Jump to content
Mr_Hyde

Akumulator- co teraz jest na topie?

Recommended Posts

Cos z najdłuższa gwarancja i najtańsze

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedz do jakiegos centrum akumulatorowego, bedzie w miare swiezy i Ci go sprawdza testerem przed wydaniem. Po tym jak kupilem lezaka boscha z ic, ktory po jednej zimie mial problemy zawsze zwracam uwage na to. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tym jak mi i bratu krótko po gwarancji padł Bosch i Varta, testowałem przez ponad 3 lata Exide i ponad 2 lata Kozaka - bez różnicy, działają do dziś.

Wysłane z mojego iPhone XS Max przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Mr_Hyde napisał:

Co z tego sensownego wybrać:

Nic. W budce z akumulatorami kupisz no-name-a za 100zł i będzie działał tak samo. Już dawno wyleczyłem się z firmowych akumulatorów. Biorę cokolwiek, najtańsze i nigdy nie było problemów.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tańszych - jenox, ewentualnie coś z grupy exide

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Mr_Hyde napisał:

Muszę kupić akumulator. Do Nexii. Co z tego sensownego wybrać:
https://intercars.pl/szukaj/akumulatory-41301/?search_type=products

 

Ze swojej strony polecę Exide.

Mam dwa identyczne (50Ah) w Uno i Grande Punto i zarówno w rzadko używanym Uniaczu jak i w codziennie jeżdżonym Punto pracują już ładnych parę lat.

Tylko dobrze kupić w sklepie z akumulatorami a nie takim ze wszystkim, gdzie mogą być leżaki albo źle przechowywane.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, DamianB napisał:

Po tym jak mi i bratu krótko po gwarancji padł Bosch i Varta, testowałem przez ponad 3 lata Exide i ponad 2 lata Kozaka - bez różnicy, działają do dziś.

Wysłane z mojego iPhone XS Max przy użyciu Tapatalka
 

Ale magia marki nadal dziala. Wiekszosc jest przekonana ze bosz czy inna varta to top of the top, a prawda taka ze  wiekszosc to klasyczna technologia bez wodotryskow, z roznica ew wagi czyli grubosci plyt .

Ja wzialem autoparta chyba 62Ah bo nie chcialem wysylkowo a pod nosem  byl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Mr_Hyde napisał:

Muszę kupić akumulator. Do Nexii. Co z tego sensownego wybrać:

musi być z tej oferty IC?

nie masz gdzieś luckart pod ręką żeby Kozak'a kupić?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat to że pokazałem ofertę z IC to przypadek. Ale chyba faktycznie podjadę do jakiegoś centrum akumulatorowego i popatrzę:oki:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Mr_Hyde napisał:

Akurat to że pokazałem ofertę z IC to przypadek. Ale chyba faktycznie podjadę do jakiegoś centrum akumulatorowego i popatrzę:oki:

Napisałeś to tak jakbyś był ograniczony do oferty IC, ale w takim razie zdecydowanie podjedź do sklepiku specjalistycznego tam przede wszystkim trochę lepiej 'dbają' o aku.

Zerknij na Amega, Kozak, Westa/Forse, Yuasa, Zap/Sznajder są w przyzwoitych cenach i bdb relacji cena/jakość.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedź do najbliższego supermarketu. Zaleta taka, że w przypadku reklamacji nikt o nic nie pyta, tylko od razu oddają kasę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 23.09.2019 o 18:12, czachabrava napisał:

Jedz do jakiegos centrum akumulatorowego, bedzie w miare swiezy i Ci go sprawdza testerem przed wydaniem. Po tym jak kupilem lezaka boscha z ic, ktory po jednej zimie mial problemy zawsze zwracam uwage na to. 

Ja pojechałem do hurtowni ze swoim testerem i od razu miałem wymianę akumulatora na inny, bo ten, co mi dali nie trzymał parametrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 25.09.2019 o 14:41, spad napisał:

Jedź do najbliższego supermarketu. Zaleta taka, że w przypadku reklamacji nikt o nic nie pyta, tylko od razu oddają kasę.

Z testerem, aby sprawdzić aku, który wkładasz do koszyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, maras77 napisał:

Ja pojechałem do hurtowni ze swoim testerem i od razu miałem wymianę akumulatora na inny, bo ten, co mi dali nie trzymał parametrów.

 

Widzisz, a w 'mojej' hurtowni sprawdzają akumulator z półki testerem i dostajesz wydruk załączony do karty gwarancyjnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Kupiłem akumulator Solaris 60Ah za 160zł w Msłowicach sprzedawca deklaruje że roi to centra exide. Użytkuje go już kilka miesięcy i na razie w porządku ciekaw jestem jak się zachowa na mrozach :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, czachabrava napisał:

 

Widzisz, a w 'mojej' hurtowni sprawdzają akumulator z półki testerem i dostajesz wydruk załączony do karty gwarancyjnej.

