Bartłomiej Napisano 6 Października 2019 Udostępnij Napisano 6 Października 2019 W skrócie, dla tych, którym nie chce się czytać: Czy to możliwe, że niedogrzanie silnika diesla wpływa na nieprawidłową pracę zaworu EGR ??? A poniżej didaskalia: Pacjent Mercedes Benz w203 z silnikiem 2.2 CDI - OM646 - o mocy 122KM. Objawy nie rozwija mocy powyżej 2.200 obrotów, nie reaguje na kickdown (automat), wywalił check engine Samochód należy do teścia, ale ostatnio miałem okazję zrobić nim około 900km. W górach nie dało się jechać, trzeba było zmieniać biegi ręcznie a wyprzedzanie to istna gra nerwów, czy się wyrobię. Teść jeździ tym autem od zawsze bardzo zachowawczo, delikatnie pieszcząc pedał gazu (oszczędny). Miałem podejrzenie, że silnik jest zamulony, np. rzeczony EGR bądź sama turbina. Albo co gorsza DPF, ale teść mało jeździ w mieście a raczej w trasach. Namówiłem teścia, żeby pojechał z tym do swojego mechanika, tym bardziej że teść również potwierdził odczucie o niedostatecznych osiągach auta. Wrócił z następującą historią: podpięli auto do komputera diagnostycznego i orzekli, że powodem braków mocy jest zapchany EGR. A znowu powodem zapchanie jest niedogrzanie silnika, więc trzeba wymienić termostat. EGRa nie trzeba czyścić, bo jak silnik będzie miał prawidłową temp pracy, to EGR się sam oczyści/wypali? Ponoć jeździli nim nawet i 180km/h i spoko się rozpędza. Nie wiem tylko, w jakim stylu jest to rozpędzanie. Błędy wykasowali, samochód po przejechaniu 300km nie zapalił na nowo check engine. Pytanie do osób, które chociaż trochę znają te silniki Mercedesa - 2.2 diesel. Czy diagnoza jest prawidłowa? Czy wytłumaczenie wiarygodne? Jeśli nie, to gdzie szukać przyczyn? I czy brak kickdown może być wynikiem zawalonego EGR, czy to zupełnie inne historia? Please help !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 6 Października 2019 Udostępnij Napisano 6 Października 2019 chyba zapchany DPF? a DPF się nie wypala bo silnik jest ciągle niedogrzany i nie startuje procedura wypalania? EGR jak jest zapchany to może nie pracować dobrze zawór i być np. ciągle otwarty, to wtedy fakt ze przy pełnym bucie nie być mocy, ale to wtedy check by się wyleciał od razu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 6 Października 2019 Udostępnij Napisano 6 Października 2019 Miałem w służbowym mercu silnik 2.2 Jest on strasznie zabezpieczony przed eksploatacją na zimnym silniku (soft). Ja też zgłaszałem że nie jedzie jak jest zimny, wymienili termostat, niby było w porządku, ale wiele to nie zmieniło, ot jedynie na wyższe obroty się wkręcał. Co do reszty nie pomogę, to był manual, ale sądzę, że mają rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 7 Października 2019 Udostępnij Napisano 7 Października 2019 Czyli teść pojechał do mechanika - ten stwierdził że termostat do wymiany - i co ? Nie wymienili tego termostatu za circa 130 zł tylko teść i Ty zastanawiacie się nad diagnozą jaką postawił mechanik i myślicie że poznanie odpowiedzi na trapiące Was pytanie cudownie ożywi silnik i nagle termostat zacznie poprawnie działać i silnik będzie dogrzany ?? Może by tak najpierw wykluczyć jeden problem (termostat) a potem zajmować się kolejnymi i wtedy zrewidować diagnozę mechanika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 8 Października 2019 Udostępnij Napisano 8 Października 2019 Offtop w temacie. Ale który termostat? Główny układu chłodzenia czy ten przy EGR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 8 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2019 10 godzin temu, borbet napisał: Ale który termostat? Główny układu chłodzenia czy ten przy EGR? Chodzi o ten główny...... już kupiony, muszę się tylko umówić z teściem na wymianę. Nie jest to specjalnie trudna sztuka. Zastanawiam się tylko, czy jeśli (po wymianie) pojawi się prawidłowa temperatura pracy silnika, to EGR się sam/magicznie oczyści z nagarów, czy i tak trzeba go będzie wyciągnąć i ładnie wykąpać i wypędzelkować? I czy to wszystko jakimś cudem wpłynie na pojawienie się kickdownu.....