centry. Kupiłem i tak z nastawieniem na bezobsługowość przez 3 lata.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, marcindzieg napisał:

 

Świetne. Umarł po pierwszym, głębokim rozładowaniu. 1.5 roczny akumulator. Jako jedyny, które miałem, nie przeżył takiej akcji.

 

Przestań, pan(i) ze sklapu z częściami ma na tym największy zysk, więc poleca. 😄

Edytowane przez iwik
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.02.2020 o 10:19, volf6 napisał:

Waham się miedzy tym Vikingiem silver (to jest Amega 5) a Amegą  7. Obydwa na kratkach odlewanych, jednak 7 jest sporo droższa, ciekawe w czym lepsza:hmm:

a przypadkiem 5 nie ma odlewanej tylko ujemnej, a 7 obu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ozarek napisał:

a przypadkiem 5 nie ma odlewanej tylko ujemnej, a 7 obu?

Te dawniejsze to tak (tylko, ze raczej dodatnia była odlewana, bo ona się bardziej degraduje) a ponoć te nowsze, znaczy od 2 kwartału 2019 mają już obydwie odlewane (zarówno w 5 jak i w 7).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.02.2020 o 16:15, Waldek40 napisał:

westa forse żółta  działa mi od 18-08-2012

Też taki kupiłem go cmaxa jakoś ze cztery lata ma. Byłem zadowolony. Ostatnio auto stało 3 tygodnie i kaplica, rozładował się do 9,5V :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, volf6 napisał:

Te dawniejsze to tak (tylko, ze raczej dodatnia była odlewana, bo ona się bardziej degraduje)

fakt, nie wiem skąd mi się ten - wziął 😐

54 minuty temu, volf6 napisał:

a ponoć te nowsze, znaczy od 2 kwartału 2019 mają już obydwie odlewane (zarówno w 5 jak i w 7).

to by było trochę dziwne ze strony producenta, ale wszystko możliwe. Czyli co różnica tylko w grubości płyty/masie?

7 swego czasu miała antymon na + kratce i wapń na -. Może 5 jest Ca/Ca - co by miało o tyle sens, że Ca/Ca jest mniej trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Ozarek napisał:

to by było trochę dziwne ze strony producenta, ale wszystko możliwe. Czyli co różnica tylko w grubości płyty/masie?

O tej zmianie produkcyjnej pisał p. Robert Mazurek.

Co różnic to sam jestem ciekaw ale trudno uzyskać jakieś info...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Oscar_ napisał:

Też taki kupiłem go cmaxa jakoś ze cztery lata ma. Byłem zadowolony. Ostatnio auto stało 3 tygodnie i kaplica, rozładował się do 9,5V :(

 

No ok, ale nikt tu nie pisze jak eksploatuje swoje auto, jakie ma napięcie ładowania, czy nic mu "prundu" nie kradnie na postoju. To są wszystko ważne okoliczności z punktu widzenia padu akumulatora.

Ja swoją prawie 4 letnią Westę podładowuję w okresie zimowym w cyklach miesięcznych z racji krótkich odcinków pokonywanych moim dieslem. Do tej pory napięcie nie spadło poniżej 12,55V ale zaznaczam, że auto nie stało dłużej niż 5 dni. Napięcie ładowania to u mnie średnio 14V. Prądu nic nie kradnie, tak wynikało z pomiarów które robiłem 3 lata temu. Wydaje mi się, że jest szansa na kilka kolejnych lat spokojnej eksploatacji tego ukraińskiego akumulatora. 

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Oscar_ napisał:

Też taki kupiłem go cmaxa jakoś ze cztery lata ma. Byłem zadowolony. Ostatnio auto stało 3 tygodnie i kaplica, rozładował się do 9,5V :(

ja użytkuje codziennie i odpalam auto minimum 2 razy dziennie, ale na pewno nie ma już takiego kopa pomimo dużego prądu rozruchowego, i użytkuje go w  autach z

benzyną

Edytowane przez Waldek40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
1 minutę temu, Igorek napisał:

Podbijam. Poszukiwany akumulator jak najtańszy bo i tak wytrzyma tylko dwa lata. Był autocraft ale firma jakby się zwijała. Z tego co wyszperałem to szukać Jenox i Kozak. Coś jeszcze?

Volt PROfessional kupiłem rodzicom do Civica, cóż działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, nielubiekotow napisał:

jenox, zap

Dopisz jeszcze Sznajder i będzie komplet, bo wszystko to jeden właściciel:)

 

2 godziny temu, Igorek napisał:

Poszukiwany akumulator jak najtańszy bo i tak wytrzyma tylko dwa lata.

Najtańsze, to widzę, ze obecnie na Allegro są Markus eko, taki 74Ah kosztuje jedynie 150 zeta czyli połowę ceny jakiegoś normalnego i też ma 2 lata gwarancji😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Igorek napisał:

Coś jeszcze?

tak najlepiej lokalnie/fizycznie w sklepie.

U mnie Kozak drugi rok kończy w aucie kręcącym się po mieście, sporadycznie robi jakąś dłuższą trasę i był tylko profilaktycznie doładowywany na jesieni.

Napięcie trzyma, auto pali, za taką cenę nie ma co się wygłupiać z szukaniem czegoś innego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MA Professional EMPEX, JENOX Gold - dobre ceny, na notorycznie krotkich trasach tez daja rade, magic eye jest, wiec co chciec wiecej... JENOX zdaje sie made in Poland, wiec chocby z tego wzgledu warto:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, volf6 napisał:

Najtańsze, to widzę, ze obecnie na Allegro są Markus eko, taki 74Ah

 

ojcu zamówiłem Jenox Classic 74AH 680A za 240 zł z wysyłką i chyba bym już tańszych nie szukał

z doświadczenia własnego i rodziny, gdzie zajmuję się bieżącymi sprawami z autami aku wytrzymują najczęściej 3-7lat

moll i fiamm 3 lata

oryginał renault efb 4 lata

autocrafty: jeden 7 lat, drugi sprzedany po 5 latach

sonnenschein (exide) 7 lat

 

jedna varta miała zwarcie w celi po 1 roku, ale gwarancja uznana i w tej samej cenie dostałem excide i mam go już 5 lat

 

jak koledzy zauważyli, duży wpływ ma sposób eksploatacji - ciotka wydaje mi się że załatwiła akumulator samym rytuałem eksploatacji auta (coś w stylu wsiada do auta w garażu, przekręca stacyjkę, że wszystkie światła się świecą, bo czujnik zmierzchu, 5 minut wybiera muzykę do jazdy i dopiero odpala silnik, oczywiście po powrocie do domu auto ma otwarty bagażnik i drzwi przez pół godziny, bo zakupy wyjmuje się z auta w trakcie gotowania obiadu). No i trasy po 3km.

A ampery lecą - u niej akumulator miał rano praktycznie zawsze <12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.