Skocz do zawartości

Samochód do 30 - 35 tyś zł PB - LPG


Maciek.Be

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, noras napisał:

Tu nie do końca. Mam porównanie 1,4 TSi vs 1,2 TSi - większe auto w tych samych warunkach pali mniej.

 

Jak to jest możliwe po mieście, gdzie opory powietrza nie grają roli, a opony w mniejszym aucie stawiają mniejszy opór, bo są zwyczajnie mniejsze?

I samo auto jest minimum 100kg lżejsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kravitz napisał:

Jak to jest możliwe po mieście, gdzie opory powietrza nie grają roli, a opony w mniejszym aucie stawiają mniejszy opór, bo są zwyczajnie mniejsze?

 

Nie wiem. Może zwyczajnie silnik jest lepiej skonstruowany, skrzynia lepiej dobrana ?

Dane producenta też wskazują, że ma palić mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, noras napisał:

Nie wiem. Może zwyczajnie silnik jest lepiej skonstruowany, skrzynia lepiej dobrana ?

Dane producenta też wskazują, że ma palić mniej.

 

Jakie to auta?

 

Sprawdziłem teraz na stronie VW dane dla Polo 1.0TSI 115KM i dla Golfa 1.0TSI 115KM.

Polo w cyklu mieszanym 5,3-6.0, a Golf 6.0-6,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, noras napisał:

image.png.42a6d36106382bcf3208d6fc0a27da95.png

 

No nadal nie wiem jakie to auta.

Dałem przykład dwóch samochód produkowanych równolegle z tym samym silnikiem.

Jedno segment C, a drugie B. To B ma mniejsze spalanie.

 

Może te Twoje dzieli z 10 lat różnicy? Inna generacja silników? Nie wiem.

U mnie zawsze mniejsze auto paliło mniej, zwłaszcza w mieście. Nie liczę małego hothatcha, bo to jest inna kategoria: małe auto+duży silnik+kierowca idiota (samokrytyka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, noras napisał:

Octavia III kombi 1,4 TSi 150KM vs Fabia II FL 1,2 TSi 86 KM. 

Auto większe, cięższe pali mniej.

 

Nie ogarniam zbyt dobrze silników od VW, ale wydaje mi się, że ta wersja 150KM, to najnowszy wypust, a 1.2 z Fabii poprzedniej generacji to nie jest najnowsza technologia tych silników.

Mogę być w błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie osiągam średniej AK, ale po 13 latach posiadania aut tylko i wyłącznie z lpg to raczej do tego paliwa już więcej nie wrócę. Może co miesiąc zostawiam na stacji około 150zł więcej w porównaniu do poprzedniego auta na lpg, ale dla mnie święty spokój jest ważniejszy. Tam gdzie serwisowałem lpg to wieczne kolejki, umawiałem się na przegląd a tutaj okazało się że poślizg 2-godzinny, albo przyjedź Pan za tydzień. U mnie serwis to zawsze była wymiana 2 filtrów: fazy lotnej i ciekłej . Przegląd rejestracyjny droższy do tego w ostatnim aucie zepsuły się wtryskiwacze BRC i za naprawę coś ponad 1kzł dałem, wcześniej parownik. Mam teraz nowe auto z silnikiem TSI i spalanie jak dla mnie jest OK.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, noras napisał:

Miałem chyba z 5 aut LPG, dwa diesle, a teraz TSi - i jeśli "proteza" LPG (instalacja z dotryskiem benzyny) to co najmniej 5k PLN przy zużyciu paliwa na poziomie 7l/100 km to excel mówi, że to bez sensu. Bo zakładając, że 4/5 tego zużycia będzie na LPG - czyli zamiast 5,6 l benzyny na 100 km będę zużywał 6,7 l LPG (+20%, wartość kaloryczna, zawsze LPG pali więcej), to przy założeniu benzyna 5, gaz 2 PLN mamy:

100 km na benzynie - 7x5 = 35 PLN

100 km na mixie - 1,4 x 5 = 7 PLN + 6,7 x 2 = 13,4 PLN - łącznie 20,4 PLN

Czyli na 100 km oszczędzam 14,6 PLN. Żeby instalacja się zwróciła potrzebuję prawie 35k km. Zakładam, że będzie bezawaryjna, bezproblemowa, bezobsługowa - czy takie istnieją, niech każdy użytkownik LPG uczciwie sobie odpowie sam. 