U mnie to samo. Ale formalnie biorę najtańszy akumulator bo zawsze wytrzyma te dwa lata gw a często gęsto ja tyle auta nie mam. xD w srebrnym Dusterze akumulator jest oryginalny czyli 9 lat i 277 tyś km ;) ani razu nie ładowany. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam Banner - mam sprawdzony. Przejechałem z nim 138 kkm i 7 lat.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Luke16 napisał:

U mnie to samo. Ale formalnie biorę najtańszy akumulator bo zawsze wytrzyma te dwa lata gw a często gęsto ja tyle auta nie mam. xD w srebrnym Dusterze akumulator jest oryginalny czyli 9 lat i 277 tyś km ;) ani razu nie ładowany. 

 

Ja robię tak samo, kiedyś była jeszcze tania i dobra Topla Energy(czerwona), parę złotych droższa od noname. Ale od kilku lat różnica jest za duża, wiec wole tańsze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, brachu_ napisał:

Polecam Banner - mam sprawdzony. Przejechałem z nim 138 kkm i 7 lat.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
 

I każdy Banner tyle wytrzyma?

Przecież każdy producent ma kilka typów akumulatorów, różniących się między innymi technologią wykonania a co za tym idzie trwałością (ceną zresztą też)...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Luke16 napisał:

U mnie to samo. Ale formalnie biorę najtańszy akumulator bo zawsze wytrzyma te dwa lata gw a często gęsto ja tyle auta nie mam. xD w srebrnym Dusterze akumulator jest oryginalny czyli 9 lat i 277 tyś km ;) ani razu nie ładowany. 

Gdzie kupujesz? (Łódź) Bo mój się kończy po 1.5 roku i będę reklamował.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, volf6 napisał:

I każdy Banner tyle wytrzyma?

Przecież każdy producent ma kilka typów akumulatorów, różniących się między innymi technologią wykonania a co za tym idzie trwałością (ceną zresztą też)...

 

Dzielę się tylko swoim doświadczeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Rylu napisał:

Gdzie kupujesz? (Łódź) Bo mój się kończy po 1.5 roku i będę reklamował.

Mam na "wiosce" spory zaufany sklep z częściami i z reguły tam kupuje, lub drugie miejsce na Złotnie w Łodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Luke16 napisał:

U mnie to samo. Ale formalnie biorę najtańszy akumulator bo zawsze wytrzyma te dwa lata gw a często gęsto ja tyle auta nie mam. xD w srebrnym Dusterze akumulator jest oryginalny czyli 9 lat i 277 tyś km ;) ani razu nie ładowany. 

W autach sporo i systematycznie jeżdżących raczej problemów z aqu nie ma, albo przynajmniej dużo mniej niż w nieruchomościach na kołach.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi się ostatnio po rodzinie sprawdzały trzy FiveStary ( gwarę mają ciut dłuższą)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, volf6 napisał:

Chyba ten najlepiej naładowany:skromny:

 

 

Konduktometr działa na innej zasadzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, maras77 napisał:

Konduktometr działa na innej zasadzie.

I powie nam co będzie z akumulatorem za 2/3 lata jak się gwarancja skończy:hmm:

Ja bym powiedział-weź wagę i bierz najcięższy (przy tej samej pojemności) a może nawet trafisz na takiego z odlewanymi kratkami:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, volf6 napisał:

I powie nam co będzie z akumulatorem za 2/3 lata jak się gwarancja skończy:hmm:

Ja bym powiedział-weź wagę i bierz najcięższy (przy tej samej pojemności) a może nawet trafisz na takiego z odlewanymi kratkami:)

Co sie z akumulatorem stanie powie ci rok produkcji samochodu i typ akumulatora.

Akumulator Ca/Ca sie zasiarczy w samochodzie zaprojektowanym do sb/ca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, maras77 napisał:

Co sie z akumulatorem stanie powie ci rok produkcji samochodu i typ akumulatora.

Akumulator Ca/Ca sie zasiarczy w samochodzie zaprojektowanym do sb/ca.

Tylko gdzie teraz znajdziesz te drugie?

Jakoś nie widzę ich w ofercie Centry, Autopartu czy Sznajdera/piastowa/jenoxa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, volf6 napisał:

Tylko gdzie teraz znajdziesz te drugie?

Jakoś nie widzę ich w ofercie Centry, Autopartu czy Sznajdera/piastowa/jenoxa...

 

Odpowiedzią jest prostownik i ładowanie od czasu do czasu. I to do odpowiednio wyższego napięcia.

 

Polecam też monitor akumulatora:

https://pl.aliexpress.com/item/32807732377.html

 

Dzięki niemu od razu wiesz, kiedy trzeba akumulator doładować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, wladmar napisał:

 

A nie lepiej (i taniej) kupić nawet taki sobie miernik albo multimetr? 

