Skocz do zawartości

Coś strzela przy mocnym dodawaniu gazu


Cherokee18

Rekomendowane odpowiedzi

Jest sobie chrysler z silnikiem 3.3 z lpg. Prawdopodobnie od dłuższego czasu nikt nie wymieniał oleju, filtrów, świec i kabli zapłonowych. Auto jeździło ale w wilgotne dni szarpało, nie miało mocy. Wymieniłem filtry, olej w silniku, w skrzyni, świece, kable i ku mojemu zdziwieniu jest gorzej jak wcześniej ;] Na lpg przy gwałtownym wciśnięciu gazu silnik dusi się i coś strzela. Na benzynie jest dużo lepiej ale od czasu do czasu też lubi strzelić.

Dobrze wygooglałem, żeby sprawdzić świece i kable?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PavvelM napisał:

Nowe kable potrafią być w gorszym stanie niż stare. Wieczorem spryskiwacz z wodą w dłoń odpalasz auto i psikasz po kablach jak zobaczysz dyskotekę to wiesz że na kablach jest przebicie.

 

Dzięki za podpowiedź, będę obserwował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PavvelM napisał:

Nowe kable potrafią być w gorszym stanie niż stare. Wieczorem spryskiwacz z wodą w dłoń odpalasz auto i psikasz po kablach jak zobaczysz dyskotekę to wiesz że na kablach jest przebicie.

 

Prawda - miałem takie - przejechały kilkanaście kkm i zaczęły przebijać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 minuty temu, rbgarb1 napisał:

Szybkie pytanie. Wymieniłeś wszystkie świece i przewody ? Tak tylko pytam , bo piszesz  ze nie zmierzyłeś  spręzania z tyłu bo słaby dostęp...:piwko:

 

Wymienił - pisał w początkowym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Cherokee18 napisał:

 

Niczego nie wykluczam. Zapomniałem dodać, że na zimnym silniku problem prawie nie występuje, za to na rozgrzanym nawet na postoju słychać i czuć jak wypada zapłon.

Podepnij dowolny skaner i wyjdzie Ci błąd pokazujący gdzie ten zapłon wypada 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Vadero napisał:

Podepnij dowolny skaner i wyjdzie Ci błąd pokazujący gdzie ten zapłon wypada 

 

Zapomniałem o fajnej funkcji kluczykowania w amerykańcach, po którym wyświetlają się wszystkie błędy na liczniku przebiegu. Sprawdzę :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Cherokee18 napisał:

Wczoraj w nocy sprawdzałem kable WN. Suche nie iskrzą, a na wilgotnych widać niewielkie wyładowania, na tyle małe że spokojnie można dotykać ręką. Kable do wymiany czy tak ma być?

Nie może być nic widać. Spryskaj to mocniej wodą to silnik zgaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Cherokee18 napisał:

 

W internetach piszą, że niewielkie iskrzenie mokrych kabli są normalnym zjawiskiem wyładowań jonizacyjnych :bzik:

Ja jestem stara szkoła przedinternetowa. Jak mi auta na lpg "szczelały" to zacząłem od układu zapłonowego. Po wyeliminowaniu iskrzenia lepiej chodziły na gazie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.10.2019 o 07:54, Cherokee18 napisał:

 

Niczego nie wykluczam. Zapomniałem dodać, że na zimnym silniku problem prawie nie występuje, za to na rozgrzanym nawet na postoju słychać i czuć jak wypada zapłon.

w renault k7m miałem cewki zamontowane na pokrywie zaworów. Jak silnik był gorący to miałem problem z wypadaniem zapłonów - podobnie jak jest u ciebie. Wymiana padniętej cewki rozwiązała problem. Do tego znalazłem u siebie firmę, która ma tester do cewek i na parkingu pod sklepem wyciągnąłem cewki a oni sprawdzili która szwankuje. Wcześniej wymieniłem świece i kable WN ale nic to nie dawało.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, SorenLorenson napisał:

w renault k7m miałem cewki zamontowane na pokrywie zaworów. Jak silnik był gorący to miałem problem z wypadaniem zapłonów - podobnie jak jest u ciebie. Wymiana padniętej cewki rozwiązała problem. Do tego znalazłem u siebie firmę, która ma tester do cewek i na parkingu pod sklepem wyciągnąłem cewki a oni sprawdzili która szwankuje. Wcześniej wymieniłem świece i kable WN ale nic to nie dawało.

 

Kombinuje używaną cewkę tylko do przetestowania :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1684 - Battery Disconnected Within Last 50 Starts. Albo odłączałeś akumulator albo jest bardzo słaby. Najlepiej podjechać do sprzedawcy akumulatorów, który ma tester akumulatorów i sprawdzić jego stan. Przy okazji niech sprawdzą napięcie ładowania w aucie.

 

A przewody zapłonowe kup sobie jakieś lepszajsze, przeznaczone do instalacji LPG, np Janmor serii Pro Line. 

Edytowane przez brachu_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, brachu_ napisał:

P1684 - Battery Disconnected Within Last 50 Starts. Albo odłączałeś akumulator albo jest bardzo słaby. Najlepiej podjechać do sprzedawcy akumulatorów, który ma tester akumulatorów i sprawdzić jego stan. Przy okazji niech sprawdzą napięcie ładowania w aucie.