 

Instalacje LPG z dotryskiem benzyny to w większości przypadków przerost formy nad treścią, ale przy zwykłej" sekwencji do aut takich jak wymienione na początku wątku jak Astra J, Octavia II, Civic VIII czy choćby jakieś Tipo, to koszt rzędu 3 tysięcy, a oszczędność na 100km jest kilka zł  większa. W rok może się taka instalacja zwrócić i cieszyć kierowcę tankowaniem do pełna za 70 zł ;)

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, kravitz napisał:

ale wydaje mi się, że ta wersja 150KM, to najnowszy wypust, a 1.2 z Fabii poprzedniej generacji to nie jest najnowsza technologia tych silników.

Tyle, że różnica nie jest 10 lat, a był chyba nawet okres kiedy były produkowane równolegle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, noras napisał:

Tyle, że różnica nie jest 10 lat, a był chyba nawet okres kiedy były produkowane równolegle.

 

1.2 86KM powstał jak silniki TSI jeszcze raczkowały, 1.4 150KM to już dużo nowsza konstrukcja.

Dodam, że posiadam O3 1.4 140KM i F3 1.2 TSI 110KM i jest to niemożliwe, by octavia spaliła mniej. Aczkolwiek różnica nie jest duża.

 

Edytowane przez czachabrava
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, czachabrava napisał:

Dodam, że posiadam O3 1.4 140KM i F3 1.2 TSI 110KM i jest to niemożliwe, by octavia spaliła mniej. Aczkolwiek różnica nie jest duża.

 

 

A może @noras ma silnik z systemem odłączania cylindrów i dzięki temu ma niższe spalanie? W ostatnich 1.4 TSI były takie wersje.

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, noras napisał:

Octavia III kombi 1,4 TSi 150KM vs Fabia II FL 1,2 TSi 86 KM. 

Auto większe, cięższe pali mniej.

 

1.4tsi masz ea211 (nowszy) a 1.2tsi był ea111 (z łańcuchem, starszy)

nowszy pali mniej, poprostu

 

mój golf 1.2tsi ea211 pali też mniej od octavi 2fl 1.2tsi, jeden i drugi 105KM, różnica to 0,5-1L

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czachabrava napisał:

 

1.2 86KM powstał jak silniki TSI jeszcze raczkowały, 1.4 150KM to już dużo nowsza konstrukcja.

Dodam, że posiadam O3 1.4 140KM i F3 1.2 TSI 110KM i jest to niemożliwe, by octavia spaliła mniej. Aczkolwiek różnica nie jest duża.

 

bo masz silniki z tej samej serii i jest tak jak piszesz, 1.2 spali mniej od 1.4 w cięższym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pejus1982 napisał:

Nie osiągam średniej AK, ale po 13 latach posiadania aut tylko i wyłącznie z lpg to raczej do tego paliwa już więcej nie wrócę. Może co miesiąc zostawiam na stacji około 150zł więcej w porównaniu do poprzedniego auta na lpg, ale dla mnie święty spokój jest ważniejszy. Tam gdzie serwisowałem lpg to wieczne kolejki, umawiałem się na przegląd a tutaj okazało się że poślizg 2-godzinny, albo przyjedź Pan za tydzień. U mnie serwis to zawsze była wymiana 2 filtrów: fazy lotnej i ciekłej . Przegląd rejestracyjny droższy do tego w ostatnim aucie zepsuły się wtryskiwacze BRC i za naprawę coś ponad 1kzł dałem, wcześniej parownik. Mam teraz nowe auto z silnikiem TSI i spalanie jak dla mnie jest OK.

