Obywatel Napisano 3 Października 2019 Udostępnij Napisano 3 Października 2019 Witam, mam następujący problem w moim Volvo, silnik B5244. Silnik jest po wymianie, przy zakładaniu okazało się że, jest dużo nagaru. W czasie jazdy pracuje normalnie, ma moc. Jednak jeśli dodam mocno gazu to po chwili zapali się kontrolka oleju i zacznie migać. To dzieje się nie od razu a po chwili jak silnik pracuje na wolnych lub lekko podwyższonych obrotach np. w czasie normalnej jazdy. Po wyłączeniu z reguły kontrolka się już nie zapala ewentualnie miga sporadycznie. Nie ma znaczenia czy olej jest rozgrzany lub nie. Tak jak mówiłem silnik nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów. Czujnik ciśnienia jest zmieniony i teraz mam wrażenie, że trzeba dłużej mocno przyciskać gaz by ta kontrolka się zapaliła. W silniku jest zalany dedykowany do niego olej 5W30. Jak myślicie czym może to być spowodowane ? Na razie nie mam możliwości zmierzenia ciśnienia oleju lub ciśnienia sprężania w cylindrach. Czy to możliwe żeby zatkany smok olejowy dawał takie objawy czy raczej będzie to coś innego? Zastanawiam się czy zmiana oleju na 10W40, założenie nowego filtra i wcześniej płukanka ma sens. Za wszelkie porady bardzo dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 3 Października 2019 Udostępnij Napisano 3 Października 2019 6 godzin temu, Obywatel napisał: Za wszelkie porady bardzo dziękuję i pozdrawiam Miałem raz silnik w Ładzie. Tam oprócz kontrolki braku ciśnienia oleju był jeszcze wskaźnik ciśnienia oleju na listwie olejowej. Kontrolka czerwona się nie świeciła ale w czasie przyśpieszania energicznego ciśnienie na listwie olejowej bardzo spadało (ale lampka się nie świeciła jeszcze). Przy jeździe ze stałymi obrotami ciśnienie było ok. Jeździłem tak chyba pół roku. W końcu silnik padł. Znaczy pewnego razu lampka alladyna olejowa zaświeciła się na stałe. Powodem zanikania ciśnienia był luz na panewkach kółka rozrządu na łańcuchu. W momencie rozędzania silnika coś tam napinacz i łańcuch dziwnie pracował co powodowało krzywienie czegoś i był luz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 4 Października 2019 Udostępnij Napisano 4 Października 2019 Bez pomiaru ciśnienia to wróżenie z fusów. Przyczyny od najtańszych: wadliwy filtr oleju, czujnik (widzę, że wymieniałeś, ale w niektórych autach są dwa), kabelki, zatkany smok. zniekształcona miska (jeżeli jest stalowa), elektronika np. przy liczniku (tak było w moim przypadku), panewki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.