 

A przewody zapłonowe kup sobie jakieś lepszajsze, przeznaczone do instalacji LPG, np Janmor serii Pro Line. 

 

 

A może po prostu kolega kasowal błędy przez odpiecie aku i dlatego? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to w ogóle za instalacja, ile ma lat i ile nakulane na gazie? Jak mi auto strzelało na gazie to miałem do regeneracji reduktor.  Strzelało na rozgrzanym silniku po odjęciu nogi z gazu podczas jazdy. Oryginalny zestaw naprawczy z allegro załatwił temat. Ale to było inne auto i pewnie inna instalacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, brachu_ napisał:

P1684 - Battery Disconnected Within Last 50 Starts. Albo odłączałeś akumulator albo jest bardzo słaby. Najlepiej podjechać do sprzedawcy akumulatorów, który ma tester akumulatorów i sprawdzić jego stan. Przy okazji niech sprawdzą napięcie ładowania w aucie.

 

A przewody zapłonowe kup sobie jakieś lepszajsze, przeznaczone do instalacji LPG, np Janmor serii Pro Line. 

 

Błędem nie przejmuje się, był wcześniej bo zmieniałem akumulator, jest teraz bo odłączyłem akumulator ;)

Co do kabli to sam nie wiem co brać, podpytam chłopaków na hurtowni czy mają tego Janmora. To jakaś Polska firma?

BTW na pudełku kabli NGK wydrukowane jest "made in Poland"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bochumil napisał:

A co to w ogóle za instalacja, ile ma lat i ile nakulane na gazie? Jak mi auto strzelało na gazie to miałem do regeneracji reduktor.  Strzelało na rozgrzanym silniku po odjęciu nogi z gazu podczas jazdy. Oryginalny zestaw naprawczy z allegro załatwił temat. Ale to było inne auto i pewnie inna instalacja.

 

Instalacja ma 4 lata. Sterownik chyba zenit, wtryski  Valtek, reduktor sam nie wiem, jakiś czerwony. Wszystko wygląda całkiem świeżo ;)

Z gazierzem byłem umówiony na ten tydzień, ale coś mu wypadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Błędem nie przejmuje się, był wcześniej bo zmieniałem akumulator, jest teraz bo odłączyłem akumulator
Co do kabli to sam nie wiem co brać, podpytam chłopaków na hurtowni czy mają tego Janmora. To jakaś Polska firma?
BTW na pudełku kabli NGK wydrukowane jest "made in Poland"
Żadnego g..ego janmora i mówię to z doświadczenia. Brać to co idzie na pierwszy montaż do tego auta, albo coś typu Beru/Bremi.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Błędem nie przejmuje się, był wcześniej bo zmieniałem akumulator, jest teraz bo odłączyłem akumulator

Co do kabli to sam nie wiem co brać, podpytam chłopaków na hurtowni czy mają tego Janmora. To jakaś Polska firma?

BTW na pudełku kabli NGK wydrukowane jest "made in Poland"

Tak, to polski producent kabli. Ważne żebyś kupił te z serii Pro Line - mają lepszą przewodność i izolację. Standardowo mają 2 lata gwarancji, ale jak zarejestrujesz zakup do 30 dni od zakupu, dostajesz kolejny rok gwarancji.

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Spajdi napisał:

Żadnego g..ego janmora i mówię to z doświadczenia. Brać to co idzie na pierwszy montaż do tego auta, albo coś typu Beru/Bremi.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

poszukaj ProSpark platinium, założyłem w chrysler i spisywały się świetnie , żadnych sen tech, janmor itp., jakbyś mieszkał trochę bliżej to mam orginały mopara

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odświeżam i zamykam temat.

 

Dwa razy podmieniłem kable na sprawne używki - bez zmian.

Wymieniłem cewkę - bez zmian.

Zacząłem zmniejszać przerwę na świecach z 1,2mm do 0,8mm i przy okazji znalazłem przyczynę problemów - dwie świece pękniete. 

Chwilowo auto pięknie śmiga na starych świecach.

Chyba niepotrzebnie oddałem nowe kable na gwarancję ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Cherokee18 napisał:

Odświeżam i zamykam temat.

 

Dwa razy podmieniłem kable na sprawne używki - bez zmian.

Wymieniłem cewkę - bez zmian.

Zacząłem zmniejszać przerwę na świecach z 1,2mm do 0,8mm i przy okazji znalazłem przyczynę problemów - dwie świece pękniete. 

Chwilowo auto pięknie śmiga na starych świecach.

Chyba niepotrzebnie oddałem nowe kable na gwarancję ;]

 

Wiele razy wymienialem juz swiece, ale nowe mi sie jeszcze nigdy nie trafily pekniete. Szok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, brachu_ napisał:


 

 


Świece zmieniałeś na nowe. Nowe były pęknięte?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Świece dostałem od poprzedniego właściciela. Nowe w oryginalnych pudełkach. Szczerze mówiąc nie przyglądałem się im zbytnio przy zakładaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, steyr napisał:

Pewnie za mocne dokręcone. Przy wkręcaniu nowych raczej byś zauważył że są uszkodzone.

 

Nigdy  nie zdarzyły mi się uszkodzone nowe świece i nigdy sam nie zepsułem przy wkręcaniu czy odkręcaniu, ale niczego nie wykluczam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.