 

U mnie była ta sama sytuacja.

Wtrysków może nigdy nie wymieniałem, ale parownik w każdym aucie, tak mniej więcej po około 100tyś przejechanych na LPG.

I też zawsze kolejka, umawianie się na wymianę filtrów. 

Później i tak czekanie, bo się nie wyrobili z montażem. I tak w kółko.

Teraz powinienem w Mitsu wymienić te filtry, ale nie mogę się zebrać i pojechać.

 

Dodatkowo Lancerem jeździ żona i jakoś tak (jak to kobieta) często zapomina zatankować gaz i jeździ z 30-40km na benzynie.

Brak czasu też, bo z pracy trzeba szybko po dzieciaki, a nie na stację. Później obiad, lekcje, itp. I znowu z rana brak czasu na tankowanie.

Teoretycznie trzeba wyjść z domu wieczorem i pojechać zatankować gaz, ale to dodatkowe kilometry, a w TV przecież jest serial...

 

No u mnie tak to wygląda.

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując dotychczasową dyskusję, moje pierwotne kryteria i wybory modeli samochodów.

Do mocnego przemyślenia warunek LPG przy aktualnych przebiegach.

 

Skoda Octavia 2 FL z silnikiem 1.6 I LPG z rocznika 2012 lub 2013 to koszt ok 30 tyś zł. Samochód konstrukcyjnie stary ale prosty (tak mi się przynajmniej wydaje).

 

Opel Astra J 1.4 Turbo odoba mi się. Jeśli udało by się kupić rocznik 2015 był bym zadowolony. Opinie o skrzyni M32 nawet poprawionej trochę siedzą mi w głowie pod względem ewentualnych kosztów naprawy.

 

Honda Civic VIII wizualnie podoba mi się. Ceny za rocznik 2011/ 2012 ok 35 tyś zł. Na chwilę obecną odłożone chyba że trafi się w okolicy lub z pewnych rąk.

 

Toyota Auris tak jak wyżej dla Civic.

 

Kia Ceed, coraz bardziej wizualnie mi się podoba. Silnik 1.4 beznyna może być trochę słaby. Możliwe że 1.6 CRDI ale z dużym znakiem zapytania.

 

Nowe propozycje do analizy to Skoda Fabia 3, Skoda Rapid lub Seat Toledo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, binges napisał:

kupić bez LPG

nie szukaj Opla z fabryczną instalacją bo będziesz skazany na jej serwis tylko w ASO ...

 

poprawione skrzynie M32 weszły od 2013r. (jeżeli kupisz Astre J to bez względu na wszystko wymień olej w skrzyni)

Czytałem takie opinie o instalacji fabrycznej LPG w Astra J. Wezmę ją pod uwagę.

 

Jeśli kupię Astrę to pierwsza rzecz to wymianą oleju w skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bancio04 napisał:

Nie chodziło mi o to że silnik wybuchnie.
Jeśli często samochód jest używany po uruchomieniu na trasie poniżej 1 km. Później w odstępie kilkunastu minut kolejne poniżej 1 km to uważam że dla silnika diesel może być problematyczne pod względem trwałości.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

 

Tym bardziej LPG jest pozbawione sensu ;l Zostaje elektryk lub po prostu tania, prosta benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, bancio04 napisał:

Wszystko się psuło, możesz coś więcej napisać ?

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Ja mialem egzemplarz skladany w poniedzialek. Od swiszczacych uszczelek po luszczace sie halogeny, radio 2x, turbo x2, klima x2, tarcze to chyba ze 4x. Nie bylo przegladu co by cos dodatkowego nie wyszlo. Ja jeszcze mialem 5 lat gwarancji ale teraz juz sa tylko dwa reszta wylaczenia. Moze teraz bardziej dopracowali ten model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, bancio04 napisał:

Opel Astra J 1.4 Turbo odoba mi się. Jeśli udało by się kupić rocznik 2015 był bym zadowolony. Opinie o skrzyni M32 nawet poprawionej trochę siedzą mi w głowie pod względem ewentualnych kosztów naprawy.

