Skocz do zawartości

Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju.


Obywatel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam następujący problem w moim Volvo, silnik B5244. Silnik jest po wymianie, przy zakładaniu okazało się że, jest dużo nagaru. W czasie jazdy pracuje normalnie, ma moc. Jednak jeśli dodam mocno gazu to po chwili zapali się kontrolka oleju i zacznie migać. To dzieje się nie od razu a po chwili jak silnik pracuje na wolnych lub lekko podwyższonych obrotach np. w czasie normalnej jazdy. Po wyłączeniu z reguły kontrolka się już nie zapala ewentualnie miga sporadycznie. Nie ma znaczenia czy olej jest rozgrzany lub nie. Tak jak mówiłem silnik nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów. Czujnik ciśnienia jest zmieniony i teraz mam wrażenie, że trzeba dłużej mocno przyciskać gaz by ta kontrolka się zapaliła. W silniku jest zalany dedykowany do niego olej 5W30.

 

Jak myślicie czym może to być spowodowane ? Na razie nie mam możliwości zmierzenia ciśnienia oleju lub ciśnienia sprężania w cylindrach. Czy to możliwe żeby zatkany smok olejowy dawał takie objawy czy raczej będzie to coś innego? Zastanawiam się czy zmiana oleju na 10W40, założenie nowego filtra i wcześniej płukanka ma sens.

 

Za wszelkie porady bardzo dziękuję i pozdrawiam 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Obywatel napisał:

 

Za wszelkie porady bardzo dziękuję i pozdrawiam 👍

 

Miałem raz silnik w Ładzie. Tam oprócz kontrolki braku ciśnienia oleju był jeszcze wskaźnik ciśnienia oleju na listwie olejowej. Kontrolka czerwona się nie świeciła ale w czasie przyśpieszania energicznego ciśnienie na listwie olejowej bardzo spadało (ale lampka się nie świeciła jeszcze). Przy jeździe ze stałymi obrotami ciśnienie było ok. Jeździłem tak chyba pół roku. W końcu silnik padł. Znaczy pewnego razu lampka alladyna olejowa zaświeciła się na stałe. Powodem zanikania ciśnienia był luz na panewkach kółka rozrządu na łańcuchu. W momencie rozędzania silnika coś tam napinacz i łańcuch dziwnie pracował co powodowało krzywienie czegoś i był luz 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez pomiaru ciśnienia to wróżenie z fusów.

Przyczyny od najtańszych: wadliwy filtr oleju, czujnik (widzę, że wymieniałeś, ale w niektórych autach są dwa), kabelki, zatkany smok. zniekształcona miska (jeżeli jest stalowa), elektronika np. przy liczniku (tak było w moim przypadku), panewki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.