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 8 Października 2019 Udostępnij Napisano 8 Października 2019 WypedzelkowacNajlepiej od razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 8 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2019 Teraz, hefi napisał: Wypedzelkowac Najlepiej od razu Zakładam w dobrej wierze, że się w tej chwili ze mnie nie zgrywasz. Jest późno, jestem zmęczony na maksa i mogę dobierać słowa w zabawny sposób..... wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 8 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2019 Dnia 7.10.2019 o 18:37, costam000 napisał: Czyli teść pojechał do mechanika - ten stwierdził że termostat do wymiany - i co ? Nie wymienili tego termostatu za circa 130 zł tylko teść i Ty zastanawiacie się nad diagnozą jaką postawił mechanik i myślicie że poznanie odpowiedzi na trapiące Was pytanie cudownie ożywi silnik i nagle termostat zacznie poprawnie działać i silnik będzie dogrzany ?? Mistrzu, Ty jakiejś kuli szklanej używasz, co "myślimy"? Czy zwyczajnie nie wyszedł Ci sarkazm? Daruj sobie, jak nie masz nic merytorycznego do powiedzenia...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 9 Października 2019 Udostępnij Napisano 9 Października 2019 8 godzin temu, Bartłomiej napisał: Mistrzu, Ty jakiejś kuli szklanej używasz, co "myślimy"? Czy zwyczajnie nie wyszedł Ci sarkazm? Daruj sobie, jak nie masz nic merytorycznego do powiedzenia...... Jak widać szklana kula i elementy magii nie są obce Tobie, gdyż ciągle piszesz o cudach, magicznej poprawie itd... A jeżeli nadal wierzysz w magiczne samoistne wyczyszczenie się EGR, to polecam filmik: Aha, i jeszcze jedno, sprawdź DPF.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Października 2019 Udostępnij Napisano 9 Października 2019 8 godzin temu, Bartłomiej napisał: Chodzi o ten główny...... już kupiony, muszę się tylko umówić z teściem na wymianę. Nie jest to specjalnie trudna sztuka. Zastanawiam się tylko, czy jeśli (po wymianie) pojawi się prawidłowa temperatura pracy silnika, to EGR się sam/magicznie oczyści z nagarów, czy i tak trzeba go będzie wyciągnąć i ładnie wykąpać i wypędzelkować? I czy to wszystko jakimś cudem wpłynie na pojawienie się kickdownu.....? Tam się raczej nic samo nie wyczyści, wiec jak już robicie, to zrobcie porządnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 9 Października 2019 Udostępnij Napisano 9 Października 2019 8 godzin temu, Bartłomiej napisał: Zastanawiam się tylko, czy jeśli (po wymianie) pojawi się prawidłowa temperatura pracy silnika, to EGR się sam/magicznie oczyści z nagarów, czy i tak trzeba go będzie wyciągnąć i ładnie wykąpać i wypędzelkować? Jeździć. Obserwować. PS Samo się nie wyczyści... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 9 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2019 2 godziny temu, Maciej__ napisał: Tam się raczej nic samo nie wyczyści, wiec jak już robicie, to zrobcie porządnie No dokładnie takie mam podejrzenia, że robią teścia w konia. To dość delikatna sprawa, nie chcę się z teściem kłócić i mówić mu, co ma robić. Pewnie skończy się tak, że zabiorę od niego samochód na parę dni i albo sam wezmę się za EGR, albo oddam to do warsztatu który znam i któremu ufam. Dzięki bardzo, potwierdziliście moje przypuszczenia. 