 

Rocznik 2015 to chyba zostaje Ci juz jedynie wersja sedan bo wtedy wszedl model Astra K.

Sam silnik jest OK, ale w poczatkach produkcja ma troche kosztownych bolaczek, ktorych usuniecie kosztuje 1-1.5kPLN (pokrywa zaworow, kolektor dolotowy, itp).

W pozniejszych rocznikach sporo rzeczy poprawili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.09.2019 o 15:38, pejus1982 napisał:

Nie osiągam średniej AK, ale po 13 latach posiadania aut tylko i wyłącznie z lpg to raczej do tego paliwa już więcej nie wrócę. Może co miesiąc zostawiam na stacji około 150zł więcej w porównaniu do poprzedniego auta na lpg, ale dla mnie święty spokój jest ważniejszy. Tam gdzie serwisowałem lpg to wieczne kolejki, umawiałem się na przegląd a tutaj okazało się że poślizg 2-godzinny, albo przyjedź Pan za tydzień. U mnie serwis to zawsze była wymiana 2 filtrów: fazy lotnej i ciekłej . Przegląd rejestracyjny droższy do tego w ostatnim aucie zepsuły się wtryskiwacze BRC i za naprawę coś ponad 1kzł dałem, wcześniej parownik. Mam teraz nowe auto z silnikiem TSI i spalanie jak dla mnie jest OK.

ja to nie czaje kilku rzeczy, wymiana filtra fazy lotnej i ciekłej mozesz zrobic w 15 minut, odkrecenie 4 srubek lub tylko 2 jak masz filtr odstojnikowy. Max 4 srubki. filt fazy lotnej siedzi na rurce i jest spety opaskami (ze srubką). zadnej filozofii nie trzeba, studiow do tego tez nie trzeba. Jak masz checi to sobie kupujesz interfejs i sam sprawdzasz parametry LPG.  Twój problem polegał na instalacji BRC, jak miałes brc to płać za brc. Mozna było wymienic na STAG, KME, LPG tech. kpldobrych wtyskiwaczy  to 280-300zł. za ten 1000zł to bys sobie wymienił reduktor, ECU i wtryskiwacze

Dnia 24.09.2019 o 20:45, kravitz napisał:

 

U mnie była ta sama sytuacja.

Wtrysków może nigdy nie wymieniałem, ale parownik w każdym aucie, tak mniej więcej po około 100tyś przejechanych na LPG.

I też zawsze kolejka, umawianie się na wymianę filtrów. 

Później i tak czekanie, bo się nie wyrobili z montażem. I tak w kółko.

Teraz powinienem w Mitsu wymienić te filtry, ale nie mogę się zebrać i pojechać.

 

Dodatkowo Lancerem jeździ żona i jakoś tak (jak to kobieta) często zapomina zatankować gaz i jeździ z 30-40km na benzynie.

Brak czasu też, bo z pracy trzeba szybko po dzieciaki, a nie na stację. Później obiad, lekcje, itp. I znowu z rana brak czasu na tankowanie.

Teoretycznie trzeba wyjść z domu wieczorem i pojechać zatankować gaz, ale to dodatkowe kilometry, a w TV przecież jest serial...

 

No u mnie tak to wygląda.

co za problem zatankowac LPG razem z PB?  jak nie masz auta na gwarancji to sam sobie wymien filtry , to tylko 4 srubki i 15 min roboty.

czesci na allegro

ph jacus lub megapol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, nielubiekotow napisał:

ja to nie czaje kilku rzeczy, wymiana filtra fazy lotnej i ciekłej mozesz zrobic w 15 minut, odkrecenie 4 srubek lub tylko 2 jak masz filtr odstojnikowy. Max 4 srubki. filt fazy lotnej siedzi na rurce i jest spety opaskami (ze srubką). zadnej filozofii nie trzeba, studiow do tego tez nie trzeba. Jak masz checi to sobie kupujesz interfejs i sam sprawdzasz parametry

