Skocz do zawartości

Czy małe ubytki płynu chłodzącego są normalne?


sowik85

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

tak się zastanawiam nad pytaniem jak w temacie.

Do mojego VW 1.4 TSI dolałem w ciągu 4 lat i 60kkm jakieś 0.7l płynu chłodzącego.

Ubytków gwałtownych nie ma, śladów na korku oleju żadnych, dymienia na biało brak.

 

Wygląda jakby jakieś 0.2l/rok odparowywało...

Możliwe to?

Czy jednak jest gdzieś mały wyciek, który ciężko zauważyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, sowik85 napisał:

Witajcie,

 

tak się zastanawiam nad pytaniem jak w temacie.

Do mojego VW 1.4 TSI dolałem w ciągu 4 lat i 60kkm jakieś 0.7l płynu chłodzącego.

Ubytków gwałtownych nie ma, śladów na korku oleju żadnych, dymienia na biało brak.

 

Wygląda jakby jakieś 0.2l/rok odparowywało...

Możliwe to?

Czy jednak jest gdzieś mały wyciek, który ciężko zauważyć?

 

Miałem tą samą sytuację w 1.4 TSI 140 KM, w Octavii III 2014.

Za każdym razem zgłaszałem i nic nigdy nie znaleźli.

 

Finalnie zostało ustalone, że ponoć TTTM ze względu na specyficzną budowę pompy układu chłodzenia.

W  moich rękach było do 110 kkm i nic mu nie dolegało, także jeździć obserwować ;) 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, sowik85 napisał:

Wygląda jakby jakieś 0.2l/rok odparowywało...

Możliwe to?

Mi w Speed-ym ubywało odrobinę po upalaniu na torze, kiedy płyn prawie się gotował a korek na zbiorniczku syczał zaworem bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Miałem tą samą sytuację w 1.4 TSI 140 KM, w Octavii III 2014.

Za każdym razem zgłaszałem i nic nigdy nie znaleźli.

 

Finalnie zostało ustalone, że ponoć TTTM ze względu na specyficzną budowę pompy układu chłodzenia.

W  moich rękach było do 110 kkm i nic mu nie dolegało, także jeździć obserwować ;) 

 

Ja mam to samo w 1.4 TSI z 35kkm przebiegu, raz na pół roku symboliczna dolewka płynu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja mam to samo w 1.4 TSI z 35kkm przebiegu, raz na pół roku symboliczna dolewka płynu.
Akurat w TSI EA211 są wadliwe pompy wody i pocą się. Pocenie najczęściej widać na bloku silnika na połączeniu z pompą wody, ale widać to od dołu - z kanału/podnośnika, a z góry niewidoczne. W 2017/2018 coś zmienili w pompach bo się końcówka numeru części zmieniła, wymieniałem teraz rozrząd i wymieniłem tą pompę na pozmianową ze względu na ten drobny wyciek. OEM pompa z całą obudową i termostatami bo jest sprzedawana jako komplet ok. 700 zł w ASO. Pasek napędowy pompy wody poniżej 100 zł oryginał, zamiennik renomowany 30-40 zł.

Zdarza się, że w EA211 rozcieknie się bardziej i wtedy już trzeba wymienić, ale ubytek też już jest wtedy znaczący.

U mnie ubytek to było ok. 50-100 ml/12 000 km.


Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej OII wg danych z instrukcji obsługi układ chłodzenia fabrycznie zalany był płynem z 35% zawartością glikolu. Jakieś ubytki płynu miałem, ewidentnych wycieków brak. Odciągnąłem część tego płynu, resztę uzupełniłem oryginalnym  koncentratem do nieco ponad 50% zawartości glikolu, ubytki się skończyły. Myślę, że te ubytki miały związek z temperaturą wrzenia płynu, którą tym sposobem podwyższyłem zmniejszając jednocześnie ciśnienie pary w zbiorniku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmienialem olej to obejrzalem dokladnie silnik od spodu i nigdzie nie bylo sladu wycieku, na oslonie tez nic nie bylo. Takze naprawde delikatne musi byc te pocenie pompy. W 1.2 TSI odpukac ubytkow nie zaobserwowalem. Jakiego przebiegu sie dorobiles, ze juz wymieniales rozrzad? 
Wymieniłem totalnie profilaktycznie ze względu na wiek (6 lat), nalot 75 kkm, wszystko poza pocącą się pompą wody było w idealnym stanie (paski, rolka, napinacz). Tego wycieku prawie nie widać bo płyn odparowuje i zostaje tylko lekko różowy nalot w okolicach przylegania pompy do bloku.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Spajdi napisał:

Wymieniłem totalnie profilaktycznie ze względu na wiek (6 lat), nalot 75 kkm, wszystko poza pocącą się pompą wody było w idealnym stanie (paski, rolka, napinacz). Tego wycieku prawie nie widać bo płyn odparowuje i zostaje tylko lekko różowy nalot w okolicach przylegania pompy do bloku.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

 

Własnie też eis zastanawiałem nad wymianą, bo mój ma 6 lat. Ale dopiero 35kkm nalotu a nigdzie nie ma informacji odnośnie jego interwałów wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Własnie też eis zastanawiałem nad wymianą, bo mój ma 6 lat. Ale dopiero 35kkm nalotu a nigdzie nie ma informacji odnośnie jego interwałów wymiany. 
Ja podchodzę do tego, tak, że pasek to pasek i raczej się starzeje, a samochód chcę trzymać min. kolejne 5 lat więc stwierdziłem, że zrobię kompleksowo rozrząd z pompą wody i paskiem pompy wody. Komplet oryginalnych części ok. 1600 zł po rabatach w ASO. Wymiana u niezależnego jeszcze nie wiem ile bo jeszcze nie mam faktury, ale szału nie będzie z kwotą. Bez pompy wody 900 zł oryginalne graty. Tylko pasek osprzętu założyłem Conti z hurtowni, a nie z ASO, napinacza paska osprzętu nie wymieniałem.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Vadero napisał:

Docieralem, olej zmieniłem po paru kkm, płyn chłodzący w sumie też bo po miesiącu i 2kkm pękła chłodnica i się wylał na ulicę ;]

Ok, czyli taka karma ☺️😂

 

A pytałem bo poodbno palowanie od 0km daje często efekty w postaci konsumpcji oleju i płynu, ale nie wiem jak jest na prawde, ja docieram kazdy silnik i w żadnym problemu z olejem i płynem nie mialem...

 

 

Pytanie, co/czy mogli zepsuc przy wymianie chłodnicy, że plyn jest na minimum...

Edytowane przez Pado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Pado napisał:

Ok, czyli taka karma ☺️😂

 

A pytałem bo poodbno palowanie od 0km daje często efekty w postaci konsumpcji oleju i płynu, ale nie wiem jak jest na prawde, ja docieram kazdy silnik i w żadnym problemu z olejem i płynem nie mialem...

 

 

Pytanie, co/czy mogli zepsuc przy wymianie chłodnicy, że plyn jest na minimum...

Może nic, tylko po prostu trochę sobie gdzieś odparowalo, albo po wlaniu nowego się dobrze odpowietrzyl. To dość skomplikowana konstrukcja z chłodzonym cieczą kolektorem wydechowym. Obserwować i jeździć, bedzie ubywać to po prostu zgłoszę na gwarancji :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak układ jest szczelny to nie, chyba, że dajesz ostro w palnik przy wysokiej temperaturze powietrza i niskich prędkościach pojazdu, wtedy chłodnica może nieskutecznie oddawać ciepło i spowodować zwiększenie temperatury, tym samym ciśnienia powyżej tego, które jest na zaworze upustowym korka, co spowoduje uwolnienie płynu z układu, ale w takich sytuacjach doskonale o tym wiesz, bo pojawi się sporo pary spod maski. Może też być UPG. Jednak przy Twoim ubytku w ogóle bym się tym nie przejmował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, technix napisał:

Nie, nie jest to normalne

Poprostu gdzieś jest nieszczelność

 

Tyle co na zdjęciu to wyszło gdzieś 100ml płynu do max, na dodatek od wymiany wspomnianej chłodnicy nic nie dolewałem, więc możliwe że po prostu się odpowietrzył i na takim poziomie ustabilizował. Więc sobie to pooglądam i nie będę panikował ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Vadero napisał:

...od wymiany wspomnianej chłodnicy nic nie dolewałem, więc możliwe że po prostu się odpowietrzył i na takim poziomie ustabilizował. Więc sobie to pooglądam i nie będę panikował ;)

Dokładnie, jeśli ubytek jednorazowy, to najprawdopodobniej powietrze. U mnie w nówce był poziom płynu Max, po kilku dniach jazdy nic się nie zmieniało, ale jak zajrzałem po dwóch tygodniach, to było już sporo poniżej minimum. Ubytek ponad 200ml. Po dolaniu trzyma się już 2 lata bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Vadero napisał:

Tyle co na zdjęciu to wyszło gdzieś 100ml płynu do max, na dodatek od wymiany wspomnianej chłodnicy nic nie dolewałem, więc możliwe że po prostu się odpowietrzył i na takim poziomie ustabilizował. Więc sobie to pooglądam i nie będę panikował ;)

Pisałem do autora

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.