2 godziny temu, costam000 napisał: Jak widać szklana kula i elementy magii nie są obce Tobie, gdyż ciągle piszesz o cudach, magicznej poprawie itd... Stary, spróbuj zmienić ton wypowiedzi na nieco mniej protekcjonalny, to będzie Ci się łatwiej dogadywać z ludźmi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 9 Października 2019 Udostępnij Napisano 9 Października 2019 Zakładam w dobrej wierze, że się w tej chwili ze mnie nie zgrywasz. Jest późno, jestem zmęczony na maksa i mogę dobierać słowa w zabawny sposób..... wiem.No nieTam jest taka gesta smola, że chemia tego nie ruszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 10 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2019 No dobra, czas na mały updejt...... Wymieniłem termostat - tylko tyle miałem wczoraj czasu - no i mamy tego pozytywne rezultaty: - temperatura pracy wróciła z niecałych 80stC do sztywnego 92stC; - silnik się ożywił, chętnie wkręca się na obroty i rozwija moc - skrzynia biegów przypomniała sobie, co to jest kickdown. Wygląda na to, że komputer wszystko to tak "stłamsił" z powodu (niedużego wszak) niedogrzania silnika. Teraz się muszę zastanowić, czy mi się chce dobierać się do EGRa...... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Jak wszystko wróciło do normy, to EGR-a bym sobie odpuścił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 2 godziny temu, Bartłomiej napisał: No dobra, czas na mały updejt...... Wymieniłem termostat - tylko tyle miałem wczoraj czasu - no i mamy tego pozytywne rezultaty: - temperatura pracy wróciła z niecałych 80stC do sztywnego 92stC; - silnik się ożywił, chętnie wkręca się na obroty i rozwija moc - skrzynia biegów przypomniała sobie, co to jest kickdown. Wygląda na to, że komputer wszystko to tak "stłamsił" z powodu (niedużego wszak) niedogrzania silnika. Teraz się muszę zastanowić, czy mi się chce dobierać się do EGRa...... Jeszcze bym sprawdził diagnostykę, czyli podpiął kompa lub inny sprzęt diagnostyczny czy żadnych błędów nie wywala, a po usunięciu czy nie wracają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 A nie mówiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 10 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2019 11 godzin temu, kanu napisał: Jeszcze bym sprawdził diagnostykę, czyli podpiął kompa lub inny sprzęt diagnostyczny czy żadnych błędów nie wywala, a po usunięciu czy nie wracają Tuż po wymianie termostatu czytnik błędów pokazał jeszcze błąd P2626 - przerwa w obwodzie czujnika O2. Wskazuje na sondę. Myślę sobie, że niech teść pojeździ trochę, zrobi z tysiąc km i będzie trzeba pomierzyć ponownie, tym razem specjalizowanym programem do MB (a nie czymś przypadkowym z internetów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Października 2019 Udostępnij Napisano 11 Października 2019 7 godzin temu, Bartłomiej napisał: Tuż po wymianie termostatu czytnik błędów pokazał jeszcze błąd P2626 - przerwa w obwodzie czujnika O2. Wskazuje na sondę. Może po prostu kabelek urwany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 11 Października 2019 Udostępnij Napisano 11 Października 2019 10 godzin temu, Bartłomiej napisał: Tuż po wymianie termostatu czytnik błędów pokazał jeszcze błąd P2626 - przerwa w obwodzie czujnika O2. Wskazuje na sondę. Myślę sobie, że niech teść pojeździ trochę, zrobi z tysiąc km i będzie trzeba pomierzyć ponownie, tym razem specjalizowanym programem do MB (a nie czymś przypadkowym z internetów). Ten błąd to raczej zabetonowany DPF i brak możliwości jego wypalenia w normalnym trybie, ale sprawdź to najlepiej na star diagnose. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 11 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2019 51 minut temu, Piotrus napisał: Ten błąd to raczej zabetonowany DPF i brak możliwości jego wypalenia w normalnym trybie, ale sprawdź to najlepiej na star diagnose. "zabetonowany DPF" byłoby chyba czuć w osiągach auta, a teraz silnik śmiga jak zawsze. Natomiast jeśli to fakt z tym zapchanym DPF, to jestem ciekaw, dlaczego nie było żadnego komunikatu na wyświetlaczu. W mojej Cytrynie o takich sprawach kierowca jest informowany. Muszę znaleźć kogoś ze Star Diagnose w Wawie, bo sam nie mam do tego dostępu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.