Jump to content
Sign in to follow this  
kaszelek

Pytania o 199A6000, zmienne fazy starjet a modyfikacje silnika i swap

Recommended Posts

Hej, obecnie w sejaczu mam 1.2 16v. Planuje zmienić go na 1.4 16v.
Rozważam 2 silniki: 192B2000 i 199A6000. Z wsadzeniem pierwszej wersji raczej nie ma problemu, ale kusi mnie bardzo ta druga opcja, ze względu na zmienną fazę, jednak mam przez nią kilka obaw.

1. Czy wariator nie będzie fizycznie przeszkadzać we wsadzeniu silnika do seja? Tzn. mieści się normalnie?
2. Czy da się wsadzić ostre wałki? Np. Świątek/Rewar/Catcams itp. Pytam z dwóch względów:
   2a) Czy wałek w wersji ze zmienną fazą jest taki sam, czy różni się np mocowaniem kółka itp.
   2b) Jak z kółkiem w ogóle jest? Bo czytałem, że wałki/kółka z 1.2/1.4 nie są wymienne wzajemnie, a same 1.4 też mają różne kółka... Mógłby ktoś to wyklarować? Jakich wałków szukać żeby pasowały.
3. W innym wątku czytałem, że głowica 1.4 16v ze zmiennymi fazami ma inny rozstaw szpilek od 1.4 16v bez zmiennych faz. To prawda?
4. Głowica ze zmiennymi fazami ma w części dolotowej przegrody. Zważywszy na planowane ITB raczej nie chcę zostawiać takiego czegoś, a wycinanie tego to dodatkowa robota, którą łatwo zepsuć.
Może głowica bez zmiennych faz by podeszła? (plusami byłyby: normalna flansza na ssącym i brak restrykcji w dolocie)
Pytanie tylko, czy pasuje. Boję się, że może nie mieć jakiegoś kanału olejowego czy coś do zasilania wariatora. Robił ktoś taki miks (blok i głowiczka/pokrywa od 199a6000 a sama głowica od 192b2000)?

5. Podobno sam zawór sterowania olejem uniemożliwia zamykanie maski. Dużego garba trzeba zrobić by się domykała?

Stawiane będzie na emu więc problemów z obsługą nie przewiduję.

 

Edited by kaszelek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętam, że arturo_freestyler/K4k4l4k 😁 miał w opisie auta "pierwsze Polish italiano VTi" na pewno Ktoś lepiej pamieta jego projekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Wariator jest w kole rozrządu i nie przeszkadza, ale nie wciśniesz już osłony rozrządu bo kółko będzie prawie ocierać o lampę.
2. Da się wsadzić ostre wałki, jak i wałki z 1.2/1.4, ale w ten sposób eliminuje się zmienne fazy, a chyba nie o to Ci chodzi.
2a) Wałek ssący jest praktycznie taki sam, ale wydechowy jest zupełnie inny, ma od strony kółka rozrządu chyba ze 3 kanaliki olejowe w środku. Jeśli chcesz zachować zmienne fazy to wydechowy musisz zostawić bo nie zastosujesz nic zamiennie.

2b) Wymieniając wałki trzeba tylko trzymać się zasady zgodności wałków i kół czyli wałki z 1.2 to kółko z 1.2, wałki z 1.4 to kółko z 1.4. Od któregoś rocznika wałki w 1.4 miały zwiększoną średnicę wałka w miejscu mocowania kółka rozrządu.

3. Prawda, górne szpilki kolektora ssącego są przesunięte około 1cm w górę, żeby założyć kolektor ssący z P1 trzeba zrobić fasolki. 

4. Nie wiem czy wszystkie 1.4, ale widziałem taką głowicę w 1.4 bez wariatora (chyba Panda 100HP), która miała też kanał do zasilania wariatora.

5. Zawór uniemożliwia zamknięcie maski i to dość znacznie. Nie wyobrażam sobie tego w SC, trzeba by wyciąć kawałek pasa przedniego i dość znacznie maskę, z uwagi na miejsce cięcia (nad lampą) wyglądałoby to dość komicznie.

Arturo miał taki opis, ale w jego aucie nie było zmiennych faz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.