 

Przy okazji wymiany filtrów zawsze sprawdzali parametry instalacji podczas jazdy i sprawdzali szczelność instalacji. Mam zasadę że jak nie znam się na danej sprawie to wolę żeby to zrobili fachowcy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, pejus1982 napisał:

 

Przy okazji wymiany filtrów zawsze sprawdzali parametry instalacji podczas jazdy i sprawdzali szczelność instalacji. Mam zasadę że jak nie znam się na danej sprawie to wolę żeby to zrobili fachowcy. 

sam to mozesz zzrobic.

szczelnosc - kupujesz spray  lub bierzesz wode z płynem do mycia naczyn i patrzysz.

 

co do sprawdzenia ustawien ecu to kilka godzin czytania i pomoc gazownikow na lpg forum, wszystko do ogarniecia, trzeba tylko chciec. Zaponmniałem, z ustawieniem  ECU w BRC bedzie wiekszy problem niz w stagu, kme czy lpg techu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam nowe ogłoszenia. Znalazłem kilka ofert poleasingowych z niskim przebiegiem.

Astra J 2015 rok, 72 tyś km, dobre wyposażenie. Wg mnie ciekawa oferta.

Jakie Wasze zdanie ?

 

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-2015r-1-4-turbo-lpg-salon-polska-dw805ye-ID6Cw0Rm.html#6aa3b73d78

Edytowane przez bancio04
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bancio04 napisał:

Przeglądam nowe ogłoszenia. Znalazłem kilka ofert poleasingowych z niskim przebiegiem.

Astra J 2015 rok, 72 tyś km, dobre wyposażenie. Wg mnie ciekawa oferta.

Jakie Wasze zdanie ?

 

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-2015r-1-4-turbo-lpg-salon-polska-dw805ye-ID6Cw0Rm.html#6aa3b73d78

dokładasz 17 tys i masz nową...

bierzesz na fimrę i masz auto za ok 44tys

 

do tego z linka trzeba bedzie dołożyć ok 2 tys zł do instalacji lpg. przy tym przebiegu moze sie wysypac reduktor  i lub wtryskiwacze, siedza tam landi renzo, ponadto ECU jest zablokowane i mało który  gazownik ma sprzet zeby sie połączyć z ECU LPG. Landi renzo

Edytowane przez nielubiekotow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.09.2019 o 21:28, nielubiekotow napisał:

ja to nie czaje kilku rzeczy, wymiana filtra fazy lotnej i ciekłej mozesz zrobic w 15 minut, odkrecenie 4 srubek lub tylko 2 jak masz filtr odstojnikowy. Max 4 srubki. filt fazy lotnej siedzi na rurce i jest spety opaskami (ze srubką). zadnej filozofii nie trzeba, studiow do tego tez nie trzeba. Jak masz checi to sobie kupujesz interfejs i sam sprawdzasz parametry LPG.  Twój problem polegał na instalacji BRC, jak miałes brc to płać za brc. Mozna było wymienic na STAG, KME, LPG tech. kpldobrych wtyskiwaczy  to 280-300zł. za ten 1000zł to bys sobie wymienił reduktor, ECU i wtryskiwacze

co za problem zatankowac LPG razem z PB?  jak nie masz auta na gwarancji to sam sobie wymien filtry , to tylko 4 srubki i 15 min roboty.

czesci na allegro

ph jacus lub megapol

 

BRC nie, KME tak... Czyli doktorat z kodów, doktorat z softu... Standard...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, nielubiekotow napisał:

dokładasz 17 tys i masz nową...

bierzesz na fimrę i masz auto za ok 44tys

 

do tego z linka trzeba bedzie dołożyć ok 2 tys zł do instalacji lpg. przy tym przebiegu moze sie wysypac reduktor  i lub wtryskiwacze, siedza tam landi renzo, ponadto ECU jest zablokowane i mało który  gazownik ma sprzet zeby sie połączyć z ECU LPG. Landi renzo

 

Jak na LPG to nie ma tak dużo.

