Skocz do zawartości

Bateria w kluczyku. Kiedy aua?


kiziuk

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawił mi się w Skodzie komunikat, żeby wymienić baterię w kluczyku ;]

Pytanie za jeden punkt do znawców kluczyków w VAGach: kiedy przestanie działać :phi: i czy wytrzyma jeszcze trzy miesiące, czy może jednak wymienić ;]

 

Wymazane po ekranie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kiziuk napisał:

Pojawił mi się w Skodzie komunikat, żeby wymienić baterię w kluczyku ;]

Pytanie za jeden punkt do znawców kluczyków w VAGach: kiedy przestanie działać :phi: i czy wytrzyma jeszcze trzy miesiące, czy może jednak wymienić ;]

Wymazane po ekranie

A czy jesteś obłożnie chory i nie ma kto Ci kupić baterii? ;) Chcesz zaryzykować ze przy chłodniejszym dniu nie otworzysz samochodu? Kup, wymień i po sprawie. Ja też tak robię jak tylko mam taki komunikat. W domu mam 2  kluczyki więc nie problem ale jak gdzies pojadę i nie wejdę do samochodu to się delikatnie mówiąc zdenerwuję. Nie ma co dziadować te 10 czy 20 zł na baterię. No chyba że to w ASO trzeba robić bo się coś rozkoduje. Ford akceptuję domową wymianę baterii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, lucash napisał:

A czy jesteś obłożnie chory i nie ma kto Ci kupić baterii? ;) Chcesz zaryzykować ze przy chłodniejszym dniu nie otworzysz samochodu? Kup, wymień i po sprawie. Ja też tak robię jak tylko mam taki komunikat. W domu mam 2  kluczyki więc nie problem ale jak gdzies pojadę i nie wejdę do samochodu to się delikatnie mówiąc zdenerwuję. Nie ma co dziadować te 10 czy 20 zł na baterię. No chyba że to w ASO trzeba robić bo się coś rozkoduje. Ford akceptuję domową wymianę baterii. 

Jak sie nie dostaniesz? Nie ma auta, ktorego nie da sie odpalic czy dostac do srodka jak bateria padnie. No moze jakies francuskie wydumki ale poza tym jest ok.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Jak sie nie dostaniesz? Nie ma auta, ktorego nie da sie odpalic czy dostac do srodka jak bateria padnie. No moze jakies francuskie wydumki ale poza tym jest ok.

Yyyyyyy

Q7, bateria padła i trzeba było najpierw podać prąd z zewnątrz. 

Zamka którego nikt nigdy nie otwierał kluczykiem nawet specjalista nie próbował ruszyć rotfl

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kiziuk napisał:

 kiedy przestanie działać

 

(Przypuszczam, że) jak nie odpalisz samochodu ;]

 

7 godzin temu, wujekcybul napisał:

da sie wejsc i uruchomic auto z padnieta bateria.

 

Na bank nie uruchomisz Fiata (o tym przekonałem się dawno temu sam) i raczej nie uruchomisz Hondy (o tym przekonał się kilka dni temu kumpel). Nie wiem jak jest w VAG, ale podejrzewam, że bez baterii immobiliser nie zatrybi, że ty to ty ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, camel00 napisał:

Na bank nie uruchomisz Fiata (o tym przekonałem się dawno temu sam) i raczej nie uruchomisz Hondy (o tym przekonał się kilka dni temu kumpel). Nie wiem jak jest w VAG, ale podejrzewam, że bez baterii immobiliser nie zatrybi, że ty to ty ;) 

 

Immobilizer nie potrzebuje baterii w kluczyku. Układ jest zwykle wzbudzany indukcyjnie, podobnie jak np. zbliżeniowa karta płatnicza...

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, grogi napisał:

Immobilizer nie potrzebuje baterii w kluczyku. Układ jest zwykle wzbudzany indukcyjnie, podobnie jak np. zbliżeniowa karta płatnicza...

 

Być może to kwestia alarmu ;) tak czy inaczej - w 2 na 2 znane mi przypadki próby uruchomienia samochodu z padniętą baterią w kluczyku - operacja nie udała się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, camel00 napisał:

 

(Przypuszczam, że) jak nie odpalisz samochodu ;]

 

 

Na bank nie uruchomisz Fiata (o tym przekonałem się dawno temu sam) i raczej nie uruchomisz Hondy (o tym przekonał się kilka dni temu kumpel). Nie wiem jak jest w VAG, ale podejrzewam, że bez baterii immobiliser nie zatrybi, że ty to ty ;) 

O Fiacie sie nie wypowiadam bo nie mialem z keyless. Ale zazwyczaj jest miejsce w aucie gdzie dokladasz rozladowany kluczyk i trybi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, wujekcybul napisał:

O Fiacie sie nie wypowiadam bo nie mialem z keyless. Ale zazwyczaj jest miejsce w aucie gdzie dokladasz rozladowany kluczyk i trybi.

