Skocz do zawartości

Jaki samochod kupic ? maly automat


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

 

Najpierw mial byc suzuki splash uzywany za 25k, pozniej kia kicanto uzywana za 40k ale po wizycie w salonie hyundai w celu zobaczenia i10 sprzedawca

przekonywal ze kupno i10 nie ma sensu (malo miejsca a wcale latwiej sie nie parkuje, trudniej sprzedac) i zeby brac i20 (bo to praktycznie lepszy golf).

I teraz jest nowy i20 za 59999 zł:

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i20-comfort-2t-opcje-1-2-84km-my2019-nowy-5lat-gwarancji-ID6C2VJ0.html

 

Jedyny warunek to automatyczna skrzynia (nie zrobotyzowana) i w miare maly zeby parkować było latwiej.

Co jeszcze mozna brac pod uwage w tej klasie (podobne rozmiarowo do i20) ? Czy moze to i20 jest bezkonkurencyjne ?

Co byscie wybrali na moim miejscu w budzecie do 60k ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, PawelWaw napisał:

Czesc

 

Najpierw mial byc suzuki splash uzywany za 25k, pozniej kia kicanto uzywana za 40k ale po wizycie w salonie hyundai w celu zobaczenia i10 sprzedawca

przekonywal ze kupno i10 nie ma sensu (malo miejsca a wcale latwiej sie nie parkuje, trudniej sprzedac) i zeby brac i20 (bo to praktycznie lepszy golf).

I teraz jest nowy i20 za 59999 zł:

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i20-comfort-2t-opcje-1-2-84km-my2019-nowy-5lat-gwarancji-ID6C2VJ0.html

 

Jedyny warunek to automatyczna skrzynia (nie zrobotyzowana) i w miare maly zeby parkować było latwiej.

Co jeszcze mozna brac pod uwage w tej klasie (podobne rozmiarowo do i20) ? Czy moze to i20 jest bezkonkurencyjne ?

Co byscie wybrali na moim miejscu w budzecie do 60k ?

 

 

Jest jeszcze Suzuki Swift 1.2 DualJet 2WD CVT Premium Plus za 55400 zł

Jak ostatnio przeglądałem rynek małych automatów (z wykluczeniem robotów i dwusprzęgłowych) to była to bezkonkurencyjna oferta. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, PawelWaw napisał:

Czesc

 

Najpierw mial byc suzuki splash uzywany za 25k, pozniej kia kicanto uzywana za 40k ale po wizycie w salonie hyundai w celu zobaczenia i10 sprzedawca

przekonywal ze kupno i10 nie ma sensu (malo miejsca a wcale latwiej sie nie parkuje, trudniej sprzedac) i zeby brac i20 (bo to praktycznie lepszy golf).

I teraz jest nowy i20 za 59999 zł:

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i20-comfort-2t-opcje-1-2-84km-my2019-nowy-5lat-gwarancji-ID6C2VJ0.html

 

Jedyny warunek to automatyczna skrzynia (nie zrobotyzowana) i w miare maly zeby parkować było latwiej.

Co jeszcze mozna brac pod uwage w tej klasie (podobne rozmiarowo do i20) ? Czy moze to i20 jest bezkonkurencyjne ?

Co byscie wybrali na moim miejscu w budzecie do 60k ?

 

 

 

Niezły sprzedawca😁 głupot nagadał i tyle, w i10 miejsca z przodu jest wystarczająco dla 2 osób a i alternatywnie można w 4 osoby pojechać. Nie pamiętam już średnicy zawracania ale parkowało się akurat bdb jak każdym małym autem

 

i20 ten, którego pokazałeś to manual w dodatku nie będzie tak oszczędny jak 3 cyl turbo. 

 

Parkowanie między klasą A a B to jednak różnica. Szkoda pieniędzy pt 60 tys. jak na auto ma być do miasta, tzn. nie ulegał był sprzedawcy - w dodatku auto, które podlinkowałeś ma jakieś niepotrzebne dodatki stylistyczne, typu czarne alu czy szklany dach, które podbijają wartość auta. 

 

W cenniku 5 tys. taniej od tego i20 jest Swift z CVT. Za i10 z 1.2 trzeba dać tyle samo przynajmniej cennikowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Azbest napisał:

 

Jest jeszcze Suzuki Swift 1.2 DualJet 2WD CVT Premium Plus za 55400 zł

Jak ostatnio przeglądałem rynek małych automatów (z wykluczeniem robotów i dwusprzęgłowych) to była to bezkonkurencyjna oferta. 

 

CVT dobre to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jacob24 napisał:

Niezły sprzedawca😁 głupot nagadał i tyle, w i10 miejsca z przodu jest wystarczająco dla 2 osób a i alternatywnie można w 4 osoby pojechać. Nie pamiętam już średnicy zawracania ale parkowało się akurat bdb jak każdym małym autem

 

i20 ten, którego pokazałeś to manual w dodatku nie będzie tak oszczędny jak 3 cyl turbo. 

