Skocz do zawartości

VW - przeglądy


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

ktoś wie co wchodzi w zakres podstawowego/rozszerzonego przeglądu?

ew zna interwały co ile producent zaleca wymianę płynu hamulcowego, chłodniczego, filtrów powietrza czy świec zapłonowych?

 

nigdzie tego nie mogę znaleźć, jakaś tajemna wiedza, czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Cinos napisał:

ktoś wie co wchodzi w zakres podstawowego/rozszerzonego przeglądu?

ew zna interwały co ile producent zaleca wymianę płynu hamulcowego, chłodniczego, filtrów powietrza czy świec zapłonowych?

 

nigdzie tego nie mogę znaleźć, jakaś tajemna wiedza, czy co?

Płyn hamulcowy po pierwszych 36 m-cach, później co 24 m-ce, płynu chłodzącego nie nakazują wymieniać, tylko sprawdzić temp zamarzania, filtr powietrza co 90 kkm ;l filtr kabinowy co 2 lata :facepalm: świece zapłonowe co 60 kkm. Widać typowo flotowe podejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kaczorek79 napisał:

Płyn hamulcowy po pierwszych 36 m-cach, później co 24 m-ce, płynu chłodzącego nie nakazują wymieniać, tylko sprawdzić temp zamarzania, filtr powietrza co 90 kkm ;l filtr kabinowy co 2 lata :facepalm: świece zapłonowe co 60 kkm. Widać typowo flotowe podejście.

dzięki!

no to się poirytowałem, ale czułem ze coś tu jest nie tak

płyn hamulcowy wymienili po 2 latach od rejestracji i teraz wymienili znowu :facepalm: auto jest rejestracja 02.2016r. ;wymienili w 2018 i teraz

kabinowy zmieniali co przegląd 2017/2018/2019

filtr powietrza na 2018 i teraz nie zmienili

 

no nic następnym razem przypilnuję Ojca albo sam pojadę

 

wymienić płyn hamulcowy co rok, a filtr powietrza zostawić :sciana:

świece tylko przebieg czy wiek też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Cinos napisał:

 

 

wymienić płyn hamulcowy co rok, a filtr powietrza zostawić :sciana:

świece tylko przebieg czy wiek też?

Świece tylko przebieg. Sprawdź z ciekawości filtr kabinowy, powinna być na nim data produkcji. Na fakturze był na pewno, a rzeczywistość jest często inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kaczorek79 napisał:

Świece tylko przebieg. Sprawdź z ciekawości filtr kabinowy, powinna być na nim data produkcji. Na fakturze był na pewno, a rzeczywistość jest często inna.

sprawdzę jak będę w Golfie, bo tam to chyba 2 minuty jest z tego co pamiętam - na fakturze sama wymiana 24zł brutto...

 

znalazłem na necie coś takiego

https://www.golfmk7.com/forums/attachment.php?s=a2fe50a06bc755067f80bf9fe35c4723&attachmentid=21569&d=1525174815

 

 

edyta:

lol faktycznie, poszperam po otomoto na auta ze zdjeciami ksiazki serwisowej

sa tak serwisowane auta nawet na otomoto ze wymiana filtra powietrza co 90kkm (ostatnie zdjęcia)

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-gti-dsg-salon-polska-serwisowany-w-aso-nawigacja-acc-ID6CdYhU.html#e9c5a9a41c

Edytowane przez Cinos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Cinos napisał:

sa tak serwisowane auta nawet na otomoto ze wymiana filtra powietrza co 90kkm (ostatnie zdjęcia)

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-gti-dsg-salon-polska-serwisowany-w-aso-nawigacja-acc-ID6CdYhU.html#e9c5a9a41c

 

No i pewnie uzytkownik nawet nie zauwazyl roznicy po wymianie ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wladmar napisał:

 

A czemu tak często? We wszystkich moich autach po 2008 roku wymiana świec zgodnie z instrukcją co 100 kkm. 

Może w VW już nie wkładają irydowych na pierwszy montaż :hmm: One mają interwał 90kkm- ja takie miałem z 1-go montażu. Tradycyjne świece faktycznie zalecają wymieniać co 60kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kaczorek79 napisał:

filtr powietrza co 90 kkm ;l

 

Zgadza się, sprawdziłem u siebie i filtr powietrza był wymieniony w tym roku przy przebiegu 97kkm, auto z marca 2016 :totalszok: 

Wymiany oleju przy 20, 42, 69, 97.