 

Dokladnie tak. U mnie w keyless bateria padla po roku (chociaz ostrzegal pare dni wczesniej, ale zlalem), otwiera sie drzwi kluczykiem schowanym w pilocie, potem przyklada sie na chwile pilot obok guzika Start i mozna jechac. Wymienia sie banalnie samemu w ciagu 30 sekund. Generalnie powinno sie w systemach keyless prewencyjnie  wymieniac co rok, bo nadajnik caly czas pracuje, a po ostrzezeniu o niskim poziomie baterii pada juz bardzo szybko.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



bateria 2032


Bateria 2025 ;)
To nie jest problem techniczny :phi:
Ale faktycznie to chyba nie chce mi się tego eskalować i przeprowadzę tą jakże skomplikowaną ingerencję w powierzone mienie ;] do przeprowadzenia której w zasadzie nie mam chyba nawet formalnie uprawnień :]

Wymazane po ekranie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, wujekcybul napisał:

Pytanie bez sensu bo nie wiemy czy jest keyless. Zreszta to bez znaczenia i tak da sie wejsc i uruchomic auto z padnieta bateria.

Tak - teoretycznie masz kluczyk fizyczny, którym możesz otworzyć zamek, ale nie ma gwarancji że przez 5-6 lat nieużywania (mniej więcej na tyle starcza bateria w kluczyku) ten zamek nie nazbierał brudu, nie zaśniedział na tyle że nie uda się go otworzyć ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, noras napisał:

Chyba w Warszawie.

W Biedronce/innym supermarkecie Energizer/Duracell to ok. 5 PLN. 

Jak wymienić:

 

Akurat bliżej Ciebie - w Częstochowie. Wymieniałem miesiąc temu, akurat w drodze na wakacje zaczal się pojawiać komunikat. Nie zastanawiając się zjechałem do najbliższego CH i wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kiziuk napisał:


 

 


Bateria 2025 ;)
To nie jest problem techniczny :phi:
Ale faktycznie to chyba nie chce mi się tego eskalować i przeprowadzę tą jakże skomplikowaną ingerencję w powierzone mienie ;] do przeprowadzenia której w zasadzie nie mam chyba nawet formalnie uprawnień :]

Wymazane po ekranie
 

A widzisz, chciałem błysnąć typem 😁 bo akurat kilka dni temu wymieniałem i mam jeszcze przed sobą fakturę. Ale w takim razie u mnie jest inna.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Manx napisał:

Tak - teoretycznie masz kluczyk fizyczny, którym możesz otworzyć zamek, ale nie ma gwarancji że przez 5-6 lat nieużywania (mniej więcej na tyle starcza bateria w kluczyku) ten zamek nie nazbierał brudu, nie zaśniedział na tyle że nie uda się go otworzyć ;) 

Nie no zakladam, ze ktos jednak raz w roku psiknie cos w dziurke :swinka: i bedzie dbal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujekcybul napisał:

No jak ktos jest ignorantem to sorry nic nie zrobie. Tu nawet sie chwala, ze poziomu oleju nie sprawdzaja.

 

i używasz ?

bo ja prawdę mówiąc to obecnego auta nie otwierałem kluczykiem, zresztą poprzednich też 

na szczęście auta mam po 2-3lata max, więc bateria nie zdąży paść ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koonrad napisał:

na szczęście auta mam po 2-3lata max, więc bateria nie zdąży paść

 

W systemie bezkluczykowym pada dosc szybko, zwlaszcza jak zima nosisz pilot gdzies w zewnetrznej kieszeni. U mnie po roku juz pokazal, ze trzeba wymienic baterie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Koonrad napisał:

i używasz ?

bo ja prawdę mówiąc to obecnego auta nie otwierałem kluczykiem, zresztą poprzednich też 

na szczęście auta mam po 2-3lata max, więc bateria nie zdąży paść ;)

 

Należy i smarować i używać żeby zamki się nie zapiekały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, brachu_ napisał:

 

Należy i smarować i używać żeby zamki się nie zapiekały. 

 

wiem co należy, pytanie ile osób tak robi, na forum każdy mądry ;)

człowiek szybko się przyzwyczaja do pilota i zapomina o zamkach

na szczęście problem występuje w starszych autach, tych nastoletnich 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Koonrad napisał:

 

i używasz ?

bo ja prawdę mówiąc to obecnego auta nie otwierałem kluczykiem, zresztą poprzednich też 

na szczęście auta mam po 2-3lata max, więc bateria nie zdąży paść ;)

Pewnie, że nie używam.