Reduktor te 100 kkm powinien spokojnie wytrzymać, wtryskiwacze więcej.

Niedawno u siebie wymieniałem reduktor (coś puszczał, ale jeszcze działał) przy okazji wymiany butli. Gaz zakładałem 10 lat temu, przez ten czas przejechałem 160 kkm. Koszt wymiany butli z wielozaworem i reduktora to 1150 zł. Wtryskiwacze sprawdzili i mówią że w porządku. Jedyne co wcześniej wymieniałem poza filtrami to zawór tankowania.

Fakt, nie mam Landi Renzo tylko BRC ;) Jutro zapytam kolegi, który ma astrę j z lpg jak mu się to sprawuje i ile ma przejechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, nielubiekotow napisał:

dokładasz 17 tys i masz nową...

bierzesz na fimrę i masz auto za ok 44tys

 

do tego z linka trzeba bedzie dołożyć ok 2 tys zł do instalacji lpg. przy tym przebiegu moze sie wysypac reduktor  i lub wtryskiwacze, siedza tam landi renzo, ponadto ECU jest zablokowane i mało który  gazownik ma sprzet zeby sie połączyć z ECU LPG. Landi renzo

To mu dołóż jak masz. Człowiek się zapytał chyba o konkretny budżet? Mimo, że można by czasem do nowego dołożyć, ale to można 5tyś polecać a nie połowę budżetu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.09.2019 o 22:45, bancio04 napisał:

Czytałem takie opinie o instalacji fabrycznej LPG w Astra J. Wezmę ją pod uwagę.

 

Jeśli kupię Astrę to pierwsza rzecz to wymianą oleju w skrzyni biegów.

gazownik który montuje LPG Landi Renzo nie podłączy się pod fabryczny LPG w Oplu (tez Landi Renzo)

nie zrobisz przeglądu w ASO to nie przełączysz na LPG...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.09.2019 o 12:29, kravitz napisał:

 

Pamiętaj, że ja mam i od zawsze miałem auta z gazem.

Nie musisz mi wciskać kitu jak jest 

Również mam i miałem od zawsze auta z LPG. Bardzo dużo oszczędności i formalnie nie ważne ile się jeździ. A przegląd i filtry? 100zl więcej w ciągu roku. 

Megane 3 z 1.6 idiotoodporne na LPG może nie demon prędkości ale wystarczy do tego auta instalacja za 2400zl np KME (140 tyś km na takiej przeleciałem wymieniając tylko filtry). A te małe śmieszne pierdziawki fakt są bardziej dynamiczne lecz wytrzymałość ich nigdy nie dociągnięcie wolnossaka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Luke16 napisał:

bardziej dynamiczne lecz wytrzymałość ich nigdy nie dociągnięcie wolnossaka. 

 

Nie wiem czy są mniej wytrzymałe, czy bardziej.

Kupujesz nowe auto, to ile nim przejedziesz przez 10 lat? 200tyś km?

Każdy wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kravitz napisał:

 

Nie wiem czy są mniej wytrzymałe, czy bardziej.

Kupujesz nowe auto, to ile nim przejedziesz przez 10 lat? 200tyś km?

Każdy wytrzyma.

Ja w ciągu 3ch lat mam 200tys km... Więc wolę stare pancerne jednostki. Które wytrzymają przy odpowiedniej eksploatacji x 3 taki przebieg. 

A tu ciekawy filmik dlaczego nowe auta olej biorą czyli jak są chusteczkowo zbudowane

 

Edytowane przez Luke16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Luke16 napisał:

Ja w ciągu 3ch lat mam 200tys km... Więc wolę stare pancerne jednostki. Które wytrzymają przy odpowiedniej eksploatacji x 3 taki przebieg. 