 

Parkowanie między klasą A a B to jednak różnica. Szkoda pieniędzy pt 60 tys. jak na auto ma być do miasta, tzn. nie ulegał był sprzedawcy - w dodatku auto, które podlinkowałeś ma jakieś niepotrzebne dodatki stylistyczne, typu czarne alu czy szklany dach, które podbijają wartość auta. 

 

W cenniku 5 tys. taniej od tego i20 jest Swift z CVT. Za i10 z 1.2 trzeba dać tyle samo przynajmniej cennikowo

 

no w sumie 1 osoba dorosla + 2 foteliki z tylu musza sie zmiescic.

niby do picanto sie miesci wszystko (ale wspominal jeszcze cos o bezpieczenstwie przy picanto/i10, ze male to jak bedzie uderzenie to z tylu nie ma strefy zgniotu praktycznie)

 

ten z ogloszenia takie samo wyposazenie + automatyczna skrzynia i wynegocjowana cena 59999

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, PawelWaw napisał:

 

CVT dobre to ?

Tak, dobre. Musisz się tylko polubić lub przyzwyczaić się do łagodnego usposobienia takiej skrzyni. Jak dla mnie to idealnie pasuje do miejskiego autka.

Przejedź się ... tylko nie testuj osiągów i nie spodziewaj się złudnego wrażenia dynamiki. Wsiądź i jedź ... przejedź przez miasto normalnie tak jak to robisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Azbest napisał:

Tak, dobre. Musisz się tylko polubić lub przyzwyczaić się do łagodnego usposobienia takiej skrzyni. Jak dla mnie to idealnie pasuje do miejskiego autka.

Przejedź się ... tylko nie testuj osiągów i nie spodziewaj się złudnego wrażenia dynamiki. Wsiądź i jedź ... przejedź przez miasto normalnie tak jak to robisz. 

Musze poszukac takiego na stanie w wawie i przetestowac. Oby cos mieli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bergerac napisał:

Pug 208 110 KM EAT 6

 

skrzynia podobno kiepska:

 

Tym elementem jest skrzynia biegów, którą z czystym sumieniem można nazwać zepsutą. Owszem spełnia swoją rolę polegającą na zmianie przełożeń, ale to tak jakby nazwać osobę bezrobotną, która jak ognia unika Urzędu Pracy kandydatem na pracownika.

Współpracujący z niezłym silnikiem 1,2 PureTech półautomat, a dokładnie skrzynia zautomatyzowana ETG jest kompletnym nieporozumieniem. Biegi zmienia losowo i zazwyczaj w niewłaściwym momencie. Najprzyjemniej jeździ się powoli i bardzo eko, ale i to nie rozwiązuje sprawy. Przekładnia wszystko robi niechętnie i bardzo powoli. Nie trafia we właściwe biegi, a gdy trzeba zredukować robi to tak, że nie ma się ochoty przyspieszać. Przy szybkiej zmianie pasa z przyspieszaniem można się bardzo niemiło zawieść. To samo uczucie towarzyszy kierowcy wtedy, gdy chciałby wykonać szybki start spod świateł. Manualna zmiana przełożeń rozwiązuje sprawę tak, jakby do mocno przesolonej potrawy dodać garść cukru, ale lewa manetka pod kierownicą często ratuje sytuację. Tymczasem system Stop & Start całkowicie pogrąża ten układ napędowy. Nie można pozostawić suchej nitki na przekładni ETG i nie da się opowiedzieć jak bardzo jest irytująca. Najlepiej tego nie doświadczyć tak jak w ogóle najlepiej nie doświadczyć jazdy takim samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PawelWaw napisał:

 

skrzynia podobno kiepska:

 

Tym elementem jest skrzynia biegów, którą z czystym sumieniem można nazwać zepsutą. Owszem spełnia swoją rolę polegającą na zmianie przełożeń, ale to tak jakby nazwać osobę bezrobotną, która jak ognia unika Urzędu Pracy kandydatem na pracownika.

Współpracujący z niezłym silnikiem 1,2 PureTech półautomat, a dokładnie skrzynia zautomatyzowana ETG jest kompletnym nieporozumieniem. Biegi zmienia losowo i zazwyczaj w niewłaściwym momencie. Najprzyjemniej jeździ się powoli i bardzo eko, ale i to nie rozwiązuje sprawy. Przekładnia wszystko robi niechętnie i bardzo powoli. Nie trafia we właściwe biegi, a gdy trzeba zredukować robi to tak, że nie ma się ochoty przyspieszać. Przy szybkiej zmianie pasa z przyspieszaniem można się bardzo niemiło zawieść. To samo uczucie towarzyszy kierowcy wtedy, gdy chciałby wykonać szybki start spod świateł. Manualna zmiana przełożeń rozwiązuje sprawę tak, jakby do mocno przesolonej potrawy dodać garść cukru, ale lewa manetka pod kierownicą często ratuje sytuację. Tymczasem system Stop & Start całkowicie pogrąża ten układ napędowy. Nie można pozostawić suchej nitki na przekładni ETG i nie da się opowiedzieć jak bardzo jest irytująca. Najlepiej tego nie doświadczyć tak jak w ogóle najlepiej nie doświadczyć jazdy takim samochodem.