Nie ma konduktancji.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, wladmar napisał:

A nie lepiej (i taniej) kupić nawet taki sobie miernik albo multimetr? 

Mozna sie wyposazyc w cuda wianki, mierzyc, doładowywać, albo olać to wszystko i poprostu kupic nowy jak stary zdechnie.:ok:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Mozna sie wyposazyc w cuda wianki, mierzyc, doładowywać, albo olać to wszystko i poprostu kupic nowy jak stary zdechnie.:ok:

Mozesz tez kupić stary, jako nowy.

Ja jak ostatnio kupowalem aku to nie przyjąłem tego, który mi wydali, bo tester pokazał, ze aku juz do wymiany. 

Musieli mi od razu wymienić na inny.

Tester się zwrócił.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, maras77 napisał:

Mozesz tez kupić stary, jako nowy.

Ja jak ostatnio kupowalem aku to nie przyjąłem tego, który mi wydali, bo tester pokazał, ze aku juz do wymiany. 

Musieli mi od razu wymienić na inny.

Tester się zwrócił.

Nie kupuję w markecie.

W sklepie mają swój tester i pokazują klientowi co bierze (no chyba, że mają "podrasowany").

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, volf6 napisał:

Ja bym powiedział-weź wagę i bierz najcięższy (przy tej samej pojemności) a może nawet trafisz na takiego z odlewanymi kratkami:)

albo szkłem w obudowie...

21 godzin temu, maras77 napisał:

Co sie z akumulatorem stanie powie ci rok produkcji samochodu i typ akumulatora.

Akumulator Ca/Ca sie zasiarczy w samochodzie zaprojektowanym do sb/ca.

nie przetłumaczysz, większość nie rozumie, oni mają idealne ładowanie w aucie, a że do Ca/Ca potrzeba ponad 16V to już nie dociera.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Nie kupuję w markecie.

W sklepie mają swój tester i pokazują klientowi co bierze (no chyba, że mają "podrasowany").

Ja tez nie. Kupowałem w hurtowni motoryzacyjnej i taki numer wywinęli.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Ozarek napisał:

albo szkłem w obudowie...

`To tylko w bezmarkowych chińczykach do UPSów:hehe:

 

2 godziny temu, Ozarek napisał:

nie przetłumaczysz, większość nie rozumie, oni mają idealne ładowanie w aucie, a że do Ca/Ca potrzeba ponad 16V to już nie dociera.

Czyli producenci aut i części też tego nie ogarniają skoro np. mamy cos takiego auto 2005+ więc raczej juz akumulatory Ca/Ca a regulatorów na 16V nie widzę:skromny: https://www.autoczescionline24.pl/marka-samochodu/czesci-citroen/xsara-picasso-n68/19008/10451/regulator-napiecia.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, volf6 napisał:

`To tylko w bezmarkowych chińczykach do UPSów:hehe:

niestety nie tylko

 

2 godziny temu, volf6 napisał:

Czyli producenci aut i części też tego nie ogarniają skoro np. mamy cos takiego auto 2005+ więc raczej juz akumulatory Ca/Ca a regulatorów na 16V nie widzę

akurat 2005 to jeszcze nie jest czas powszechnych aku Ca/Ca.

Producentów to średnio interesuje, nawet przy regulatorze 14,4V aku wytrzyma spokojnie swoje 3-4lata*. Będzie pracował w dolnym zakresie prawidłowej gęstości i powoli się zasiarczy przez to.

Z punktu widzenia producentów problem pojawił się przy systemach S&S i aku EFB, tam są już inne regulatory >15V i aku EFB też nie wymaga tych >16V dla odzyskania pełnej gęstości.

 

*oczywiście względnie normalnie użytkowanym aucie gdzie ten aku ma szanse się doładować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.09.2019 o 11:26, volf6 napisał:

`To tylko w bezmarkowych chińczykach do UPSów:hehe:

 

Czyli producenci aut i części też tego nie ogarniają skoro np. mamy cos takiego auto 2005+ więc raczej juz akumulatory Ca/Ca a regulatorów na 16V nie widzę:skromny: https://www.autoczescionline24.pl/marka-samochodu/czesci-citroen/xsara-picasso-n68/19008/10451/regulator-napiecia.html

 

Nie widzisz, bo nie jest napisane, jaki tam jest chip w środku i jaki ma program ładowania i detekcji akumulatora.

 

Tu jakiś chip do zarządzania akumulatorem w samochodzie:

http://www.teson.ru/partners/analog-deveces/pdf/aduc7034.pdf

 

 

Generalnie układy nazywają się BMS lub IBS

https://www.batterypoweronline.com/articles/battery-management-with-an-intelligent-battery-sensor-is-vital-to-the-success-of-future-automotive-designs/

 

content?id=EJe4BAAAQBAJ&printsec=frontco

Edited by maras77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.