A tu ciekawy filmik dlaczego nowe auta olej biorą czyli jak są chusteczkowo zbudowane

 

Mało to prawdziwe, Ci którzy narzekali na samochody z CANem 15 lat temu spoglądają teraz ma te samochody jako te lepsze, więc jak to jest?

Jedyne co na prawdę się pogorszyło to jakość testów i na początku jest więcej wtop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam ogłoszenie Skoda Fabia 3 i wygląda całkiem ciekawie to autko. Silniki benzynowe trochę słabe ale jeśli już to 1.0 75 km lub 1.2 TSI 90 km.

Możliwe że Żona zmieni pracę i z dojazdów kilka km dziennie będzie ok 60 - 70 km dziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bancio04 napisał:

Przeglądam ogłoszenie Skoda Fabia 3 i wygląda całkiem ciekawie to autko. Silniki benzynowe trochę słabe ale jeśli już to 1.0 75 km lub 1.2 TSI 90 km.

Możliwe że Żona zmieni pracę i z dojazdów kilka km dziennie będzie ok 60 - 70 km dziennie.

 

Moja zona robi 50km dziennie Fiatem 500 1.2, glownie po drodze szybkiego ruchu i nie narzeka :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, bancio04 napisał:

Przeglądam ogłoszenie Skoda Fabia 3 i wygląda całkiem ciekawie to autko. Silniki benzynowe trochę słabe ale jeśli już to 1.0 75 km lub 1.2 TSI 90 km.

Możliwe że Żona zmieni pracę i z dojazdów kilka km dziennie będzie ok 60 - 70 km dziennie.

 

Szukaj 1.2 110KM, fajnie się to już odpycha. I przy jeździe 90-100km/h na takim odcinku zmieści się ze spalaniem spokojnie w 5l noPb. Całkiem dobrze wygłuszone, skrzynia długa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.09.2019 o 23:50, grogi napisał:

BRC nie, KME tak

BRC doradzali mi wszyscy. Oczywiście poszedłem na swoje i zamontowany obecnie mam LPG KME we wszystkich autach + listwa baracuda. Srebrny Duster 140 tyś km zrobił i filtry wymieniłem chyba z 4 razy. Mam swój kabel i program od czasu do czasu spojrzę na parametry, ale jest wszystko oki. Podobnie miałem ze stagiem zero problemów, lecz znajomy powiedział że stag ogólnie ostro się pogorszył z jakością instalacji elektrycznej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Luke16 napisał:

140 tyś km zrobił i filtry wymieniłem chyba z 4 razy

Swoją drogą to długie interwały. Ja wymieniam co 10-15k km i zawsze są zasyfione strasznie. Do tego często elektrozawór przy parowniku się przycina jak samochód na zimno odpalam rano (samochód musi złapać ciut wyższa temperaturę) i trzeba czyścić. A nie tankuje na dziwnych stacjach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, muzz napisał:

Swoją drogą to długie interwały. Ja wymieniam co 10-15k km i zawsze są zasyfione strasznie. Do tego często elektrozawór przy parowniku się przycina jak samochód na zimno odpalam rano (samochód musi złapać ciut wyższa temperaturę) i trzeba czyścić. A nie tankuje na dziwnych stacjach. 

Tankuje raczej zawsze na Orlenie bo mam kartę rabatową. Szczerze? Nawet nie są za brudne te filtry. Ja nawet nie wiem gdzie mam reduktor w aucie zamontowany xD oprócz w autach których bylo LPG montowane, tam gdzie sam montowałem w zaufanej firmie problemów nigdy nie było. W autach z zamontowaną instalacją LPG największym problemem była cena za instalacje i użyte elementy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.09.2019 o 11:43, kravitz napisał:

Wyliczenie z Excela

Takie 1.4 będzie jeździć gorzej niż 1.0T, powinienem wstawić jakieś 1.6 czy 1.8. A z 1.8 to spalanie jest drastycznie większe (akurat mam do porównania).