Jak są przypomnę to z raz na rok, albo rzadziej, psiknę i przekręcę parę razy.

Nigdy z tym problemu nie miałem, poza autem, które u syndyka 2 lata pod drzewem stała zanim kupiłem. Całkiem łatwo rozruszalem zamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Koonrad napisał:

 

i używasz ?

bo ja prawdę mówiąc to obecnego auta nie otwierałem kluczykiem, zresztą poprzednich też 

na szczęście auta mam po 2-3lata max, więc bateria nie zdąży paść ;)

 

 

 

U mnie jest prosta zasada user ma traktowac sluzbowe jak swoje. Za ignorancje techniczna place z wlasnej kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, wujekcybul napisał:

U mnie jest prosta zasada user ma traktowac sluzbowe jak swoje. Za ignorancje techniczna place z wlasnej kieszeni.

Nie każdy musi wiedzieć co i jak robić. Śmiem twierdzić że znaczna część społeczeństwa nawet nie wie dlaczego wciskając gaz auto zaczyna jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

U mnie jest prosta zasada user ma traktowac sluzbowe jak swoje. Za ignorancje techniczna place z wlasnej kieszeni.

 

ale ja w swoim też kluczyka nie używam 

gdzie masz w instrukcji napisane że masz min raz w roku uzyć kluczyka w zamku ?

więc user używa zgodnie z przeznaczeniem

a smarowaniem niech się zajmie ASO na przeglądzie okresowym (w nissanie chyba psikają zamki i zawiasy)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, angrius napisał:

Nie każdy musi wiedzieć co i jak robić. Śmiem twierdzić że znaczna część społeczeństwa nawet nie wie dlaczego wciskając gaz auto zaczyna jechać.

Od tego jest instrukcja obslugi. Jak ktos nie wie to niech odda PJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.10.2019 o 23:56, camel00 napisał:

Na bank nie uruchomisz Fiata (o tym przekonałem się dawno temu sam)

Nie byłbym tego taki pewny :jump:Do tego zapasowy np. w GP jest bez baterii  i na nim odpala bez problemu, coś w moich jest pewnie zepsute i dlatego działa :phi: Ten, o którym piszesz, był w normie :phi:

 

Dnia 1.10.2019 o 23:01, grogi napisał:

 

A jak masz zintegrowany alarm?!

Żaden problem, przynajmniej ja się nie spotkałem.

Dnia 2.10.2019 o 09:41, Manx napisał:

przez 5-6 lat nieużywania (mniej więcej na tyle starcza bateria w kluczyku)

Bez Keyless bateria CR2032 śmiga od 2007 roku i jeszcze pośmiga :) Z Keyless 3,5 roku, przy czym drugi nieużywany "zapas" tak samo - jako "bezklucze" jeszcze działały, ale z przycisków klucza było tak sobie - auta nie otwierało/zamykało.

 

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujekcybul napisał:

Od tego jest instrukcja obslugi. Jak ktos nie wie to niech odda PJ.

Przepraszam bardzo ale od kiedy to posiadanie PJ jest uzależnione od czytania instrukcji? Znaczną część społeczeństwa obchodzi tylko to żeby wsiąść do auta i zajechać tam gdzie chce. Większe zagrożenie na drodze stwarzają łamiący przepisy niż techniczni ignoranci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, angrius napisał:

Przepraszam bardzo ale od kiedy to posiadanie PJ jest uzależnione od czytania instrukcji? Znaczną część społeczeństwa obchodzi tylko to żeby wsiąść do auta i zajechać tam gdzie chce. Większe zagrożenie na drodze stwarzają łamiący przepisy niż techniczni ignoranci

Czesc egzaminu praktycznego to techniczna znajomosc auta. Insza inszosc jak to jest uczone i egzaminowane. To tak samo jakbys powiedzial operatorowi mlota pneumatycznego rob co chcesz nie wazne. 

 

W instrukcji wiekszosci aut jest opisane co trzeba robic podczas tankowania min sprawdzic poziom plynow. Oczywiscie auta sa coraz lepsze i nic sie nie dzieje od przegladu do przegladu jednak trzeba miec troche oleju w glowie albo zatrunic konsjerdza ktory sie tym bedzie zajmowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wujekcybul napisał:

Czesc egzaminu praktycznego to techniczna znajomosc auta.

A wiesz co się składa na tą część? Sprawdzenie działania świateł oraz sprawdzenie poziomu płynu lub sygnału dźwiękowego. I tyle by było z techniki. Czyli nic. 

 

12 minut temu, wujekcybul napisał:

Insza inszosc jak to jest uczone i egzaminowan

Jakie masz z tym doświadczenie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.