Płyn hamulcowy przy 97, w lutym 2019 :hmm: 

Filtr kabinowy przy 57, kwiecień 2018, i to jedyna rzecz jaka została wymieniona :hmm:

 

 

:hmm::hmm::hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

No i pewnie uzytkownik nawet nie zauwazyl roznicy po wymianie ;]

użytkownik może nie, ale auto?

jak jest turbo sprężarka, to ona potrzebuje powietrza, a jak dostaje syf, to dostaje wirnik, wirnik traci wywazenie ,szarpie za łożyska no i po turbosprężarce 😕

 

nie potrafię wyobrazic sobie jak wygląda filtr powietrza po 90kkm

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Cinos napisał:

użytkownik może nie, ale auto?

jak jest turbo sprężarka, to ona potrzebuje powietrza, a jak dostaje syf, to dostaje wirnik, wirnik traci wywazenie ,szarpie za łożyska no i po turbosprężarce 😕

 

nie potrafię wyobrazic sobie jak wygląda filtr powietrza po 90kkm

 

Wg mnie to jest kolejna z tych urban legend...Jak filtr będzie przytkany to najwyżej troche mniej tego powietrza wpadnie i tyle.

Jaki cudem mialby się syf niby tam przedostać? Pomijam już fakt, ze turbo jest napędzane spalinami.

U mnie filtr ma obecnie 47kkm i auto jeździ i pali tak samo, jak wyjechalo z salonu :ok:

Wymienie przy kolejnym przeglądzie wiec będzie pewnie z 55kkm (interwal producenta to 60kkm).

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie to jest kolejna z tych urban legend...Jak filtr będzie przytkany to najwyżej troche mniej tego powietrza wpadnie i tyle.

Jaki cudem mialby się syf niby tam przedostać? Pomijam już fakt, ze turbo jest napędzane spalinami.

U mnie filtr ma obecnie 47kkm i auto jeździ i pali tak samo, jak wyjechalo z salonu :ok:

Wymienie przy kolejnym przeglądzie wiec będzie pewnie z 55kkm.

widziałem auta (w pizzerii ;]) gdzie filtr powietrza po prostu był rozerwany albo silnik tak mocno zasysał ze filtr obruszył się z obudowy i ssał bokiem

piasek, pył i resztę

 

no napędzana jest spalinami, ale druga strona pompuje powietrze do silnika, przepływomierz też może oberwać, bo tam sa dwa druciki, które tez mogą ulec uszkodzeniu od bombardowania pyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Cinos napisał:

widziałem auta (w pizzerii ;]) gdzie filtr powietrza po prostu był rozerwany albo silnik tak mocno zasysał ze filtr obruszył się z obudowy i ssał bokiem

piasek, pył i resztę

 

Jak znam zycie to były auta z LPG, gdzie rozerwalo najpierw obudowę filtre od strzalu gazu ;)

Mam na dole pizzerie w bloku i widze jakie fury tyraja na dowozie :hehe:

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, wladmar napisał:

 

A czemu tak często? We wszystkich moich autach po 2008 roku wymiana świec zgodnie z instrukcją co 100 kkm. 

Czesto? W Alfie swiece wymienia sie razem z olejem-co 30kkm:old:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Płyn hamulcowy po pierwszych 36 m-cach, później co 24 m-ce, płynu chłodzącego nie nakazują wymieniać, tylko sprawdzić temp zamarzania, filtr powietrza co 90 kkm ;l filtr kabinowy co 2 lata :facepalm: świece zapłonowe co 60 kkm. Widać typowo flotowe podejście.

 

w 1.8tsi filtr powietrza i świece co 90kkm lub 5 lat

reszta jak napisał kaczorek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, wladmar napisał:

 

Czyli nie jest regułą, że w TSI nie wolno stosować świec irydowych. 

 

no nie wiem - tyle wytrzymają chyba tylko irydowe lub platynowe

u siebie mam platynowe Iskry SFE85PXP2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wladmar napisał:

 

Bo wlasnie ciekawe, czemu VW stosuje swiece platynowe, kiedy BMW, Suzuki, Mitsubishi i wiele innych irydowe :nie_wiem:

W BMW też mam platynowe i wymiana co 60 kkm.

1 godzinę temu, wladmar napisał:

 

Czyli nie jest regułą, że w TSI nie wolno stosować świec irydowych. 

W 1.8 tsi też są platynowe świece, widocznie stwierdzili, że silnik jest mniej obciążony termicznie i wydłużyli interwał.

 

8 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Jak znam zycie to były auta z LPG, gdzie rozerwalo najpierw obudowę filtre od strzalu gazu ;)

Mam na dole pizzerie w bloku i widze jakie fury tyraja na dowozie :hehe:

 

Filtry powietrza w silnikach doładowanych często są mocno usyfione po 20 kkm. Mocno zabity filtr potrafi się poderwać w obudowie i wtedy wpada część powietrza bokiem. Ryzyko poderwania filtra jest zmniejszone w przypadku filtrów okrągłych w kształcie tuby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.09.2019 o 11:20, Cinos napisał:

użytkownik może nie, ale auto?

jak jest turbo sprężarka, to ona potrzebuje powietrza, a jak dostaje syf, to dostaje wirnik, wirnik traci wywazenie ,szarpie za łożyska no i po turbosprężarce 😕

 

nie potrafię wyobrazic sobie jak wygląda filtr powietrza po 90kkm

 

to jak to działa np. w maszynach budowlanych :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.