widzę, że już nie tylko Passaty z 1.9 TDI produkują paliwo, przeniosło się na 1.0 :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocham jak ludzie piszą "kupisz kabelek do sterownika LPG i zobaczysz czy wszystko ok". Szkoda, że w sterowniku LPG poza napięciem sondy lambda i czasem wtrysku g...o można zobaczyć, a tylko podłączając się do ECU samochodu możemy sprawdzić korekty paliwowe, które mówią wprost o stanie dostrojenia instalacji LPG. Niektóre marki mają po 3 banki korekt, a sama instalacja może być źle wystrojona na dziesiątki sposobów. Można pośrednio jeszcze coś wywnioskować z czasów wtrysku, ale do tego trzeba wiedzy i doświadczenia, której 98-99% właścicieli LPG bolidów nie ma. Także te kabelki do LPG to możecie wykorzystać do wyprowadzania pieska na spacer zamiast smyczy.

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Spajdi napisał:

Kocham jak ludzie piszą "kupisz kabelek do sterownika LPG i zobaczysz czy wszystko ok". Szkoda, że w sterowniku LPG poza napięciem sondy lambda i czasem wtrysku g...o można zobaczyć, a tylko podłączając się do ECU samochodu możemy sprawdzić korekty paliwowe, które mówią wprost o stanie dostrojenia instalacji LPG. Niektóre marki mają po 3 banki korekt, a sama instalacja może być źle wystrojona na dziesiątki sposobów. Można pośrednio jeszcze coś wywnioskować z czasów wtrysku, ale do tego trzeba wiedzy i doświadczenia, której 98-99% właścicieli LPG bolidów nie ma. Także te kabelki do LPG to możecie wykorzystać do wyprowadzania pieska na spacer zamiast smyczy.

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

Do kabelka dokupujesz tester pod obd i masz większość danych

Oczywiście wymaga to trochę wiedzy, ale bez przesady, jak ktoś chce i ma  czas to ogarnie

To jest jednak forum motoryzacyjne a nie o gotowaniu czy działkowca

 

Sam się bawiłem najpierw w 2gen z własnej roboty testerem sondy, a potem w sq24 już ze skanerem obd

W obu przypadkach poprawiłem gaziarzy 

Obecnie nie mam czasu i jeżdżę do warsztatu, ale chyba dało by się lepiej wystroić instalacje

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Koonrad napisał:

Do kabelka dokupujesz tester pod obd i masz większość danych

Trzeba też dodać że komputer sterujący LPG pamięta też błędy. Mając kabel bez jazdy do serwisu mogę określić co się stało. I tak jak przez przypadek mechanik kiedyś podłączył mi listwę odwrotnie i samochód po przełączeniu na LPG bez dodania gazu gasł. Komp od razu pokazał co jest przyczyną. 

 

Czyli też nie powinienem mieć CLIPa, Lexii czy PP2000 o Autocomie nawet nie wspomnę xD pojechałem do jednego z wychwalanych serwisu aut francuskich jeden nie miał Lexii a drugi dał mi termin za dwa tygodnie. W ten sam dzień miałem Lexie, bez proszenia się. 

Edytowane przez Luke16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Luke16 napisał:

Czyli też nie powinienem mieć CLIPa, Lexii czy PP2000 o Autocomie nawet nie wspomnę

 

Zapytaj przeciętnego użytkownika VW Golfa w Europie, czy ma do niego jakikolwiek kabelek diagnostyczny i oprogramowanie. 

To co wyżej opisujecie pokazuje jak bardzo bezawaryjne i bezobsługowe są instalacje LPG. Ta ich bezawaryjność i bezobsługowość to te powody, dla których zalały ulice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, noras napisał:

To co wyżej opisujecie pokazuje jak bardzo bezawaryjne i bezobsługowe są instalacje LPG

Jeżeli piszesz to z ironią to ja napiszę serio że z żadną porządnie zamontowaną instalacją LPG nie miałem problemu, a zaoszczędziłem przy tym duuuuzo pieniędzy

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.