Przeciez @bergerac pisal o innej skrzyni:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, PawelWaw napisał:

O jakiej ?

 

EAT6:

"Rodzajów skrzyń biegów[w PSA]  jest kilka: bezstopniowe, zautomatyzowane, dwusprzęgłowe oraz klasyczne, automatyczne. Skrzynia biegów EAT6 Peugeota (Efficient Automatic Transmission 6) to przedstawiciel tej ostatniej szkoły. Została ona zaprojektowana i wyprodukowana we współpracy z uznanym producentem Aisin.

Konstrukcję najnowszej generacji wyposażono w technologię Quick Shift oraz niezależne sterowanie trakcji dzięki optymalizacji sprzęgła hydrokinetycznego, dzięki czemu biegi zmieniane są szybko i płynnie. "

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

ten z ogloszenia takie samo wyposazenie + automatyczna skrzynia i wynegocjowana cena 59999

to będzie 1.0 - to chyba wolałbym tego i20 od Swift`a.

 

Z drugiej strony tłumaczenie handlowca to coś na zasadzie, że bezpieczne auto musi być większe - nie zaszkodzi w celach bezpieczeństwa aczkolwiek patrząc na wyniki ncap i10 i i20 prezentują się w 99 % tak samo. Nie ma co popadać w paranoje, jak się podoba i20 i jeżeli jest to 1.0 T z dobrym wyposażeniem to brać, Swift w kwestii bezpieczeństwa będzie raczej o mały. malutki krok w tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, PawelWaw napisał:

Czesc

 

Najpierw mial byc suzuki splash uzywany za 25k, pozniej kia kicanto uzywana za 40k ale po wizycie w salonie hyundai w celu zobaczenia i10 sprzedawca

przekonywal ze kupno i10 nie ma sensu (malo miejsca a wcale latwiej sie nie parkuje, trudniej sprzedac) i zeby brac i20 (bo to praktycznie lepszy golf).

I teraz jest nowy i20 za 59999 zł:

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i20-comfort-2t-opcje-1-2-84km-my2019-nowy-5lat-gwarancji-ID6C2VJ0.html

 

Jedyny warunek to automatyczna skrzynia (nie zrobotyzowana) i w miare maly zeby parkować było latwiej.

Co jeszcze mozna brac pod uwage w tej klasie (podobne rozmiarowo do i20) ? Czy moze to i20 jest bezkonkurencyjne ?

Co byscie wybrali na moim miejscu w budzecie do 60k ?

 

 

 

suzuki swift 1.2 cvt 

 

mozna zamknac temat ;] 

 

tak to ta sama klasa co i20

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-swift-1-2-dualjet-90-km-premium-plus-ID6CukBU.html#0245c1f521

Edytowane przez mokrii
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jacob24 napisał:

to będzie 1.0 - to chyba wolałbym tego i20 od Swift`a.

 

pokaz mi 1.0t  w hultaju  czy swifcie  ;] 

 

podpowiem:  nie ma

 

znaczy teoretycznie jest w swifcie  - tyle ze nie kosztuje 55000 :buu: 

 

swift

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-swift-1-0-boosterjet-111-km-premium-plus-ID6BcXeR.html#92cce32148

bez automatu  z CVT trzeba liczyć 10 wiecej 

 

i20

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i20-wersja-comfort-automat-ID6CrBJl.html#88d9160f11

tu akurat z automatem  ;l 

a tu bez 

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i20-i20-1-0-t-gdi-oferta-specjalna-ID6ClgdB.html#88d9160f11

Edytowane przez mokrii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, PawelWaw napisał:

Musze poszukac takiego na stanie w wawie i przetestowac. Oby cos mieli :)

Niestety jak chcialem pojezdzic w salonie nówką to nie mieli.

 

NIE MA I NIE BEDZIE

 

w salonie na połczyńskiej zasugerowali że jak chce sobie pojeździć z CVT to mam iść do subaru..... Normalnie polmozbyt

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, katorznik napisał:

w salonie na połczyńskiej zasugerowali że jak chce sobie pojeździć z CVT to mam iść do subaru..... Normalnie polmozbyt

 

W Subaru akurat mają dobrą CVT. I przesiadając się do czego innego można być niemiło zaskoczonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, katorznik napisał:

Niestety jak chcialem pojezdzic w salonie nówką to nie mieli.

 

NIE MA I NIE BEDZIE

 

w salonie na połczyńskiej zasugerowali że jak chce sobie pojeździć z CVT to mam iść do subaru..... Normalnie polmozbyt

Sprzedaz z automatem minimalna tez bym tak zasugerowal. Zreszta przejechac sie manualem i tyle po co sobie zycie utrudniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mokrii napisał:

pokaz mi 1.0t  w hultaju  czy swifcie  ;] 

 

podpowiem:  nie ma

Chodziło mi o i20, 1.0t jest normalnie w cenniku. 

Swift wiem, że jest również z 1.0t natomiast nie sprawdzałem czy jest u nas w Pl oferowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.